Noen her som har prøvd denne?
Er det vanskelig å lære seg å bruke?
Jeg har aldri brukt slikt verktøy.
Senkesag er litt mer anvendelig enn vanlig sirkelsag, og denne har trinnløs variabel vinkelkutting.
Vis vedlegget 565660
Bosch GKT 55 GCE
Hvis jeg lærer meg å bruke denne, kan jeg bygge høyttalerne nøyaktig sånn jeg vil ha dem.
Det er viktig å ha nok....ellers går jo hobbyen tom.Trodde han hadde nok [emoji16]
Jeg feiger ut, og bruker ikke mange tusenlapper på en ny sirkelsag.Det var jo dette jeg gnåla om for lenge siden Berfinn En skinnesag å en overfres. Da er du langt på vei til ett strøkent resultat. Overfresen er vel i boks om jeg ikke husker feil. Så da er det bare å kline til med skinnesaga.
Jeg tenker ikke på den hjemmelagde bordsaga han lager her, men mener du på denne hjemmelaga tre-dingsen som han begynner å sage med etter 1 min. i denne videoen?Og for å raskt finne hvor rettholtet må være fra streken du skal skjære etter, så tar du en platebit eller noe som er litt tynnere enn rettholtet. Biten må være litt bredere enn bredden på saga fra kanten som skal gli langs rettholtet og til sagbladet. Så spenner du fast rettholtet, legger platebiten inntil og skrur fast denne også. Så legger du saga inntil rettholtet og skjærer av platebiten. Du har nå en bit som er eksakt avstanden fra sagbladet til rettholtet.
Så måler du opp det du skal skjære, legger platebiten eksakt på streken, holder fast og legger rettholtet inntil platebiten og skrur fast rettholtet med et par tvinger. Ta bort platebiten, legg saga inntil rettholtet og du vil skjære eksakt på streken. Det kan være greit å ha 2 slike platebiter, en til hver ende av rettholtet eller der hvor du skal stramme tvingene...
Festool har 3m skinne. Men det koster flesk Til min bosch har jeg to 140cm skinner og en 80cm skinneHvor lange er disse skinnene?
Det er bare å begynne samlingen av håndverkøyets Rolls Royce (eller TAD av PA verden... )
Hvis man ønsker å miste hørselen, så er det bare å bruke den Biltema støvsugeren... Den bråker noe latterlig.