BAT - Balanced Audio Technology

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Må igjen fortelle om hvor fornøyd jeg er md 52SE. Hadde ARC Ref 3 noen måneder, og opplevde at den var langt mer transparent enn 51SE. Noe som i og for seg var fascinerende. Men jeg ble aldri helt fortrolig med ref 3, uten å kunne si konkret hva som manglet.
    Med 52SE er det som å få ny platesamling! "Alt" er bedre. Spesielt låter de "dårlige" platene bedre, det er langt mer kjøtt og blod (dvs både fylde/kropp og liv/musikalitet) enn hos Ref 3. 51SE var jo kjent fpr å være ganske "rå" nedover, 52SE parkerer den fullstendig på både dette området og mye annet.
    Anbefales!! (- og kan jo oppgraderes til REX om noen vil føle behov for det) :)

    Ett av få reviewer av 52SE (de fleste er på REX):
    http://theaudioforumswebzine.com/?page_id=26
     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Melder meg inn i klubben med pent brukt Vk3i. Rør som sitter i nå er Sovtek 6h23 m bjørnelogo og RCA 6V6GT.
    Forsøker å bestemme meg om jeg skal beholde Welborne DRD45 eller Bordpatrol SE300B som effekttrinn.
    Noen som har erfaringer med 6h23, og 6v6-rør til BAT?
    Har bytte av 6v6 noe å si for lyden?
    Og hvilke 6h23 vil være de beste?

    mvh
    Per Olav
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Melder meg inn i klubben med pent brukt Vk3i. Rør som sitter i nå er Sovtek 6h23 m bjørnelogo og RCA 6V6GT.
    ------
    Har bytte av 6v6 noe å si for lyden?
    Og hvilke 6h23 vil være de beste?
    mvh
    Per Olav
    Forskjellige 6V6 vil kunne endre lyden noe.
    6n23p er det samme som 6922/E88CC
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg inn i klubben med pent brukt Vk3i. Rør som sitter i nå er Sovtek 6h23 m bjørnelogo og RCA 6V6GT.
    ------
    Har bytte av 6v6 noe å si for lyden?
    Og hvilke 6h23 vil være de beste?
    mvh
    Per Olav
    Forskjellige 6V6 vil kunne endre lyden noe.
    6n23p er det samme som 6922/E88CC
    6H23 benyttes primært pga de høy driftsspenninger, 6922/E88CC tåler ikke dette så godt..........(redusert levetid). Men mht de to sistnevnte er det jo maaaange varianter å velge mellom :)
    OP
     

    sander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.02.2012
    Innlegg
    571
    Antall liker
    76
    Ecc88 skal bruge mange milliamp for at blive lineær.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Melder meg inn i klubben med pent brukt Vk3i. Rør som sitter i nå er Sovtek 6h23 m bjørnelogo og RCA 6V6GT.
    ------
    Har bytte av 6v6 noe å si for lyden?
    Og hvilke 6h23 vil være de beste?
    mvh
    Per Olav
    Forskjellige 6V6 vil kunne endre lyden noe.
    6n23p er det samme som 6922/E88CC
    6H23 benyttes primært pga de høy driftsspenninger, 6922/E88CC tåler ikke dette så godt..........(redusert levetid). Men mht de to sistnevnte er det jo maaaange varianter å velge mellom :)
    OP
    6n23p(Rus) = 6922(U.S)/E88CC(euro), alle oppgitt med max anodespenning på 100V
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Melder meg inn i klubben med pent brukt Vk3i. Rør som sitter i nå er Sovtek 6h23 m bjørnelogo og RCA 6V6GT.
    ------
    Har bytte av 6v6 noe å si for lyden?
    Og hvilke 6h23 vil være de beste?
    mvh
    Per Olav
    Forskjellige 6V6 vil kunne endre lyden noe.
    6n23p er det samme som 6922/E88CC
    6H23 benyttes primært pga de høy driftsspenninger, 6922/E88CC tåler ikke dette så godt..........(redusert levetid). Men mht de to sistnevnte er det jo maaaange varianter å velge mellom :)
    OP
    6n23p(Rus) = 6922(U.S)/E88CC(euro), alle oppgitt med max anodespenning på 100V
    Det stemmer nok.
    Jeg har sett på mange forum at mange hevder de har høyere spenning, men Brynjar hos Motron sa det var samme rørene. Jeg fant også en Whitepaper på et 6h23, og det er oppgitt til 100.
    Har allikevel lest på div forum at Victor Khomenko anbefaler gjerne denne typen, da de er litt tøffere og skulle passe BAT'ene bedre.
    De spiller bra i min amp, men lider av noe mikrofoni. Tenkte jeg skulle teste Biltema sine O-ringer idag.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg inn i klubben med pent brukt Vk3i. Rør som sitter i nå er Sovtek 6h23 m bjørnelogo og RCA 6V6GT.
    ------
    Har bytte av 6v6 noe å si for lyden?
    Og hvilke 6h23 vil være de beste?
    mvh
    Per Olav
    Forskjellige 6V6 vil kunne endre lyden noe.
    6n23p er det samme som 6922/E88CC
    6H23 benyttes primært pga de høy driftsspenninger, 6922/E88CC tåler ikke dette så godt..........(redusert levetid). Men mht de to sistnevnte er det jo maaaange varianter å velge mellom :)
    OP
    6n23p(Rus) = 6922(U.S)/E88CC(euro), alle oppgitt med max anodespenning på 100V
    Det stemmer nok.
    Jeg har sett på mange forum at mange hevder de har høyere spenning, men Brynjar hos Motron sa det var samme rørene. Jeg fant også en Whitepaper på et 6h23, og det er oppgitt til 100.
    Har allikevel lest på div forum at Victor Khomenko anbefaler gjerne denne typen, da de er litt tøffere og skulle passe BAT'ene bedre.
    De spiller bra i min amp, men lider av noe mikrofoni. Tenkte jeg skulle teste Biltema sine O-ringer idag.
    Hmmm, mener Brynjar tidligere har sagt at 6h23 tåler høyere spenninger enn de "vestlige". Og BATs preamper er jo konstruert slik.......
    OP
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    6h23 tåler mye mer bank enn standard 6922 mener jeg. I ARC VT100 MkII må en bruke russer rør ellers så er det poff, poff....
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Tja, kan hende de tåler mer uten at de nødvendigvis bruker mer kanskje ?
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    = bygget grovere?, beregnet for å fungere i en Tanks på frosne stepper.... :cool:
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Da står det en nyinnkjøpt VK-51SE i stua. 5 år gammel, litt støv oppi, så den trenger nok litt støvsuging. Ellers ser alt ut til å funke greit.
    Rørene har vel stått i siden den var ny, så det skal bestilles nye 6h30 ganske snart.
    Lyden har jeg ikke testet noe særlig ennå, så noe konklusjon for komme etter at rør er handlet inn.
    VK-3i som jeg har fra før løftet seg betraktelig etter et rørbytte, og det er lett å høre at det er samme konstruktør bak disse.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Har nå gitt VK-51SE noen dager, og jeg begynner å skjønne litt av hva disse pre'ene kan.
    Gransket rørene som var med på kjøpet og det er NOS 6h30 DR som sitter i, uvisst hvor mange timer de har, men virker som de klarer seg bra en stund til.

    BAT'en endret så mye på lyden her at Welborne-blokkene som jeg nesten hadde gitt opp, har nå fått fast plass på benken og skal under kniven for oppgradering av strømforsyning.
    Med VK-51SE ble lyden mer fyldig, bedre smekk, enda tydeligere bassgjengivelse. Stemmegjengivelsen er til å "ta på", bedre og tydeligere prat i mellomtone. Må si denne passer AG horn meget godt, og er helt etter min smak.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med innkjøp av en meget god pre!
    Jeg får bare gjenta meg selv: forforsterkeren er meget viktig for totallyden.
     

    dpetersen

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    9
    Hej alle BAT fans!

    Jeg vil også lige melde mig under fanen som glad BAT ejer. Jeg har de sidste 3 år ejet en BAT VK-3iX forforstærker som jeg var og stadigvæk er meget glad for. Jeg sammenlignede den i sin tid med SE modellen og foretrak helt klart standart modellen. Denne model har en helhed som jeg helt klart foretrækker frem for SE. Men som så meget andet så handler det jo om smag og behag.

    Jeg har også prøvet at sammenligne forforstærkerdelen i den integrerede BAT VK-300x se med VK-3iX. Hvis nogen tænker på om skiftet imellem den integrerede og et setup med for- og effektforstærker er pengene værd, så kan det kun siges på en måde - JA.

    Men jeg vil da lige nævne et par ting som jeg syntes er fantastisk ved VK-3iX forforstærkeren:
    1: Den største fordel er for mig at den gengiver alt i musikken lige godt, altså er den meget lineær
    2: Gengiver musikken meget ægte "live" (alt efter indspilningskvalitet) Man kunne også sige at den "spiller hurtig og precis uden at miste overblik"
    3: Er meget støjsvag, bruges derfor flittigt på de sene aftner selv når børnene er lagt i seng.

    Det kan være svært at udtrykke sig så andre forstår hvad jeg mener:confused:, men jeg er meget tilfreds. Hvis jeg ønsker ændringer i lyden, så ved jeg nu at det skal ske ved at tweake på enten dac, drev eller effektforstærker da min BAT VK-3iX er meget ærlig og jeg har indtil videre ikke hørt nogen forforstærker der har kunne gøre alt dette endnu bedre. Det skyldes selvfølgelig at jeg ikke har fået lyttet på så mange forforstærkere siden og fordi jeg har svært ved at tro at det hele kan gøres så meget bedre.

    Men det er jo det dejlige ved denne hobby, man kan altid overraskes positivt:)
     
    Sist redigert:

    dado

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2005
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    POB, hur mycket är det skillnad mellan 51SE och VK3i?
     

    dado

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2005
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    Jag har haft VK-500 med BatPak med VK-40 och Respons Artist D och var nöjd tills jag hörde VK-75SE med mina Respons, numera Grand D.
    Är väldigt nöjd, preamp är MFA Classic (TVC) som fungerar väldigt bra med BAT. Problemet är gain när man spelar vinyl så nu är det jakt på BAT preamp :)
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Ganske mye forskjell faktisk.
    51SE er mye mer avslørende og setter større krav til kilder, men du får godt betalt i lyd når kildene matcher.
    3i har jeg inntrykk av passer omtrent til hva som helst. Han som kjøpte min VK3i hadde transistor effekt og hadde prøvd mye rart. Han priset seg lykkelig over kjøpet han gjorde. Men rørene i den har veldig mye å si.

    51SE har mer av alt. Mer stemme, bedre rytme, bedre bass og topp. Tydeligere og klarere. Bedre PRaT. Skulle jeg byttet denne måtte det blitt til VK-52SE. Jeg digger disse BAT-pre'ene rettogslett.
    Har selv gått fra røreffekt til transistor. VK-51SE trives svært godt sammen med 25W klasse A.

    Har du råd til 51SE er det ingen tvil, men du går ikke feil med 3i heller, du får veldig mye for pengene her.
    Tror det er høyere gain i VK51
     

    dado

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2005
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    Tack för svar ... den är som jag anade :cool:
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Tror det er flere som har eid VK-75 og VK-3i, og som synes dette har vært god match.
    Jeg har aldri hørt BAT effektforsterkere sammen med BAT pre.
     

    dado

    Medlem
    Ble medlem
    14.12.2005
    Innlegg
    30
    Antall liker
    0
    OK, jag kommer att köpa vk3i ... den är billigt så jag vågar chansa ;-)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.538
    Antall liker
    3.714
    Torget vurderinger
    96
    Jeg har også VK-51SE. En glimrende preamp, som heller en liten smule mot det mørke. Men det er marginalt. Rørene har veldig mye å si.
    Fantastisk bass!
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jeg har også VK-51SE. En glimrende preamp, som heller en liten smule mot det mørke. Men det er marginalt. Rørene har veldig mye å si.
    Fantastisk bass!
    VK-32SE lider av samme...og mangelen på "luftighet" er en ikkeniør-tabbe vedrørende volum & kontroller-chip (som ligger bak frontplata). Pre'en "filtrerer" jevnt synkende mer og mer av diskanten ved høyere volum-innstilling!
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.538
    Antall liker
    3.714
    Torget vurderinger
    96
    Jeg har også VK-51SE. En glimrende preamp, som heller en liten smule mot det mørke. Men det er marginalt. Rørene har veldig mye å si.
    Fantastisk bass!
    VK-32SE lider av samme...og mangelen på "luftighet" er en ikkeniør-tabbe vedrørende volum & kontroller-chip (som ligger bak frontplata). Pre'en "filtrerer" jevnt synkende mer og mer av diskanten ved høyere volum-innstilling!
    Er klar over det, men det er kun snakk om de siste dB'ene med forsterkning. I allefall på min. Volum på 51SE går til 17, og hørbar reduksjon i diskant kommer ikke før jeg er ved 12-13 på volum. Jeg får ca 107 dB lydtrykk med volum skrudd til 10 på de fleste plater jeg spiller, så det er ikke noe problem hos meg. Jeg har fått målt min, og den er nær dønn flat i det området jeg bruker den i. Det er generelt klangbalansen i preampen jeg oppfatter som en anelse mørk. Men det er små nyanser, og den passer meg veldig bra. Jeg har hatt transistorforforsterkere som har vært en god del mindre luftig enn 51SE.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Riktig, det er ikke nødvendigvis mangel på "luft", men heller et litt fyldig lydbilde.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Lite aktivitet i denne tråden. Har en BAT VK-60 effekt forsterker, og BAT VK-5i pre amp. De passer veldig bra til mine Quad ESL-2905.
    Har hatt mange forskjellige forsterkere i hus opp gjennom årene, men BAT har helt klart passet mine Quad ESL-63, og ESL-2905 best. Her er det spesielt dynamikk, og bass som jeg ikke får med andre rør forsterkere.
    En viktig oppgradering i VK-5i, var å bytte de russiske elektrolytt kondensatorene i utgangen, med bedre kvalitet. Fikk et klart hørbart løft i klarhet/renhet, og mer utstrakt frekvensområde i begge fløyer. Dette skal også gjøres i VK-60, da de samme kondensatorene sitter her.

    Et bilde av min VK-60 må til.


    4.jpg



    /Ruby:)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Riktig, det er ikke nødvendigvis mangel på "luft", men heller et litt fyldig lydbilde.
    51SE mangler nok litt luft i toppen, men har jo så mange andre styrker.
    52SE er litt luftigere og mer utstrakt i toppen. Og er en anelse bedre på det aller meste, derfor vesentlig bedre, er kjempefornøyd med denne :)
    Mvh OP
     
    Sist redigert:

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Lite aktivitet i denne tråden. Har en BAT VK-60 effekt forsterker, og BAT VK-5i pre amp. De passer veldig bra til mine Quad ESL-2905.
    Har hatt mange forskjellige forsterkere i hus opp gjennom årene, men BAT har helt klart passet mine Quad ESL-63, og ESL-2905 best. Her er det spesielt dynamikk, og bass som jeg ikke får med andre rør forsterkere.
    En viktig oppgradering i VK-5i, var å bytte de russiske elektrolytt kondensatorene i utgangen, med bedre kvalitet. Fikk et klart hørbart løft i klarhet/renhet, og mer utstrakt frekvensområde i begge fløyer. Dette skal også gjøres i VK-60, da de samme kondensatorene sitter her.

    Et bilde av min VK-60 må til.


    Vis vedlegget 296871


    /Ruby:)
    Nice :)
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Lite aktivitet i denne tråden. Har en BAT VK-60 effekt forsterker, og BAT VK-5i pre amp. De passer veldig bra til mine Quad ESL-2905.
    Har hatt mange forskjellige forsterkere i hus opp gjennom årene, men BAT har helt klart passet mine Quad ESL-63, og ESL-2905 best. Her er det spesielt dynamikk, og bass som jeg ikke får med andre rør forsterkere.
    En viktig oppgradering i VK-5i, var å bytte de russiske elektrolytt kondensatorene i utgangen, med bedre kvalitet. Fikk et klart hørbart løft i klarhet/renhet, og mer utstrakt frekvensområde i begge fløyer. Dette skal også gjøres i VK-60, da de samme kondensatorene sitter her.

    Et bilde av min VK-60 må til.


    Vis vedlegget 296871


    /Ruby:)
    Vakkert.
    Når det gjelder bytte av kondiser i VK60 så kan jeg anbefale dette. Har byttet i min egen VK 75 med godt resultat.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.737
    Antall liker
    3.660
    Torget vurderinger
    1
    EN drøm

    Hei alle BAT fans

    For et år siden hadde jeg den gleden av å ha en Bat vk 31 i mitt oppsett, og du verden for en åpenbaring dette ble. Ja det var om jeg kan si det magisk. Dette er en lyd jeg ikke klarer og glemme. Min kone er også helt frelst. Så lenge har jeg lett og ventet på at det det skulle komme en på bruktmarkede, men uten hel. Så hvor kan jeg få tak i en BAT pre det trenger ikke å være en vk 31. Jeg vet og har lest på nettet at BAT har mange gode pre amp innen for de de forskjellige modelene. Så hvordan kan jeg få oppfyldt denne drømmen om å få tilbake den magiske lyden jeg hadde for et år siden.

    Mvh

    Tore
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Hei alle BAT fans

    For et år siden hadde jeg den gleden av å ha en Bat vk 31 i mitt oppsett, og du verden for en åpenbaring dette ble. Ja det var om jeg kan si det magisk. Dette er en lyd jeg ikke klarer og glemme. Min kone er også helt frelst. Så lenge har jeg lett og ventet på at det det skulle komme en på bruktmarkede, men uten hel. Så hvor kan jeg få tak i en BAT pre det trenger ikke å være en vk 31. Jeg vet og har lest på nettet at BAT har mange gode pre amp innen for de de forskjellige modelene. Så hvordan kan jeg få oppfyldt denne drømmen om å få tilbake den magiske lyden jeg hadde for et år siden.

    Mvh

    Tore
    BAT har flotte preamper og jeg har vert så heldig å ha hatt VK30SE, VK31SE og VK51SE innom anlegget gjennom årene. Vurderer du en VK31 vil jeg anbefale deg å
    gå for en VK51SE da den er mange hakk bedre enn VK31.....
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.737
    Antall liker
    3.660
    Torget vurderinger
    1
    HEI JK
    Ja jeg vet du har hatt disse og vært meget fornøyd. Jeg kjøpte for en tid tilbake Tallisman cd fra deg. Det store problemet er at når jeg finner vk 51 så er de enten i Sverige eller Russland og ingen av de vil sende. Så om det er noen her som har en de vil selge er det bare å ta kontakt-

    Tore
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Heisann
    Er det noen "her inne" som har oppgradert 52SE til 53SE (hos BAT)?
    Koster dessverre ca 6000 USD ifølge Viktor K, men han sier også at forbedringen fra 52SE til 53SE er større enn fra 51SE til 52SE......:rolleyes: Og sistnevnte var såvisst ikke ubetydelig :eek:
    Mvh
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Heisann
    Er det noen "her inne" som har oppgradert 52SE til 53SE (hos BAT)?
    Koster dessverre ca 6000 USD ifølge Viktor K, men han sier også at forbedringen fra 52SE til 53SE er større enn fra 51SE til 52SE......:rolleyes: Og sistnevnte var såvisst ikke ubetydelig :eek:
    Mvh
    Selg 52'ern til meg, så kan du kjøpe deg en 53:cool:
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Heisann
    Er det noen "her inne" som har oppgradert 52SE til 53SE (hos BAT)?
    Koster dessverre ca 6000 USD ifølge Viktor K, men han sier også at forbedringen fra 52SE til 53SE er større enn fra 51SE til 52SE......:rolleyes: Og sistnevnte var såvisst ikke ubetydelig :eek:
    Mvh
    Selg 52'ern til meg, så kan du kjøpe deg en 53:cool:
    Hehe, skal tenke på saken :rolleyes:
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Forholdet er omtrent samme i 30-serien; sats på VK-32(+) over 30-31...
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Heisann
    Er det noen "her inne" som har oppgradert 52SE til 53SE (hos BAT)?
    Koster dessverre ca 6000 USD ifølge Viktor K, men han sier også at forbedringen fra 52SE til 53SE er større enn fra 51SE til 52SE......:rolleyes: Og sistnevnte var såvisst ikke ubetydelig :eek:
    Mvh
    Selg 52'ern til meg, så kan du kjøpe deg en 53:cool:
    Hehe, skal tenke på saken :rolleyes:
    Som tenkt så gjort.
    Gratulere med salget av VK-52 SE til meg:cool:.
    Min VK-51 SE ble sendt vestover idag, og VK-52 ble hentet på Kongsberg.
    Ingen revolusjon dette, men små forbedringer omtrent hele veien.
    Spiller på noen slitne DR rør mens jeg venter på nye 6h30, så det er litt begrenset hva jeg tror jeg hører av forbedringer enn så lenge.
    Stor eierglede i disse BAT'ene og dundrende god lyd har det vært i alle jeg har hatt frem til nå.
     

    dpetersen

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    9
    Hej

    Jeg går og leger med tanken om at udskifte min BAT VK-3iX forforstærker. Det jeg godt kan lide ved denne standart forforstærker er at den er meget lineær og dermed har en utrolig god sammenhæng fra top til bund i lydgengivelsen og at den dermed ikke giver en "imponator effekt" i nogle frekvensområder.
    Det er blandt andet også derfor jeg umiddelbart tænker at en SE version ikke er noget for mig.
    Jeg er meget glad for denne forstærker da den giver utrolig meget vellyd for pengene.

    Hvis jeg skal have mere af alt på forforstærker siden, hvilken forforstærker skal jeg så overveje?
    Jeg ønsker blot at alt over hele frekvensområdet bliver 2-3 trin bedre op af "hifi stigen"
    Jeg er blevet tilbudt en VK 32, men jeg har ikke mulighed for at lytte til den, og jeg tvivler på at den gør alt bedre.

    Jeg vil hellere spare op i et år end at gå på kompromis.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn