BAT - Balanced Audio Technology

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.578
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ja, folkens, nå gjelder det å kjenne sin besøkelsestid... ;D
    Ser at der nå er lagt ut en VK250 på børsen; dog til noen kroner mer enn jeg ga for min VK200.
    Bør anyway være en kandidat for de av dere som går og har våte drømmer om snadderprodukter.
    Har ikke hørt VK250, men kan lissom ikke se en eneste fattig liten grunn til at det ikke skal være en minst like god effektforsterker som den jeg selv nettopp dro i hus...
    (og nei; jeg har ingen kjennskap eller tilknytning til selger av VK250`n!)

    mvh
    Proffen
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Prisen var noe stiv,men det er det helt sikkert en god grunn til.
    Forsterkere har ikke blitt særlig bedre de 10siste årene,mener no jeg...bare dyrere eller fra kina

    Tru om jeg får disignerpris for denne?? Laget i dag ;D
     

    Vedlegg

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Hjälp och råd behövs av BAT-expertisen!

    Jag köpte en brukt Vk3i preamp i våras. Mycket mycket nöjd med denna!

    I helgen tappade den däremot väldigt mycket i gain. Är det de två st 6V6s
    rören som har tagit slut?

    Och i så fall - vad rekommenderar Ni för ersättningsrör? Det är ett par Tubeamp Doctor som
    sitter idag.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.891
    Antall liker
    26.714
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Karla skrev:
    Hjälp och råd behövs av BAT-expertisen!

    Jag köpte en brukt Vk3i preamp i våras. Mycket mycket nöjd med denna!

    I helgen tappade den däremot väldigt mycket i gain. Är det de två st 6V6s
    rören som har tagit slut?

    Och i så fall - vad rekommenderar Ni för ersättningsrör? Det är ett par Tubeamp Doctor som
    sitter idag.
    Prøva med nån av julgrans ljus, så blir det nog mysigt :D
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Du har tillgång till dator i London ser jag, Cash 63! ;)
    Hälsa Walrus.

    Skickade nyss efter ett par JJ 6V6s hos Akkelis i Göteborg. Jag visste inte
    att dom hade nätbutik också.

    Nu ber jag till hifigudarna att det inte är nåt annat knas med Vk3-i´n.

    Ska på demo av BAT Rex rigg på Audio Concept i morgon eftermiddag.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Får vel melde meg inn som BAT venn. Hørte en BAT VK-60 for noen år siden, og har ikke glemt hvor bra det spilte.

    Nå er endelig en slik i min eie, og den spiller fabelaktig.








    Neste steg er vel en BAT PreAmp. :D


    /Ruby
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Bat VK-60 er en knall forsterker. Bare husk å få et par sikringer i reserve. Når røra begynner å bli dårlige så går gjerne sikringene først. Irriterende når det skjer. Uansett - Gratulerer.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    H.R skrev:
    Bat VK-60 er en knall forsterker. Gratulerer.
    Takker så mye H.R.
    Får fylle opp sparebøssa igjen, og som sagt skaffe en BAT Pre.
    Slik det er nå kjører jeg ubalansert Pre, inn i balansert BAT. Ingen god løsning i lengden.


    /Ruby
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rubyred skrev:
    Får fylle opp sparebøssa igjen, og som sagt skaffe en BAT Pre.
    Jeg står i så fall først (med ganske bestemte hensikter) i køen for å overta ARC SP16! Sånn. Nå har jeg sagt fra. :D
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Dazed skrev:
    Rubyred skrev:
    Får fylle opp sparebøssa igjen, og som sagt skaffe en BAT Pre.
    Jeg står i så fall først (med ganske bestemte hensikter) i køen for å overta ARC SP16! Sånn. Nå har jeg sagt fra. :D
    He he. Nå er sparebøssa helt tom etter et par raske impulskjøp, så det vil nok ta tid før BAT Pre er et alternativ, men ditt ønske er notert. ;D

    Ikke det at ARC spiller dårlig, snarere tvert imot, men vil helst ha full-balansert hele veien. Balansert ARC Pre kan jo også være et alternativ, men da er vi over i en annen tråd. ;)

    Sikringer ja. Det var et godt tips.



    /Ruby
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rubyred skrev:
    Dazed skrev:
    Rubyred skrev:
    Får fylle opp sparebøssa igjen, og som sagt skaffe en BAT Pre.
    Jeg står i så fall først (med ganske bestemte hensikter) i køen for å overta ARC SP16! Sånn. Nå har jeg sagt fra. :D
    He he. Nå er sparebøssa helt tom etter et par raske impulskjøp, så det vil nok ta tid før BAT Pre er et alternativ, men ditt ønske er notert. ;D

    Ikke det at ARC spiller dårlig, snarere tvert imot, men vil helst ha full-balansert hele veien. Balansert ARC Pre kan jo også være et alternativ, men da er vi over i en annen tråd. ;)

    Sikringer ja. Det var et godt tips.



    /Ruby
    Der sier du noe. SP16 har ikke XLR, nei. ...Men dette er feil vennetråd for det, ja. ;)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.578
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grattis med kjempeamp!
    Har selv hørt BAT, lurer på om det var enten VK60 eller 75, som matet et par hønn med mektig masse godlyd. Var mitt første møte med BAT. Sitter jo selv med komplett BAT-forsterkeri, og kan ikke skjønne at du går en mm feil, dersom du går for en BAT-pre...
    Hvilke høytalere er det som fores av VK60`n din da?
    Vurderte selv både VK60 og 75, som jo begge er rørbestykket, siden jeg er et rørhue... ;D
    At det siden ble til at jeg endte opp med transe og VK200, var mer tilfeldig. Vil dog ikke si at jeg har bommet nevneverdig på skiven med det bruktkjøpet. Faktum er at jeg overhodet ikke føler noe stort savn etter rør i effektforsterkeren, all den tid VK200 i spann med VK30 rørpre funker gull.
    Du får gjerne komme tilbake og melde litt mht hvordan Vk60 fungerer. Grunnen til at jeg avventet kjøp av BAT-effekttrinn med rør, var at jeg leste noe om at BAT kjører sine forsterkere rimelig tøft mtp strøm, noe som kanskje gir noe mer slitasje på rørene enn gjennomsnittet... Til gjengjeld er jo lyden gullende god, da. Så det blir jo til syvende og sist en vurderingssak, mtp hva en prioriterer...samt hva alternativene er!

    mvh
    Proffen
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Rubyred skrev:
    Får vel melde meg inn som BAT venn. Hørte en BAT VK-60 for noen år siden, og har ikke glemt hvor bra det spilte.

    Nå er endelig en slik i min eie, og den spiller fabelaktig.








    Neste steg er vel en BAT PreAmp. :D


    /Ruby
    Gratulerer med en knall forsterker! Synet av bildene fikk meg til å savne min VK75 som er på full sjekk...
    Du får nok mye glede av den fremover, bare pass på røra! Får du er par "arcer" på røra er det på tide å bytte dei! Drives hardt så det er nok bare en levetid på ca.1500t. Er også viktig å passe "grunn bias" som stilles på undersiden, skal etter boka være ca. 200mA, men erfaringsmessig kan det være greitt å sett den ned litt til ca.190mA......
    Lydmessig er disse forsterkerene knall! Passer forresten svært godt sammen med ARC preer, men ballansert er et must....
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Takker JK, og Proffen. Er foreløpig svært fornøyd med min BAT VK-60. Fikk beskjed om at rørene var godt brukte, så nye rør er første pri.

    Hvor er det best å kjøpe rør. Ser jo at de selger disse rørene i bøtter og spann på ebay til spottpris. Motron er et alternativ, men koster jo det mangedobbelte.


    /Ruby
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    Rubyred skrev:
    Får fylle opp sparebøssa igjen, og som sagt skaffe en BAT Pre.
    Jeg står i så fall først (med ganske bestemte hensikter) i køen for å overta ARC SP16! Sånn. Nå har jeg sagt fra. :D
    arc sp16 er en kjempepre, den ble brukt mye i butikken jeg jobbet i, og var min favoritt pre uten tvil, fantastisk pre til prisen imo ;D
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    jokris skrev:
    Dazed skrev:
    Rubyred skrev:
    Får fylle opp sparebøssa igjen, og som sagt skaffe en BAT Pre.
    Jeg står i så fall først (med ganske bestemte hensikter) i køen for å overta ARC SP16! Sånn. Nå har jeg sagt fra. :D
    arc sp16 er en kjempepre, den ble brukt mye i butikken jeg jobbet i, og var min favoritt pre uten tvil, fantastisk pre til prisen imo ;D
    Har vært veldig fornøyd med ARC SP-16. Synd den ikke har xlr ut.

    Glemte i farta at BAT VK-60 driver Dynaudio Contour 1.3SE, og Martin Logan Aerius elektrostat hybrider som ikke er testet på VK-60 enda.


    /Ruby
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Karla skrev:
    Hjälp och råd behövs av BAT-expertisen!

    Jag köpte en brukt Vk3i preamp i våras. Mycket mycket nöjd med denna!

    I helgen tappade den däremot väldigt mycket i gain. Är det de två st 6V6s
    rören som har tagit slut?

    Och i så fall - vad rekommenderar Ni för ersättningsrör? Det är ett par Tubeamp Doctor som
    sitter idag.
    Hvor mange timer tror du de Tuba Amp Doctor klarte?
    JJ er bare kneppet bedre, men det kan godt tenkes du liker lyden. Så lenge det er lyd da.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Rubyred skrev:
    Takker JK, og Proffen. Er foreløpig svært fornøyd med min BAT VK-60. Fikk beskjed om at rørene var godt brukte, så nye rør er første pri.
    Hvor er det best å kjøpe rør. Ser jo ar de selger disse rørene i bøtter og spann på ebay til spottpris. Motron er et alternativ, men koster jo det mangedobbelte.


    /Ruby
    Hei!
    Sikreste plassen å kjøpe rør er fra Motron. Koster en del men dei er matchet, noe som nesten ingen andre rørbutikker gjør.

    Har handlet her: OK rør http://www.halfin.com/cgi-bin/dbsearch.exe

    Parts Connection har også av og til inne rør. Veldig gode rør.

    Når det gjelder Evilbay så er rørene billige, men det er et svinn på 20-30% eller mer som ikke egner seg for audio bruk. Du trenger også en rørtester som takler 6C33C rør..... Disse rørene spriker i alle retninger så du vil trenge en hel kasse for å finne 2 gode rørpar ;D
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Rubyred skrev:
    Takker JK, og Proffen. Er foreløpig svært fornøyd med min BAT VK-60. Fikk beskjed om at rørene var godt brukte, så nye rør er første pri.

    Hvor er det best å kjøpe rør. Ser jo at de selger disse rørene i bøtter og spann på ebay til spottpris. Motron er et alternativ, men koster jo det mangedobbelte.


    /Ruby
    Kan også bli dyrt å handle 6c33 rør billig også. Og for en irritasjon det er når de går etter 50-100 timer.
    Har opplevd et dårlig rør fra motron av type 6c33. Det ordnet seg på garantien.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Ok. Takker for gode tips. Får ta en runde med diverse firmaer som selger bra rør. Kanskje det smarteste i lengden. ;)

    Også takk til Audiomix for gode innspill via PM.


    /Ruby
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Da er rør bestilt hos Motron.

    Er det vanskelig å justere bias. Forstod på Motron at det var veldig viktig med grunnjusteringen for å holde god levetid på rørene.


    /Ruby
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Hvor mange timer tror du de Tuba Amp Doctor klarte?
    JJ er bare kneppet bedre, men det kan godt tenkes du liker lyden. Så lenge det er lyd da.

    [/quote]

    Jag köpte den brukt i våras. Svårt att säga hur många timmar rören hade. Nu är det ljud igen.
    Vanskligt att säga om det är nån skillnad mot TAD när dom var friska. Men jag tycker om det
    jag hör! Den trivs gott ihop med Hegel H4. Inga brum eller konstigheter. :)

    Kul med rör när det fungerar! Jag ska köpa mig 4st smårör, bara för att testa. Kanske dessa:
    http://thetubestore.com/rus696h.html

    (Sitter Tesla Gold pin nu)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Takk til J.K. for hjelp pr. PM. Helt supert. ;)
    Gleder meg til å høre hva nye rør kan gjøre av forbedringer. Det har gått et par sikringer ved spilling på litt høyt volum.

    Regner det som et tegn på at utgangsrørene synger på siste verset. :(

    Forsterkeren spiller uansett veldig bra.
    En klar oppgradering fra mine Quicksilver monoblokker.


    /Ruby
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    Hei, Det er mye rør utstyr som er nevnt fra BAT men eg kan forsikre at de som velger transistor forsterkere fra BAT vil bli fornøyd også, har to stk selv i mono konfigurasjon og de er superbe

    Ha en fin Lørdags kveld

    Mvh
    Geir
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.578
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    I second this one... ;D
    Det er nesten ikke til å tro hvor lite jeg savner rør, etter at jeg fikk en VK200 i hus...
    Mulig det er samspillet med VK30 som bidrar til dette, men uansett.....
    Så hvis du har mulighet til å få testet ut en av BAT sine transistorforsterkere, kan jeg ikke annet enn å anbefale deg å gjøre det - selv om det kan komme til å koste deg noen kroner.... ;D

    Kunne godt tenkt meg å høre andre av BAT sine transistorforsterkere, samt at jeg er litt nyfiken på cd-spillerne deres. Noen der ute med erfaring med de sistnevnte?

    mvh
    Proffen
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    GFE skrev:
    Hei, Det er mye rør utstyr som er nevnt fra BAT men eg kan forsikre at de som velger transistor forsterkere fra BAT vil bli fornøyd også, har to stk selv i mono konfigurasjon og de er superbe

    Ha en fin Lørdags kveld

    Mvh
    Geir
    Har aldri hørt noen av BAT sine transistorkonstruksjoner, men tror nok ikke de står noe tilbake for sine rørsøsken.

    Har tatt et komplett rørbytte i min BAT VK-60, og det ble en solid oppgradering. Etter 4 dager spiller det stadig bedre.

    Må si meg meget fornøyd med hvordan denne forsterkeren spiller.
    Eneste ulempen er at stuetemperaturen stiger markant etter noen timers lytting. :)


    /Ruby
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Om noen ønsker seg en VK-51SE til en meget hyggelig pris.........så se bruktbørsen ;)
    Mvh
     

    persve

    Medlem
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Jag driver mina Marten Coltrane med BAT VK 600 SE ( transistorbaserat )och är mer än förnöjd! Jag har testat ett antal rörslutsteg inklusive BAT VK 150 SE rörmonoblock men inget har lett till att jag velat byta! En anledning är att jag har Coltrane i tidigt utförande och då går basen ner till 2 Ohm vilket de flesta rörslusteg inte gillar! Nu har jag byggt om högtalarna hos Mårten till senaste utförandet med nya baselement, nytt bas- och mellanregisterfilter, nya terminaler och nytt internkablabe ( Jorma Prime ). Håller på att spela in, har kört 150 timmar men det har inte lossnat riktigt ännu! Sen ska jag prova rörslusteg igen - är sugen på BAT REX! Nån som har någon erfarenhet?
    Bästa hälsn
    Persve ( Batman på HiFiforum )
     

    knuhe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Innlegg
    150
    Antall liker
    151
    BAT VK 600 SE ( transistorbasert) er en meget god effektforsterker. Personlig ville jeg ha gått for en transistorbasert effektforsterkere i kombinasjon med rør pre (og riaa). Du har da rørlyd og samtidig alle fordelene med transistorbasert effektforsterker. Jeg ville nok heller ha vurdert en BAT REX pre (rørlyd og sjel) i stedet for å bytte ut effektforsterkeren (om du ikke alt har en REX pre).
    Hvorfor det ikke har ”løsnet” skikkelig enda har jeg ikke noen klar formening om, muligens er det bare snakk om tid ?

    Det er vel ikke svar på det du spør etter dette, men fikk lyst til å sende en kommentar. Har selv BAT- VK51SE og BAT-VKP10SE Riaa (oppgradert til siste versjon) i kombinasjon med Halcro DM58 mono effektforsterkere (transistorbaserte). Liker denne kombinasjonen veldig godt.
     

    persve

    Medlem
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ikke svar på det du spør etter dette, men fikk lyst til å sende en kommentar.
    Tack Knuhe för ditt svar! Jag hade EAR 912 pre, men har bytt till NAT Symmetrical som är det bästa försteg jag hört hittils. Som RIAA använder jag ett DIY nuvistorRIIA som är designat av Bosse Hansson ( en legend inom svensk HIFI )med en Miyajima step up transformator! Jag är dock väldigt sugen på det du har ( BAT-VKP10SE ) och var senast igår ute och letade på nätet efter ett! Jag tycker som du att kombinationen rörförsteg/transistorslutsteg är mycket lyckat! Vad har du för vinylrigg?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.578
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Sitter her og kokkelurer, og har så vidt begynt å bli litt nyfiken (igjen... ;D )

    Er det noen som har hørt cd-spiller fra BAT?
    Leser jo mye positivt om de, men skulle gjerne hatt input fra andre som har hørt de!

    mvh
    Proffen
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Har en VK-60 som har driftet ut av autobias-vinduet. Jeg har akkurat byttet til nye rør fra Motron og får kun 2 av dem til å ligge innenfor vinduet. På de 2 andre måler jeg konsekvent 0mV over motstandene R61 og R62 (en halvdel i hver kanal) uansett hva bias-potmeteret stilles til. Dette innebærer at det brummer og låter hoggorm. Noen som kan hjelpe?
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Er det noen her som har enten 52SE eller REX? Eller kjenner noen andre som har?
    Tror Henje har 52SE, men ser at han ikke har vært pålogget siden sommeren ifjor.............
    Mvh
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Har fått svar ang 52 SE :)
    Hadde bytta nick (nå: henjaer).

    Hei
    Er det noen her som har enten 52SE eller REX? Eller kjenner noen andre som har?
    Tror Henje har 52SE, men ser at han ikke har vært pålogget siden sommeren ifjor.............
    Mvh
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Ingen ny modell fra de på ganske lenge, tror de er litt "Out-of-date" på CD-spillere
    Mvh

    Sitter her og kokkelurer, og har så vidt begynt å bli litt nyfiken (igjen... )

    Er det noen som har hørt cd-spiller fra BAT?
    Leser jo mye positivt om de, men skulle gjerne hatt input fra andre som har hørt de!

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Etter noen ukers bruk/lytting:
    VK-52SE er en aldeles fantastisk pre-amp!!
    Ikke fullt så åpen som min gamle ARC Ref 3, men klart mer åpen/transparent enn 51SE.
    Forøvrig ift 51SE: enda et hakk større lydbilde (spesielt i dybden), enda bedre oppløsning, enda bedre dynamikk (mikro/makro)........
    BAT er flink til å kombinere det "hi-fi-riktige" med det musikalske.
    OP
     

    YoungNeils

    Medlem
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Noen som har erfaring med BAT VK-300x SE? Evt. også sammenligningsgrunnlag med andre forsterkere, både BAT og andre merker?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn