Beste metal-låt?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7

Mayhem - Illuminate Eliminate
8)
 
S

Spyd

Gjest
Hei
Mitt valg som beste metallåt blir Umenneske med Taake. Den er bare helt rå.
Norsk ekstrem-metal ruler hele kloden.
Mvh Spyd
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
270
Antall liker
297
Torget vurderinger
1
Raining Blood av Slayer selvfølgelig!
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Immortal - Damned in Black

 

Sidane

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
2.560
Antall liker
29
Torget vurderinger
4
Master of puppets - Metallica.... 8)
 

SirHifi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2008
Innlegg
56
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Vermin, utrolig bra at du nevnte Old Mans Child! Det hadde jeg helt glemt.. Har hørt mye på dem før, cdene har jeg lånt slik at glemmeboka begynte å melde seg i det jeg ga cdene tilbake :) Har allerede søkt opp MySpace sida dems, hører i skrivende stund på "War Of Fidelity", utrolig at slikt i det hele tatt går i glemmeboka ::)

Jeg ville tilføye tre andre band, har ikke orket å saumfart hele tråden men skittau slenger dem ut for det :)

Så montesi hadde lagt Immortal ut allerede.. De er å bli mitt absolutte favorittband! For å nevne noen sanger, "Sons of Northern Darkness", "Where Dark And Light Don't Differ " (Riffene til denne låta er helt sykt utrolig bra!!), ikke minst "Antarctica" og "Beyond The North Waves"!!

Et annet band jeg vil si er på høyden med Immortal er Keep of Kalessin, har bare hørt den nye cden "Kolossus" da. Litt vanskelig å svelge på førsten, men når den har modnet litt er den fantastisk bra! Den skaper mye av den følelesen jeg får når jeg hører på Immortal, man blir tatt med i en verden som gjør at man glemmer tid og sted...

En annen gruppe som er ufattelig bra er Hollenthon! De har hatt en lengre pause, men nå har de kommet med en ny cd "Opus Magnum". Jeg vil si at de har tatt vare på mye av deres gamle sjarm og stil, men tilført mye nytt. En klassiker i mine øyne er "With Vilest Of Worms To Dwell ".

Beklager at jeg ikke kom med noen spesifikke sanger på de to resterende, er bare så vanskelig å velge:)
 

goffa

Bransjeaktør
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
83
Antall liker
0
Manowar-Hail to England
Endelig en gruppe som har forstått hva det hele dreier seg om!
AAAAAAAAAAAAAAAAARRRGGHHHHHHHHHHH!!!!!!
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Litt artig info om Old man`s child. Galder(tom rune) skrev under en sykt dårlig kontrakt for Old man`s child i sin tid, som sa han skulle gi ut 6-7 skiver på samme selskap.. Siste skiva ble spillt inn nå i sommer/høst, mens han var hjemme på "pappa-perm". Dimmu-gutta var forresten ikke spesielt fornøyd med denne lille avstikkeren fra bandet:)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
montesi skrev:
Litt artig info om Old man`s child. Galder(tom rune) skrev under en sykt dårlig kontrakt for Old man`s child i sin tid, som sa han skulle gi ut 6-7 skiver på samme selskap.. Siste skiva ble spillt inn nå i sommer/høst, mens han var hjemme på "pappa-perm". Dimmu-gutta var forresten ikke spesielt fornøyd med denne lille avstikkeren fra bandet:)
Det er jo ikke rart, mannen er genial og uten han hadde Dimmu vært enda lenger utpå kornåkeren enn de allerede er
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.554
Antall liker
23.310
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
montesi skrev:
De som hevder at dette bare er støy, ønsker seg vekk fra stor kunst!
Som han sa, kopistsjefen i Eroica-filmen da de la fram notene til Beethovens 3. symfoni:

-This may not be music at all.

Han tok feil i sin antakelse.
 

Eivil

Medlem
Ble medlem
06.10.2008
Innlegg
15
Antall liker
0
Sted
Stange
For tiden:

Keep of Kalessin - Ascendant (Kolossus)
Weaving The Incantation - Amorphis (Silent Waters(?))
Mother North - Satyricon (Siste skiva live fra Gjallarhorn, for der var jeg ;))

Eivind!
 
S

Slubbert

Gjest
SOEDAL skrev:
Slår vel neppe Rockbitch. Syke greier. Det verste var at dem faktisk leverte ganske bra trøkk fra scenen...
Bump...

Kom over Rockbitch-storyen her forleden, fascinerende historie. Uansett, de har en plate på Spotify:

http://open.spotify.com/album/3BPvbp8yIq2UqOMBpFYEVv

Skikkelig kul plate imo; bandet spiller bra, vokalisten (vokalistrixen?) synger drittøft og låtene har masse trøkk og driv. Noe av det tøffere jeg har oppdaget innen metall på en stund, med tanke på at det er et rent kvinneband med en så stor jippofaktor (mtp sceneshow, livsstil etc) så er det oppsiktsvekkende sterkt.
 
J

J.J

Gjest
Det er da så mye som er det beste .. det varier jo litt ifra dag til dag spør du meg .. Norge ligger i snitt i verdenstoppen i det minste ;D
Deretter Sverige ... ;D

Kan si at dette er en av dem store i fra dette bandet , men det vet dere jo ifra før av ..... ;D ;D ;D

 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Ikke best kanskje, men kan gjerne spille denne på MAX volum :) (og har gjort det i 20 år?) HVIS du ikke har hørt denne, pls hør hele låta med open mind.. Denne har MYE variert musikk i ei låt :) ME like! Og 13-14 min råkkenroll kan jo aldri bli feil!!

HØR!


Dette er også noe det tar tid for meg å bli lei.... (men det er kanskje fordi det tok 10 år å like det.. Det er vel litt slik at hvis man jobber litt med det, så varer det lenger også?) ;) Dette er et ganske random exempel.. (vet det er en cover, slæpp åff)

 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Går mye i Stoner/ Doom for tiden her.
Slik som denne f.eks

Eller denne...

Åforikkeåsnakkeom...
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
For tiden denne og resten av albumet.

[youtube=625,350]http://www.youtube.com/watch?v=3DOamgay6Mw&feature=related[/video]
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Det finnes mye i denne låta som det nesten er umulig å spille høyt nok.. Judas Priest - Between the hammer and the anvil

gitarene på 1.18 skrur jeg opp til max... 2.27 likeså. fra 3.12 begynner jeg å lete etter 11 og 12 på volumknotten ! Er det LOV med så fet lyd fra gitarene ? svarte FY så utrolig fett! !! Jeg kjenner jeg blir våt i øya :-[

uff nå fikk jeg lyst til å dra til Spektrum neste uke :(

 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Slubbert skrev:
SOEDAL skrev:
Slår vel neppe Rockbitch. Syke greier. Det verste var at dem faktisk leverte ganske bra trøkk fra scenen...
Bump...

Kom over Rockbitch-storyen her forleden, fascinerende historie. Uansett, de har en plate på Spotify:

http://open.spotify.com/album/3BPvbp8yIq2UqOMBpFYEVv

Skikkelig kul plate imo; bandet spiller bra, vokalisten (vokalistrixen?) synger drittøft og låtene har masse trøkk og driv. Noe av det tøffere jeg har oppdaget innen metall på en stund, med tanke på at det er et rent kvinneband med en så stor jippofaktor (mtp sceneshow, livsstil etc) så er det oppsiktsvekkende sterkt.
Jeg så disse i Oslo for mange år siden. Masse brak med demonstrasjon av kvinnegruppen Ottar etc.
Selve konserten var skikkelig morsom men ble jo stoppet av politiet alt for tidlig. Musikalsk så var dette faktisk ganske tøft. Damene kunne helt klart spille, og de var engasjerte og agressive som bare nøkken...
 
Topp Bunn