BIL

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.552
SAAB er en bil man kjøper med hjertet.  :D  Den som påstår at han kjøper SAAB med hodet bør få det undersøkt !  ;D
Det er sånn det skal være. ;)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Jeg liker Nissan jeg...

Maxima er fin og utrolig driftsikker bil!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.171
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Har dere så godt vedlikeholdte veier i Bergen?  ;)
Kjører skikkelig bilferie i Europa hvert år, har vært i Italia 2 år på rad; i fjor gikk avmarsj fra Kiel kl 9.30 og ankomst i Genova kl 23......en bil det er mulig å kjøre fort uten å bli sliten. I år går turen til Languedoc og Dordogne i 4 uker.

Rune N

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2003
Antall liker
0
Sted
Nedre Eiker
Guttungen min importerte en Skyline GT-R nå. Min Mitsubishi EVO 6 TME blir nok for snill i forhold....

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hmm, kikket på en harry street car her en dagen. En 200sx med en blodtrimmet skyline motor på langt over et halvt tusen hk. Gromme saker.
Har selv en audi(o) A4 tdi 96 modell chippet. Runder nå 250 tusen km. Og jeg kan si at alt som skal gå i stykker på disse går i stykker.
Forstilling
Bremser
Katalysator
etc.
Bortsett i fra det. En bra bil å kjøre. Motoren er veldig bra, men hele opphenget er bare rævva.
Har service regninger på ca 10-12 tusen i året. Merkeverkstedet sluttet jeg med for et par år siden. Det var bortimot det værste jeg har opplevd av kundeservice.

O

OldBoy

Gjest
Har selv en audi(o) A4 tdi 96 modell chippet. Runder nå 250 tusen km. Og jeg kan si at alt som skal gå i stykker på disse går i stykker.
Forstilling
Bremser
Katalysator
etc.
Bortsett i fra det. En bra bil å kjøre. Motoren er veldig bra, men hele opphenget er bare rævva.
Har service regninger på ca 10-12 tusen i året.
Alt som kan gå i stykker, går i stykker. Gjelder alle biler. Forstilling, bremser, dynamo, vannpumpe, klimaanlegg, startmotor, turboaggregat...you name it!

Slipper du unna med 10-12 tusen i året i service på en såpass gammel bil av den størrelsen du har, er du usedvanlig heldig. Siste serviceregningen jeg hadde på en 10 år gammel SAAB lå tett oppunder 30 tusen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Alt som kan gå i stykker, går i stykker. Gjelder alle biler. Forstilling, bremser, dynamo, vannpumpe, klimaanlegg, startmotor, turboaggregat...you name it!

Slipper du unna med 10-12 tusen i året i service på en såpass gammel bil av den størrelsen du har, er du usedvanlig heldig. Siste serviceregningen jeg hadde på en 10 år gammel SAAB lå tett oppunder 30 tusen.

96 modell SAAB ? :D Da bør du ha bra med verktøy og fabrikkens orginale verkstedshåndbok ! ( Ca 1 hyllemeter, 12 ringpermer. ) ;D Et elektronisk diagnoseverktøy er heller ikke å forakte. :p

Er du i tillegg glad i å bli møkkete på fingrene bør du da vær ganske nært nirvana ! ;D ;D ;D ;D

O

OldBoy

Gjest
96 modell SAAB ?  :D Da bør du ha bra med verktøy og fabrikkens orginale verkstedshåndbok ! ( Ca 1 hyllemeter, 12 ringpermer. ) ;D Et elektronisk diagnoseverktøy er heller ikke å forakte.  :p

Er du i tillegg glad i å bli møkkete på fingrene bør du da vær ganske nært nirvana !  ;D ;D ;D ;D
Møkkete fingre var før i tiden, det. Jfr. min reklame for 2CV i et tidligere innlegg.

Å skru på SAAB'er (for å være nøye: en 95 modell, tiden flyr) er utenfor mitt kompetanseområde.

Nå har jeg heller ikke rygg til å stå krokbøyd over streikende motorer og andre fortredeligheter, så jeg har latt verkstedet overta. I min alder har jeg heldigvis en lommebok som tåler det. :) :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Møkkete fingre var før i tiden, det. Jfr. min reklame for 2CV i et tidligere innlegg.

Å skru på SAAB'er (for å være nøye: en 95 modell, tiden flyr) er utenfor mitt kompetanseområde.

Nå har jeg heller ikke rygg til å stå krokbøyd over streikende motorer og andre fortredeligheter, så jeg har latt verkstedet overta. I min alder har jeg heldigvis en lommebok som tåler det.  :) :)
Huff ja du sier noe, en ting er nå ryggen men det har ikke lenger den sjarmen det hadde da bilen var en 1968 V4. ;)

Skitne fingre fører bare til kjeft ( nei irettesettelser ;D ) fra den bedre ??? halvdel. "Har du ikke vasket fingrene !?! " eller "Er det du som har vasket fingrene på badet ? Det ser ikke ut !!!" ;D Det går ikke an å vinne den der ! ;D ;D

95 modell ? Er det en 9000 ? Fin å kjøre da, når den går i allefall ! ;D ;D ;D ;D

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Kjører skikkelig bilferie i Europa hvert år, har vært i Italia 2 år på rad; i fjor gikk avmarsj fra Kiel kl 9.30 og ankomst i Genova kl 23......en bil det er mulig å kjøre fort uten å bli sliten. I år går turen til Languedoc og Dordogne i 4 uker.
Heldiggris! Er du glad i vin? Uansett, en tur innom Cahors og Saint Emilion er ikke å forakte. En lunsj på restauranten ved torget ved den nedgravde kirken i Saint Emilion kan anbefales. Etterfulgt av besøk i noen av vinbutikkene. Sarlat og Moissac er også plasser verdt å stoppe. God tur! :)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.171
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Har vært der.......driver MYE med vin, arrangerer bla kurser og seminarer. Har også bodd i Sarlat, (i 2002) skal bo i Belves i år. Og Carcasonne - hvor jeg også var i 2002 (ifm kanaltur på Canal de Midi). Hjemveien via Piemonte og hjem med 3 kasser Barolo i luftkondisjonert baksete. Solide anbefalinger du kommer med!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.769
Har vært der.......driver MYE med vin, arrangerer bla kurser og seminarer. Har også bodd i Sarlat, (i 2002) skal bo i Belves i år. Og Carcasonne - hvor jeg også var i 2002 (ifm kanaltur på Canal de Midi). Hjemveien via Piemonte og hjem med 3 kasser Barolo i luftkondisjonert baksete. Solide anbefalinger du kommer med!
Hmm.....
Jeg skal til Roquebrune-sur-argens utenfor Nice til høsten. Er det noen vingårder der som fortjener et besøk?

sugress

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
kjedelig med slike tilbakemeldinger! ;D
håpet å få alle tomler opp!

og ja, dere gutter, kan dere holde dere til BIL i denne tråden, ikke vin!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.769
kjedelig med slike tilbakemeldinger!  ;D
håpet å få alle tomler opp!

og ja, dere gutter, kan dere holde dere til BIL i denne tråden, ikke vin!
Måtte bare ha en rast.

Bil??

Åja, Passat -98 til 69K. Er bilen hel og pen er vel ikke den prisen gal. Barnesykdommene og evt, prod. feil burde vel være rettet opp.
Grei bil, god plass, god å kjøre, billig i drift og kurant å selge igjen

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Fant noen flasker Chateau Talbot 1986 i en av vinbutikkene i Saint Emilion. De skulle ha 4 ganger prisen av det jeg betalte på Vinmonoplet! Apropos alkoholavgiftene våre: Hører du det Ivar Løkken!

Hvor langt vest har du tenkt deg, - til Sauternes? Besøkte Chateau de Malle. Mye historie og god vin. :)

Å ja, bil?! Hva med en Ford Focus stasjonsvogn? God plass, morsom å kjøre og billig i drift.

Med all akking og okking over dyre reparasjoner, hvorfor ikke lease eller velge langtidsleie av ny bil? Kost inkl. service. Du har full kontroll på utgiftene og kan ta deg råd til både bil, vin og hifi! ;D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.171
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvor langt vest vet jeg ikke. Men vinbutikkene i St Emilion er en skikkelig turistfelle - ellers er det nok riktig at kvalitetsvin i Norge hovedsak ikke er veldig dyrt, selv om feks Barolo på nivået uner Conterne og Giacosa kjøpt i Piemonte kommer på ca 60% - ferdig inntollet - av listeprisen i Norge, dette vet jeg fra tildligere innkjøp feks i fjor.

Og Mercen? Kjøpte den for halv pris for tre år siden, da var den gått 90.000; har kjørt den i 50.000 totalt problemfrie km. Men dekkskifter svir.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Katta krever 4 nye 235/50 17´´! :-/ Hadde den enda nøyd seg med noen bokser KitteKat...

Barolo ja. Har ikke så mye erfaring, men det man har smakt, - gud bedre! ;D

O

OldBoy

Gjest
Huff ja du sier noe, en ting er nå ryggen men det har ikke lenger den sjarmen det hadde da bilen var en 1968 V4.  ;)

Skitne fingre fører bare til kjeft ( nei irettesettelser  ;D ) fra den bedre  ??? halvdel. "Har du ikke vasket fingrene !?! " eller "Er det du som har vasket fingrene på badet ? Det ser ikke ut !!!"  ;D Det går ikke  an å vinne den der !  ;D ;D

95 modell ? Er det en 9000 ? Fin å kjøre da, når den går i allefall !  ;D ;D ;D ;D
95-modell 900. Fin å kjøre, den også, men den er solgt nå. Det ble litt mye styr de siste to årene, og helt rustfri var den heller ikke.

Så nå går det i en brukt 9-3 av den gamle typen i stedet. 2001-modell, tror jeg. Mest på grunn av den skrå bakluken. Dessuten er bruktbilprisene for SAAB høyst overkommelige. Sammenlignet med en del andre merker.

Til slutt må jeg bare gi damene rett: det BLIR skittent i vaskeservanten når man vasker seg etter å ha mekket litt. Utrolig skittent.

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
4
Jeg har til nå kjørt sportsbil;

Den er rød
den har bakhjulstrekk
den har to seter
den har turbo m chip

Bilen er selvfølgelig en varebil Volvo 945 Turbo:)

Bilen går bra, alt utstyr m skinn og greier, sportsunderstell med grovere stabilisatorstag og ligger som et frimerke på veien:)

Den er også gasskonvertert, og går på 4,50 kr mila:)

Sportsbilen er nå i feb omregga til 5-seter pga liten pjokk i huset:) Kult det også, men platespilleren har forlatt stua:(

Bjarte

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Versting selger friskest
Gregers Ottesen, Dagens Næringsliv | Bernt Gran, Dagens Næringsliv
Volkswagen-eiere er minst fornøyd og minst lojale mot sine forhandlere. VW-forhandlerne er bransjens «versting», men topper likevel bestselgerlisten i mange segmenter.

Foto: Per Thrana
Volkswagen selger friskt med biler, men kjøperne vender tommelen ned for forhandlerne. VW-forhandlerne har de minst fornøyde og de minst lojale kundene av ti bilmerker som er undersøkt, viser undersøkelsen Norsk Kundebarometer (NKB) der 6922 husstander er spurt om sine erfaringer som kunder av 163 bedrifter eller tjenester.

VW inntar bunnplassen i en bransje som er preget av fornøyde kunder. Kun apotekenes kunder smiler bredere. Aller mest fornøyd er kundene med Toyotas forhandlere. Hele fem ganger de ti siste årene har Toyota toppet NKBs listen uansett bransje. Toyota gjør det skarpt også i år, men får BMWs og Suzukis forhandlere kloss opp i ryggen. Også Volvos kunder er blitt markant mer fornøyde og lojale enn på tidligere målinger. I bunnen av tabellen har Ford store problemer og ligger kun hårfint foran VW-forhandlerne.

Klare til skifte
NKB-oversikten levner VW forhandlerne liten ære. Likevel selger Volkswagen, sammen med Toyota, flest biler av alle i Norge. De to modellene Passat og Golf tar alene over ti prosent av det norske bilmarkedet, og statistikken fra Opplysningskontoret for Veitrafikken viser at Volkswagen vinner frem i de aller flest segmenter. Volkswagen får betegnelsen «likegyldig» eller «misfornøyd» av sine kunder. De står klare til å hoppe av straks et nytt og bedre tilbud dukker opp. Avstanden til de beste blir stadig større. Ingen andre bilmerker falt ifjor like mye som Volkswagens både i lojalitet og tilfredshet, viser tallene fra NKB.

– Kundene står klare til å skifte. Volkswagen kan vente problemer i tiden fremover, sier prosjektleder Pål Silseth i NKB.

At VW likevel selger friskt, forklarer kollega og prosjektmedarbeider Bengt Lorentzen i NKB med at bilmodellene er populære og forhandlerne dårlige.

– Modellene er populære og selges nesten av seg selv. Hadde VW-forhandlerne hatt mer tungtselgende modeller, hadde de vært «out of business», sier han.

Forbedring tar tid
MøllerGruppen, som importerer VW og står bak 60 prosent av salget, mener sviktende kvalitet på bilene og kø på verkstedene har vært et stort problem.

– Vi har virkelig tatt problemene på alvor. Det var mye bråk med bilene våre i årene 1997-2000, og det tar tid å få kundene til å forstå at vi har forbedret oss, forteller informasjonsdirektør i MøllerGruppen, Paul Hegna. De siste årene har Møller intensivert internopplæringen og økt bemanningen på verkstedene.

– Men hvordan kan du forklare at lojalitet og tilfredshet har gått ned det siste året?

– Det tar tid å snu en slik trend på en så bred måling som Norsk Kundebarometer, men våre interne målinger viser et annet bilde. Av 20.000 Volkswagen-kunder som har vært på service hos oss, melder de aller fleste at de er veldig godt fornøyd, sier Paul Hegna i MøllerGruppen.

sugress

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
Hallo!

For de av dere som husker ( og de som leser første innlegg ) så var det jeg som skulle ha meg bil!

Det er hyggelig med bra tilbakemeldinger! For et FORUM dere!

Jeg har idag kjøpt meg en 93 mod BMW 520i, HELT strøken. 207.000km.
Gule/orange lys rundt om bilen er byttet til hvite&sorte. Senket 60/40 m/ Bilstein.
235/45/17 forran og 255/40/17 bak.
Ventilerte skiver + Green Stuff klosser.
Diamantsvart/grå lakk, kun med noen små riper. Mørk grå interiør.
Motoren sviver som ei klokke.

PRIS: 35k, herregud det er jo samme pris som en brukt DP A1. :=)

Da skal jeg ha en fortsatt fin kveld, dere og!

Steven

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Høres ut som en morsom bil, sikkert bra dempere og dekk, hadde tilsvarende opplegg, men ble for mye risting og bøter for meg :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.396
Sted
Holmestrand
Som ihuga forhjulstrekker har jeg fått behov for å revurdere min fasinasjon for trekk på framhjulene. Noen av oss husker reklamen for SAAB, ett bilde som viste hest og slede med hesten bak sleden og ett med hesten foran. Logisk ikke sant?

Ivar L har sef rett. Det er begrenset hvor mye energi du kan overføre fra dekk til underlaget. Bruker du all frikjson opp til framdrift, har du lite igjen til å styre med.

...
Joda, Ivar har rett det er begrenset, men det er også begrenset hvor mye du trenger. Det fiffige er jo at du benytter den samme friksjonen både til å styre og drive med...

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.396
Sted
Holmestrand
Versting selger friskest
Gregers Ottesen, Dagens Næringsliv | Bernt Gran, Dagens Næringsliv
Volkswagen-eiere er minst fornøyd og minst lojale mot sine forhandlere. VW-forhandlerne er bransjens «versting», men topper likevel bestselgerlisten i mange segmenter.

Foto: Per Thrana
Volkswagen selger friskt med biler, men kjøperne vender tommelen ned for forhandlerne. VW-forhandlerne har de minst fornøyde og de minst lojale kundene av ti bilmerker som er undersøkt, viser undersøkelsen Norsk Kundebarometer (NKB) der 6922 husstander er spurt om sine erfaringer som kunder av 163 bedrifter eller tjenester.

VW inntar bunnplassen i en bransje som er preget av fornøyde kunder. Kun apotekenes kunder smiler bredere. Aller mest fornøyd er kundene med Toyotas forhandlere. Hele fem ganger de ti siste årene har Toyota toppet NKBs listen uansett bransje. Toyota gjør det skarpt også i år, men får BMWs og Suzukis forhandlere kloss opp i ryggen. Også Volvos kunder er blitt markant mer fornøyde og lojale enn på tidligere målinger. I bunnen av tabellen har Ford store problemer og ligger kun hårfint foran VW-forhandlerne.

Klare til skifte
NKB-oversikten levner VW forhandlerne liten ære. Likevel selger Volkswagen, sammen med Toyota, flest biler av alle i Norge. De to modellene Passat og Golf tar alene over ti prosent av det norske bilmarkedet, og statistikken fra Opplysningskontoret for Veitrafikken viser at Volkswagen vinner frem i de aller flest segmenter. Volkswagen får betegnelsen «likegyldig» eller «misfornøyd» av sine kunder. De står klare til å hoppe av straks et nytt og bedre tilbud dukker opp. Avstanden til de beste blir stadig større. Ingen andre bilmerker falt ifjor like mye som Volkswagens både i lojalitet og tilfredshet, viser tallene fra NKB.

– Kundene står klare til å skifte. Volkswagen kan vente problemer i tiden fremover, sier prosjektleder Pål Silseth i NKB.

At VW likevel selger friskt, forklarer kollega og prosjektmedarbeider Bengt Lorentzen i NKB med at bilmodellene er populære og forhandlerne dårlige.

– Modellene er populære og selges nesten av seg selv. Hadde VW-forhandlerne hatt mer tungtselgende modeller, hadde de vært «out of business», sier han.

Forbedring tar tid
MøllerGruppen, som importerer VW og står bak 60 prosent av salget, mener sviktende kvalitet på bilene og kø på verkstedene har vært et stort problem.

– Vi har virkelig tatt problemene på alvor. Det var mye bråk med bilene våre i årene 1997-2000, og det tar tid å få kundene til å forstå at vi har forbedret oss, forteller informasjonsdirektør i MøllerGruppen, Paul Hegna. De siste årene har Møller intensivert internopplæringen og økt bemanningen på verkstedene.

– Men hvordan kan du forklare at lojalitet og tilfredshet har gått ned det siste året?

– Det tar tid å snu en slik trend på en så bred måling som Norsk Kundebarometer, men våre interne målinger viser et annet bilde. Av 20.000 Volkswagen-kunder som har vært på service hos oss, melder de aller fleste at de er veldig godt fornøyd, sier Paul Hegna i MøllerGruppen.
Jeg fikk en Passat 100 hk TDi i 2001 (firmabil). Det var kanksje den siste bilen jeg hadde valgt selv. I dag 200.000 km senere (med samme bilen) skjønner jeg hvorfor VW selger godt. De har gode biler. Ikke perfekt, men god. Har hatt min et par merkelige problemer, men bilen er god å kjøre og billig i drift. Møller der i mot det er en annen sak, men jeg er ikke sikker på at de er verre enn andre norske verksteder/forhandlere. Jeg har gjort mye av service/rep i Tyskland, og der er service/seriøsiset på et helt annet nivå.

Forhjuls- eller bakhjulstrekk? For oss som ikke skal "KJØRE" som dere smågutter snakker om fungerer forhjulstrekk helt strålende. Behovet for mer eller mindre kontrollert "sladding" gjorde vi fra oss på den første tråsykkelen. ;)

sugress

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
for en drøm å kjøre!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
;D ;D ;D
Her må jeg si meg enig og jeg har kun hatt forhjulsdrevne biler hele mitt billiv (og det begynner å bli noen år)
Ofte ganske viktig at det er mulighet for å kunne svinge med drivhjulen i tilfelle en står fast i løsnø f.eks.
Likevel så blir jo valgmuligheten noe innskrenket ved kun å kunne velge forhjulsdrift.
Jeg er litt i emninga for å kjøpe ny bil og kunne nå tenkt meg alternative merker f.eks Mercedes eller BMW.
Dersom Mercedes er "alternativet" så er det kun for at jeg kunne ha lyst på en SLK.
BMW er et annet alternativ og da som en mer "praktisk" bil f.eks. en 3 serie touring.
Jeg nevnte for en stund siden at 320xd med X (4hjulstrekk) var noe jeg kunne tenke meg.
Nå vet jeg bedre, den finnes ikke ;D.
Eneste diselalternativ med X.drive er 330 disel og den blir nok dyrere enn jeg kunne tenke meg ::)
325ix blir det billigste alternativet, men 571k er fortsatt ganske drøyt synes nå jeg, og det er grunnpris (før ekstrautstyr)
Synd for meg at 320d touring med x-drive ikke eksisterer, denne ville hatt en grunnpris på 465k og da begynner det å nærme seg det jeg kunne vært villig å bruke på ny bil (nå)
Da har jeg dersom jeg har lyst på BMW (Touring) muligheten for å gå for 320d grunnpris 425k, men så er det dette med bakhjulsdrift for en som er forhjulsdriftsfan (fremkommelighet ved vanskelige forhold/snø)
Jeg vet at de bakhjulsdrevne har blitt langt bedre under nevnte forhold enn de var i 70 åra da jeg begynte å kjøre bil.
Saab99 var merket og det var ikke sjelden jeg gliste i barten, når andre sto fast ( i snøen)
Jeg kan jo fortsette med Audi, men alle meldingene her om mye kluss med Vag biler , selv om jeg må ha vært veldig heldig med min 95mod.A6 så er det klart at jeg legger meg slikt på netthinnen ved valg av ny bil :)
Jeg må jo innrømme at BMW for meg gir et sterkt preg av godfølelse og eventuell eierglede og kjørekomfort.
Hva med serviceutgifter og forsikring kontra f.eks. like Audimodeller?

Mvh.KW

Ble medlem
27.04.2006
Antall liker
0
Ford Nissan og Subaru er mine tips,Vag frarådes.

Pappa hadde flere påkostninger på A4 b5 i ett år enn han hadde på Legacyen på 7 år, A4 hadde gått 100k, subaruen over 250k.
Nissan er og veldig god japsekvalitet, sportslige, ser godt ut..

Ang Renault, behagelige biler, mye bagateller, men sjelden alvorlige ting, lagunaen er vel den beste kanskje

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
444
Torget vurderinger
4
Nei, tar ikke feil tror jeg. Jeg har selv sett og strammet kjedet på min '88-modell   :D
Og i manualen til min nye står om skifte av registereim..

Mvh Vidar P
Min '86 325i hadde reim, men min '99 523i har kjede. Hvor ofte skal reima på de nye skiftes?

FZ

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Nå er Audien solgt, jeg er med andre ord offisielt på markedet. Skal mye til om det ikke blir enten MR2 eller 3-serie (323/325). Budsjett er 100k max.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
444
Torget vurderinger
4
Nå er Audien solgt, jeg er med andre ord offisielt på markedet. Skal mye til om det ikke blir enten MR2 eller 3-serie (323/325). Budsjett er 100k max.
Bare pass på at du får en 3-serie uten for mange dører....

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Sakset fra db.no (leserkommentar):

Jag tjänar 24,000 NOK per månad efter skatt, och har även gratis bostad genom jobbet, etc.

Min bil, en Volvo S70 2.5 Turbo med 170 hästkrafter (70,000 km och 1997 års modell), kostade mig 30,000 NOK.

Jag hade nyligen planer om att ta ett jobb i Norge, och kollade upp på norska tullens hemsida vad det skulle kosta att ta in bilen som flyttgods. Ca 90,000 NOK skulle det kosta. Tre gånger mer än bilen är värd!

Det skulle alltså ta ett minst ett halvt år att spara ihop tillräckligt med pengar (med normala övriga utgifter) för att betala bara avgifterna för en nästan tio år gammal bil!
En slik S70 går for godt over 150.000,- på bruktmarkedet i Norge...

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Da ble det "ny" bil. En 1997 BMW 320i. Litt liten motor, men det holder akkurat. Det utslagsgivende var at bilen var ny i Norge, hadde komplett servicehefte og ryddig historikk, hadde gått kun 125.000km og kostet kun 94.000,-. Så lenge bilen holder, tror jeg at jeg er fornøyd.

Topp Bunn