|
Tror jeg du har rett i. Kan rapportere at jeg nå leste det mens jeg spiser lunsj, og har derfor tilført kalorier under den hurtige "avdukningen"Ja, det var derfor jeg ville at folk skulle lete litt slik at de har noe å gjøre og kanskje kan resonnere litt over hva jeg kan ha hintet til. Men putt putt, ikke så viktig og ikke tror jeg folk hadde brukt mange kalorier på det.![]()
Jadda, det er nå ikke så viktig. Faktisk så lite viktig at jeg ikke gadd finne den fram i dag, nøt bare at kroppen er relativt smertefri og tok noen få jobbtelefoner. Siden jeg ikke har funnet den fram så kan jeg legge ut et bilde fra verdensveven.Tror jeg du har rett i. Kan rapportere at jeg nå leste det mens jeg spiser lunsj, og har derfor tilført kalorier under den hurtige "avdukningen"Ja, det var derfor jeg ville at folk skulle lete litt slik at de har noe å gjøre og kanskje kan resonnere litt over hva jeg kan ha hintet til. Men putt putt, ikke så viktig og ikke tror jeg folk hadde brukt mange kalorier på det.![]()
![]()
Klarte ikke å linke til denne, så jeg legger den ut in totoJeg startet med denne. Ikke akkurat rockefot, men en veldig god start
Av en eller annen grunn ikke riktig cover, men pytt pytt.
God søndag!
For nye lesere!Dette var fin lesing, tkr. Albumet har jeg på CD og står på ønskelisten til jul på vinyl.![]()
Er det den doble luksusutgaven du har? Trodde faktisk du hadde den på vinyl når du postet videoen.Dette var fin lesing, tkr. Albumet har jeg på CD og står på ønskelisten til jul på vinyl.![]()
Nå er jo ikke akkurat Shelby Lynne skiva å kimse av den heller daOg etter å ha kjøpt det og hørt på det, legg på denne:
Og sammenlign, sånn bare for moro skyld...........
mvh
Jo, den er detDen Shelby Lynne-skiva er vel en hyllest til Duffy, er den ikke det da?
Dette gikk rett hjem hos meg, må sjekke ut mer rundt denne artisten. Kanskje du kan vise meg mer neste gang jeg besøker krypten?En liten tur innom Discogs for å bestille Lennons Live In NY City på CD førte til enda et album fra samme selger, på vinyl. For vinyl er eneste format debut EP-en til Carmel er gitt ut på. Med den kompletterer jeg hele Carmels tidlige karriere mens hun fortsatt var på topp, resten har jeg på CD. Gleder meg som en unge til denne, har ikke hørt den siden jeg solgte vinyleksemplaret mitt på nittitallet. Tror sannelig jeg fikk mer for det enn jeg gav for det i dag. En tur i platevasker så tipper jeg det er like bra også, selv om det klassifiseres som Very Good + og ikke NM.
Edit: Ser hun har lagt den ut på Tidal siden sist jeg sjekket. Men resten av de viktige tidlige utgivelsene hennes glimrer fortsatt med sitt fravær.
Det var ikke ment som noe spark mot Shelby Lynne, en dame jeg også liker. Det er bare at ingen synger Dusty som Dusty.Nå er jo ikke akkurat Shelby Lynne skiva å kimse av den heller daOg etter å ha kjøpt det og hørt på det, legg på denne:
mvh
Meget bra lyd både på vinylen (fra 2008 ) og CD´n.
Finnes også i 2 audiofile pressinger fra Analouge (2012> normalfart og 2014 > 2xfort)
Joda, og jeg kan godt ta dem med når jeg skal til Bergen igjen. Men det er bare å slenge seg på Discogs og bestille hennes tre første, de er så sterke at de bør finnes i samlingen din. Ikke koster de stort mer enn småpenger likevel, så for et par hundre burde du ha alt i hus inkludert frakt. Det dreier seg altså om denne på vinyl, The Drum Is Everything og The Falling kan du velge om du vil kjøpe på CD eller vinyl. Uansett koster det ikke mer enn at jeg ikke hadde tenkt meg om to ganger før jeg bestilte akkurat de tre albumene. De som kom etter kan du i og for seg spare deg for, men blir du fan så er de kule de også. Har nå bestilt det siste albumet hennes på London Records, og tror jeg sier stopp der.Dette gikk rett hjem hos meg, må sjekke ut mer rundt denne artisten. Kanskje du kan vise meg mer neste gang jeg besøker krypten?En liten tur innom Discogs for å bestille Lennons Live In NY City på CD førte til enda et album fra samme selger, på vinyl. For vinyl er eneste format debut EP-en til Carmel er gitt ut på. Med den kompletterer jeg hele Carmels tidlige karriere mens hun fortsatt var på topp, resten har jeg på CD. Gleder meg som en unge til denne, har ikke hørt den siden jeg solgte vinyleksemplaret mitt på nittitallet. Tror sannelig jeg fikk mer for det enn jeg gav for det i dag. En tur i platevasker så tipper jeg det er like bra også, selv om det klassifiseres som Very Good + og ikke NM.
...snipp...
Edit: Ser hun har lagt den ut på Tidal siden sist jeg sjekket. Men resten av de viktige tidlige utgivelsene hennes glimrer fortsatt med sitt fravær.![]()
Perler for Svin var egentlig det siste ordentlige tradisjonelle Raga albumet. Det har dukket opp et par greie låter siden da, men det stinget Raga hadde f.esk. på Rock'n Roll Party, Blaff og Varme Dager forsvant. Ole'rn og Ali, Fremskritt og Etablert var vel på sett og vis slutten på de sosialrealistiske arbeiderklasse tekstene Krohn var kjent for.Nææh, dette luller meg i søvn. Må få opp rockefoten litt så da satser vi på Michael Krohns nye album Unwanted på Tidal. Her tar virkelig Krohn en tidsmaskin og reiser tilbake til tiden rundt 1990. Dette er nok en oppfølger etter de første albumene enn det litt mer utbroderte Raga vi opplevde på slutten. Tidsmaskinen ser ut til å være litt sterkt justert fordi allerede på spor to så lusker han tilbake til femtitallet, ur-rocken. Må si at dette virker som et hyggelig album for vinterens små fester.
Vis vedlegget 467394
Dette blir spennende for oss MonoPulse-brukere. Det er ikke så mange tester der ute, og dette er en seriøs tester vi kjenner godt og som vi har stor tillit til. Nye lesere av Kryptens krønike trenger kanskje opplyses om at jeg har MonoPulse 82A, som er forgjengeren til Model A som er på besøk hos anmelder Rognlien. Veldig inspirerende er også slik jeg oppfatter MonoPulse-lyden, men det gjenstår kanskje å se om Håkon legger det samme i det som meg. Uansett er det gledelig at det bittelille merket vårt fra en entusiastisk konstruktør i London endelig får litt oppmerksomhet hos hififolket i Skandinavia. Og det på tross av at Norge kanskje er merkets sterkeste bastion.Veldig inspirerende høyttalere, disse MonoPulse'ne.
Blir ikke vanskelig å skrive om dem, nei. Noe særlig mer enn dette skal dere ikke få her på HFS; så får vi se på logistikken om de havner i Fidelity eller på min blogg. Gi meg et par uker herfra, så tenker jeg det meste av lyttetestene er unnagjort, dermed er det opp til julestria når artikkelen er klar.
Mvh
Håkon Rognlien
Må si at dette tittelsporet ga mersmak. Har i det siste prøvd å lete litt utenfor min egen lille "smaksboks" . Er resten av skiva bra, dette var såpass behagelig at jeg er klar for å bare bestille på disckogs.Det var ikke ment som noe spark mot Shelby Lynne, en dame jeg også liker. Det er bare at ingen synger Dusty som Dusty.Nå er jo ikke akkurat Shelby Lynne skiva å kimse av den heller daOg etter å ha kjøpt det og hørt på det, legg på denne:
mvh
Meget bra lyd både på vinylen (fra 2008 ) og CD´n.
Finnes også i 2 audiofile pressinger fra Analouge (2012> normalfart og 2014 > 2xfort)
Mvh