el_mariachi skrev:
rico skrev:
Sånn skal det være, ingenting er som å se spor i naturen. Jo ferskere jo bedre. For eksempel en "endevendt" maurtue etter en som var på proteinjakt.
berxter skrev:
Sorry, jeg oppfatter Norge som VÅR natur, og ikke bjønn sin.
Bernt K
På tide å ta av skyggelappene!
Bamsen ER EN DEL AV VÅR NATUR, hvor vanskelig er det og forstå?
Og så var det dine skylapper: Det er VÅR natur. Bjønn hører opprinnelig til der, men vi har tatt eiendomsretten, og dermed er det VI som har det privilegiet å avgjøre hva som hører til NÅ. Vi kan ikke tillate oss å overse at vi har påtatt oss styringa av jorda, og dertil hører også soleklart bruksretten. Forvaltningsansvar = forvaltningsmyndighet i dette tilfellet.
Jeg medgir gjerne at jeg her er ensidig fokusert på menneskeartens rettigheter, og overser glatt enhver tanke på at resten av artene skulle ha noen form for vage objektive "rettigheter". Det er vi som definerer rettighetene på vår arts subjektive grunnlag.
Jeg er ikke redd for bjønn, (tror faktisk at jeg har sett'n på bortimot en kilometer på snaufjellet i Holtålen for 20 år siden (er ikke helt sikker pga avstand og manglende kikkert)), men vil holde hardt på at våre interesser må gå foran naturromantikk.
Spør meg om hva jeg mener om dyreforsøk, da..... Vær så snill....
Bernt K