S
Stereo_Mono
Gjest
Så det vil si at forsterkeren ryker vil jeg tro?Gjest skrev:Du rekker ikke å måle før det er forsent.
Jeg må ha dette inn med teskje
Så det vil si at forsterkeren ryker vil jeg tro?Gjest skrev:Du rekker ikke å måle før det er forsent.
Ok! Takker. Da tester jeg dette og måler på utgangen uten høyttalere tilkoblet.mwt skrev:de aller fleste forsterkere har kondiser i inngangene -med mindre de skylter om "TRUE DC" hele veienderfor regner med at det går helt fint å fjerne kondisene. Samtidig vil de aller fleste forsterkere også gå i protect om det kommer DC på utgangene -spørs bare om ampen HAR den beskytelses krets -feks Dynamic Precision har ikke noe sånt og den vil nok gi en saftig DC ut til en stakkars bas element -mellomtoner og diskanter med passiv delefilter er safe ellers
men basen har som oftest minst en spole i serie som IKKE sperrer for DC.
Ideelt skal ikke være noe DC på utgangene egentlig, men over 1volt vil fort påvirke bassen i de fleste tilfeller avhengi av den passive delefiltren. Men best å koble høyttalerne av uansett og måle for DC spenning -det er nok det lureste.
digiman skrev:Da er komponenten på C8 og C9 nappet vekk fra printkortet. Helt klart en forskjell til det bedre dette.
Direkte sammenligning (A/B bytting i mellom kildene) med ny Marantz CD5004 låter den nå litt åpnere en tidligere. Marantzen har litt metallisk klang i toppen sammenlignet med Muse sin mere roligere klang. F.eks på REM sin Man on the moon låt er vokalisten mere metallisk og spiss med Marantz kontra Muse. Marantz er fortsatt mere analytisk og graver frem mere i toppen på godt og vondt, men samtidig blir det ikke like behagelig å lyttevennlig som dacen. Jeg vil påstå at Marantzen, med sin moderne Cirrus Logic DAC låter mere Hi-Fi analytisk.
Man kan begynne å lure på hvor utviklingen har tatt oss de siste 20 årene.
Noen som har en fin smørbrødliste på komponenter som kan oppgraderes på denne Dacen?
Kanskje en anelse mere gnist på akustisk gitarer kunne vært ønskelig. De forsvinner litt i lydbildet i forhold til Marantzen.
Gjerne komponenter som kan kjøpes enkelt her i landet![]()
Ja! Det er dette flertallet gjør på Headfi og DIY, lyden åpnet seg noe, men håper å tror det er mere å hente i denne DACen.yzfr17 skrev:Ok så du bare tok de ut, uten å gjøre noe mer
digiman skrev:Da er komponenten på C8 og C9 nappet vekk fra printkortet. Helt klart en forskjell til det bedre dette.
Direkte sammenligning (A/B bytting i mellom kildene) med ny Marantz CD5004 låter den nå litt åpnere en tidligere. Marantzen har litt metallisk klang i toppen sammenlignet med Muse sin mere roligere klang. F.eks på REM sin Man on the moon låt er vokalisten mere metallisk og spiss med Marantz kontra Muse. Marantz er fortsatt mere analytisk og graver frem mere i toppen på godt og vondt, men samtidig blir det ikke like behagelig å lyttevennlig som dacen. Jeg vil påstå at Marantzen, med sin moderne Cirrus Logic DAC låter mere Hi-Fi analytisk.
Man kan begynne å lure på hvor utviklingen har tatt oss de siste 20 årene.
Noen som har en fin smørbrødliste på komponenter som kan oppgraderes på denne Dacen?
Kanskje en anelse mere gnist på akustisk gitarer kunne vært ønskelig. De forsvinner litt i lydbildet i forhold til Marantzen.
Gjerne komponenter som kan kjøpes enkelt her i landet![]()
Det er viktig å velge riktig selger ;Djohnnygrandis skrev:Dacen ankommet.
Gikk jo bare 1.5 måned raskere enn forrige bestilling. :Noen som ikke har gjort jobben sin denne gangen kanskje ;D
Argon dacen er produsert av Firestone. Den er lik deres Spitfire MKII, men Argon Dacen er utstyrt med en Wolfson WM8740 24bit chip mot orginalt i Spitfire TI - PCM1793, 24-bit 44.1Khz/96KHz.niels skrev:Ikke noe med tema å gjøre egentlig, men Argon ser ut til å være medlem av en større familie av OEM.
Firestone Audio Fubar usb dac: http://www.audiophileproducts.com/fubario
http://www.audiophileproducts.com/usb-audio
http://www.audiophileproducts.com/firestoneaudio
Likner da veldig.
Jeg har både den USB varianten du har samt at jeg har dacen jeg har lagt ut bilde av over. Begge gir meg ett betraktelig løft i lyden fra sett ifth pc eller fra den analoge utgangen fra en Squeezeboks duett. Begge forsøkene er gjort igjennom mine Audioengine HT.niels skrev:Der må være noe jeg har oversett, hadde forventet en liten revolusjon på lydsiden.
Joda den har Coax ut...vidarje skrev:Er det SPDIF utgang på USB dac'n du kjøpte først Johnny?
Vidar
Har du fjerne kondisene helt på utgangen?vidarje skrev:Er det SPDIF utgang på USB dac'n du kjøpte først Johnny?
Jeg testet nylig en Hegel HD2 som har det og koblet den til SPDIF inn på min gamle Hegel dac. Vet ikke hva som skjedde, men det ble veldig bra, diskanten ble mye bedre oppløst mens mellombassen beholdt trøkket og "dypbassen" forble tørr/stram;D
Synes Muse dac'n lyder veldig fint (uten kondiser på utgangen), men jeg faller tilbake på den gamle Hegel dac'n, spesielt med en HD2 i mellom.
Tror nok jeg ville valgt Muse fremfor HD2.
Vidar
Jeg har ikke fjernet dem fysisk, men bare loddet en liten ledningsstump mellom bena på undersiden. Ubelastet var det 3-4V på utgangen (hvis jeg husker riktig), men det endrer seg nok når den kobles til forsterkeren. Jeg sjekket med HiFi-klubben at Denon receiveren hadde kondiser på inngangen ellers hadde jeg ikke prøvd.digiman skrev:Har du fjerne kondisene helt på utgangen?
Hvor mye DC slippes ut på signalet?
- eller http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayIS...190513558682&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123niels skrev:Kan bare gjenta denne da det er den de fleste her prater om:http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayIS...190513558682&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:GB:1123