BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Men så SI det, da, for f....:cool: Kassettfolket veit hvor sånt finnes....Driver og skjærer ut endel fine dubletter her, samt oversetter Achim Mentzel til norsk- i anledning jula....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bare husk at jeg noen ganger formulerer meg rundelig og litt kryptisk av en grunn, at folk skal tenke litt selv hvis de er nysgjerrige.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, det var derfor jeg ville at folk skulle lete litt slik at de har noe å gjøre og kanskje kan resonnere litt over hva jeg kan ha hintet til. Men putt putt, ikke så viktig og ikke tror jeg folk hadde brukt mange kalorier på det. ;)
    Tror jeg du har rett i. Kan rapportere at jeg nå leste det mens jeg spiser lunsj, og har derfor tilført kalorier under den hurtige "avdukningen" ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det var derfor jeg ville at folk skulle lete litt slik at de har noe å gjøre og kanskje kan resonnere litt over hva jeg kan ha hintet til. Men putt putt, ikke så viktig og ikke tror jeg folk hadde brukt mange kalorier på det. ;)
    Tror jeg du har rett i. Kan rapportere at jeg nå leste det mens jeg spiser lunsj, og har derfor tilført kalorier under den hurtige "avdukningen" ;)
    Jadda, det er nå ikke så viktig. Faktisk så lite viktig at jeg ikke gadd finne den fram i dag, nøt bare at kroppen er relativt smertefri og tok noen få jobbtelefoner. Siden jeg ikke har funnet den fram så kan jeg legge ut et bilde fra verdensveven.

Beocord2200_5F00_04.JPG

God helg, folkens! :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt med musikk til helga fra mine venner på asylet. Crusty er min faste pusher av japansk galskap, alltid velkomment i Kryptens krønike. Merryweather kjenner jeg mest til som instrumentalist for andre artister, men dette eksemplet på solostoff frister til å sjekke ut resten av katalogen. Takker, gutter!

I dag vil jeg gratulerer Avaldsnes kvinnelag i fotball. De har vært evige sølv- og bronsemedaljevinnere, et av landets aller beste kvinnelag men aldri helt på topp. Men i dag fikk de altså hull på den bullen der og vant kongemedaljen. Dermed kan de for første gang krone seg med tittelen Norgesmestre i fotball. Spesiell gratulasjon til kaptein Elise Thorsnes som spilte sin siste kamp for laget før hun flytter til Australia for en skikkelig proffkarrière, og scoret vinnermålet. Det at hun har vært smerteplaget grunnet en skade i det siste gjør det ekstra fint at hun fikk avslutte sin foreløpige karrière i Norge med å bli matchvinner i denne viktige kampen i Avaldsnes historie. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fin start på søndagen med Guttemusikken og en rød tråd på bordradioen fra Pinell. Men det er snart over. Kanskje på tide med en kaffekopp og litt musikk som røsker i sjelen? Hmmmm, søndag med rockefot? :cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    The Move rocker, og Dusty In Memphis har jeg både i stereo og mono. Har i og for seg aldri spilt monomiksene, stereomiksene er så gode.
    Her i Krypten ble det Screamin' Jay Hawkins, Voodoo Jive på CD. Så Zeitgest kom egentlig nærmest, hvis dette var en konkurranse. :cool:

voodoo-jive-the-best-of-screamin-jay-hawkins-by-screamin-jay-hawkins-cd-1990-8e048a8e04e90e06373.jpg

Tror ikke den finnes på Tidal eller Spotify, men der finnes det mange andre fine samleplater med gærningen.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.163
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg startet med denne. Ikke akkurat rockefot, men en veldig god start :)
    Av en eller annen grunn ikke riktig cover, men pytt pytt.

God søndag!

Klarte ikke å linke til denne, så jeg legger den ut in toto

Etter garasjebygging, byggemøte og jobb, men før lutefisken og akevitten, en klassiker:

Dusty in Memphis

Dusty Springfields 5. LP, utgitt i 1969.

Et album født under en litt uheldig stjerne. Albumet ga bare 1- en hit, men den ble til gjengjeld en av hennes største, nemlig "Son of a Preacherman".

Sangen har så mange seksuelle undertoner at Aretha Franklin, som påviselig var "Daughter of a Preacherman" nektet å synge den inn i første omgang.

Dusty Springfields stjerne var litt på hell da hun byttet plateselskap til Atlantic. Dette plateselskapet, startet av brødrene Ertegun, ble fort ledene på R&B- markedet, og Jerry Wexler og Tom Dowd bidro til å gjøre plateselskapet enda større.

Jerry Wexler skriver at Dusty Springfield undertegnet og gikk med på å spille inn et rent R&B- album under forutsetningen at Jerry Wexler ble produsent. Det ble han, og første trekket hans var å legge innspillingen til American Sound Studios i Memphis. Intet godt sjakktrek, viste det seg.

jerrywexler.jpg

Å synge på hjemmebanen til Aretha Franklin ble i overkant vanskelig for Dusty, som fikk nerver opp og nerver i mente. Resultatet ble at alle vokalene ble spilt inn- i New York! Der traff hun forresten på Aretha Franklin i heisen en dag, og ble fullstendig lammet. Aretha sa bare "Girrrllll!" og la armen på henne......

Nuvel. Kompet som ble med til New York hadde blitt spilt inn av "Creme de la creme" av Memphis- baserte musikere. The Sweet Inspirations på backing-vokaler, The Memphis Cats, som bl. a. backet Elvis Presley og Wilson Pickett, sto for det instrumentale...

Låtskrivere? Goffin/King, Weill/Mann, Randy Newman m. fl.

Produsenter? Tom Dowd, Ardif Mardin, Jerry Wexler.

Og den høyeste plassen dette albumet noensinne nådde på Billboard- listen var plass 99!

Til gjengjeld har det stått seg godt i de siste 44 årene, og blir nevnt i alle tenkelige oppstillinger over album en må ha/hørt.

Dette albumet bør de fleste ha, IMO. Et eksempel til:

Og etter å ha kjøpt det og hørt på det, legg på denne:

Og sammenlign, sånn bare for moro skyld...........

mvh

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.163
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dette var fin lesing, tkr. Albumet har jeg på CD og står på ønskelisten til jul på vinyl. :)
    For nye lesere! :)

Det finnes en tråd på musikkavdelingen som heter "Presenter en klassiker". Den er forlengst død og begravet, men der har veldig mange kyndige folk gitt til beste sine egne klassikere, til dels med masse fakta. Søk på den en gang.

Mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette var fin lesing, tkr. Albumet har jeg på CD og står på ønskelisten til jul på vinyl. :)
    Er det den doble luksusutgaven du har? Trodde faktisk du hadde den på vinyl når du postet videoen.

Takk til tkr. Det må ikke glemmes at det var et lykketreff for Led Zeppelin at hun gikk til Atlantic, for der ble hun så verdsatt at de signerte nettopp Led Zeppelin på oppfordring fra henne som hadde hørt dem live og blitt imponert. Tipper de het New Yardbirds på den konserten.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nei, har nok ikke det enda. Om den ikke ligger under treet på julaften blir den nok kjøpt inn i uansett. CD utgaven er en enkel CD, men siden jeg ikke har CD som hovedformat vil jeg ha den på vinyl også.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig, der er jo ei plate som nesten skriker på vinylformatet. Og det er også ei plate som er veldig din smak. Selv har jeg den doble luksusutgaven på CD med stereo på en disk og mono på den andre. Kan ikke huske å ha spilt monomiksene, burde vel strengt tatt gjøre det. Liker jo Beatles bedre i mono, men akkurat den platen her låter så fint i stereo at jeg ikke helt ser hva mono skal tilføre for min del. Kanskje noen andre kan opplyse meg? Er litt lat, gidder ikke fyre opp stereoanlegget for tiden. Spiller CD-er på slepebrøler og strømmer over en bordradio. Og spiller musikk i bilen. For musikkgleden er der, det er bare hifigleden som er litt fraværende for tiden. Ikke fordi det låter dårlig eller noe slikt, er bare ikke så interessert i å høre musikk på den måten akkurat nå. Tror jeg setter pris på distansen bordradioen og slepebrøleren gir meg.

Jeg tror det har god terapeutisk effekt på hififolk å lytte til musikk på den måten i perioder. Husker at etter studiotiden hørte jeg i årevis gjerne musikk på Tivoli Audio Model One. Det var sålenge NRK Klassisk sendte på 98,2 på FM-båndet. Model One gav en form for oversikt over musikken på grunn av avstanden den skapte. Noen radioer er påtrengende og nærgående, Tivoli Audios første generasjon i Norge skapte en fin distanse som aldri gjorde musikken påtrengende, men likevel lett penetrert for å si det litt artig. Jeg vet om folk som mikset på Model Two på grunn av den oversikten det systemet gir over musikken. Det har sine klare feil og mangler, men det er noe med formidlingsevnen, enten det gjøres i mono eller stereo.

Min Pinell Supersound II er ikke en musikkformidler av samme klasse som Tivoli Model One. Men den holder til å høre min favorittprogrammer på radio og gledes over det jeg hører av musikk. Ved siden av står det en Radionette Duett 3000. Jeg vet jeg har en DIN-RCA liggende et sted, og når jeg finner den blir Duett strømmehøyttaleren, en fin miks av Wifi og analog teknologi anno 1971. Blir feitaboogie det, for også den spiller på den lett distanserte måten bare mye bedre enn Tivoli Audio Model One, Pinell Supersound, Revo eller whatever som tilbys av bordradioer i dag. Uansett et herlig korrektiv til det å hele tiden lytte til systemer som enten er high end eller som har ambisjoner i den retningen. Det er en del av den totale jordingen, den som er med på å gi deg glede i musikken istedenfor teknikken, men for meg også et fint verktøy til det å forstå musikk.

Jeg tenkte litt over mitt forhold til low-fi musikklytting under flyttingen tidligere i uken. Da dukket det nemlig opp den ene billige FM-radioen etter den andre, et par av dem fortsatt i emballasjen. De ble umiddelbart lagt i esken med saker og ting som skal til Afrika ved neste korsveg, sammen med min første Tivoli Model One. Jeg har fortsatt en her i huset, den går nok også til Afrika hvis den ikke får en Chromecast Audio i ræven. For en Model One er verdt å beholde i aktivitet, en BT-dongle kan også passe til det bruket. Den lyden er ikonisk, selv om den ikke er så malmfull og vakker som det gamle Radionette og Tandberg-radioer kunne tilby. Men uansett så slår det meg at jeg har satt pris på den måten å høre musikk på opp gjennom årene, det har ikke bare vært Dagsnytt og Hallo i uken som har stått på radiomenyen min. De rimelige radioene virker å være kjøpt mens jeg jobbet i studio, det er forståelig at jeg ønsket meg noe annet i privatlivet. Det å høre musikk på en annen måte.

Vel vel, det får være nok raljering på sengekanten. Ha en fin ny uke, godfolk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pluss og minus for tiden. På onsdag skal vi sale om til nye vinterdekk, i dag har jeg punktert på venstre bakdekk. Det får bli ekstradekk og korte kjøreturer fram til onsdag på meg. Irriterende, men det skjedde til riktig tid når jeg først skulle punktere. :-\

Kaldt er det i Krypten, så varmepumpen er kjørt opp til 22 grader til jeg får varmen i meg. Burde vært riktig tidspunkt å slå på stereoanlegget. Skulle hatt noen kaffebønner også, har helt glemt å handle i dag på grunn av punkteringen. Får sjekke om det ligger litt kaffe i skapet.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kalde krypter høres ikke bra ut. Kaldt i kjellern min og. Dritt at varmepumpene funker dårlig i "nedoverbakke"
    Tror jeg må innstallere en panelovn i tuklekjellern.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Der fikk jeg inspirasjon til å slå på monoblokkene igjen, ECMs katalog på Tidal fristet for mye. Starter med den på asylet svært godt likte Tord Gustavsen og hans trio, nærmere bestemt albumet Restored, Returned. Rørene er på langt nær varme, men det er nesten umulig å få ECM til å låte mindre bra. Etter å egentlig ikke ha lyttet noe særlig til hovedanlegget på flere uker så er dette nesten en åpenbaring, jeg er rimelig fornøyd med tingenes tilstand i Krypten utover at det nok er på tide med rørbytter og ettersyn av blokkene. Blir litt interessant å høre hvordan Nordic Ming Da MC84c fikser biffen som effekttrinn for Monopulse 82A. Tror det går helt fint, med det forbeholdet at 13 watt er 13 watt, og høyttalerne har en effektivitet på omtrent 90 db. Så jeg klarer fint å spille rundt det området jeg normalt spiller. Før neste fest må jeg nok være ferdig med å gi MS-3 TLC. Men akkurat nå, og sikkert til neste uke, står MS-3 og gjør jobben sin i påvente av en pust i bakken.

3d6c5c15f77e.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nææh, dette luller meg i søvn. Må få opp rockefoten litt så da satser vi på Michael Krohns nye album Unwanted på Tidal. Her tar virkelig Krohn en tidsmaskin og reiser tilbake til tiden rundt 1990. Dette er nok en oppfølger etter de første albumene enn det litt mer utbroderte Raga vi opplevde på slutten. Tidsmaskinen ser ut til å være litt sterkt justert fordi allerede på spor to så lusker han tilbake til femtitallet, ur-rocken. Må si at dette virker som et hyggelig album for vinterens små fester. :cool:

Michael_Krohn_cover.jpg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Satte meg ned med Gradoene på ørene og ECM lista snurrende nå etter middag..... Nå ble jeg nysgjerrig på Michael Krohn sitt nyeste.
    Morro at han er gang igjen. Booket ham til en helt akustisk aften for et par år siden. Aldeles fabelaktig!
    Dette høres ut som gode gamle Raga :)

Takk for tips.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, dette var god gammel Raga med litt attåt. Fint porsjonert slik at jeg ikke ble lei før et var over. Lette litt mer i nyheter og fant Charlotte Gainsbourgs Rest. Jeg har som dere vet vært litt opptatt av pappaen hennes i det siste, men hennes IRM har blitt stående lite spilt i CD-hyllene. Så får vi se om hennes nye lever opp til forventningen om hva som kan komme fra den kanten.

Screen-Shot-2017-09-08-at-9.16.06-AM-1504876628-640x490.png

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En liten tur innom Discogs for å bestille Lennons Live In NY City på CD førte til enda et album fra samme selger, på vinyl. For vinyl er eneste format debut EP-en til Carmel er gitt ut på. Med den kompletterer jeg hele Carmels tidlige karriere mens hun fortsatt var på topp, resten har jeg på CD. Gleder meg som en unge til denne, har ikke hørt den siden jeg solgte vinyleksemplaret mitt på nittitallet. Tror sannelig jeg fikk mer for det enn jeg gav for det i dag. En tur i platevasker så tipper jeg det er like bra også, selv om det klassifiseres som Very Good + og ikke NM. ;)

Edit: Ser hun har lagt den ut på Tidal siden sist jeg sjekket. Men resten av de viktige tidlige utgivelsene hennes glimrer fortsatt med sitt fravær.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

mvh
    Nå er jo ikke akkurat Shelby Lynne skiva å kimse av den heller da;)
    Meget bra lyd både på vinylen (fra 2008 ) og CD´n.
    Finnes også i 2 audiofile pressinger fra Analouge (2012> normalfart og 2014 > 2xfort)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den Shelby Lynne-skiva er vel en hyllest til Duffy, er den ikke det da?

Ei annen souldame har opptatt Krypten i kveld. Tidligere har jeg spilt Carmels debut på Tidal, fortsatte med et annet av hennes nyere album som ligger på strømmetjenester, og avslutter nå med en CD jeg mottok i posten i forrige uke. Everybody's Got A Little... Soul er det siste av de "klassiske" Carmel-albumene. Det er et fint album, men jeg synes ikke det når helt opp til de to foregående og Carmels debut-EP. Mulig den vokser, men for meg så rager The Drum Is Everything og Falling svært høyt, og debuten på seks spor har sin spesielle sjarm med sin ekstreme minimalisme.

Uansett blir den nok trukket fram ved framtidige Carmel-kick. Finnes ikke på strømmetjenester som alle de andre tidlige albumene med unntak av EP-en og ei samleskive. Ser forresten at hun gav ut et album til på London i 1989. Får vel kanskje bestille det for samlingens skyld. :rolleyes:

carmel everybodys got a little soul.jpg

Sist redigert:

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    En liten tur innom Discogs for å bestille Lennons Live In NY City på CD førte til enda et album fra samme selger, på vinyl. For vinyl er eneste format debut EP-en til Carmel er gitt ut på. Med den kompletterer jeg hele Carmels tidlige karriere mens hun fortsatt var på topp, resten har jeg på CD. Gleder meg som en unge til denne, har ikke hørt den siden jeg solgte vinyleksemplaret mitt på nittitallet. Tror sannelig jeg fikk mer for det enn jeg gav for det i dag. En tur i platevasker så tipper jeg det er like bra også, selv om det klassifiseres som Very Good + og ikke NM. ;)

Edit: Ser hun har lagt den ut på Tidal siden sist jeg sjekket. Men resten av de viktige tidlige utgivelsene hennes glimrer fortsatt med sitt fravær.
    Dette gikk rett hjem hos meg, må sjekke ut mer rundt denne artisten. Kanskje du kan vise meg mer neste gang jeg besøker krypten? :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.163
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Finnes også i 2 audiofile pressinger fra Analouge (2012> normalfart og 2014 > 2xfort)
    Det var ikke ment som noe spark mot Shelby Lynne, en dame jeg også liker. Det er bare at ingen synger Dusty som Dusty.

Mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

...snipp...

Dette gikk rett hjem hos meg, må sjekke ut mer rundt denne artisten. Kanskje du kan vise meg mer neste gang jeg besøker krypten? :)
    Joda, og jeg kan godt ta dem med når jeg skal til Bergen igjen. Men det er bare å slenge seg på Discogs og bestille hennes tre første, de er så sterke at de bør finnes i samlingen din. Ikke koster de stort mer enn småpenger likevel, så for et par hundre burde du ha alt i hus inkludert frakt. Det dreier seg altså om denne på vinyl, The Drum Is Everything og The Falling kan du velge om du vil kjøpe på CD eller vinyl. Uansett koster det ikke mer enn at jeg ikke hadde tenkt meg om to ganger før jeg bestilte akkurat de tre albumene. De som kom etter kan du i og for seg spare deg for, men blir du fan så er de kule de også. Har nå bestilt det siste albumet hennes på London Records, og tror jeg sier stopp der.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.359
    Torget vurderinger
    1
    Nææh, dette luller meg i søvn. Må få opp rockefoten litt så da satser vi på Michael Krohns nye album Unwanted på Tidal. Her tar virkelig Krohn en tidsmaskin og reiser tilbake til tiden rundt 1990. Dette er nok en oppfølger etter de første albumene enn det litt mer utbroderte Raga vi opplevde på slutten. Tidsmaskinen ser ut til å være litt sterkt justert fordi allerede på spor to så lusker han tilbake til femtitallet, ur-rocken. Må si at dette virker som et hyggelig album for vinterens små fester. :cool:

Vis vedlegget 467394
    Perler for Svin var egentlig det siste ordentlige tradisjonelle Raga albumet. Det har dukket opp et par greie låter siden da, men det stinget Raga hadde f.esk. på Rock'n Roll Party, Blaff og Varme Dager forsvant. Ole'rn og Ali, Fremskritt og Etablert var vel på sett og vis slutten på de sosialrealistiske arbeiderklasse tekstene Krohn var kjent for.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig der, men jeg falt faktisk av etter Blaff etter å ha fulgt med siden Return of The Raga Rockers. Har Rock'n'roll Party på originalkassett, får vel gi den en sjanse også når jeg har koblet opp Nakamichi-en som fortsatt står i esken sin i Krypten. :cool:

Husker at det grøsset litt da jeg hørte den nye versjonen av Hun er fri hos ei jente jeg kjente en gang. Den var bare så feil! :mad:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tillater meg å sitere Håkon Rognlien i vennetråden for MonoPulse.

Veldig inspirerende høyttalere, disse MonoPulse'ne. :)

Blir ikke vanskelig å skrive om dem, nei. Noe særlig mer enn dette skal dere ikke få her på HFS; så får vi se på logistikken om de havner i Fidelity eller på min blogg. Gi meg et par uker herfra, så tenker jeg det meste av lyttetestene er unnagjort, dermed er det opp til julestria når artikkelen er klar.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Dette blir spennende for oss MonoPulse-brukere. Det er ikke så mange tester der ute, og dette er en seriøs tester vi kjenner godt og som vi har stor tillit til. Nye lesere av Kryptens krønike trenger kanskje opplyses om at jeg har MonoPulse 82A, som er forgjengeren til Model A som er på besøk hos anmelder Rognlien. Veldig inspirerende er også slik jeg oppfatter MonoPulse-lyden, men det gjenstår kanskje å se om Håkon legger det samme i det som meg. Uansett er det gledelig at det bittelille merket vårt fra en entusiastisk konstruktør i London endelig får litt oppmerksomhet hos hififolket i Skandinavia. Og det på tross av at Norge kanskje er merkets sterkeste bastion.

Takk for at du gadd å ta på deg oppgaven, Håkon.

Mvh,
    baluba

Å ja, Garbarek med Hilliard Ensemble (Mnemosyne) smører øregangene fra den tidligere nevnte bordradioen, høyt hevet over Kryptens vokter som sitter i sofaen på andre siden av Krypten. Akkurat passe avstand til at korsangen får en litt ekstra sakral og rolig dimensjon. Ahhhh, god natt.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens anbefaling på jazzfronten er også delvis norsk. Det er samboerparet Karin Krog og John Surmans 2013-album Songs About This And That. Et nydelig album med stor spennvidde fra det lettere eksperimentelle til klassisk cool. :cool:

Dette er hevet over enhver tvil jazzens førstedame i Norge, og selv om det har fantes konkurrenter til tronen som Radka Tonef så har fru Krog holdt stillingen i over 50 år nå. For ei dame! ;D

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.973
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1

mvh
    Det var ikke ment som noe spark mot Shelby Lynne, en dame jeg også liker. Det er bare at ingen synger Dusty som Dusty.

Mvh
    Må si at dette tittelsporet ga mersmak. Har i det siste prøvd å lete litt utenfor min egen lille "smaksboks" . Er resten av skiva bra, dette var såpass behagelig at jeg er klar for å bare bestille på disckogs. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn