|
Det er sikkert min feil. Jeg la inn en post, men valgte å slette den 2 minutter etterpå. Hvorfor er ikke så nøye, men jeg hadde altså ikke slettet den om jeg hadde sett at det var kommet en kommentar i forhold til den posten. Beklager til aurora for det.Godt at enn har mailvarsling og får med seg hvorfor Aurora har svart som han gjorde![]()
Godt å høre det er en dæsj fornuft i galskapenHehe, en del av det jeg skriver her på HFS betyr ikke nødvendigvis at jeg mener/gjør det.
Om disse tårna skulle finne veien ned i min kjeller, så forblir de som de er.
Hvis jeg setter mellomtonen på innsiden av frontbaffel, og XT1086 hornet på utsiden, så blir løpetiden ganske lik om jeg ikke har beregnet hakkende gale.
Vis vedlegget 499319
Ikke helt lik da, men noe nærmere.
Med "ikke trigger rommet" menes det som gjerne skjer under ca 100-150hz.Den kom her gitt.
Selv om noen sier OB ikke trigger rommet mindre en vanlig bass, har jeg en annen formening.
Mitt vannfall på en av de siste målingene - fra 60Hz og opp
Vis vedlegget 499372
Hei, jeg las et sted at TD2001 ikke funket så godt i XT1086?Hvor deler vi?
-200 hz
-1,3-1,5 khz
-10 khz
18sound anbefaler min. 1200 hz på XT1086 waveguiden.
Jeg har kjørt med bratt FIR filter på 1,3 khz uten å høre noen artige fakter, så jeg tror det skal gå fint.
Jeg synes det ikke er så ille det jeg hører.Hei, jeg las et sted at TD2001 ikke funket så godt i XT1086?Hvor deler vi?
-200 hz
-1,3-1,5 khz
-10 khz
18sound anbefaler min. 1200 hz på XT1086 waveguiden.
Jeg har kjørt med bratt FIR filter på 1,3 khz uten å høre noen artige fakter, så jeg tror det skal gå fint.
Hmm... Dette ser kjent ut. Jeg har vel noe tilsvarende i tankene.En liten drodler oppdatering:
Lurer meg på om jeg skal handle et par TAD 1201.
Bygge en kardioide kasse til dem, og TAD 2001/Fostex T500 over og tester hvordan det høres ut.
Blir det bra, kan jeg bygge en etasje til på slobsa siden jeg får 4 x GPA 414 til overs.
Har ikke kjøpt ennå, så dette er kun tanker som surrer i sommer døsighet.
Drodle tegning:
Vis vedlegget 498630
Jeg tror ikke svære horn blir så godt mottatt i ei stue på sikt, derfor er jeg litt på let etter en mer kompakt satelitt løsning som dette.
...vi får se.
Jeg tror ikke den vil lagre mye energi slik jeg ser det for meg, da jeg skal ha 8x20 cm kardioide åpninger på sidevegger.Jeg har mer tro på den kassa med reker Bergiz !!
Jeg vil ANTA at en slik kasse vil lagre energi. Det er ikke storekabinettet, så jeg ville gått for helt normale greier....
44mm BB rund baut, med avstivning til alle 4 sider innvendig. Det blir stivt som F....
Har lest og hørt om det ja, men siden grelv anbefaler sandwich vegger med Green glue i mellom, så går jeg for det.Har du vurdert sandfylte vegger, Bergfinn? Det innebærer mye snekkerarbeid, men det er vanskelig å gjøre det dødere enn sand.