Legger ut noen tester som igjen setter Bergmann på toppen av Vinyl-himmelen
Vis vedlegget 561654
Magne turntable and tonearm
Audiaphilia, by Anthony Kershaw
"Oscar Wilde is also quoted as saying ‘I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.’ I could not agree more. Bergmann Audio designs and manufactures world class turntables. And now, through patience, passion and kindness, their Magne is the new Audiophilia reference."
http://bergmannaudio.com/files/Fidelity_Magne_2019.pdf
Galder turntable and Odin tonearm
LP Magazin 2018, by Thomas Schmidt
"Bottom line..."
"Johnnie Bergmann has created a turntable with the combination of Galder and Odin, which exploits the extended technical possibilities to achieve an extremely high sound level."
http://bergmannaudio.com/files/LP_5_2018_Galder_odin.pdf
Engelsk tekst: Awards & Reviews - bergmannaudio.com
Hei Voff.Hvordan er disse armene å justere? Kommer Magne system ferdig montert og dermed justert (bortsett fra høyden avhengig av pick-up)? Hvordan justerer man høyden (VTA)? Er lifen den der skruen på siden av armen?
Hei Voff.Så denne er altså plassert mellom Magne og Galder?
Modi er først og fremst laget for de (det er enkelte) som ønsker en radialarm + muligheten for arm nr. 2 til en mer gunstig pris enn Galder, men samtidig gjort noen oppgraderinger på veien. (Pumpe følger selvfølgelig med) Jeg har forhørt meg hva det vil koste ekstra med Magne armen som en pakke?En Magne arm og pumpe kostet vel 57K og komplett spiller 97K , så det skal vel mye til om den blir rimeligere med arm. Kan sikker sette på en Rega arm men en komplett spiller var det som gjorde at jeg vurderte den. Den er jo ikke gratis så noen vil kanskje kjøpe uten arm , sette på en rimeligere arm for så å oppgradere til full Bergman når økonomien tillater det (noe jeg kunne vurdert om jeg ikke allerede hadde for mange spillere).
Dårlig med prutningsmonn med andre ordKomplett Magne står fortsatt til Kr 97K. For å holde Magne under 100K så har vi måtte subsidiert prisen kraftig og nå i disse valutatider så er det vanskelig!
Så Magne er det ikke mye butikk i!
Mvh
Morten N.A.T
Om du her en innbyttespiller så er det lov og spørreDårlig med prutningsmonn med andre ord
Blir vel eventruelt bruktmarkedet på meg.....
Hei Voff.Noen som kan oppgi høyden på denne pumpeboksen som følger Bergmann Magne spilleren? Finner ikke data noen steder. Lurer på om det er plass i den ledige hylla i benken.....
Forstår jeg der riktig at denne boksen har en av/på knapp som må brukes hver gang spilleren startes/stoppes? I så fall gir det begrensninger med hensyn til plasseringen.....
Så man slipper og måtte krabbe bak og skru "pumpen" av og på.
Hei Voff.
Målene på Bergmann Magne pumpen: 330 x 150 x 160 (D x W x H) Nå fremover så blir også Magne pumpen fjernstyrt ifra spilleren. Et trykk på 33 eller 45 så starter pumpen. Trykk en gang til så starter spilleren. Pumpen vil skru seg automatisk av etter en stund om spilleren ikke er i bruk.
Så man slipper og måtte "krabbe" bak og skru pumpen av og på.
Mvh
Morten N.A.T
Ja den gjør det K blir en slik neste gangSer utrolig bra ut!
...til å la være.Slutt med disse fristelsene. Har bestemt meg for at jeg ikke har råd...