alphamale
Hi-Fi freak
Kan de forhåndsbestilles? Jeg tar årskortDette blir utrolig spennende å følge med på! Når alt står ferdig kjøper jeg billett ....
Kan de forhåndsbestilles? Jeg tar årskortDette blir utrolig spennende å følge med på! Når alt står ferdig kjøper jeg billett ....
Dette blir utrolig spennende å følge med på! Når alt står ferdig kjøper jeg billett ....
Jeg er tilbake for fult etter ferien, så bare gi beskjed så skal vi ordne demo. Jeg henter og bringerEr du hjemme og på jobb etter fereien nå Bjørn E?
Reiser ned til Arendal neste uke engang. Har tenkt å benytte meg av invitten du ga meg for en tid tilbake
Hvordan tenkte du skyvedør? Via den inngangen som er tegnet med oransje?Hva med en skyve dør? Mulig ikke så lett å få til da jeg vil tro en slik dør sikkert har noe lettere for å plukke opp vibrasjoner.
Heftig kino det der!!Hvilken vei skal du sitte og skal du ha baffelvegg eller falsk vegg med høytalere skjult bak akustisk lerret? Kjedelig om døren skulle havne i ett refleksjonspunkt - og jeg tenker med døren låser du jo hjørnestacking av woofere om døren kommer i forkant av rommet.. om du ikke tar hensyn til dette og monterer døren ett stykke utifra hjørne ?!
Liker veldig denne løsningen med dørutgang i bakre del av kinoen, gir mulighet for å ta akustikkløsning i midten av rommet i bakant.
Kunnet fort bli kjedelig med BEF funderer på løsningJeg hadde fort endt opp med å se på "BEF bygger kino - minutt for minutt" i real time jeg da.. Gleder meg virkelig til å se dette utfolde seg
Må jo finne på noe nyttKult påfunn med timelaps da - gleder meg til å følge med fremover
Jeg glemte å ta bilder til deg i dagslys, så hadde tenkt å gjøre det imorgen. Vi kan jo ta en prat på telefon, så finner vi vel en løsningDa skjønte jeg mye mer av det vi snakket om på telefon. Trenger vel ikke bilder tilsendt da.
okJeg glemte å ta bilder til deg i dagslys, så hadde tenkt å gjøre det imorgen. Vi kan jo ta en prat på telefon, så finner vi vel en løsningDa skjønte jeg mye mer av det vi snakket om på telefon. Trenger vel ikke bilder tilsendt da.
Tusen takk for hyggelige ord, gøy man kan vekke liv i gamle travereDet skjer ting her jo, lenge siden jeg har fulgt en tråd så kanskje på tide å være litt med på laget her når BEF mekker kino. Dette programmet kunne jo vært sendt til NRK, de liker jo kulturelle innslag så dette er midt i blinken for dem.
Ja er en bra garasje, men blir bedre som kinoForøvrig over gjennomsnittet brukbar garasje før byggestart
Forandring fryder og tror dette systemet kan bli vel så underholderne. Ikke minst på lavt/middels volum.Interessant at du denne gang går for mer hifi-aktige høyttalere. Jeg støtter ideen, da jeg også har samme høyttalere i hifien som i kinoen. Bortsett fra sub-systemet.
En som jobber for L-sound kjøper vel Arendal SoundHei bef dette blir spennde og følge med på , ser mangen har gått over til disse arendal tower og generelt det di har og by på , har selv hørt arendal tower og di spiller mer enn hva di er priset til , men var ikke helt min lytte stil , subbene har jeg også hørt mye særlig arendal sub 3 for meg personlig synes jeg arendal sub 3 heller litt for mye på musikk delen men, vi har alle forskjellige hvordan det vil låte. Har du tenk og bygge deg sub system eller skal du kjøpe ferdig.
Har du tenkt på ferdig sub system vil jeg virkelig anbefale svs pb 16 ultra faktisk beste subwooferen jeg har hørt , den spiller så rent og fint og luker ut forskjellige bass lyder i film sporet , man kunne kanskje tenke at et 16 tommer er litt tregt men dette er ikke på pb 16 ultra. Har jeg selv hadd dedikert rom på ca 40-50 kvm har jeg kommet til og plassert 4 stk av svs pb 16 ultra 1 i hvert hjørne og det har sikkert kanskje blitt overkill.
Imagine
Nå skal man jo spille "bare" 85 dB snitt / 105 dB peak i en hjemmekino, så det er ikke behov for høyttalere som klarer 130 ...Forandring fryder og tror dette systemet kan bli vel så underholderne. Ikke minst på lavt/middels volum.Interessant at du denne gang går for mer hifi-aktige høyttalere. Jeg støtter ideen, da jeg også har samme høyttalere i hifien som i kinoen. Bortsett fra sub-systemet.
Det blir nok Arendal Sound 1723 Subwoofer 3 i min nye kino. Den nye SVS PB16 Ultra har jeg ikke hørt, men er sikkert en god sub. Jeg har aldri vært fan av long throw element, synes de er utrolig rå under 35Hz, men over mister de lekenhet. Det er min personlige mening og det vil nok varierer noe fra konstruksjon til konstruksjon.Hei bef dette blir spennde og følge med på , ser mangen har gått over til disse arendal tower og generelt det di har og by på , har selv hørt arendal tower og di spiller mer enn hva di er priset til , men var ikke helt min lytte stil , subbene har jeg også hørt mye særlig arendal sub 3 for meg personlig synes jeg arendal sub 3 heller litt for mye på musikk delen men, vi har alle forskjellige hvordan det vil låte. Har du tenk og bygge deg sub system eller skal du kjøpe ferdig.
Har du tenkt på ferdig sub system vil jeg virkelig anbefale svs pb 16 ultra faktisk beste subwooferen jeg har hørt , den spiller så rent og fint og luker ut forskjellige bass lyder i film sporet , man kunne kanskje tenke at et 16 tommer er litt tregt men dette er ikke på pb 16 ultra. Har jeg selv hadd dedikert rom på ca 40-50 kvm har jeg kommet til og plassert 4 stk av svs pb 16 ultra 1 i hvert hjørne og det har sikkert kanskje blitt overkill.
Imagine
Hyggelig å høre Jeg blir å invitere til demo i den nye kinoen når den engang blir ferdig, så du er hjertelig velkommen da!Følger med i denne tråden jeg. Veldig spent på hvordan dette blir etterhvert. Det sitter fortsatt et godt minne i meg etter demoen jeg fikk hos deg for noen år siden i den gamle kinoen din, så har troen på dette. Stå på!
Hilsen Mathias
Ja det er noe med det... vil selvfølgelig ikke ha like stort headroom da og noe mindre dynamikk. Men vil nok få mer enn nokNå skal man jo spille "bare" 85 dB snitt / 105 dB peak i en hjemmekino, så det er ikke behov for høyttalere som klarer 130 ...
Ja vil komme timelapse video av bygge prosessen. Det vil komme noen små videoer av enkelte av prosessene og en som tar hele bygge prosessen.Lager du time lapse video av byggeprosessen?
Fett, dette er moro å følge med på. Gleder meg til fortsettelsen.
Takker så mye for det, hyggelig dere følger medVeldig moro å se på fremdriften her , det går unna i kjent stil