Ja litt feil årstid, men det må gjøres. Får se hvor enkelt ting går i vinter. Blir det mye snø utsettes alt til våren kommer.Håper du dokumenterer under veis, og i så fall blir det spennende å følge med.
Litt feil årstid å begynne på grunnarbeider, men stå på
Takk Er bilde som lyver litt, vinkelen er helt eksakt slik at den skal treffe oss i øre høyde i lytteposisjonSer virkelig snasent ut BEF! Mulig det bare er bildet som lyver, men center virker å være i overkant vinklet?
Jeg tror ikke skråtaket skal gi meg noe særlige problemer, det er relativt god vinkel på det og takhøyden totalt er 3,1 meter. Rommet har ikke noe etterklang med at det er åpent ned via trapp. Skal uansett bli spennende å få lyd på det ikveldStilig!
Hvordan treffer førsterefleksjonene fra skråtaket? Lager det noe morosaker?
Like greit å bare få den opp Går alt etter planen står den nok ferdig i februar/mars.Ja her går det unna i kjent stil
Blir moro å følge med fremover.
De blir bestilt denne uken.Bra tempo her og et fantastisk vintervær å holde på i. Er forresten takstoler bestilt?
Det går framover med ny garasje, startet på forskalingsarbeider torsdag og idag var det klart for støping av vegger. Blir noen uker med venting da før det kan skje noe mer, men passer jo bra da med jul. Skal fylle rundt veggene rett på starten av nyåret, så støping av gulv. Så håper jeg at jeg får satt takstoler på og får garasjen tett. Så går ting så slag i slag som nå, kan det hende at min framtidige kino kan være ryddet og klar for oppbygging i slutten av februar, starten av mars
Noen bilder fra prosessen.
Vis vedlegget 414922
Vis vedlegget 414923
Vis vedlegget 414924
Vis vedlegget 414925
Vis vedlegget 414926
Vis vedlegget 414927
Vis vedlegget 414928
Det ble jobbet både dag og kveld så den skulle komme fort opp. Jeg er ikke hjemme selv på dag, så alt av bilder blir da tatt på kveld og de på dagtid var søndagIkke en kjeft å se på dagtid. Bare svart arbeid?
Hehe, står litt ting og tang inne i den gamle garasjen også, så må nok ennå vente litt...No har du fått bilen i garasjen og hjemmekinobyggingen kan starte
Hyggelig du tar turen innom tråden min da.God jul ja
Må innrømme at jeg ikke har vært innom tråden din før BEF, men det høyttaleroppsettet du har anskaffet er jo helt perverst!
Fått koblet opp og testet hvordan det lyder?
Så bra!Hyggelig du tar turen innom tråden min da.God jul ja
Må innrømme at jeg ikke har vært innom tråden din før BEF, men det høyttaleroppsettet du har anskaffet er jo helt perverst!
Fått koblet opp og testet hvordan det lyder?
Ja fått koblet opp, kalibrert og kost meg med god lyd. Det spiller meget så bra, fungerer like godt til musikk som film. Det fungerer såpass godt at det er lengesiden jeg har hørt så mye musikk og sett så mye film som jeg har gjort de siste ukene
De knottene som jeg bruker fulgte med Arendal Sound Monitor og det finnes ikke bevegelse/vibrasjoner fra Subwoofer 1 som kan påvirke Monitor. Biltema har noen tilsvarende møbelknotter, Møbelknotter - Biltema .Så bra!
Fungerer greit med Monitor oppå sub'ene uten at Monitorene beveger seg?
Har du link til de gummiknottene du bruker?
Ja viktig å leve livet og nyte livet!! God lyd er jo endel av det å nyte livet for min del, og kommer det god mat i tillegg, da da er det maks nytelseTakk "Verdens beste" det kan jeg leve med Men fra spøk til revolver. Kan vel ikke så mye mer nå, en det jeg kunne for noen år tilbake. Det er bare det at kroppen lystret mye bedre før. Litt lange avbrekk i forhold til jobb pga latskap og livsnyting, setter sine spor