BEF.
Bransjeaktør
Beklager det har vært stille herfra i det siste, ingen krise har skjedd, kun litt for mye jobbing og reising. Dermed har det blitt gjort lite her hjemme, den tiden jeg har hatt hjemme har jeg brukt til å spille musikk. Jeg har ikke tunet noe særlig på høyttalerne, mer prøvd ut litt forskjellige plasseringer for å se hvordan det har påvirket lyden.
Slik ser kurvet ut for høyttalerne, ikke noe glatting
Her er det heller ikke noe eq brukt. Det som ligge rinne på DSP nå er deling, 350Hz ca 24db/okt på de to nedre 18cm, 1800Hz ca 24db/okt på de to øvre 18cm og 1900Hz 24db/okt på diskant, her har jeg lagt inn en liten eq for å ta bort en resonans på ca 1300Hz.
Så litt lek med eq skal nok enkelt rydde opp i den bakken som går opp til 80Hz, jevne den ut litt.
Slik ser kurvet ut for høyttalerne, ikke noe glatting
Her er det heller ikke noe eq brukt. Det som ligge rinne på DSP nå er deling, 350Hz ca 24db/okt på de to nedre 18cm, 1800Hz ca 24db/okt på de to øvre 18cm og 1900Hz 24db/okt på diskant, her har jeg lagt inn en liten eq for å ta bort en resonans på ca 1300Hz.
Så litt lek med eq skal nok enkelt rydde opp i den bakken som går opp til 80Hz, jevne den ut litt.