Bergfinn..... Rooolig nå Jeg garanterer at du blir begeistret... Du vil snart ha en til horna og... Og 400w bør dekke behovet...Da er min lille purifi amp klar for henting i nærmeste Joker butikk.
Jeg nevnte over en plass at den kom på 12k.
Da glemte jeg det kravet UPS krever for å avhende dingsen.
Sluttsummen ender på drøye 16.000,-
Akkurat nå har jeg ikke tid å hente, for jeg skal spise en 5-retters her først.
Vis vedlegget 895147
Dette er i min verden, mye penger for en ny amp.
Men av alt dritet jeg ser på torget av hva folk vil ha for sine gamle ubrukelige merke-amper
(sikkert med uttørka lytter osv osv) så er det kanskje ikke så ille pris likevel.
Kall meg så gjerne gjerrig, men jeg synes forsterker kjøp er særdeles uspennende sysler.
Om jeg ikke hører den forbedringen jeg nå forventer, så handler jeg ikke enda en (som er planen, om det innfrir)
En ting til. Jælp mæi, dere som har peil på effekt behov.
Purifi s400et garanterer 400 watt ved 4 Ohm.
Jeg bruker doble AE TD15M Apollo 8 Ohm pr side fra 100 til 800 Hz.
Parallel koblet blir vel da 4 Ohm.
TD15M 8 Ohm har ca 98 dB følsomhet i følge nettsiden.
Dobling av drivere vil vel gi følsomhet på over 100 dB.
Men holder det med 400 watt til mine behov?
Eller skal jeg se etter noe slemmere nCore til 15", og bruke purifi dingsen kun til hønna?
Kan Rouge Audio Design Studio N-9DM være et alternativ for TD15M?
Her er det 2 x 12" TAD TM-1201 16 Ohm = 8 Ohm sluttimpedans, 100 dB++ følsomhet. 50W power med peak hold meterfunksjon etc. etc. Fra150 - 800 Hz. Ved sinnsyke øvelser så peaker det 30-35W i millisekunder her og da går det nesten ikke an å være i rommet. 400W er definitivt nok effekt i ditt oppsett.Jeg bruker doble AE TD15M Apollo 8 Ohm pr side fra 100 til 800 Hz.
Parallel koblet blir vel da 4 Ohm.
TD15M 8 Ohm har ca 98 dB følsomhet i følge nettsiden.
Dobling av drivere vil vel gi følsomhet på over 100 dB.
Men holder det med 400 watt til mine behov?
Måten å gjøre det på det. Prøve og feile, og prøve på nytt igjen. Lite sammenheng mellom høy IQ og evnen til å få til godlyd.Det er faktisk mulig å mekke ok lyd uten simulerings programmer og dyp kunnskap.
Forskjellen på meg og de glupe, er at jeg må gjøre mere fysisk jobb og testing for å komme i mål.
(inkl. hjørnemaling, Sluket)
Ja, men uansett er det for tidlig å gi noen dom på Purifi boksen så lenge jeg ikke bruker hele den endelige høyttaler setupen. Nå bruker jeg JBL 4306 som satelitt topper over 800 Hz, og det låter uansett såpass begredelig at jeg ikke er i stand til å innta noen generelle inntrykk av forsterkeri.Forsterkere er oppskrytt, og de låter ofte veldig likt. Ikke hør på det synserne som prøver å innbille deg det
Hva mener du?ubrukelige kasser
Du har jo laget endel som har blitt skrota opp igjennom. Var kanskje ikke helt umulig å skjønne hva jeg tenkte påHva mener du?