Da er det klart for neste prosjekt til kinoen, akustiske tiltak. Jeg gjorde noen tester med skyline diffusorer i kinoen og de var såpass positivet at jeg velger å bygge det for bakveggen i rommet.
Her er utregningen for de diffusorene jeg skal ha på bakveggen.
Innkjøp av materialer, er ca 1000 klosser/staver som skal til for dette prosjektet, å kjøpt inn ca 270 meter med 2x2” eller 48x48mm.
Det blir en del sagspon av og kutte opp alle klossene.
Alle klossene ferdig slipt.
Montering av klossene, er nesten som å bygge LEGO J
Da har jeg blitt ferdig med å lime alle klossene til mine nye diffusorer. Litt tørketid igjen før jeg kan bære de inn i kinoen. Visuelt sett er jeg meget fornøyde med dem, så da krysser jeg fingrene for at de er like gode akustisk sett
Da var diffusorene endelig på plass i kinoen! Det var ikke like lett å få dem inn, de var ikke bare tunge, de var også meget uhåndterlig når det kom til å stable dem på plass bak bakre rad. Når de først hadde kommet på plass og lyden kom på anlegget, kom et stort smil fram. JA det var dette jeg hadde ventet på, alt hang med engang mye bedre sammen, dynamikken var ennå mere overveldende, tonalt sett mye mere avslappet, ingen ting stakk seg fram og en mye større ro i lydbildet. Godt å høre at ting går den veien man ønsker