Beste metal-låt?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Pilsern skrev:
Cundis skrev:
roffe skrev:
Jeg synes faktisk fortsatt de gamle klassikerne er best. De er sikkert nevnt, men hva med:

Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Dio - Egypt (The Chains Are On)
Dio - Don't Talk to Strangers
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast

... bare for å nevne de jeg kommer på i farten blant klassikerne.
Når du nevner Dio får jeg helt dilla her, og må bare sette på The Last in Line med en gang.. ;D
Klassiker ! Husker første gangen jeg så videoen til Last in line - på "Night Flight" eller noe slikt på NRK med Ivar Dyrhaug - fabelaktig!
DIO har jo med virket på noen fantastiske plater opp gjennom tidene;
Rainbow Rising, Heaven and Hell og Holy Diver alle tre urklassikere!
Dio er bare et helt utrolig musikalsk geni, top of the class.. ;D
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
Cundis skrev:
pondusq skrev:
hmmm Sanctuary det er et band jeg har nesten glemt bort. Husker jeg likt det godt for mange år siden.
En av mine favoritter når det gjelder gamle heavy band er W.A.S.P , syns de har gitt ut mye bra. De 3 første skivene er god heavy metal. har også sansen for det nye og litt roligere låtene som mer er blitt Blackie Lawless sitt solo prosjekt. Er kun han igjen fra orginal besetningen nå.

Hvis du skal sjekke ut Testament så anbefaler jeg debut skiva The Legacy finns ikke et kjedelig sekund på den skiva.
Jeg er også stor fan av mange av de gamle Thrash metal bandene.
Slayer - Reign in blood er vel kansje tidenes album
Exodus- Bonded by blood
Testament - The Legacy
Metallica- Master of puppets
Kreator-Extreme agression
Anthrax- Spreading the desease
Helloween- Walls of Jericho

for å nevne noen ;D
;D. Og Operation LiveCrime er ikke dum nei Pilsern, vil også anbefale Live Evolution i samme slengen.. ;)
synes Live Evolution blir litt bleik - for mange middelmådige låter..... - skulle likt å sett et dobbelt livealbum fra samme tiden som Livecrime!
"Building Empires" videoen har jo noen gromme liveklipp nettopp derifra, i tillegg finnes det en tøff liveversjon av Roads To Madness remastered versjonen av Livecrime.
Genial musikksmak på deg Cundis! 8)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Pilsern skrev:
Synes Live Evolution blir litt bleik - for mange middelmådige låter..... - skulle likt å sett et dobbelt livealbum fra samme tiden som Livecrime!
"Building Empires" videoen har jo noen gromme liveklipp nettopp derifra, i tillegg finnes det en tøff liveversjon av Roads To Madness remastered versjonen av Livecrime.
Genial musikksmak på deg Cundis! 8)
Hehe, takk for det, og i like måte Pilsern.. :). Enig i at LiveCrime er endel hakk bedre enn Live Evolution, den blir litt sånn stearinlys og rødvin i forhold.. ;). Også er det som du sier, litt for mange middelmådige låter. Men det som er bra på den, er veldig bra syns jeg. Roads to Madness er helt konge, ei låt som gir meg frysninger på ryggen, uansett hvilken versjon jeg hører.. ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Ser jeg har litt musikk å sjekke ut ut over dagen :)

Har jo endel av platene som har blitt nevnt også.

Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast
Slayer - Reign in blood
Metallica- Master of puppets
Helloween- Walls of Jericho

Anthrax- Spreading the desease tror jeg også jeg skal ha her en plass. Har et par plater. Men har aldri vært så stor fann av dem.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
Poolish skrev:
Ser jeg har litt musikk å sjekke ut ut over dagen :)

Har jo endel av platene som har blitt nevnt også.

Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast
Slayer - Reign in blood
Metallica- Master of puppets
Helloween- Walls of Jericho

Anthrax- Spreading the desease tror jeg også jeg skal ha her en plass. Har et par plater. Men har aldri vært så stor fann av dem.
Sjekk Iced Earth hvis du ikke har sjekket dem fra før. Synes spesielt live plata "Live in Athens" er råbra.
Den er forøvrig ofte sett til rundt 100-lappen på CDON - Trippel CD!

mvh
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Pilsern skrev:
Poolish skrev:
Ser jeg har litt musikk å sjekke ut ut over dagen :)

Har jo endel av platene som har blitt nevnt også.

Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast
Slayer - Reign in blood
Metallica- Master of puppets
Helloween- Walls of Jericho

Anthrax- Spreading the desease tror jeg også jeg skal ha her en plass. Har et par plater. Men har aldri vært så stor fann av dem.
Sjekk Iced Earth hvis du ikke har sjekket dem fra før. Synes spesielt live plata "Live in Athens" er råbra.
Den er forøvrig ofte sett til rundt 100-lappen på CDON - Trippel CD!

mvh
Her er vi på linje igjen Pilsern..! Bra band! Også har de en helt rå dobbel samle-cd med delvis nyinnspilte og re-mastra låter fra den tiden de kalte seg Purgatory, som heter Days of Purgatory. Helt sjef syns jeg.. ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Pilsern skrev:
Poolish skrev:
Ser jeg har litt musikk å sjekke ut ut over dagen :)

Har jo endel av platene som har blitt nevnt også.

Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast
Slayer - Reign in blood
Metallica- Master of puppets
Helloween- Walls of Jericho

Anthrax- Spreading the desease tror jeg også jeg skal ha her en plass. Har et par plater. Men har aldri vært så stor fann av dem.
Sjekk Iced Earth hvis du ikke har sjekket dem fra før. Synes spesielt live plata "Live in Athens" er råbra.
Den er forøvrig ofte sett til rundt 100-lappen på CDON - Trippel CD!

mvh
Liker veldigt godt Iced Earth :) Har ikke fått kjøpt så mye plater av dem enda. Trur jeg har 1 eller 2. Kjøper ganske mye cder hele tiden. Så dette har vært et av de banda jeg har tenkt å kjøpe endel mer av :)

Cdon har greie priser og ganske bra utvalg de ja :) Pleier bruke en kombinasjon av cdon og play.com når jeg bestiller cder. Begge har veldigt mye bra metal til greie priser. så du pleier allti finne det på en av plassene.

Play.com har også mye støre utvalg av de litt mindre gruppene og somregel fler utgivelser å velge mellom av de store. Mens du på cdon igjen kan finne mer plater av skandinaviske band som kansje ikke er så store enda.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
Cundis skrev:
Her er vi på linje igjen Pilsern..! Bra band! Også har de en helt rå dobbel samle-cd med delvis nyinnspilte og re-mastra låter fra den tiden de kalte seg Purgatory, som heter Days of Purgatory. Helt sjef syns jeg.. ;D

Kult...tror jeg har den, - må sjekke - begynner å miste oversikten.
Dark Saga, Night of the Stormrider, Live in Ahtens, Horror Show og The Glorius Burden står ihverfall i hylla ;D
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Pilsern skrev:
Cundis skrev:
Her er vi på linje igjen Pilsern..! Bra band! Også har de en helt rå dobbel samle-cd med delvis nyinnspilte og re-mastra låter fra den tiden de kalte seg Purgatory, som heter Days of Purgatory. Helt sjef syns jeg.. ;D

Kult...tror jeg har den, - må sjekke - begynner å miste oversikten.
Dark Saga, Night of the Stormrider, Live in Ahtens, Horror Show og The Glorius Burden står ihverfall i hylla ;D
Hehe, tunga rett i munnen så man ikke bestiller noe man allerede har fra før.. :p ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Dokken - Back for the Attack greide jeg ikke finne noe nedlastning av, men fant den på play.com til ca 50 lapp. Så den ble bestillt :)

Sanctuary - Refuge Denied fant jeg en sang som jeg lasta ned Battle Angels. likte denne veldigt godt, men problemet nå er at jeg ikke finner plata til salgs noen plass :( Finner bare et par andre palter av dem.

Testament har jeg lasta ned ganske mye av. Syns det også virket veldigt bra :) skal få sjekket mer gjennom alle de forskjellige platene. Så blir det nokk bestillt endel av dem også :)

Exodus - Bonded By Blood fant jeg den titelmelodien som jeg syns var veldigt bra :) Fant denne også på play.com Så den ble også bestillt. kosta ca 60 kr

Kreator - Extreme agression fikk jeg også hørt et par sanger av som var ganske bra :) Så denne plata ble også bestillt fra play.com til ca en 50 lapp

Iced Earth (Purgatory) - Days of Purgatory holder jeg på å laste ned nå. Skal få hørt på den snart :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Hehe, ikke tøm alle feriepenga nå da Poolish.. ;). Sanctuary finner du nok bare på e-Bay, antagelig finner du en ny og, hvis du leiter litt..!
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Enig i at Sanctuary var meget bra. Synd at dem bare gav ut to album. Første skiva var forresten produsert av Dave Mustaine i Megadeth.

Mye artig av den eldre metallen, men personlig hører jeg mest på det som er gitt ut de seneste årene.
Blandt favorittene kan nevnes:

Sonic Syndicate - "Eden fire" og "Only inhuman"
Apartment 26 - "Music for the massive"
Killswitch Engage - "As Daylight Dies"
Black label society - "Mafia"
Chimaira - "The impossebility of reason"
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Cundis skrev:
Hehe, ikke tøm alle feriepenga nå da Poolish.. ;). Sanctuary finner du nok bare på e-Bay, antagelig finner du en ny og, hvis du leiter litt..!
Har nå litt penger igjen enda. Fikk endel igjen på skatten ;D

Fant den på e-bay ja.

Så at Dave Mustaine fra Megadeth og Metalica har vært produsent på plata :)

SOEDAL skrev:
Enig i at Sanctuary var meget bra. Synd at dem bare gav ut to album. Første skiva var forresten produsert av Dave Mustaine i Megadeth.
Soedal var vist litt før meg der :p
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
SOEDAL skrev:
Mye artig av den eldre metallen, men personlig hører jeg mest på det som er gitt ut de seneste årene.
Blandt favorittene kan nevnes:

Sonic Syndicate - "Eden fire" og "Only inhuman"
Apartment 26 - "Music for the massive"
Killswitch Engage - "As Daylight Dies"
Black label society - "Mafia"
Chimaira - "The impossebility of reason"
Får sjekke ut disse banda. Har ikke hørt om noen av dem før. Utenom Black label society da. Som jeg alerede har alle cdene av :) Mye bra der. Selv liker jeg best 1919 Eternal som også Ozzy har vært medvirkendes på :)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Hvorfor ikke legge inn tipsene sine i form av klipp på Youtube?

Sonic syndicate

Apartment 26

Killwitch Engage

Black label society

Chimaira
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Må få legge inn en låt fra den siste plata til Clutch. Kall det metal eller hva du vil, men KULT ER DET!
 
O

OivindJ

Gjest
Bad religion- Streets of America:


Metallica- One:


Judas priest- Painkiller:

 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
DIO - Fever Dreams


Teräsbetoni - Taivas lyö tulta


Judas Priest - Grinder


Accept - Princess of the Dawn


Megadeth - Peace Sells


Manowar - Die For Metal


Iron Maiden - The Reincarnation of Benjamin Breeg

 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
virker detta da....

Judas Priest - Victim of changes - et studie i lær, nagler, marshall amps og gitarer - klassiker!
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Pilsern skrev:
Judas Priest - Victim of changes - et studie i lær, nagler, marshall amps og gitarer - klassiker!
Du må ha orginalen da med Halford på vokalen! ;) Tim «Ripper» Owens som synger i videoen du la ut ble vell aldri helt godtatt av fansen. Herrligt med Halford tilbake i bandet.

Kansje ikke så rart at han ikke ble helt godtatt. Han skulle jo overta jobben til en av verdens aller beste (Hvis ikke beste) Heavy vokalister.

Tim «Ripper» Owens ble vell nye vokalisten til Iced Earth. Har hørt endel Iced Earth fans som er ganske så forbanna pga. det. Har ikke fått hørt noe av han der selv, men hørt fra andre at det er ganske dorligt

Judas Priest - Victim Of Changes med Halford

 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Poolish skrev:
Pilsern skrev:
Judas Priest - Victim of changes - et studie i lær, nagler, marshall amps og gitarer - klassiker!
Du må ha orginalen da med Halford på vokalen! ;) Tim «Ripper» Owens som synger i videoen du la ut ble vell aldri helt godtatt av fansen. Herrligt med Halford tilbake i bandet.
Klippet han la ut var faktisk med Halford, han var bare litt yngre på den tiden :)
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
Poolish skrev:
Pilsern skrev:
Judas Priest - Victim of changes - et studie i lær, nagler, marshall amps og gitarer - klassiker!
Du må ha orginalen da med Halford på vokalen! ;) Tim «Ripper» Owens som synger i videoen du la ut ble vell aldri helt godtatt av fansen. Herrligt med Halford tilbake i bandet.

Kansje ikke så rart at han ikke ble helt godtatt. Han skulle jo overta jobben til en av verdens aller beste (Hvis ikke beste) Heavy vokalister.

Tim «Ripper» Owens ble vell nye vokalisten til Iced Earth. Har hørt endel Iced Earth fans som er ganske så forbanna pga. det. Har ikke fått hørt noe av han der selv, men hørt fra andre at det er ganske dorligt

Judas Priest - Victim Of Changes med Halford

Polish - se den en gang til ;)
Det er Halford i videoen - Live fra Memphis i 1982 8)
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Pilsern skrev:
Poolish skrev:
Pilsern skrev:
Judas Priest - Victim of changes - et studie i lær, nagler, marshall amps og gitarer - klassiker!
Du må ha orginalen da med Halford på vokalen! ;) Tim «Ripper» Owens som synger i videoen du la ut ble vell aldri helt godtatt av fansen. Herrligt med Halford tilbake i bandet.

Kansje ikke så rart at han ikke ble helt godtatt. Han skulle jo overta jobben til en av verdens aller beste (Hvis ikke beste) Heavy vokalister.

Tim «Ripper» Owens ble vell nye vokalisten til Iced Earth. Har hørt endel Iced Earth fans som er ganske så forbanna pga. det. Har ikke fått hørt noe av han der selv, men hørt fra andre at det er ganske dorligt

Judas Priest - Victim Of Changes med Halford

Polish - se den en gang til ;)
Det er Halford i videoen - Live fra Memphis i 1982 8)
Hehe så det nå ja :p
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Victim of Changes er noe av den mest ultimate heavy låta som er lagd..! Hele Sad wings of Destiny er forresten en av mine ti på topp skiver.. ;D
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Queensryche - Eyes Of A Stranger Må med synes jeg..

Dette er en underholdende vri på videoen ;)








Queensryche - I Don't Believe in Love

 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
Queensryche - revolution calling



Iced Earth - The Hunter

 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Jeg husker jeg bl.a brukte Eyes of a Stranger i et radiointervju jeg var med i en gang tidlig på nitti tallet, hvor jeg skulle presentere mine inspirasjonskilder, så ja, den har stått høyt oppe på lista for meg BalticThor.. ::)

Edit: når jeg tenker på den låttittelen, klarer jeg ikke å få Lizzy Borden ut av hodet, et annet av mine favorittband..! Spesielt skivene Love You to Pieces og Menace to Society.. ;D
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
SOEDAL skrev:
Må få legge inn en låt fra den siste plata til Clutch. Kall det metal eller hva du vil, men KULT ER DET!
Dette var småtøft - må sjekkes ut!
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Pilsern skrev:
SOEDAL skrev:
Må få legge inn en låt fra den siste plata til Clutch. Kall det metal eller hva du vil, men KULT ER DET!
Dette var småtøft - må sjekkes ut!
Ja, Clutch er et skikkelig bra band. Har holdt meget høyt nivå i mange år. Bra live også.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
DREAM EVIL - The Book Of Heavy Metal


Twisted Sister - Under the Blade


Bruce Dickinson - Accident of Birth


VII Gates - The Saviour (de har bedre sanger, men dette var den eneste på youtube)

 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Emtombed - Damn deal done

Dette er saker!

 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Noen som husker denne? Selsomt jenteband. L7. Sett dem live. Klin sprø.

 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
504
Toy Dolls - Nellie the elephant ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Noen som var og så King Diamond på Conspiracy turnéen, på Rockefeller? Der var det et forband med fire jenter som sang, og fire gutter i bandet. De het Psychosluts From Hell, og hadde et ekstremt erotisk show, det mest sinnsyke jeg har sett på scenen....!! Hadde sensuren her i landet visst om dette, hadde de garantert ikke fått spilt, ihvertfall ikke med fri aldersgrense.. :eek: ;D ;D
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
SOEDAL skrev:
Må få legge inn en låt fra den siste plata til Clutch. Kall det metal eller hva du vil, men KULT ER DET!
Har faktisk ingen skiver med disse, men har likt de siden rundt '93-94.. Takk for påminnelse, bestilling er i gang..! ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
SOEDAL skrev:
Toy Dolls - Nellie the elephant ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
toy Dolls er kult det ja :D har endel plater med dem :D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Har blitt litt cdkjøp ut fra anbefalinger her i denne tråden ;D


Apartment 26 - Music For The Massive

Bad Religion - Punk Rock Songs

Carcass - Heartwork

Dokken - Back For The Attack

Exodus - Bonded By Blood

King Diamond - The Spider's Lullabye
King Diamond - Fatal Portrait
King Diamond - Abigail

Kreator - Extreme Aggression

Mercyful Fate - Don't Break The Oath
Mercyful Fate - Return Of The Vampire
Mercyful Fate - Melissa
Mercyful Fate - In The Beginning

Tror jeg fikk med alle nå :)
 
Topp Bunn