Bamser til besvær

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.368
Antall liker
6.766
Bjørnen sover, bjørnen sover i sitt lune hi. Den er ikke farlig bare man går varlig, men man kan jo, men man kan jo aldri være trygg.

Hva skal vi gjøre med disse bamsene som, enkelte av dem, river sund sauer og svensker? Har vi plass til slike og andre rovdyr her i vårt lille, langstrakte land?
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.296
Antall liker
243
Torget vurderinger
1
Det er godt ikke bamsemann er på Hi Fi sentralen lenger da :eek:

Destiny.. :)
 

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
529
Antall liker
50
BT skrev:
Bjørnen sover, bjørnen sover i sitt lune hi. Den er ikke farlig bare man går varlig, men man kan jo, men man kan jo aldri være trygg.

Hva skal vi gjøre med disse bamsene som, enkelte av dem, river sund sauer og svensker? Har vi plass til slike og andre rovdyr her i vårt lille, langstrakte land?
Er det ikke selvforsvar når de angriper bevæpede mennesker som skal ut i naturen og skyte dyr?
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
6
Torget vurderinger
2
joje skrev:
Er det ikke selvforsvar når de angriper bevæpede mennesker som skal ut i naturen og skyte dyr?
Visst faen er det selvforsvar!
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.811
Antall liker
7.851
joje skrev:
BT skrev:
Bjørnen sover, bjørnen sover i sitt lune hi. Den er ikke farlig bare man går varlig, men man kan jo, men man kan jo aldri være trygg.

Hva skal vi gjøre med disse bamsene som, enkelte av dem, river sund sauer og svensker? Har vi plass til slike og andre rovdyr her i vårt lille, langstrakte land?
Er det ikke selvforsvar når de angriper bevæpede mennesker som skal ut i naturen og skyte dyr?
Vil mene det. Lett å miste besinnelsen etter å ha blitt skadeskutt av svensker på skogtur.
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
I snitt blir vel et menneske drept hvert hundrede år av bjørn i skandinavia, er det noe du skal være redd for så er det veps eller flått, for ikke å snakke om fortauskanter og naboens schæfer eller husky. Lykke til videre her i livet.

Heller beskatte vår store bestanddel idioter før det er for sent stemmer nå jeg for.

Mvh
 
N

nb

Gjest
Basert på min TV-spill-erfaring, så funker det best å ha litt is i magen,slippe de på kloss hold og avfyre et dobbeltskudd med haglen. Om det ikke tar knekken på de, er det bare å fyre av en dobbeltsalve til. Alltid greit å ha en fulladet hagle tilgjengelig i slike situasjoner.

Ellers funker rocketlauncheren om man har den, men da bør man holde god avstand slik at man ikke blir dratt med i smellet selv.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Jeg synes man bør skyte bjørnen, så slipper vi dette evindelige maset fra bøndene om sauetap.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
BBking skrev:
Jeg synes man bør skyte bjørnen, så slipper vi dette evindelige maset fra bøndene om sauetap.
Tja, man oppnår det samme om man skyter bøndene...
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
De gir seg ikke før alle rovdyr er vekk. Akkurat nå er det vel bjørn og ulv som er verst i følge bøndene, selv om det aldri har vært i nærheten av sannheten, rent statistisk

BBking skrev:
Jeg synes man bør skyte bjørnen, så slipper vi dette evindelige maset fra bøndene om sauetap.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
The Atl skrev:
I snitt blir vel et menneske drept hvert hundrede år av bjørn i skandinavia, er det noe du skal være redd for så er det veps eller flått, for ikke å snakke om fortauskanter og naboens schæfer eller husky. Lykke til videre her i livet.

Heller beskatte vår store bestanddel idioter før det er for sent stemmer nå jeg for.

Mvh
Har du hund selv? Kan gå med på at schafer're kan være nervøse av seg, men hva er det egentlig med folk og husky'er ? Er det de blå øynene som er skumle?

Det er vel kun et fåtall hunder som hugger "uprovosert" og disse er heller ikke tillatt å holde i Norge, og de andre rasene får lide for det i slike utsagn du kommer med her.

En hund skal provoseres relativt kraftig før den hugger hvis eieren ikke har påvirket den i annen retning. Ergo er det eieren det er noe feil med og ikke hunden.

Når det gjelder bamser så er dette mildt sagt merkelig, en slik går store omveier for å unngå folk. Så hvis du ikke er særdeles uheldig med vindretningen osv. er det nok større sjanse for å vinne i lotto enn det er å treffe på en bjørn, eller bare se en på avstand for den saks skyld.

Det er jo mildt sagt merkelig at når sauebøndene drar på elgjakt snubler de ganske snart over en ulv eller bjørn. Tenk over det.
 

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
177
Antall liker
18
....Er vel ikke bjørnen sin feil at bøndene "legger ut fårikål", er man sulten og noen "byr" på mat, vel... da spiser man ;D, vi hadde vel ratt tatt oss en sau vi og om nøden var der ;). At bjørnen ikke vet forskjell på mitt og ditt, og i så måte må kunne regnes som "uvitende" får jo bøndene selv ta til etterretning, de er da vel såpass skolert at de skjønner at dette handler om "handling og konsekvens". Å skyte "konsekvensen" hver gang blir for dumt, men her er vel mennesket i sitt ess, det vi ikke liker, vel , det tar vi bort, så slipper vi problemstillingen ::).

Skal tro hvordan bøndene rapporterer inn fårikålgryta som serveres på eget bord ;)
 

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
529
Antall liker
50
En hund skal provoseres relativt kraftig før den hugger hvis eieren ikke har påvirket den i annen retning. Ergo er det eieren det er noe feil med og ikke hunden.



Kanskje på tide å avlive hunde-eiere???
 
O

OivindJ

Gjest
Det var et godt poeng at så å si alt vi har rundt oss, hvert år, tar flere menneskeliv enn hva bjørner gjør.

Suaer har vi mer enn nok av i dette landet. Bønder også.
 
T

tjn

Gjest
Synes å huske at jeg leste for en tid tilbake at mellom 20-25 stk. mennesker blir drept hvert år av dyr på gården her i landet, d.v.s. okser, hester og sånn, tar de livet av disse dyrene også etterpå? Viktig med denne hevnen.

Etter hva jeg husker å ha lest så ble den siste som ble drept av bjørn her i landet drept i Hallingdalen på siste halvdel av 1800 tallet en gang, de skal visstnok sette opp en minnestein om dette, hvis de ikke allerede har gjort det da.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.241
Antall liker
7.133
Torget vurderinger
4
BBking skrev:
Jeg synes man bør skyte bjørnen, så slipper vi dette evindelige maset fra bøndene om sauetap.
Da må du huske at vi får et jævlig mas om å erstatte inntektstapet (ehhh....erstatningstapet). Dersom erstatningsutbetalingene til bønder for tap av sau/rein til bjørn/ulv hadde reflektert den virkelige bestanden av disse rovdyrene så hadde jeg tatt med meg børsa selv i Birkelunden.
 

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
513
Antall liker
161
Torget vurderinger
4
nb skrev:
Basert på min TV-spill-erfaring, så funker det best å ha litt is i magen,slippe de på kloss hold og avfyre et dobbeltskudd med haglen. Om det ikke tar knekken på de, er det bare å fyre av en dobbeltsalve til. Alltid greit å ha en fulladet hagle tilgjengelig i slike situasjoner.

Ellers funker rocketlauncheren om man har den, men da bør man holde god avstand slik at man ikke blir dratt med i smellet selv.
Præ-hæhæ!! ;D ;D

Klasse, nb!!! Den skal jeg gå rundt og skoggerle på resten av kvelden.
 

Olaf

Medlem
Ble medlem
09.04.2002
Innlegg
42
Antall liker
0
Heller beskatte vår store bestanddel idioter før det er for sent stemmer nå jeg for.
Går ut fra at utsagnet ikke henviser til dette forumet, men er av mer almen karakter.
I så tilfelle blir det tynt befolket i norsk politikk, særskilt på venstresida.. ;)

Suaer har vi mer enn nok av i dette landet. Bønder også.
For ikke å snakke om folk som mener maten bør være nærmest gratis, og samtidig dagsfersk og flybåren fra den tredje verden.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
joje skrev:
En hund skal provoseres relativt kraftig før den hugger hvis eieren ikke har påvirket den i annen retning. Ergo er det eieren det er noe feil med og ikke hunden.



Kanskje på tide å avlive hunde-eiere???
Noen skulle ihvertfall ikke ha lov til å holde dyr, det værste er jo at de samme menneskene som regel har barn!
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
BT skrev:
Bjørnen sover, bjørnen sover i sitt lune hi. Den er ikke farlig bare man går varlig, men man kan jo, men man kan jo aldri være trygg.

Hva skal vi gjøre med disse bamsene som, enkelte av dem, river sund sauer og svensker? Har vi plass til slike og andre rovdyr her i vårt lille, langstrakte land?
Slektning av deg..? ;)
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Var en tur innom vassfaret bjørnepark på søndag,

Denne ruggen (rugg) var nok mest trøtt, på tide å legge seg til vinteren.

Flotte dyr
 

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Det er lett å være stor i kjeften når det ikke er din husvegg bamsen lusker rundt. Her venter vi bare på NÅR den første ungen blir drept av bjørn. :p Det er ikke så veldig gøy å bo så "eksotisk" at du ser bjørnespor i nabolaget og bamsen er sett 50 - 100 meter fra der du bor !
 
J

Jurassic

Gjest
Og hvor mange barn har blitt tatt av bjørn de siste årene.
Er godt over 100 år siden sist noen ble tatt av bjørn i Norge.

Forøvrig har jeg utrolig lite til overs for bønder og rovdyrmotstandere.
Ulv og bjørn har da større rett til å være i skogen enn sauer.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.852
Antall liker
4.162
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Må nok medgi at jeg setter større pris på sauebønder enn bjønn og ulv. Det er også mindre ukoselig å våkne om natta i et telt oppe på fjellet når du er rimelig sikker på at det er maks en jerv eller ei gaupe som krafser i røsslyngen. "Vi må ta vare på bestanden av store rovdyr". Hvorfor i all verden skal vi det? Bevaring av naturlig mangfold? Bah! Humbug!


Bernt K
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Skal vi begynne og skyte rovdyr så alle husstander kan føler seg trygge?

Spiralis skrev:
Det er lett å være stor i kjeften når det ikke er din husvegg bamsen lusker rundt. Her venter vi bare på NÅR den første ungen blir drept av bjørn. :p Det er ikke så veldig gøy å bo så "eksotisk" at du ser bjørnespor i nabolaget og bamsen er sett 50 - 100 meter fra der du bor !
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Mener vi bør øke både bjørn og ulvebestand i Norge. Hvilken rett har vi til å utrydde dyrearter?, eller er det slik kun andre land skal ta vare på artsmangfoldet?

Hva med rovdyr i andre kontinent, er det ok at afrikanere skyter alle farlige dyr??
 
T

tjn

Gjest
Vi er det eneste landet som har reservert nasjonalparker til næringsvirksomhet (sauer..) og innført forbud mot rovdyr der, vi har opphøyet oss selv til og bestemme over naturen.
Og ikke kom drassene med disse barna hver gang vi vil kvitte oss med noe "farlig", det blir for dumt.
Nordmenn og dyr går ikke det. Leste forresten i går at det i August i år døde 2 personer av vepsestikk, på tide og utrydde vepsen, eller ihvertfall forby den i visse områer av landet.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er jo en viss 'poetic justice' når jegerne blir tatt av villdyr en gang i blant.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.852
Antall liker
4.162
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
MaHa skrev:
Skal vi begynne og skyte rovdyr så alle husstander kan føler seg trygge?

Spiralis skrev:
Det er lett å være stor i kjeften når det ikke er din husvegg bamsen lusker rundt. Her venter vi bare på NÅR den første ungen blir drept av bjørn. :p Det er ikke så veldig gøy å bo så "eksotisk" at du ser bjørnespor i nabolaget og bamsen er sett 50 - 100 meter fra der du bor !
Ja, hvorfor ikke? Ikke kom her og snakk om dyras rettigheter, vi er like mye dyr som dem, og det er naturens gang at arter kommer og går. I dag er det vi som er sterkest, og har en selvfølgelig rett til å tilpasse omgivelsene våre til så nær vi kommer vårt idealmiljø. Våre forpliktelser er mot menneskeheten, og alt annet må være det underordnet. Jeg synes jeg fra enkelte her i tråden aner et snev av "Bambiisme"; dyr er ikke søte, de er enten mat, nyttedyr eller skadedyr. Såfremt vi ikke kan se at bjønn og ulv har en kynisk nytteverdi større enn den potensielle skade de kan påføre oss: Vekk fra norsk natur med dem.

Bernt K
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Menneske er på toppen av pyramiden, det gir oss rett til å drepe det vi ønsker også andre mennesker (dyr)

Er ikke enig i dette jeg for min del..
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Velger å tro at du spøker nå.

berxter skrev:
MaHa skrev:
Skal vi begynne og skyte rovdyr så alle husstander kan føler seg trygge?

Spiralis skrev:
Det er lett å være stor i kjeften når det ikke er din husvegg bamsen lusker rundt. Her venter vi bare på NÅR den første ungen blir drept av bjørn. :p Det er ikke så veldig gøy å bo så "eksotisk" at du ser bjørnespor i nabolaget og bamsen er sett 50 - 100 meter fra der du bor !
Ja, hvorfor ikke? Ikke kom her og snakk om dyras rettigheter, vi er like mye dyr som dem, og det er naturens gang at arter kommer og går. I dag er det vi som er sterkest, og har en selvfølgelig rett til å tilpasse omgivelsene våre til så nær vi kommer vårt idealmiljø. Våre forpliktelser er mot menneskeheten, og alt annet må være det underordnet. Jeg synes jeg fra enkelte her i tråden aner et snev av "Bambiisme"; dyr er ikke søte, de er enten mat, nyttedyr eller skadedyr. Såfremt vi ikke kan se at bjønn og ulv har en kynisk nytteverdi større enn den potensielle skade de kan påføre oss: Vekk fra norsk natur med dem.

Bernt K
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
berxter skrev:
MaHa skrev:
Skal vi begynne og skyte rovdyr så alle husstander kan føler seg trygge?

Spiralis skrev:
Det er lett å være stor i kjeften når det ikke er din husvegg bamsen lusker rundt. Her venter vi bare på NÅR den første ungen blir drept av bjørn. :p Det er ikke så veldig gøy å bo så "eksotisk" at du ser bjørnespor i nabolaget og bamsen er sett 50 - 100 meter fra der du bor !
Vekk fra norsk natur med dem.

Bernt K
Uhm..? Vekk fra norsk natur med DEG sier nå jeg. Er ikke bamsenes skyld at mennesker trenger seg inn på deres områder. Antar at antallet trafikkskadde barn langt overstiger antallet bjørneskadde barn her i samfunnet. Skal vi ikke heller utrydde bilismen?
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Når det gjelder rovdyrpolitikken kan man jo spørre hva som er vitsen med at bjørnebestanden skal firedobles, for så å avskyte de etterpå?

Hvis det skal være bjørn eller andre rovdyr i vår natur, så er det vel like greit at bestandene halveres i forhold til i dag?
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.852
Antall liker
4.162
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
MaHa skrev:
Velger å tro at du spøker nå.

berxter skrev:
MaHa skrev:
Skal vi begynne og skyte rovdyr så alle husstander kan føler seg trygge?

Spiralis skrev:
Det er lett å være stor i kjeften når det ikke er din husvegg bamsen lusker rundt. Her venter vi bare på NÅR den første ungen blir drept av bjørn. :p Det er ikke så veldig gøy å bo så "eksotisk" at du ser bjørnespor i nabolaget og bamsen er sett 50 - 100 meter fra der du bor !
Ja, hvorfor ikke? Ikke kom her og snakk om dyras rettigheter, vi er like mye dyr som dem, og det er naturens gang at arter kommer og går. I dag er det vi som er sterkest, og har en selvfølgelig rett til å tilpasse omgivelsene våre til så nær vi kommer vårt idealmiljø. Våre forpliktelser er mot menneskeheten, og alt annet må være det underordnet. Jeg synes jeg fra enkelte her i tråden aner et snev av "Bambiisme"; dyr er ikke søte, de er enten mat, nyttedyr eller skadedyr. Såfremt vi ikke kan se at bjønn og ulv har en kynisk nytteverdi større enn den potensielle skade de kan påføre oss: Vekk fra norsk natur med dem.

Bernt K
Bare delvis. Satt på spissen, selvsagt, men jeg mener faktisk at andre skapningers ve og vel må og får vike for våre interesser. Om vi må utrydde en dyreart eller to for å sikre vår framtidige eksistens, javel, so be it. Det beste ville jo være fredelig sameksistens, problemet oppstår først når dyr oppfatter oss som bytte eller konkurrent, og da må vi ikke tillate at en eller annen vag, Disneyinspirert tåketanke hindrer oss i å treffe de nødvendige tiltak for å sikre vår trygghet. Bjønn skal få lov til å slå elg, da det er så mye av den? No problem; skyt bjønn, og legg ut flere billige jaktkvoter på elg. Jeg ser faktisk svært liten, om noen, verdi i dette berømmelige artsmangfoldet når det gjelder store rovdyr i menneskenære områder, og ville uten å nøle gi mitt samtykke til totalutryddelse av bjønn og ulv i Skandinavia. Kan med glede plukke fram Mauseren og delta med 200gr Nosler sjøl også.

Bernt K
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.852
Antall liker
4.162
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
toriamos skrev:
berxter skrev:
MaHa skrev:
Skal vi begynne og skyte rovdyr så alle husstander kan føler seg trygge?

Spiralis skrev:
Det er lett å være stor i kjeften når det ikke er din husvegg bamsen lusker rundt. Her venter vi bare på NÅR den første ungen blir drept av bjørn. :p Det er ikke så veldig gøy å bo så "eksotisk" at du ser bjørnespor i nabolaget og bamsen er sett 50 - 100 meter fra der du bor !
Vekk fra norsk natur med dem.

Bernt K
Uhm..? Vekk fra norsk natur med DEG sier nå jeg. Er ikke bamsenes skyld at mennesker trenger seg inn på deres områder. Antar at antallet trafikkskadde barn langt overstiger antallet bjørneskadde barn her i samfunnet. Skal vi ikke heller utrydde bilismen?
Sorry, jeg oppfatter Norge som VÅR natur, og ikke bjønn sin.

Bernt K
 
J

Jurassic

Gjest
Hvorfor har vi større rett til naturen enn det dyrene har?

Ser ikke den helt jeg......
 
T

tjn

Gjest
berxter skrev:
MaHa skrev:
Velger å tro at du spøker nå.

berxter skrev:
MaHa skrev:
Skal vi begynne og skyte rovdyr så alle husstander kan føler seg trygge?

Spiralis skrev:
Det er lett å være stor i kjeften når det ikke er din husvegg bamsen lusker rundt. Her venter vi bare på NÅR den første ungen blir drept av bjørn. :p Det er ikke så veldig gøy å bo så "eksotisk" at du ser bjørnespor i nabolaget og bamsen er sett 50 - 100 meter fra der du bor !
Ja, hvorfor ikke? Ikke kom her og snakk om dyras rettigheter, vi er like mye dyr som dem, og det er naturens gang at arter kommer og går. I dag er det vi som er sterkest, og har en selvfølgelig rett til å tilpasse omgivelsene våre til så nær vi kommer vårt idealmiljø. Våre forpliktelser er mot menneskeheten, og alt annet må være det underordnet. Jeg synes jeg fra enkelte her i tråden aner et snev av "Bambiisme"; dyr er ikke søte, de er enten mat, nyttedyr eller skadedyr. Såfremt vi ikke kan se at bjønn og ulv har en kynisk nytteverdi større enn den potensielle skade de kan påføre oss: Vekk fra norsk natur med dem.

Bernt K
Bare delvis. Satt på spissen, selvsagt, men jeg mener faktisk at andre skapningers ve og vel må og får vike for våre interesser. Om vi må utrydde en dyreart eller to for å sikre vår framtidige eksistens, javel, so be it. Det beste ville jo være fredelig sameksistens, problemet oppstår først når dyr oppfatter oss som bytte eller konkurrent, og da må vi ikke tillate at en eller annen vag, Disneyinspirert tåketanke hindrer oss i å treffe de nødvendige tiltak for å sikre vår trygghet. Bjønn skal få lov til å slå elg, da det er så mye av den? No problem; skyt bjønn, og legg ut flere billige jaktkvoter på elg. Jeg ser faktisk svært liten, om noen, verdi i dette berømmelige artsmangfoldet når det gjelder store rovdyr i menneskenære områder, og ville uten å nøle gi mitt samtykke til totalutryddelse av bjønn og ulv i Skandinavia. Kan med glede plukke fram Mauseren og delta med 200gr Nosler sjøl også.

Bernt K
Da overfører vi dette til mennesker også da; de som er i veien, gjør ting vi ikke liker, inn i kammeret med dem...de sterkestes rett. :)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Jurassic skrev:
Og hvor mange barn har blitt tatt av bjørn de siste årene.
Er godt over 100 år siden sist noen ble tatt av bjørn i Norge.
Det er ikke rart i og med at det kun er de siste årene vi har hatt så mye bjørn som i dag. I tidligere tider skjøt man bjørnen "on sight" og det var det !

Jurassic skrev:
Forøvrig har jeg utrolig lite til overs for bønder og rovdyrmotstandere.
Ulv og bjørn har da større rett til å være i skogen enn sauer.
Det var da usedvanlig primitivt, til deg å være, å "hate" en gruppe menesker på et slik grunnlag. Hvis vi her bytet ut "bønder og rovdyrmotstandere" med "innvandrere og muslimer" ville hele caffe latte gjengen på venstresiden ha kastet seg over deg under ville besvergelser av type "jævla rasist".

Om bjørnen er i skogen er det helt greit for meg, men når den rusler i hagen min sier jeg stopp !

Og du ønsker sikkert også å kunne kjøpe fårikålkjøtt til 28,90 pr kg på RIMI ? Er du villig til å betale det som maten virkelig koster hvis man skal begynne med gjeting av sauene ?
 
Topp Bunn