Beatles remastere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Antall liker
    1
    Trane skrev:
    ... Legg merke til at de kun er listet i heftet som følger med, ikke på coveret.
    Coverne er holdt som tro kopier av originalcoverne til LPene. Det er ingen fornyet informasjon på dem ...

Solo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Den er nevnt flere ganger.
    Regnet vel egentlig med det, men fant det ikke da jeg søkte igjennom tråden

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.477
    Vil melde meg på som begeistret eier av Monoboksen.
    Har relativt gode stereo versjoner på vinyl, så den boksen synes ikke nødvendig.
    Mono versjonene er anderledes og tildels bedre og i tillegg er lyden svært, svært god.

mvh

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    505
    Torget vurderinger
    2
    Nu åpnet et heilt univers sæ førr mæ,har hørt endel på det som e på stereoboksen :D Fan kor bra dem va ,e litt sjokkskada nu,trudde "gamle"-Beatles va noe naivnt sludder men der går æ i skammekroken,dette bandet har vel ikkje vært overgått i ettertid eller fortid,arrester mæ vess æ tar feil,men det trur æ ikkje no på ;) skjønne Beatlemaniaen nu..Og førr en lyd ;D dette bandet hadde de gode fengende låtene,det va det æ trudde..men dem hadde f.. så mye mer; en variasjon og nyskapning,spilleglede,tekster+apell til alle,de dype og de grunne,låtene va happy og dystre om en annen ::) ;D fyfan,det e aldri førr seint å bli fan 8)

mvh Filip

jmolnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    6.190
    Etter laangvarig grubbling har eg no kjøpt stereoboksen!! Gledar meg til å sprette forseglinga og sette ei plate i spelaren. Første song ut vert Here Comes The Sun :D

P

Parelius

Gjest
    Jeg har spilt mer Beatles i den siste måneden enn hva jeg har gjort i de to siste årenen. Monoboksen er bare et MUST. Men at lyden er allverdens på alle platene, det er jeg ikke så sikker på. Får vel komplettere det hele med de skivene som mangler, i Stereo.

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    jmolnes skrev:
    Første song ut vert Here Comes The Sun :D
    Beatles nytes best i albumformatet, synes jeg – særlig de sene platene. Enkeltsangene er knakende god popmusikk, albumene har noe nærmest eterisk ved seg.

jmolnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    6.190
    Wright skrev:
    jmolnes skrev:
    Første song ut vert Here Comes The Sun :D
    Beatles nytes best i albumformatet, synes jeg – særlig de sene platene. Enkeltsangene er knakende god popmusikk, albumene har noe nærmest eterisk ved seg.
    Eg måtte berre feire innkjøpet av denne kulturskatten med å spele mi favorittlåt! Er elles heil samd med deg!!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.227
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Parelius skrev:
    Monoboksen er bare et MUST. Men at lyden er allverdens på alle platene, det er jeg ikke så sikker på. Får vel komplettere det hele med de skivene som mangler, i Stereo.
    Kan skrive under på dette, glimrende saker. :)

Morten

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hvor får man kjøpt stereo boksen til rimeligste pris (vil ikke være grådig, men ei krone spart..)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Nå har platekompaniet satt ned prisen. 1500 for stereoboksen og 1800 for mono.

Jeg kjøpte monoboksen på torsdag, akkurat før de satte ned prisen. :p

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.549
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, nå kan stereo- og monoboksen kjøpes for kr 1499 per boks på Platekompaniet

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og med Let it be i dag/går ble samlingen komplett. Dvs jeg har mono + Abbey Road og Let it be i stereo. Da er jeg ganske så fornøyd. White Album og Revolver har jeg også i stereo '09, men de kommer ikke til å bli mye spilt. Det blir vel mest for å ha dem. Det samme gjelder '87-versjonene som jeg har. De får vel kanskje gå i arv til noen som ikke bryr seg så mye i min omkrets. Jeg samler ikke for samlingens skyld lenger. Nå er det berre mussikk for alle penga! Noe så behagelig som å slippe ping pong hadde jeg ikke regnet med av nymastringene. For en god ide det var å gi ut monoboksen. Men, og det er et men. Den burde ideelt sett vært solgt som enkeltplater også, slik at de som virkelig kjenner Beatles kan få plukke de de kommer til å spille mest hvis de har resten fra før i en annen mastring. Men det er vel neppe kommersielt gangbart, og kunne kanskje føre til forvirring for kjøperne. De fleste som har stereo med høyttalerne plassert tett opp til anlegget (det gjelder de fleste som har konevennlige minianlegg) vil sikkert foretrekker stereo uansett hvor ping pong den er. Jeg pratet forleden dag med en person som ikke lot til å forstå hvorfor jeg syntes monomiksene er bedre. Han sa bare nei hele tiden med et uttrykk av tvil og forvirring. Stereo er da stereo, og mono er jo dårlige saker! ::)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Og med Let it be i dag/går ble samlingen komplett. Dvs jeg har mono + Abbey Road og Let it be i stereo. Da er jeg ganske så fornøyd. White Album og Revolver har jeg også i stereo '09, men de kommer ikke til å bli mye spilt. Det blir vel mest for å ha dem. Det samme gjelder '87-versjonene som jeg har. De får vel kanskje gå i arv til noen som ikke bryr seg så mye i min omkrets. Jeg samler ikke for samlingens skyld lenger. Nå er det berre mussikk for alle penga! Noe så behagelig som å slippe ping pong hadde jeg ikke regnet med av nymastringene. For en god ide det var å gi ut monoboksen. Men, og det er et men. Den burde ideelt sett vært solgt som enkeltplater også, slik at de som virkelig kjenner Beatles kan få plukke de de kommer til å spille mest hvis de har resten fra før i en annen mastring. Men det er vel neppe kommersielt gangbart, og kunne kanskje føre til forvirring for kjøperne. De fleste som har stereo med høyttalerne plassert tett opp til anlegget (det gjelder de fleste som har konevennlige minianlegg) vil sikkert foretrekker stereo uansett hvor ping pong den er. Jeg pratet forleden dag med en person som ikke lot til å forstå hvorfor jeg syntes monomiksene er bedre. Han sa bare nei hele tiden med et uttrykk av tvil og forvirring. Stereo er da stereo, og mono er jo dårlige saker! ::)
    Moro!

Jeg har lyst på den monoboksen, men vi får se :)

oyvindth

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2006
    Antall liker
    1
    Fine bokser, har stereo boksen. Så den var billig i England, ca 120 pund. Kunne tenkt meg mono også... 8)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har "bare" stereoutgivelsene. Men jeg syns de gir meg absolutt en fullverdig Beatlesopplevelse når jeg spiller de. Og det gjør jeg ofte.

Har ikke spilt så mye Beatles siden jeg dro de i hus på 60tallet.
    Og den gangen gikk det egentlig mer i Stones.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Jeg har "bare" stereoutgivelsene. Men jeg syns de gir meg absolutt en fullverdig Beatlesopplevelse når jeg spiller de. Og det gjør jeg ofte.

Jeg har vært Beatles-fan siden det jeg opplever som tidenes morgen, og har for første gang opplevd dem i mono på et brukbart anlegg. Før det har det vel bare vært over radio jeg har hørt dem i mono. Så stereo holder i lange baner. Egentlig hadde jeg bare planer om å samle enkeltplater i stereo, men er veldig glad for at monoboksen falt ned i fanget på meg.

Kos deg med stereo. Selv kunne jeg også godt ha kjøpt den boksen, og du skal ikke se bort fra at slik kan skje. Men enn så lenge er jeg nok mer fornøyd med den kombinasjonen jeg har nå. Og uansett er det musikken som teller, og vi som er fans har jo aldri misslikt dem på grunn av lyden. Det skal dog innrømmes at jeg flere ganger har irritert meg litt over syk paning når jeg har sittet i dyp konsentrasjon og lyttet til The Beatles tidligere.

Det får meg forresten til å tenke på min ikke veldig gamle mor. Hun ligger på sykehus for å rehabiliteres etter å ha fått nytt kne, bless her. Alle i vår familie er seriøse musikkelskere, men lydinteressen er det bare vi i den yngre generasjonen som har. Likevel er ikke den eldre damen født i god tid før WW2 helt tapt bak en vogn når det kommer til lyd. For få år siden fikk min far en cd av en av de større countryrockerne fra meg til bursdagen. Da vi hørte den første gang i bilen utbrøt min mor at denne platen har jo skikkelig Beatles-stereo. Hun mente det ikke direkte negativt, men det er klart at hun oppfattet den måten å pane på som svært distinkt. Og ikke helt naturlig, hun har jo vært på mange konserter og hørt mange plater. Men både hun og vi andre i familien elsker The Beatles, men noen kritiske ankepunkter kan vi alltids finne. Da er det ok å si at gutta var ikke tilstede, så de kan ikke klandres for disse valgene.

Stereoboksen gir forresten mye mer for pengene, selv om de små replikacoverne i monoboksen er utrolig søte (uansett hvor upraktiske de er). Derfor er stereo en no-brainer for mange. For meg ble monoboksen en løsning på noe som alltid har irritert meg bittelitt, og som har ført til min sedvanlige "stabilt sideleie"-lytteposisjon ved tidligere lytting på Beatles. Nå trenger jeg ikke foreta min lille manøver for å ikke irritere meg over miksen lenger. Dessuten er det noen kvaliteter som kommer bedre frem i mono, som for eksempel Beatles som beat-band. Men det er på ingen måte noe must å ha monoboksen, jeg bare anbefaler det. Hadde jeg hatt like mye penger til dette som dere andre har så hadde jeg eid begge boksene, ingen tvil om det.

Det er forresten en ting jeg føler at mange ikke er flinke nok til. Jeg betviler litt den genuine interessen for i alle fall artisten og dens musikk når dårlig miks fører til at man ikke orker å høre på noe. Sett deg i en posisjon der alt høres ut som mono uansett. Ha gjerne øynene oppe og nyt musikken.

Btw: Din generasjon var utrolig polariserte i musikksmaken. Gang på gang har jeg opplevd at det refereres til hvilken leir man tilhørte; blues og r'n'b-klanen til Stones og de øvrige i den genren, eller poprocken til Beatles og tilsvarende artister. For mange virket det nesten litt vanskelig å stå med en fot i begge leirene. Tror ikke det var spesielt for Norge, men av en eller annen grunn virker det enda mer polarisert hos oss. Hadde de fantes et Se & Hør på Narvesen på den tiden tror jeg mange hadde blitt litt sjokkert over hvor ofte fienden delte seng med ens egne helter... øh, det kom ikke helt ut slik jeg hadde tenkt. Heldigvis finnes det ingen historier om at Lennon virkelig delte seng med Jagger. I ordets rette forstand, slik som Jagger delte seng med Bowie.

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    909
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Shit....Platekompaniet fikk mine 1499,-spenn øremerket for noe helt annet.
    Nå sitter jeg med både mono og stereoboksen. Regner med det er stereoboksen som blir mest benyttet, litt fiklete å få åpnet de snertne covrene på mono-cd'ene.
    En dag skal jeg kureres for denne box-fetisjen, står veldig mange hyller her med bokser som er spillt en eller to ganger.
    Ok, for å være ærlig, også noen som aldri er åpnet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gunzi skrev:
    Shit....Platekompaniet fikk mine 1499,-spenn øremerket for noe helt annet.
    Nå sitter jeg med både mono og stereoboksen. Regner med det er stereoboksen som blir mest benyttet, litt fiklete å få åpnet de snertne covrene på mono-cd'ene.
    En dag skal jeg kureres for denne box-fetisjen, står veldig mange hyller her med bokser som er spillt en eller to ganger.
    Ok, for å være ærlig, også noen som aldri er åpnet.
    Løsningen heter FLAC. Da er tilgjengeligheten lik, og jeg tror at du over sikt kommer til å spille mono mest hvis du bruker HDD.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:

Btw: Din generasjon var utrolig polariserte i musikksmaken. Gang på gang har jeg opplevd at det refereres til hvilken leir man tilhørte; blues og r'n'b-klanen til Stones og de øvrige i den genren, eller poprocken til Beatles og tilsvarende artister. For mange virket det nesten litt vanskelig å stå med en fot i begge leirene. Tror ikke det var spesielt for Norge, men av en eller annen grunn virker det enda mer polarisert hos oss. Hadde de fantes et Se & Hør på Narvesen på den tiden tror jeg mange hadde blitt litt sjokkert over hvor ofte fienden delte seng med ens egne helter... øh, det kom ikke helt ut slik jeg hadde tenkt. Heldigvis finnes det ingen historier om at Lennon virkelig delte seng med Jagger. I ordets rette forstand, slik som Jagger delte seng med Bowie.

Nåja, så ille var det nå ikke. Det gikk godt an og høre både Beatles og Stones.

Men det fantes de som kun greide og forholde seg til en av de. Beatles og Stones var nok mer rause seg imellom. Lennon/McCartney ga tilogmed Stones en av sine låter. Og det er vel ikke tvil om hva som er den beste versjonen.

Hvordan sexlivet til Lennon/Jagger var seg imellom har jeg aldri hørt noe om.

Men det gikk vel noen rykter om at manageren til Beatles, Brian Epstein var tent på Lennon.

Det er nå så.

Ellers venter jeg på vinylutgavene av Beatles Remasters. Selges de enkeltvis mono og stereo, kan det plukkes litt forskjellig der. De skal vel komme i løpet av året går det rykter om.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:

Men det gikk vel noen rykter om at manageren til Beatles, Brian Epstein var tent på Lennon.

Det er nå så.

Ellers venter jeg på vinylutgavene av Beatles Remasters. Selges de enkeltvis mono og stereo, kan det plukkes litt forskjellig der. De skal vel komme i løpet av året går det rykter om.
    Det har vel aldri vært noe slikt forhold mellom Lennon og noen mann som jeg kjenner til, men Jagger og Bowie derimot er en historie som er bekreftet av de involverte. Det var jo syttitallet, og hvitt pulver var jo unnskyldning for nesten hva som helst på den tiden.

Tror jeg har lest at vinylen kun kommer i stereo. Hvis det stemmer er det litt trist, men forståelig.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:

Det er nå så.

Det har vel aldri vært noe slikt forhold mellom Lennon og noen mann som jeg kjenner til, men Jagger og Bowie derimot er en historie som er bekreftet av de involverte. Det var jo syttitallet, og hvitt pulver var jo unnskyldning for nesten hva som helst på den tiden.

Tror jeg har lest at vinylen kun kommer i stereo. Hvis det stemmer er det litt trist, men forståelig.
    De "involverte" Jagger og Bowie har begge avkreftet at de hadde seg.

http://www.snopes.com/music/artists/bowie.asp

Så da er det vel fremdeles bare et rykte.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:

Det er nå så.

Kjedelig om vinylen kun kommer i stereo. Det er mye enklere å skaffe seg steroutgaven av beatles.

Jeg hadde tenkt å supplere BC 13 boksen som er i stereo med den nye monoboksen på vinyl

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Skink_123 skrev:
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:

Det er nå så.

Kjedelig om vinylen kun kommer i stereo. Det er mye enklere å skaffe seg steroutgaven av beatles.

Jeg hadde tenkt å supplere BC 13 boksen som er i stereo med den nye monoboksen på vinyl
    Det er ikke skrevet noe sted at de kun blir utgitt i stereo. Jeg tror at når de først blir utgitt på vinyl, så blir det sånn som cdutgavne. Både mono og stereo.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror ikke det er så mye å vente på denne vinylutgaven... som vinylentusiast selv så skulle jeg allikevel ønske det. Men den synes å være de samme digitale remasterene bare på vinylformat og til mange ganger prisen. Det er de digitale remasterene som er poenget her; de er et resultat av årevis stort arbeide; og om de kommer på FLAC, CD, vinyl eller whatever spiller vel neppe noen stor rolle i sammenhengen.

Så ens vinylbudsjett er kanskje bedre brukt et annet sted? F.eks hvor man får vinylprodukter fra originale analoge remastere som aldri har sett så mye som en bit eller et picosekund jitter? Musikk man ikke har fra før? Og heller bare kjøpe disse Beatles-remasterene på cd? Jeg gjør nå iallefall det, fordi jeg ikke er interessert i å betale flere ganger prisen for enda et sett digitale remastere på vinyl (har Universal-serien fra før).

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.466
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg kjem nok ikkje til å kjøpe fleire beatles, nei. Har blå og raud på både vinyl og CD, og dessutan St.Pepper som Nautilus-pressing (Nautilus er noko av det beste eg veit), så det vert berre bortkasta pengar - eg er ikkje SÅ glad i Beatles....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    Eg kjem nok ikkje til å kjøpe fleire beatles, nei. Har blå og raud på både vinyl og CD, og dessutan St.Pepper som Nautilus-pressing (Nautilus er noko av det beste eg veit), så det vert berre bortkasta pengar - eg er ikkje SÅ glad i Beatles....
    Valg av titler viser i alle fall at du ikke har noe aktivt forhold til Beatles. Sgt Peppers fikk voldsomt stor oppmerksomhet i 1987 siden det var 20 års-jubileumet som ble brukt til lanseringen av cd-ene. Ser du har den på vinyl, men sannsynligvis nyere enn 1987. Tar jeg helt feil når jeg regner med at du tilhører dem som har kommet til som lyttere i etterkant av 87, eller undervurderer jeg deg grovt nå? Det var jo da den fikk stempelet "kanskje det viktigste albumet" i historien-stemplet.

Er det noen som tror på dophuer som Jagger og Bowie? ;D
    Jeg sladrer aldri om noe som helst.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.466
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Valg av titler viser i alle fall at du ikke har noe aktivt forhold til Beatles. Sgt Peppers fikk voldsomt stor oppmerksomhet i 1987 siden det var 20 års-jubileumet som ble brukt til lanseringen av cd-ene. Ser du har den på vinyl, men sannsynligvis nyere enn 1987. Tar jeg helt feil når jeg regner med at du tilhører dem som har kommet til som lyttere i etterkant av 87, eller undervurderer jeg deg grovt nå? Det var jo da den fikk stempelet "kanskje det viktigste albumet" i historien-stemplet.

Kjøpte nok Nautilus-plata mi i 84 (eit av dei flottaste remasterselskapa som har vore, spesielt innan klassisk musikk), så det må vurderast om her ikkje er ei undervurdering på gong.....nei, eg høyrde nok for mykje på Beatles på 70talet til at det vart noko eg fekk skikkeleg sansen for. Stones derimot....og tilogmed Bowie kan lyttast til i større grad enn Beatles. Kva gutane styrar med på fritida, får dei halde for seg sjølv.

Las elles omtala i danske High Fidelity i samband med at Beatles kom på CD, svært morosamt...skulle ha leita litt i arkviet. Dei lot som om dei aldri hadde høyrt om desse karane frå Liverpool, og tykte det var lite originalt - vurdert 25 år etterpå...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    baluba skrev:
    Audiophile-Arve skrev:

Kjøpte nok Nautilus-plata mi i 84 (eit av dei flottaste remasterselskapa som har vore, spesielt innan klassisk musikk), så det må vurderast om her ikkje er ei undervurdering på gong.....nei, eg høyrde nok for mykje på Beatles på 70talet til at det vart noko eg fekk skikkeleg sansen for. Stones derimot....og tilogmed Bowie kan lyttast til i større grad enn Beatles. Kva gutane styrar med på fritida, får dei halde for seg sjølv.

Las elles omtala i danske High Fidelity i samband med at Beatles kom på CD, svært morosamt...skulle ha leita litt i arkviet. Dei lot som om dei aldri hadde høyrt om desse karane frå Liverpool, og tykte det var lite originalt - vurdert 25 år etterpå...
    Tenkte nok det Arve, så du får ha meg unnskyldt. Og hva dansker måtte mene om musikk begynner etterhvert å bli ubetydelig for meg. ;)

quad_lars

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    5
    Michael Fremer melder:

A high quality vinyl edition of The Beatles Mono box, a surprise hit for EMI on CD, is in pre-production at Abbey Road, a well-placed source told musicangle.com today. The records are being cut from the analogue master tapes, we've been told. A stereo set is also planned but that may be generated from the 192K/24 bit files in order to keep the reissues consistent among the formats. There is also a 24 bit 44.1K USB stick-based edition enclosed within a green metal apple. That one sound better than the 16 bit CD edition as you may well imagine. Stay tuned for further developments!

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2002
    Antall liker
    1
    På Big Dipper har de fortalt meg om vinylversjonen ... men det er vel å anta at den vil komme på mer enn 4.000.- ... den blir sikkert meget dyrere enn CD-versjonen.

Forresten har Platekompaniet nå satt ned prisen på boksene, mono-boksen koster nå 1.600.-

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Arne Marco skrev:
    Forresten har Platekompaniet nå satt ned prisen på boksene, mono-boksen koster nå 1.600.-
    godt jeg ikke kjøpte den for 175 pund i helga da.

Er faktisk litt overrasket over de stadige prisreduksonene. Har en lei mistanke om at det er en tydlig indikator på et platesalg i fritt fall.

N

nb

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Er faktisk litt overrasket over de stadige prisreduksonene. Har en lei mistanke om at det er en tydlig indikator på et platesalg i fritt fall.
    Eller at plateselskapet antar at blodfansen kjøper den med en gang uansett hva den koster, og så kan de gradvis redusere prisen for å selge til flere og flere.

Men det er selvsagt godt mulig du har rett...

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    quad_lars skrev:
    Michael Fremer melder:

A high quality vinyl edition of The Beatles Mono box, a surprise hit for EMI on CD, is in pre-production at Abbey Road, a well-placed source told musicangle.com today. The records are being cut from the analogue master tapes, we've been told. A stereo set is also planned but that may be generated from the 192K/24 bit files in order to keep the reissues consistent among the formats. There is also a 24 bit 44.1K USB stick-based edition enclosed within a green metal apple. That one sound better than the 16 bit CD edition as you may well imagine. Stay tuned for further developments!

Godt og høre! :D

Sitter å hører på Stereo Boksen til en kamerat nå!

OKA

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    442
    Sted
    Bergen
    Jeg har ennå ikke kommet gjennom monoboksen. Jeg kjøpte den for 1499 på Platekompaniet etter tips fra denne tråden. Jeg er glad jeg kjøpte den og ikke stereo, jeg har fra før på vinyl stereoversjoner fra før 87-mastringen og etter. Jeg kjøpte også Let it be og Abbey Road nå på nyutgaven.

Jeg har eksperimentert litt med plassering (jeg hadde en egen tråd på hifi-generelt) angående bruk av en eller to høytalere. Hva gjør dere med mono, bruker dere én høytaler? Jeg sitter nærmere en vanlig lytteposisjon med to for at lydkilden ikke skal komme for langt unna, med en høytaler skrur jeg opp 3 db og bruker vanlig lytteposjon. Begge deler har sine fordeler.

I en annen tråd her på vinyl snakket jeg om innercover. På monoutgivelsene er covrene i LP replika med høykvalitetstrykk, lesbart alt sammen. Det er stivt innercover med original trykk og plastikk halvbuet innercover i den igjen. Morsomt!

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    registrerer at Platekompaniet har begynt å pushe ut enkeltutgavene til 89.90 (79.90 ved kjøp av 5 eller flere),men det er selvfølgelig gjevere å ha boksene.personlig har jeg aldri hatt det helt store kicket når det gjelder Beatles.kjøpte 'white album' på vinyl en gang.gav den til min far.

mvh. s,

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn