Beste metal-låt?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Poolish skrev:
Har blitt litt cdkjøp ut fra anbefalinger her i denne tråden ;D


Apartment 26 - Music For The Massive

Bad Religion - Punk Rock Songs

Carcass - Heartwork

Dokken - Back For The Attack

Exodus - Bonded By Blood

King Diamond - The Spider's Lullabye
King Diamond - Fatal Portrait
King Diamond - Abigail

Kreator - Extreme Aggression

Mercyful Fate - Don't Break The Oath
Mercyful Fate - Return Of The Vampire
Mercyful Fate - Melissa
Mercyful Fate - In The Beginning

Tror jeg fikk med alle nå :)
Man får ikke nok av bra musikk..! :). Og heavyrock er vanedannende... ;). Lite tips til seinere; Saxon: Crusader og Innocence is no Excuse. Egentlig alt til og med 1985.. ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Cundis skrev:
Poolish skrev:
Har blitt litt cdkjøp ut fra anbefalinger her i denne tråden ;D


Apartment 26 - Music For The Massive

Bad Religion - Punk Rock Songs

Carcass - Heartwork

Dokken - Back For The Attack

Exodus - Bonded By Blood

King Diamond - The Spider's Lullabye
King Diamond - Fatal Portrait
King Diamond - Abigail

Kreator - Extreme Aggression

Mercyful Fate - Don't Break The Oath
Mercyful Fate - Return Of The Vampire
Mercyful Fate - Melissa
Mercyful Fate - In The Beginning

Tror jeg fikk med alle nå :)
Man får ikke nok av bra musikk..! :). Og heavyrock er vanedannende... ;). Lite tips til seinere; Saxon: Crusader og Innocence is no Excuse. Egentlig alt til og med 1985.. ;D
Nei sant det! Får aldri nokk av bra musikk ;D Fant ut det at jeg har bestillt over 80 cder denne månden. brukt 6500 kr :p

Har alerede den ene Saxon plata ;D Har også et par andra av dem. skal sjekke resten av et fram til 85 :)
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
jeg er ikke helt sikker på hvor metall dette er, men knall bra låt:
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Cundis skrev:
Noen som var og så King Diamond på Conspiracy turnéen, på Rockefeller? Der var det et forband med fire jenter som sang, og fire gutter i bandet. De het Psychosluts From Hell, og hadde et ekstremt erotisk show, det mest sinnsyke jeg har sett på scenen....!! Hadde sensuren her i landet visst om dette, hadde de garantert ikke fått spilt, ihvertfall ikke med fri aldersgrense.. :eek: ;D ;D
Slår vel neppe Rockbitch. Syke greier. Det verste var at dem faktisk leverte ganske bra trøkk fra scenen...

http://www.rockbitch.tv/

http://www.veoh.com/videos/v358660zqXZgwMH

 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
wotg skrev:
jeg er ikke helt sikker på hvor metall dette er, men knall bra låt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T09hBGGpSjk[/video]
Det et Lemmy vokalist i Motorhead som synger her ;D

Probot er et Heavy Metal prosjekt.

Dave Grohl (kjent fra Nirvana, Queens of the Stone Age og Foo Fighters) er frontfigur i Probot. Han har samlet sammen alle sine favorittvokalister blant heavy metal-sjangeren. Så det e veldigt mye bra her ;D

Grohl har selv skrevet alle sangene og musikken er tilpasset hovedbandet som de enkelte vokalistene kommer fra.

Her har du sanglisten på cden som har blitt gitt ut.

"Centuries of Sin" med Cronos (Venom)

"Red War" med Max Cavalera (Soulfly, Sepultura)

"Shake Your Blood" med Lemmy Kilmister (Motörhead)

"Access Babylon" med Mike Dean (Corrosion of Conformity)

"Silent Spring" med Kurt Brecht (D.R.I.)

"Ice Cold Man" med Lee Dorrian (Cathedral, Napalm Death, Teeth of Lions Rule the Divine)

"The Emerald Law" med Wino (Saint Vitus, The Obsessed, Spirit Caravan, Place of Skulls, The Hidden Hand)

"Big Sky" med Tom G. Warrior (Apollyon Sun, Hellhammer, Celtic Frost)

"Dictatosaurus" med Snake (Voivod)

"My Tortured Soul" med Eric Wagner (Trouble)

"Sweet Dreams" med Kim Bendix Petersen (King Diamond, Mercyful Fate)

"I Am the Warlock" (skjult bonussang) med Jack Black (Tenacious D)
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Poolish skrev:
wotg skrev:
jeg er ikke helt sikker på hvor metall dette er, men knall bra låt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T09hBGGpSjk[/video]
Det et Lemmy vokalist i Motorhead som synger her ;D

Sjekket op dette. Probot er et Heavy Metal prosjekt.

Dave Grohl (kjent fra Nirvana, Queens of the Stone Age og Foo Fighters) er frontfigur i Probot. Han har samlet sammen alle sine favorittvokalister blant heavy metal-sjangeren. Så det e veldigt mye bra her ;D

Grohl har selv skrevet alle sangene og musikken er tilpasset hovedbandet som de enkelte vokalistene kommer fra.

Her har du sanglisten på cden som har blitt gitt ut.

"Centuries of Sin" med Cronos (Venom)

"Red War" med Max Cavalera (Soulfly, Sepultura)

"Shake Your Blood" med Lemmy Kilmister (Motörhead)

"Access Babylon" med Mike Dean (Corrosion of Conformity)

"Silent Spring" med Kurt Brecht (D.R.I.)

"Ice Cold Man" med Lee Dorrian (Cathedral, Napalm Death, Teeth of Lions Rule the Divine)

"The Emerald Law" med Wino (Saint Vitus, The Obsessed, Spirit Caravan, Place of Skulls, The Hidden Hand)

"Big Sky" med Tom G. Warrior (Apollyon Sun, Hellhammer, Celtic Frost)

"Dictatosaurus" med Snake (Voivod)

"My Tortured Soul" med Eric Wagner (Trouble)

"Sweet Dreams" med Kim Bendix Petersen (King Diamond) (King Diamond, Mercyful Fate)

"I Am the Warlock" (skjult bonussang) med Jack Black (Tenacious D)
jeg har skiva og den er et must i enhver cd samling.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
wotg skrev:
Poolish skrev:
wotg skrev:
jeg er ikke helt sikker på hvor metall dette er, men knall bra låt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T09hBGGpSjk[/video]
Det et Lemmy vokalist i Motorhead som synger her ;D

Sjekket op dette. Probot er et Heavy Metal prosjekt.

Dave Grohl (kjent fra Nirvana, Queens of the Stone Age og Foo Fighters) er frontfigur i Probot. Han har samlet sammen alle sine favorittvokalister blant heavy metal-sjangeren. Så det e veldigt mye bra her ;D

Grohl har selv skrevet alle sangene og musikken er tilpasset hovedbandet som de enkelte vokalistene kommer fra.

Her har du sanglisten på cden som har blitt gitt ut.

"Centuries of Sin" med Cronos (Venom)

"Red War" med Max Cavalera (Soulfly, Sepultura)

"Shake Your Blood" med Lemmy Kilmister (Motörhead)

"Access Babylon" med Mike Dean (Corrosion of Conformity)

"Silent Spring" med Kurt Brecht (D.R.I.)

"Ice Cold Man" med Lee Dorrian (Cathedral, Napalm Death, Teeth of Lions Rule the Divine)

"The Emerald Law" med Wino (Saint Vitus, The Obsessed, Spirit Caravan, Place of Skulls, The Hidden Hand)

"Big Sky" med Tom G. Warrior (Apollyon Sun, Hellhammer, Celtic Frost)

"Dictatosaurus" med Snake (Voivod)

"My Tortured Soul" med Eric Wagner (Trouble)

"Sweet Dreams" med Kim Bendix Petersen (King Diamond) (King Diamond, Mercyful Fate)

"I Am the Warlock" (skjult bonussang) med Jack Black (Tenacious D)
jeg har skiva og den er et must i enhver cd samling.
Bestilte den nå jeg også ;D
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Mer ekstremt enn dette blir det neppe:



;)
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Syns både musikken og musikkvideoen passet perfekkt til Lemmy på Shake Your Blood ;D

Lemmy er stammgjest på den lokale strippeklubben ikke så langt fra der han bor. Så det er vell ikke helt tilfeldigt med alle damene i videoen :p

Musikken også passet veldigt godt til hans stemme og fikk den Motorhead følelsen over det :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
SOEDAL skrev:
Cundis skrev:
Noen som var og så King Diamond på Conspiracy turnéen, på Rockefeller? Der var det et forband med fire jenter som sang, og fire gutter i bandet. De het Psychosluts From Hell, og hadde et ekstremt erotisk show, det mest sinnsyke jeg har sett på scenen....!! Hadde sensuren her i landet visst om dette, hadde de garantert ikke fått spilt, ihvertfall ikke med fri aldersgrense.. :eek: ;D ;D
Slår vel neppe Rockbitch. Syke greier. Det verste var at dem faktisk leverte ganske bra trøkk fra scenen...

http://www.rockbitch.tv/

[video]http://www.veoh.com/videos/v358660zqXZgwMH[/video]

Hehe, de var et hakk mere ekstreme, men Psychosluts from Hell følger hakk i hel.. :eek:
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Etter å ha lett igjenom et stort antall nettbutikker. Så fant jeg tilslutt Sanctuary - Refuge Denied på cdplanet.no ;D

Så da er den også bestillt ;D Fant også endel andre plater på lagersalg dem har :)

MOTLEY CRUE - MUSIC TO CRASH YOUR CAR TO - VOL. 1 Sett med 4 cder 70 sanger. Nedsatt fra 600 til 186 ;D

MEGADETH - YOUTHANASIA (PROMO) med 4 sanger (Utgit i begrenset antal)

NIGHTWISH - CENTURY CHILD

RAMMSTEIN - REISE REISE
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
mere probot :)
Smakfull tromming fra mr. Grohl
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Poolish skrev:
Etter å ha lett igjenom et stort antall nettbutikker. Så fant jeg tilslutt Sanctuary - Refuge Denied på cdplanet.no ;D

Så da er den også bestillt ;D Fant også endel andre plater på lagersalg dem har :)

MOTLEY CRUE - MUSIC TO CRASH YOUR CAR TO - VOL. 1 Sett med 4 cder 70 sanger. Nedsatt fra 600 til 186 ;D

MEGADETH - YOUTHANASIA (PROMO) med 4 sanger (Utgit i begrenset antal)

NIGHTWISH - CENTURY CHILD

RAMMSTEIN - REISE REISE
Det han har på lager leverer han nok fort. Men det er endel titler han må spane etter i utlandet, og da har jeg opplevd at det kan ta endel mnd. å få cd'ene... :eek:
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Cundis skrev:
Poolish skrev:
Etter å ha lett igjenom et stort antall nettbutikker. Så fant jeg tilslutt Sanctuary - Refuge Denied på cdplanet.no ;D

Så da er den også bestillt ;D Fant også endel andre plater på lagersalg dem har :)

MOTLEY CRUE - MUSIC TO CRASH YOUR CAR TO - VOL. 1 Sett med 4 cder 70 sanger. Nedsatt fra 600 til 186 ;D

MEGADETH - YOUTHANASIA (PROMO) med 4 sanger (Utgit i begrenset antal)

NIGHTWISH - CENTURY CHILD

RAMMSTEIN - REISE REISE
Det han har på lager leverer han nok fort. Men det er endel titler han må spane etter i utlandet, og da har jeg opplevd at det kan ta endel mnd. å få cd'ene... :eek:
Får håpe han har Sanctuary - Refuge Denied på lager da. Alle de andre er fra lagersalge. Så de burde nå gå greit.

Men er vel egentligt ikke så stor sjangs for at han har den plata inne. Det er jo ingen andre norske butikker som har den. selv de største internasjonale butikkene har den ikke. amazon.com har to nye eksemplar av cden tilsalgs fra andre selgere. Der koster den over 300 også. Så kommer moms og tollgebyr osv. (som du har på alle kjøp over 200 kr) Da kommer det fort opp i 500. Når den ankommer norge så skal dem ha 160 kr bare for fortollingen av den. så kommer moms i tilegg 65 kr
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Kom over ei gruppe som jeg likte veldigt godt :) STYGIAN SHORE

De kommer ut med et nytt album nå. Som er gammelt materiale fra slutten av 80 tallet, som aldri ble gitt ut.

Albumet heter The Shore Will Arise.

To av sangene fra albumet kan høres her http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=31429394

Har ikke funnet albumet i noen vanlige cdbutikker, men ser det kan bestilles gjennom plateselskapet.

Noen som har noe kjennskap til dette bandet fra før?
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
haha.. har jo tatt helt av for 80-talls gutta ser jeg:)

Skal snart ta revansj.. 8)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Cundis skrev:
Ingenting slår 80 tallet når det gjelder heavyrock.. ;)
Urk! Nei, vet du hva! Det er gitt ut uhorvelige mengder knallbra metal etter dette, og den dag i dag er det mye spennende som skjer på metal-scenen. Man må bare lete litt mer selv, da man ikke lenger får metal servert på MTV etc, slik som på 80-tallet.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
SOEDAL skrev:
Cundis skrev:
Ingenting slår 80 tallet når det gjelder heavyrock.. ;)
Urk! Nei, vet du hva! Det er gitt ut uhorvelige mengder knallbra metal etter dette, og den dag i dag er det mye spennende som skjer på metal-scenen. Man må bare lete litt mer selv, da man ikke lenger får metal servert på MTV etc, slik som på 80-tallet.
Joda, det er mye bra metal nå i dag og, men for min del kommer lite av det opp på samme nivå som de store banda fra 80 tallet. Men det er meg da.. ;)
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Fikk en advarsel om at jeg kanskje burde starte en ny tråd, da denne ikke har vært oppe på minst 120 dager.. hehe

Vel, fuck it! Here it comes..

Nyeste Meshuggah er på vei(slippes faktisk på bursdagen min 8)).

Noen som har hørt noe nytt fra den kanten?
Selv synes jeg det låter friskt for å si det mildt..
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.466
Antall liker
480
Torget vurderinger
2
Ok,da får du et nytt innlegg så denne tråden ikkje stenges. Noen som har hørt platene: Inner shrine: Nocturnal Rhymes Entangled In Silence(Italia) og My Dying Bride: as the FLOWER WITHERS(jepp,skrives slik på coveret) Vanskelig å plukke enkeltlåter her,alt er bra...Disse er et must,førr ei stemning..grøss :eek:
mvh Filip(en Metalhead ;D)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
En god en, Old Man's Child - War of Fidelity (passer fint inn her under noen av de heftigste trådene) Plata heter "Vermin" gjett hvor jeg har nicket fra? ;D
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
montesi skrev:
Fikk en advarsel om at jeg kanskje burde starte en ny tråd, da denne ikke har vært oppe på minst 120 dager.. hehe

Vel, fuck it! Here it comes..

Nyeste Meshuggah er på vei(slippes faktisk på bursdagen min 8)).

Noen som har hørt noe nytt fra den kanten?
Selv synes jeg det låter friskt for å si det mildt..
Så de på Quarten, hadde ett par plater fra før men platene fenget ikke før. Etter konserten har jeg fått opp ørene litt mer for de. Den nye er jeg spent på, syntes Catch 33 hadde en tendens til og gjennta seg selv litt i overkant mye
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Noen som skal se Dimmu Borgir, Opeth, In Flames og Killswitch Engage på Hove? legger til K(nine) 18 april på Folken i Stavanger, lokalt Egersund band som rocker
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.466
Antall liker
480
Torget vurderinger
2
Vermin skrev:
En god en, Old Man's Child - War of Fidelity (passer fint inn her under noen av de heftigste trådene) Plata heter "Vermin" gjett hvor jeg har nicket fra? ;D
;D ;D kor bra,har alle platene med dem,førr et band...Ill-Natured Spiritual Invasion-skiva og låten: My Evil Revelations e den beste syns æ,et mesterverk med de taktskiftene. Men ingen dårlige derfra nei,skjønte nicket var kjent ;D
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.466
Antall liker
480
Torget vurderinger
2
Opeth så æ på Quarten i forfjor,for en opplevelse,gled eder! De gutta spille like perfekt live som på plate og det sier ikkje lite ;)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
F.E. skrev:
Opeth så æ på Quarten i forfjor,for en opplevelse,gled eder! De gutta spille like perfekt live som på plate og det sier ikkje lite ;)
En av mine favorittkonserter er og blir Khold som varmet opp for Satyricon i Stavanger for noen år siden, de var helt ukjente i den tiden og fy farsan som det rocka. Jeg ble bitt av mørket de klarte og fange i musikken, fabelaktig
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.466
Antall liker
480
Torget vurderinger
2
Ja,det kan æ tenke mæ,Khold er ikkje akkurat lysets barn ;D Så Satyricon og Enslaved på Quartn også,dem spilte på "plenen" og der strakk dessverre ikkje PA-annlegget til på det gamle kjappe materialet deres,bassen hang ikkje med i svingene,skulle spilt i Bendiksbukta,men likevel,kjempekonserter utført av proffe folk. Neste anbefaling: De Mysteries Dom Sathanas av Mayhem,norges blodigste utgivelse,mørk,suggerende og ekkel men æ tar den stadig fram,gir mæ rette stemninga :eek: Hehe ;D
mvh Filip
 

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Innlegg
438
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
F.E. skrev:
Ok,da får du et nytt innlegg så denne tråden ikkje stenges. Noen som har hørt platene: Inner shrine: Nocturnal Rhymes Entangled In Silence(Italia) og My Dying Bride: as the FLOWER WITHERS(jepp,skrives slik på coveret) Vanskelig å plukke enkeltlåter her,alt er bra...Disse er et must,førr ei stemning..grøss :eek:
mvh Filip(en Metalhead ;D)
as the FLOWER WITHERS er et kanonalbum, tror nok My Dying Bride er et av mine favoritt band innen for metal sjangeren. Begynner å bli noen år siden jeg så dem live på Quarten, må nok finne frem noen gamle helter igjen.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.466
Antall liker
480
Torget vurderinger
2
Luvaton skrev:
F.E. skrev:
Ok,da får du et nytt innlegg så denne tråden ikkje stenges. Noen som har hørt platene: Inner shrine: Nocturnal Rhymes Entangled In Silence(Italia) og My Dying Bride: as the FLOWER WITHERS(jepp,skrives slik på coveret) Vanskelig å plukke enkeltlåter her,alt er bra...Disse er et must,førr ei stemning..grøss :eek:
mvh Filip(en Metalhead ;D)
as the FLOWER WITHERS er et kanonalbum, tror nok My Dying Bride er et av mine favoritt band innen for metal sjangeren. Begynner å bli noen år siden jeg så dem live på Quarten, må nok finne frem noen gamle helter igjen.
lagt merke til at dem ikke har vanlig oppbygning av låter,ingen refreng eller sånt? Og så de strykerne på gamle albumene..dommedagsmusikk,i like it ;D
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
F.E. skrev:
Ja,det kan æ tenke mæ,Khold er ikkje akkurat lysets barn ;D Så Satyricon og Enslaved på Quartn også,dem spilte på "plenen" og der strakk dessverre ikkje PA-annlegget til på det gamle kjappe materialet deres,bassen hang ikkje med i svingene,skulle spilt i Bendiksbukta,men likevel,kjempekonserter utført av proffe folk. Neste anbefaling: De Mysteries Dom Sathanas av Mayhem,norges blodigste utgivelse,mørk,suggerende og ekkel men æ tar den stadig fram,gir mæ rette stemninga :eek: Hehe ;D
mvh Filip
Klassiker, enhver metallfan bør ha denne :)
 

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Innlegg
438
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
F.E. skrev:
lagt merke til at dem ikke har vanlig oppbygning av låter,ingen refreng eller sånt? Og så de strykerne på gamle albumene..dommedagsmusikk,i like it ;D
Ja, ikke noen standard oppbygning der i gården. De er et av banda som virkelig kan det med strykere i denne sjangeren (kjenner kun de gamle albuma). Speisa og med "tåkeluren" på introen The Cry Of Mankind fra The Angel And The Dark River (og et glimrende album forresten).
Må si at jeg nok liker Sear Me versjonen på Turn Loose The Swans bedre enn på As The Flower Withers.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Vermin skrev:
F.E. skrev:
Ja,det kan æ tenke mæ,Khold er ikkje akkurat lysets barn ;D Så Satyricon og Enslaved på Quartn også,dem spilte på "plenen" og der strakk dessverre ikkje PA-annlegget til på det gamle kjappe materialet deres,bassen hang ikkje med i svingene,skulle spilt i Bendiksbukta,men likevel,kjempekonserter utført av proffe folk. Neste anbefaling: De Mysteries Dom Sathanas av Mayhem,norges blodigste utgivelse,mørk,suggerende og ekkel men æ tar den stadig fram,gir mæ rette stemninga :eek: Hehe ;D
mvh Filip
Klassiker, enhver metallfan bør ha denne :)
Anbefales! Dette er virkelig ei god skive.. Man koser seg med hver eneste låt, og jeg trur ikke folk virkelig veit hvor mye fett gitarspill denne plata innehar 8)
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.466
Antall liker
480
Torget vurderinger
2
Suggerende bass og gitargange på "Life Eternal"  ;D Og trommene til Hellhammer :eek: Sleggeslag fra helv....ja æ e heilt enig Montesi,den bør ALLE metalfans høre,e vel noe med det beste av B.M. som e utgitt. Sjekk også ut de første Satyricon-skivene,her e mat for mons,låter som "Walk The Paths Of Sorrow" fra Dark Mediveal Times e jo helt enorm,høres ut som instrumentene piskes i filler,helt ekstremt hehe..
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.466
Antall liker
480
Torget vurderinger
2
Call From The Grave fra Under The Sign Of The Black Mark med Bathory....trommene høres ut som fra en annen verden  :eek:,helt spesielt,denne må sjekkes ut,klassiker førr å si det mildt  ;) Ps,her har MANGE metalband henta inspirasjon...
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.466
Antall liker
480
Torget vurderinger
2
Revelations Of Doom med Hellhammer,dette bandet ble så ekstremt at de valgte å kutte konseptet og de sveitsiske gutta valgte å kalle sæ Celtic Frost etterpå,blei ikkje akkurat puserock det heller med låter fra Morbid Tales og To Mega Therion som alle i mine øyne/ører er klassikere. Må ta fram en spesiell låt; Dawn Of Meggidio,denne er vel noe av det seigeste,tyngste og råeste som er lagd,høres ut som dem sitter fast i gjørme,dem sliter ut hvert riff seigt og tungt....MÅ HØRES FOLK!!!!....uups,holdt på å glemme Visions Of Mortality
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Hehe, det er en artig låt ja..! Er muligens min favorittlåt med Bathory, sjøl om den første skiva og er tøff.. ;D

Blood Fire And Death har også mye rått, blant annet Pace 'til Death..!
F.E. skrev:
Call From The Grave fra Under The Sign Of The Black Mark med Bathory....trommene høres ut som fra en annen verden :eek:,helt spesielt,denne må sjekkes ut,klassiker førr å si det mildt ;) Ps,her har MANGE metalband henta inspirasjon...
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Noen som så gorgoroth på inferno i år? Syns det var en fantastisk opplevelse 8)

De som hevder at dette bare er støy, ønsker seg vekk fra stor kunst!
 
Topp Bunn