BEF's kompromissløse hjemmekino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det er dessverre slik at et hus trenger noen soverom, å skal dette huset få 2 soverom til må dessverre kinoen lide å gi rom for det....

    Hyggelig å høre at demoer her ennå huskes
    ;)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    En ting er sikkert, blir spennnende å følge med på nytt prosjekt ;)
    Lykke til med salg!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Å selge et hus med to soverom +kino er et dårligere utgangspunkt en et med fire soverom. Større nedslagsfelt med fire soverom i hvert fall
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei og takk for sist :) Håper du steller pent med harddisken du lånte på DSP-kurset.
    Har hatt veldig lyst til å oppleve denne kinoen en dag, nå ser jeg at tiden flyr..
    Man får helt klart en mye høyere pris for et hus med fire soverom, kontra to + kino.
    I hvilke område ser dere på hus?
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hei og takk for sist :) Håper du steller pent med harddisken du lånte på DSP-kurset.
    Har hatt veldig lyst til å oppleve denne kinoen en dag, nå ser jeg at tiden flyr..
    Man får helt klart en mye høyere pris for et hus med fire soverom, kontra to + kino.
    I hvilke område ser dere på hus?
    Hei, harddisken har det veldig bra, passer godt på den :) Jeg har hatt det noe over hektisk den siste perioden, og det roer seg i slutten av Mai. Kunne jeg få lovt å kommet en tur til deg da å få levert den??

    Hvor vi flytter kommer jeg tilbake til snart :)
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Da er kinoen min blitt historie... Noen stemningsbilder....

    IMG_5251.jpg


    IMG_5253.jpg


    IMG_5255.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ja dette var jo et trist syn..
    Men det blir spennende å følge ditt neste prosjekt når den tid kommer.
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Liker ikke...

    Når det er sagt så har jeg vel troa på at et nytt hus vil få et tilsvarende spennende rom om det er plass!
    (Med tilhørende byggetråd, selvsagt :) )
     

    Delthral

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2014
    Innlegg
    43
    Antall liker
    21
    Det beste hadde vel vært en bunkers eller et anneks :=)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Lykke til med flytting! Gleder meg til å se hva du klarer å koke frem neste gang!
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Om jeg ikke husker feil gikk du for JVC dla x500 PJ, denne er oppgitt til å tåle en linseforskyvning på +- 80 for det vertikale planet.
    Vet du om det får konsekvenser for bildekvaliteten når man beveger seg mot yttergrensen?
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Om jeg ikke husker feil gikk du for JVC dla x500 PJ, denne er oppgitt til å tåle en linseforskyvning på +- 80 for det vertikale planet.
    Vet du om det får konsekvenser for bildekvaliteten når man beveger seg mot yttergrensen?
    Ikke som jeg kan se på mitt eksemplar. Jeg har hatt min forskjøvet veldig langt ned uten noe jeg kan se ihvertfall.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    OK høres bra ut, testet opp mot nesten sentrert?
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Om jeg ikke husker feil gikk du for JVC dla x500 PJ, denne er oppgitt til å tåle en linseforskyvning på +- 80 for det vertikale planet.
    Vet du om det får konsekvenser for bildekvaliteten når man beveger seg mot yttergrensen?
    Det foringer ikke bildet. Det eneste du skal være obs på er at du kan ikke maks'e lenseskift i begge retninger, bruker du den maks i en retning har du nesten ikke noe å gå på i motsatt plan.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Flott, skal stå i midten av rommet ca. + 50% på vertikalplanet så jeg er på den sikre siden.
    Takk til dere begge for svar.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Fulgte det med 3d briller og rf sender, ser på youtube at noen nevner det føleger med 2 par.
    Men det står ikke noe om dette på avshop sin side?
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fulgte det med 3d briller og rf sender, ser på youtube at noen nevner det føleger med 2 par.
    Men det står ikke noe om dette på avshop sin side?
    Ikke med noe briller eller sender med... Det er ekstra utstyr.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hei ser du skal starte bygging av ny kino, blir det ikke tråd her på hfs?
    I så fall synd
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Høres ut som han vil gi AVforum den gleden, selv om det bare er en tiendel aktive brukere der. Regner kanskje med at det kommer litt her også.
     
    Sist redigert:

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Virker som det blir en all out Arendal Sound hjemmekino i lys av ny jobb for LSound.

    Spennende å se hvor langt dette kan tøyes med kommersielle produkter i kombinasjon med en nevenyttig DIY'er. Jeg har stor tro på dette, og håper det blir ny Home Theater of the Month reportasje som setter Arendal Sound på det internasjonale kartet. Jeg ønsker Arendal Sound stor internasjonal suksess - for meg uendelig mer stas enn at Norge tar atter et nytt gull i vinteridrett, hehehe.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hei ser du skal starte bygging av ny kino, blir det ikke tråd her på hfs?
    I så fall synd
    Høres ut som han vil gi AVforum den gleden, selv om det bare er en tiendel aktive brukere der. Regner kanskje med at det kommer litt her også.
    Virker som det blir en all out Arendal Sound hjemmekino i lys av ny jobb for LSound.

    Spennende å se hvor langt dette kan tøyes med kommersielle produkter i kombinasjon med en nevenyttig DIY'er. Jeg har stor tro på dette, og håper det blir ny Home Theater of the Month reportasje som setter Arendal Sound på det internasjonale kartet. Jeg ønsker Arendal Sound stor internasjonal suksess - for meg uendelig mer stas enn at Norge tar atter et nytt gull i vinteridrett, hehehe.

    Ja det vil komme ny kino i ny huset og jeg vil dele det med dere både her og på AVforum. Jeg gleder meg veldig til å komme igang med byggingen av ny kino. Kan jo si litt mer om rommet som skal brukes. Det er garasje integrert i huset vi har kjøpt, denne skal bli til kino. Så får jeg kan komme igang med bygging av kino må det bygges ny frittstående garasje. Garasjen som skal bli kino er idag ca 5 x 7 x 2,7m stort, så det er ikke 100% bra akustisk sett. Skal nok finne på noen løsninger som gjør at akustikken kommer på plass. Samtidig er jeg veldig fornøyd med såpass god takhøyde. Så Atmos løsningen vil gi et meget stort lydbilde.

    Jeg vil bli å plassere alt av elektronikk utenfor kinoen og projektoren vil henge inne i kinoen. Jeg vil gå for 2.35:1 lerret løsning og lage det så stort jeg har mulighet for i forhold til kasteavstand.

    Når det gjelder konfigurasjon av systemet blir jeg å gå for Atmos oppsett 7.1.4 eller 7.2.4. Høyttalere vil bli fra Arendal Sound 1723-sereien, Tower på LCR, Surround til alle effekt kanaler og sub vil jeg løse med X(X)antall Subwoofer 2. Vil ha lydtransparent lerret fra DreamScreen V6-duken, samme som jeg hadde i forrige kino. Hva som kommer av elektronikk er meget vanskelig å si da mye kan skje før jeg blir ferdig, samme gjelder projektor.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Rommet blir nå større enn de fleste kan skilte med, litt ekstra takhøyde også, sikker på at dette blir bra akustisk, med litt tuning ;)
    Ellers godt å hør at du vil dele også her inne.
    Noen planlagt startdato?
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Rommet blir nå større enn de fleste kan skilte med, litt ekstra takhøyde også, sikker på at dette blir bra akustisk, med litt tuning ;)
    Ellers godt å hør at du vil dele også her inne.
    Noen planlagt startdato?
    Joda skal nok bli et bra rom til slutt :) Dato er ikke satt, er mye som må gjøres før jeg får startet på kino. Kan fort bli høsten 2017.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Frittstående garasje, i umiddelbar nærhet til den nye kinoen?
    Så endel store fordeler med ditt tidligere prosjekt, hvor du hadde verksted vegg i vegg med kinoen ;)
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Frittstående garasje, i umiddelbar nærhet til den nye kinoen?
    Så endel store fordeler med ditt tidligere prosjekt, hvor du hadde verksted vegg i vegg med kinoen ;)
    Ja ny garasje vil nesten ligge vegg-i-vegg med dagens garasje, men ikke noe inngang mellom dem. Er en utrolig stor fordel å ha verksted/garasje så nær kinoen :) Blir nok ikke så mye DIY høyttaler prosjektet, men alt av interiør og akustiske tiltak skal lages for ny kinoen.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.318
    Antall liker
    9.157
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Må vel en Narviking til for å gjøre dette på nytt? ;)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Må selv fra garasjen og opp i andre etasje så jeg har erfart hvordan manglende nærhet fungerer.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Med at jeg ikke får startet å bygge kino riktig ennå så funderer jeg å få meg et oppsett i loftstuen her hjemme som kan bruke til både stereo og film. Hadde tenkt på Arendal Sound Monitor, Center, Surround og 2stk Subwoofer 2. Da blir jeg å bruke Subwoofer 2 til stativer for Monitor. Tenkte å bruke Monitor lukket med deling på 60-80Hz, må se hva som passer best i rommet. Så har jeg idag en Philips 65" som vil fungere utmerket som skjerm der. Rommet er ca 30m2 stort, har skråtak og stor takhøyde er 290 på det høyeste. Legger med et bilde fra prospektet på huset. Tanken er å lage et feste for TVen under takvinduene, midt i mellom dem. Da vil vi kunne sitte ute på gulvet og se inn mot skråtaket, da vil vi få en fin og god TV/kino krok i 2.etasje, kanskje det blir sal 2 på sikt


    46_1461782737.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det blir spennende - kjør på :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.190
    Antall liker
    10.739
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Forstår det slik at du nå jobber for Lsound?
    Jeg ville sendt en pm til Høvdingen og bedt han tagge deg som bransjeaktør slik regelverket sier.
    Særregler for folk tilknyttet bransjen:

    9) Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.

    10) Det er heller ikke tillatt for folk med tilknytning til bransjen å starte diskusjoner som dreier seg om egne produkter, men du har lov til å svare på direkte spørsmål fra private brukere angående pris, teknisk oppbygging og produktets tilgjengelighet på markedet.

    11) Bransjeaktører skal gi seg til kjenne ved å sende Høvdingen en PM slik at brukernavnet vil bli markert med "Bransjeaktør". Hvis du som bransjeaktør lager en signatur (som vises under alle innlegg), er det kun lov til å skrive "jeg representerer ......", og det er ikke tillatt å ha linker til forretning eller navn på merker i signaturen.

    12) Unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "Bransje-avdelingen". Her er kan bransjeaktører fritt snakke og reklamere for egne produkter.

    13) Et begrenset unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "DIY og Utvikling". Her er det tillatt for bransjeaktører å komme med innspill i diskusjoner, samt starte innlegg som omhandler utvikling av produkter. Det er ikke tillatt for bransjeaktører å starte innlegg eller reklamere for produkter som er tilgjengelig for salg.
    Kjøp og salg er heller ikke tillatt på selve forumet. Ett innlegg som var en annonse er fjernet. Beklager det. Regelverket er ganske klart der.
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Hang on, nå skal jeg ikke kuppe tråden og vi kan gjerne flytte diskusjonen til en annen tråd. Her må det vel kunne gå an å være pragmatisk?

    BEF har bygget noen av de virkelig spektakulære hjemmekinoene i norge. At han nå blir en bransjeaktør på HFS fordi ha har blitt ansatt i et bransjefirma, er forsåvidt greit. At han velger å bruke produktene til firmaet han jobber for i egen privat stereo- og hjemmekinoprosjekter er også helt greit (og nesten litt forventet). Men at det da gies munnkurv (§9) for disse prosjektene på grunn av ansettelsesforhold, kommer til å bli et kjempetap for forumet og dette miljøet! Det må kunne skilles mellom private initiativer og kommersiell virksomhet her?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.190
    Antall liker
    10.739
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ingen munnkurv. Vi gir da litt slakk for slike "mine" egne tråder. Diy også :)
    Ren reklame for produkter som selges tillates ikke. Men tagging som bransjeaktør er på sin plass.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Forstår det slik at du nå jobber for Lsound?
    Jeg ville sendt en pm til Høvdingen og bedt han tagge deg som bransjeaktør slik regelverket sier.
    Særregler for folk tilknyttet bransjen:

    9) Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.

    10) Det er heller ikke tillatt for folk med tilknytning til bransjen å starte diskusjoner som dreier seg om egne produkter, men du har lov til å svare på direkte spørsmål fra private brukere angående pris, teknisk oppbygging og produktets tilgjengelighet på markedet.

    11) Bransjeaktører skal gi seg til kjenne ved å sende Høvdingen en PM slik at brukernavnet vil bli markert med "Bransjeaktør". Hvis du som bransjeaktør lager en signatur (som vises under alle innlegg), er det kun lov til å skrive "jeg representerer ......", og det er ikke tillatt å ha linker til forretning eller navn på merker i signaturen.

    12) Unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "Bransje-avdelingen". Her er kan bransjeaktører fritt snakke og reklamere for egne produkter.

    13) Et begrenset unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "DIY og Utvikling". Her er det tillatt for bransjeaktører å komme med innspill i diskusjoner, samt starte innlegg som omhandler utvikling av produkter. Det er ikke tillatt for bransjeaktører å starte innlegg eller reklamere for produkter som er tilgjengelig for salg.
    Kjøp og salg er heller ikke tillatt på selve forumet. Ett innlegg som var en annonse er fjernet. Beklager det. Regelverket er ganske klart der.
    Flott, har dere fått ansattliste fra Hifi-Klubben og Elkjøp så dere kan få merket de også? Synes også det er flott at dere ødelegger tråden med slikt og ikke tar det på PM.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn