Pr nu, er Sica coax skrinlagt.
Jeg vil prøve ut en variant med Purifi mellomtone og nesten gratis Seas diskant på øvre PC lyd modul.
semi/kvasi/lurium -OB mellomtone som er halv veis åpen bak, og tettpakka med demping helt bakerst, som avtar med mildere demping av saueull nærmere
mellomtone elementet. Synes dette fungerte svært bra med JBL 8" mellomtone, og prøver samme oppskrift på Purifi 6.5 m.
Jeg har sagt det før, og gjentar, TETTE mellomtone kasser er forferdelig utfordrende å få til ...med fullstendig fravær av "bokslyd"
Med friere luftveier i bak kant, så fjerner jeg boks lyden....og i mine ører, er det mye enklere å få til en naturlig og ufarget mellomtone.
Arrester meg gjerne på dette, men jeg har testet utallige varianter i flere ti-talls mellomtone setups, og har blitt ekstremt sensitiv på den minste antydning til bokslyd. Men sånn blir det kanskje når man har blitt vant til svære hønn...sa brura.
Dette er kun en visualisering. Jeg går aldri veien med tekniske tegninger, og simulerings programmer.
Her kjøres alt på magefølelse. Blir mer spennende det.
Om ikke billig diskanten innfrir på sikt, blir det sannsynligvis en DXT eller Bliesma sak.
Fet PC lyd, blir det uansett.