Beste metal-låt?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
blåste av 1200.- på denne i dag ;D

 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
fint at du kommer med denne nå som jeg akkurat har vært i frankfurt og leita ræva av meg for å finne metal puber/platebutikker uten hell..:(
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
fint at du kommer med denne nå som jeg akkurat har vært i frankfurt og leita ræva av meg for å finne metal puber/platebutikker uten hell..:(
Bare glad for å kunne hjelpe. Præhæ ;D

Reiser selv til Berlin i månedskiftet.
Motorpsycho live på Postbahnhaus 8)
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
får ta til takke med hamar jeg da..
 

densen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.04.2004
Innlegg
92
Antall liker
2
Judas Priest, alle!!!

Cred til Hasse, fra Bergen
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hører ikke på så mye metall lengre da ørene begynner å bli slitne :)

men topp tre må være :

1.gehenna : vinterriket
2.the gathering : king for a day
3.iron maiden : hollowed be thy name

hilsen ex-metal-wannabe
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Etter å ha hørt ett par sanger av de, har jeg bestillt ett par plater med Electric Wizard.
"Dopethrone" og "We live". Er det noen andre her som har hørt dette (tilsynelatende)eminente Doom metall bandet fra england?
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Nå må vi få i gang denne tråden igjen! Her er en anbefaling dom ALLE som liker ekstrem metall burde åpne øynene for: Torture "Storm Alert". Plata ble gitt ut i 89 eller 90 men fikk nesten bare distribusjon i Storbritannia. Den er nå reutgitt på CD med to nye låter. Dette er thrash metall av ABSOLUTT BESTE MERKE fra et glemt band som fortjente så endeløst mye bedre. Køp! Kjøp!
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Enig Palace, la oss få igang tråden igjen;) hehe.. Siden sist har jeg stiftet bekjentskap med Ihsahns nyeste verk, the adversary, og felt ei tåre til "a blaze in the northern sky". Så hvem av dem skal vi så ta for oss først? :)
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
well then.. brukt en del tid på mayhem i det siste, sammen med darkthrone sin re-utgivelse av "preparing for war".. Ser fram til ny utgivels av mayhem og deres ordo ab chao. Fikk en liten prat med blasphemer for en måneds tid siden, og han kunne konstatere at de skulle i studio september og oktober. Fullengder foreligger nok godt ut i 2007..
 
P

Per@Ulv

Gjest
Her 3 av de beste metal platene/låtene ever.... ;D



låt: condemned




låt: together as one




låt: through the eyes of greed
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Måtte bla meg gjennom mange sider for å finne denne tråden igjen gitt..

I det siste har det utelukkende gått i mayhem på metalfronten.. For et deilig band;)

Horns!
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Metal låter altså bare best på røranlegg, og da i særdeleshet med også hornhøyttalere!
 

AHA

Medlem
Ble medlem
08.04.2002
Innlegg
6
Antall liker
0
så, ja, jeg trur immortal kommer tilbake en eller annen dag. får kanskje vente til alle disse 80-90-talls rockebanda har gjort fra seg sine comeback først ;)
Som sagt skal Immortal spille på Inferno, d stod noe på forumet at endelig dato for konserten ville komme i begynnelsen av februar....

PS! Liker du Immortal må du kjøpe platen til Abbath's nye prosjekt I (Between two worlds). Helt konge!
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
fant denne på LP nettopp etter å ryddet i kjelleren !



trodde broderen hadde solgt hele maiden-samlingen sin.skal bli stort å sette stiften i rillene her.

mvh. s,
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.337
Antall liker
378
Torget vurderinger
14
Hvor handler dere metal på vinyl? Tips/linker mottas med takk. ;)
Linker til andre gode vinyl sjapper (innlands og utlands)
er av interesse.

Mvh
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden. Så vet ikke helt hva som er nevnt før.

Har en cdsammling på mellom 250 - 300 Metal cder og blir kjøpt fler cder hele tiden.

Kan jo nevne noen cder som er verdt å sjekke ut.

Judas Priest - British Steel mener hverfal jeg er tidenes beste utgivelse uansett musikksjanger. Kan også sjekke ut banda Fight og Halford som er soloprosjekta til Rob Halford vokalisten i Judas Priest. Er litt hardere stil en Priest igjen.

Dio med cden Magica. en klassisk heavyplate av beste kvalitet. Mange herrlige heavylåter i god gammel stil. Sanger som Eriel, Fever Dreams og Losing My Insanity er absolutt metal av beste kvalitet! Dio har jo også andre sanger som Holy diver og Rainbow in the dark

Den nye Iron maiden plata A Matter of Life and Death har sangen the reincarnation of benjamin breeg som er veldigt bra. De har jo også mange klasiske låter som bør sjekkes ut. ellers så har du Bruce Dickinson (gammle gode maiden vokalisten). Hans soloarbeid. Veldigt mye bra her. HAr sanger som Laughing in the hining bush (live), Accident of birth osv. som bør sjekkes ut.

Manowars cd Gods of War har en bonus sang Die for metal som er ekstremt bra. ellers så har har de jo tidligere utgivelser som Warriors of the world som er ekstremt bra.

Accept har veldigt mye bra. Spesiellt plata Balls to the Wall er stappfull av gode låter. ellers så bør sanger som Princess Of The Dawn sjekkes ut. en herlig sang med fengendes melodi og herrlig dyamikk.

U.D.O. kan også sjekkes ut. Nye bandet til Accept vokalist Udo Dirkschneider. Han har også tatt med seg vokalist og trommeslager fra Accept Stefan Kaufmann Som fungerer som produsent og andregitarist i U.D.O. (kan ikke spille trommer lenger pga. vond rygg). spiller litt hardere en accept, men har også endel fine liveutgivelser med gammle gode Accept låter.

Du har Dream evil med plata the book of heavy metal titelsangen med samme navn er en heavy sang i god gammel stil.

Du kan jo sjekke ut Black Labbel society. frontfigur Zakk Wylde har vært Ozzy sin trofaste gitarist og låtskriver gjennom ca 20 års tid. Låter som Bleed For Me, Demise Of Sanity, We live no more og the blessed hellride bør sjekkes ut

Megadeth bør sjekkes ut. syns selv de aller fleste platene deres holder en veldigt høy kvalitet. Sterke utgivelser med mye bra musikk.

Du har jo de klasiske platene som bør være i alle ekte Metal fans sin platesamling:

Judas Priest - British Steel
Iron Maiden - The number of the beast
AC/DC - Back in black
Metalica - Metalica (The black album)
Def Leppard - Hysteria
Motorhead - Ace of spades
Nirvana - Nevermind

Har selv alle utgivelsene både på cd og Dvd (Hvordan albumene ble til)

Ellers så har du jo andre band som Black sabbath, Deep purple, Edenbrige, Faith no more, Guns n' roses, Slash's snakepit (soloarbeid fra Guns n' roses gitaristen Slash), Helloween, Ozzy, Pantera, Ratt, red hot chili peppers, Slayer, Saxon, Terasbetoni, Twisted sister, Motley Crue, Alice Cooper, Nightwish, White zombie/Rob zombie, VII gates osv.

Fins veldigt mye bra metal :)

Et bilde av platesamlingen min. Har også andre cdstativ andre plasser, men har flyttet alle metal platene inn der nå. Så har snart begge cdhyllene helt fulle med metal. Som du også kan se på bilde så har jeg lagt feste til å henge opp 10 musikkdvder på siden av cd-hyllene.

 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Hvis jeg MÅ velge beste heavy album oppigjennom tidene, kan det for meg bare bli King Diamond -Abigail. Ellers henger igrunn perlene tett på snor.. ;D

Edit: ser forresten at du også har bra forsterkersmak Poolish! ;)
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Cundis skrev:
Hvis jeg MÅ velge beste heavy album oppigjennom tidene, kan det for meg bare bli King Diamond -Abigail. Ellers henger igrunn perlene tett på snor.. ;D

Edit: ser forresten at du også har bra forsterkersmak Poolish! ;)
King Diamond har jeg aldri hørt noe av før. Ser han har vært/er? vokalist i Mercyful Fate. De har jeg hørt endel av før.

Lastet ned Abigail cden nå + et par andre cder av bandet. For meg var den ikke helt blandt de aller beste, men absolutt ei veldigt bra plate som vil bli bestillt til samlingen min :) Bestillte både Abigail og Fatal Portrait

Forsterkeren har vært trofast og god i mange år nå. Kjempe fornøyd med den :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Poolish skrev:
Cundis skrev:
Hvis jeg MÅ velge beste heavy album oppigjennom tidene, kan det for meg bare bli King Diamond -Abigail. Ellers henger igrunn perlene tett på snor.. ;D

Edit: ser forresten at du også har bra forsterkersmak Poolish! ;)
King Diamond har jeg aldri hørt noe av før. Ser han har vært/er? vokalist i Mercyful Fate. De har jeg hørt endel av før.

Lastet ned Abigail cden nå + et par andre cder av bandet. For meg var den ikke helt blandt de aller beste, men absolutt ei veldigt bra plate som vil bli bestillt til samlingen min :) Bestillte både Abigail og Fatal Portrait

Forsterkeren har vært trofast og god i mange år nå. Kjempe fornøyd med den :)
King's første kjente gjennombrudd på plate var med Mercyful Fate, det første de ga ut var en mini LP som het Nuns have no fun, mener den kom i '82 -rett meg hvis jeg tar feil.. ;). Etter det kom Melissa i '83, og Don't break the oath i '84. Av grunner jeg ikke kjenner godt til ble bandet oppløst, og King tok med seg den ene gitaristen og bassisten, og starta King Diamond. Første skiva de ga ut var Fatal Portrait i '86, favoritten min der tror jeg forresten må være The Jonah.. ;D. Etter det hadde han noen veldig gode år, etter min mening fram til begynnelsen av '90. I '93 gjorde Mercyful Fate comeback med skiva In the shadows, og hadde vel litt blanda suksess med utgivelsene etter den syns jeg. Nå de siste åra har han satsa mer på King Diamond igjen, men jeg er ikke begeistra for dette, sett i forhold til det han presterte på 80 og tidlig 90 tallet. De skivene jeg vil anbefale med Mercyful Fate er Melissa og Don't break the oath. Med King Diamond blir det Fatal Portrait, Abigail, Them, Conspiracy og The Eye. Men jeg kjenner mange som også liker de nyere skivene hans, så ikke ta min mening for god fisk.. ;)
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
The Jonah var den sangen jeg også likte best på den plata :) Men har ikke fått hørt så mye på den enda.

Syns de to første platene virket som de beste utgivelsene Fatal Portrait og Abigail :)

Syns også THE SPIDER'S LULLABYE plata fra 95 var veldigt bra. Fant også en kjent sang der som jeg har hørt før. Killer :D Må vell vær den sangen jeg liker best av dem til nå :) Har hørt sangen mange ganger før uten å vist hvem som har lagt den. Så denne plata ble også bestillt

Ut fra det jeg har hørt til nå. Så er jeg ganske enig i at de nye platene ikke var helt like bra som de gammle, men har ikke fått hørt så nøye gjennom alt enda. Skal lytte gjennom alt i morgen :)

De andre gammle cdene du nevnte at også var bra. De syns jeg ble litt for like Fatal Portrait og Abigail uten å helt komme opp på samme nivå. Skal få hørt mer nøye gjennom det i morgen. Kansje det blir litt bedre når jeg får skrudd opp lyden litt og har litt mer tid til å lytte på det :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Kult å høre at den yngre garde liker god gammal heavy-metal! Det gleder en gammal heavyrockers hjerte enormt..! Det magiske med de eldste King skivene, syns jeg er kombinasjonen av mystisk stemning, veldig gode melodier og topp klasse musikere. Tror nok den gamle produsenten han brukte før, Roberto Falcao, også hadde en del med å gjøre at det låt så bra.. ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Cundis skrev:
Kult å høre at den yngre garde liker god gammal heavy-metal! Det gleder en gammal heavyrockers hjerte enormt..!
Det fins nå ingenting som slår Heavy ;) Er ikke så veldig fann av den nyere typen metal. endel band har enkelte sanger som er bra, men mesteparten blir bare støy i mine ører.

Har altid hatt veldigt sansen for heavy og den type musikk, men har ikke hatt så mye kunnskap om det før nå de siste årene. Har en onkel som som er stor heavy fann. Så har blitt sitendes mye hos han å hørt på masse god gammel musikk. Så har det bare tatt av fra der. Har begynt å søke mye rundt selv på gruppene og medlemmene i dem å funnet andre band i samme sjanger osv. Sett på historien rundt banda. Begynnt å kjøpe veldigt mye cder osv.

Var på Deep Purple konsert 16 mai. Det er vell en av de største opplevelsene i mitt liv. Tok helt av! Tror nokk de må vær et av verdens aller beste live band. Han nye gitaristen i bandet Steve morse er helt ekstrem. Han blir vell regna som en av verdens beste gitarister på alle områder. Ser han også har fått mange priser for det :) Resten av bandet og er ekstremt gode musikkere.

Fikk lasta ned de Mercyful Fate albumene du anbefalte og. Var veldigt bra begge de. så fikk bestillt dem også :D
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Poolish skrev:
Cundis skrev:
Kult å høre at den yngre garde liker god gammal heavy-metal! Det gleder en gammal heavyrockers hjerte enormt..!
Det fins nå ingenting som slår Heavy ;) Er ikke så veldig fann av den nyere typen metal. endel band har enkelte sanger som er bra, men mesteparten blir bare støy i mine ører.

Har altid hatt veldigt sansen for heavy og den type musikk, men har ikke hatt så mye kunnskap om det før nå de siste årene. Har en onkel som som er stor heavy fann. Så har blitt sitendes mye hos han å hørt på masse god gammel musikk. Så har det bare tatt av fra der. Har begynt å søke mye rundt selv på gruppene og medlemmene i dem å funnet andre band i samme sjanger osv. Sett på historien rundt banda. Begynnt å kjøpe veldigt mye cder osv.

Var på Deep Purple konsert 16 mai. Det er vell en av de største opplevelsene i mitt liv. Tok helt av! Tror nokk de må vær et av verdens aller beste live band. Han nye gitaristen i bandet Steve morse er helt ekstrem. Han blir vell regna som en av verdens beste gitarister på alle områder. Ser han også har fått mange priser for det :) Resten av bandet og er ekstremt gode musikkere.

Fikk lasta ned de Mercyful Fate albumene du anbefalte og. Var veldigt bra begge de. så fikk bestillt dem også :D
Dette er veldig hyggelig lesning..! Er stor fan av Deep Purple selv, men sær som jeg er, liker jeg best de skivene hvor David Coverdale synger. Hehe, jeg er litt kjerringa mot strømmen, de fleste liker vel Ian Gillan best.. ;). Og ja, Steve Morse er en helt sinnsyk gitarist...! En annen ting når det gjelder metal, er at fann'a føler seg så utrolig sammenknytta, nesten som en familie nr 2. Rare greier, men man merker det med en gang man treffer andre metal fan, og begynner å prate litt.. Har vært helt totalt hekta på metal siden jeg '83, da Ozzy kom ut med Bark at the Moon.. Etterhvert har jeg fått en samling med 12-1300 metal vinyl og cd'er, mesteparten av de fra 80 og tidlig nitti tallet. Detta blir man hekta på.. ;) Keep up the good work. :)
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
ja syns nå Ian Gillan's stemme passer veldigt godt til det låtmateriale Deep purple har. Mens i Black Sabbath igjen så syns jeg ikke han kom helt opp på nivå med Ozzy og Dio. Ellers så hørte jeg noe opptak fra når Rob Halford har tatt et par konserter som Black Sabbath vokalist. Har steppa in når både Ozzy og Dio har måttet stå over pga. sykdom. Ble veldigt imponert av han der :) Men er nå en stor fann av både Judas Priest og soloarbeidet hans :)

Over til Ian Gillan igjen så ble jeg veldigt imponert av denne mannen! På konserten traff han 100% på absolutt alt han prøvde på. Sang klokkerent på selv de høyeste tonene.

Kan også nevne det at Europe spillte på samme arangemang et par dager etterpå. Det var rett og slett tragisk hele konserten. Vokalisten der bomma på det aller meste og sang surt og skrikendes på alle høye toner. Når og hele musikken er bassert rundt han, med veldigt mye keyboard og lys gitarspilling uten noe spesielt trøkk i tilegg. Så ble det ganske så kjedeligt og uinspererendes. Var en sang de spillte som var mer sånn god gammel heavy følelse på. Denne var ekstremt bra helt til vokalisten begynnte å synge litt uti og hele trøkket forsvant ingen.

Veldigt dyktige musikkere i europe, men låtmateriale og hele fokuset i musikken passer dem ikke. 3 av dem har spillt endel år sammen med Glenn Hughes (som vell mislyktes som vokalist i både deep purple og Black sabbath). Var mer den heavy følelsen på den ene sangen som var bra. Sånn veldigt lik det gode gammle låtene av Black Sabbath.

Fint å kunne snakke med andre om metal ja. føler deg veldigt sammenknytta med en gang som du sier :)

Har du noen andre band/cder å anbefale? Er alltid på utkikk etter ny musikk :)

Bestillte In the beginning og return of the vampire og nå av Mercyful Faith :) Så får vell holde med cder for i dag. ble vell 7 stk. i dag :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Hehe, det du sier om Europe overrasker meg igrunn ikke. ;). Joey Tempest har vel sett sine bedre år. Og veldig ofte pressa vokalistene seg ekstremt hardt under studioinnspilningene på den tiden, og klarte da selvfølgelig ikke å levere konsert etter konsert med den samme kvaliteten. De sliter rett og slett ut stemmen sin enkelte.. Syns det kan være tøft nok å høre The Final Countdown på anlegget innimellom, det svinger.. ;D. Andre anbefalninger? Mulig du allerede er kjent med Queensryche, men jeg vil uansett anbefale disse; Den første som bare heter Queensryche, The Warning, Operation Mindcrime og Empire. Ekstremt musikalske skiver..! :)
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
The final Countdown er bra den :) Men utenom det så er vell ikke akuratt musikken så mye å skryte av. De har nå en balade og to som er ganske bra da.

Ja det sliter nokk ganske godt på stemmen å spille inn album ja. Har veldigt mye dvder av forskjelige band som viser hvordan de har gitt ut endel album. ser det går igjen hos de fleste at vokalistene har perioder de sliter veldigt med stemmen under inspilling eller i etterkant.

Spesiellt Brian Johnson som kom inn i Ac/dc etter Bon Scott's død. Når de skulle spille inn Back in black albumet så hadde han endel sanger der han sang så krafftfullt og med et så enormt trøkk og tempo. Så stemmen sprakk helt etter den ene sangen. Det var vell også et par av sangene de aldri spillte live pga. den ekstremt utfordrendes vokalen.

Queensryche ja :) Har to av de platene du nevnte Queensryche og Empire + jeg har ei best of plate også
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Som en siste anbefaling før jeg finner køya, vil jeg gjerne få med Dokken -Back for the Attack og et band som heter Sanctuary med ei skive som heter Refuge Denied. Det er forøvrig Warrel Dane fra Nevermore sitt forrige band! Litt småhard metal, men ekstremt bra etter min mening.. :). Veit ikke helt hvor hardt du liker det, men et av mine all time favoritter er Testament, og der vil jeg anbefale alle sammen untatt Demonic, den er merkelig svak.. Men ellers har de alt fra småmelodiøst til beinhardt. Den hardeste må nok være The Gathering... ;)
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Har ikke hørt noe av disse banda før tror jeg. Får ta en titt på det i morgen. Må finne senga nå jeg også :)
 

pondusq

Medlem
Ble medlem
08.06.2007
Innlegg
13
Antall liker
0
hmmm Sanctuary det er et band jeg har nesten glemt bort. Husker jeg likt det godt for mange år siden.
En av mine favoritter når det gjelder gamle heavy band er W.A.S.P , syns de har gitt ut mye bra. De 3 første skivene er god heavy metal. har også sansen for det nye og litt roligere låtene som mer er blitt Blackie Lawless sitt solo prosjekt. Er kun han igjen fra orginal besetningen nå.

Hvis du skal sjekke ut Testament så anbefaler jeg debut skiva The Legacy finns ikke et kjedelig sekund på den skiva.
Jeg er også stor fan av mange av de gamle Thrash metal bandene.
Slayer - Reign in blood er vel kansje tidenes album
Exodus- Bonded by blood
Testament - The Legacy
Metallica- Master of puppets
Kreator-Extreme agression
Anthrax- Spreading the desease
Helloween- Walls of Jericho

for å nevne noen ;D
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
Cundis skrev:
Mulig du allerede er kjent med Queensryche, men jeg vil uansett anbefale disse; Den første som bare heter Queensryche, The Warning, Operation Mindcrime og Empire. Ekstremt musikalske skiver..! :)
....rosinen i pølsa er Operation Livecrime - et vannvittig bra livealbum - mye råere en den polerte studioutgaven av Mindcrime!

mvh
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
pondusq skrev:
hmmm Sanctuary det er et band jeg har nesten glemt bort. Husker jeg likt det godt for mange år siden.
En av mine favoritter når det gjelder gamle heavy band er W.A.S.P , syns de har gitt ut mye bra. De 3 første skivene er god heavy metal. har også sansen for det nye og litt roligere låtene som mer er blitt Blackie Lawless sitt solo prosjekt. Er kun han igjen fra orginal besetningen nå.

Hvis du skal sjekke ut Testament så anbefaler jeg debut skiva The Legacy finns ikke et kjedelig sekund på den skiva.
Jeg er også stor fan av mange av de gamle Thrash metal bandene.
Slayer - Reign in blood er vel kansje tidenes album
Exodus- Bonded by blood
Testament - The Legacy
Metallica- Master of puppets
Kreator-Extreme agression
Anthrax- Spreading the desease
Helloween- Walls of Jericho

for å nevne noen ;D
Dette var akkurat som om jeg skulle ha skrivd det sjøl, er 100 prosent enig med deg.. ;D. Jeg tar fram Sanctuary skivene i ny og né, og det er så bra, så bra..! Når Warrel åpner Epitaph (fra Into the mirror Black) med "Mark my grave, and call the winds of torment. Oh remember me now, and feed the wind with your dreams", da grøsser det over hele kroppen min...
;D. Og Operation LiveCrime er ikke dum nei Pilsern, vil også anbefale Live Evolution i samme slengen.. ;)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jeg synes faktisk fortsatt de gamle klassikerne er best. De er sikkert nevnt, men hva med:

Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Dio - Egypt (The Chains Are On)
Dio - Don't Talk to Strangers
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast

... bare for å nevne de jeg kommer på i farten blant klassikerne.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
roffe skrev:
Jeg synes faktisk fortsatt de gamle klassikerne er best. De er sikkert nevnt, men hva med:

Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Dio - Egypt (The Chains Are On)
Dio - Don't Talk to Strangers
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast

... bare for å nevne de jeg kommer på i farten blant klassikerne.
Når du nevner Dio får jeg helt dilla her, og må bare sette på The Last in Line med en gang.. ;D
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
881
Torget vurderinger
35
Cundis skrev:
roffe skrev:
Jeg synes faktisk fortsatt de gamle klassikerne er best. De er sikkert nevnt, men hva med:

Led Zeppelin - Stairway to Heaven
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Hells Bells
Dio - Holy Diver
Dio - Egypt (The Chains Are On)
Dio - Don't Talk to Strangers
Deep Purple - Smoke on the Water
Iron Maiden - The Number of the Beast

... bare for å nevne de jeg kommer på i farten blant klassikerne.
Når du nevner Dio får jeg helt dilla her, og må bare sette på The Last in Line med en gang.. ;D
Klassiker ! Husker første gangen jeg så videoen til Last in line - på "Night Flight" eller noe slikt på NRK med Ivar Dyrhaug - fabelaktig!
DIO har jo med virket på noen fantastiske plater opp gjennom tidene;
Rainbow Rising, Heaven and Hell og Holy Diver alle tre urklassikere!
 
Topp Bunn