Bjarnetv's hi-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    2001 & T500 er en killer kombo.
    Lydmessig, og på økonomi.

    Du skal betale jækla mye grunker for en ferdig butikkhøyttaler som spiller bedre fra 1-2 khz og oppover.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    Ja, en av Cessaro's tidligere modeller benyttet vel denne kombinasjonen, og prisen var dessverre på feil side av mille'n...


    https://www.cessaro.de/
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Større utfordring enn å beholde lydkvaliteten etter en kalibrering med OFO finnes vel knapt?
    Veldig fin rigg du har!:)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Takker! :)
    Eneste problemet er jo selvfølgelig å finne klassisk opptak som har samme dynamikk og råskap som man kan få live.
    En av de få platene jeg har funnet som gir litt av den samme feelingen er denne tchaikovsky symphony no. 6 innspillingen, som virkelig vet å dra på når den skal.
    https://open.spotify.com/album/4K1qDDbKEYVGF4jQIZyyJI
     

    EirikV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2006
    Innlegg
    341
    Antall liker
    158
    Torget vurderinger
    1
    Er denne Reference Recordings innspillingen CD eller SACD? Jeg kan bare spille CD og DVD hos meg. Har et par andre RR innspillinger på CD som har kjempelyd, men typisk litt kjedelig musikk.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    Husker ikke om det er en hybrid - tror faktisk det. Det er i hvert fall en ren CD, for jeg har rippet til server også.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Råskapen og dynamikken fra konsertsalen finnes vel knapt på sølvskivene i det hele tatt, men noen kommer tettere på enn andre heldigvis.
    Jeg har sittet sjokkert i Slukoteket når "Tutti" ble spilt.

    På mitt anlegg er det disse som kommer tettest på råskapen fra konsertsalen i mine ører.

    Mahler live Solti.jpg




    Firebird.jpg




    Mahler 2 Bernstein.jpg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Holdt nesten på å glemme årets alkoholproduksjon, men heldigvis var det et plommetre som hadde stått i skyggen og fortsatt hadde noen umodne plommer på lur til litt umeshu.
    Forrige batch ble en stor suksess, så årets oppskrift ble basert på den beste av fjorårets tre versjoner.
    10% shochu, 40% vodka, 50% sake, 1,9kg plommer og 380g sukker.
    IMG_4172.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    Dersom det er samme fludium jeg ble beæret med en smaksprøve av tidligere så innestår jeg for smak og kvalitet :D:D Bælgodt!
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Når blir denne batchen klar?
    Jeg kommer dagen før den er ferdig, og venter i kø utenfor for en smaksprøve. 8)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    Jeg er der TO dager før, med sovepose!!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Dersom det er samme fludium jeg ble beæret med en smaksprøve av tidligere så innestår jeg for smak og kvalitet :D:D Bælgodt!
    Denne blir faktiske enda bedre!
    Varianten du fikk bestod av 100%vodka og litt mer sukker, så denne blir både hakket surere og med mer sake-aktig smak.
    Begge gode egenskaper i min bok ;)

    Når blir denne batchen klar?
    Jeg kommer dagen før den er ferdig, og venter i kø utenfor for en smaksprøve. 8)
    må dessverre vente i 6 måneder, men har 2dl igjen av fjorårets brygg, så det er fortsatt mulig å komme innom for en smaksprøve.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hei. Jeg har endelig fått montert platespilleren etter ca 18 måneder og lurer derfor på hvilken protractor du bruker for pickupjustering? Ser at du virkelig ikke har lagt på latsiden siden sist jeg var innom. Gratulerer så mye med mye snasent utstyr!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Hei. Jeg har endelig fått montert platespilleren etter ca 18 måneder og lurer derfor på hvilken protractor du bruker for pickupjustering? Ser at du virkelig ikke har lagt på latsiden siden sist jeg var innom. Gratulerer så mye med mye snasent utstyr!
    Takker - er altfor slitsomt å ligge på latsiden så utstyret har en tendens til å multiplisere seg ;)
    Bruker en dr feickert protractor til justeringen.
    veldig nyttig verktøy om man har mange spillere.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kom i posten idag. Satsar på lyd i anlegget medio oktober. Den får ligga och gotta sig så länge.

    God helg!

    EC23E00D-5E60-4B9E-9B42-273909FDB43F.jpg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Kom i posten idag. Satsar på lyd i anlegget medio oktober. Den får ligga och gotta sig så länge.

    God helg!
    Hadde jeg vært deg så hadde jeg Bestilt Mellow dream først som sist.
    Synes den er like bra som Scenery, og det ville vært veldig synd om de plutselig gikk tom, med tanke på at det er en limited release ;)

    og god helg til deg også! :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kom i posten idag. Satsar på lyd i anlegget medio oktober. Den får ligga och gotta sig så länge.

    God helg!
    Hadde jeg vært deg så hadde jeg Bestilt Mellow dream først som sist.
    Synes den er like bra som Scenery, og det ville vært veldig synd om de plutselig gikk tom, med tanke på at det er en limited release ;)

    og god helg til deg også! :)
    Done, sir!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noe nytt her i gården? Er anlegget pyntet og klart til jul?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    HVA GJESTER I TRÅDEN!!!!11!!

    Nei tjaaa, ikke stort som har skjedd her siden sist, faktisk ingen ting!
    Anlegget spiller som bare det, og er vel egentlig ikke så mye igjen å gjøre med det annet enn å kaste det ut og begynne på nytt, eller å flytte på landet for å bygge dedikert glavabunker.

    Med andre ord:
    am0V5zdV_700w_0.jpg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Var lei av ujevnt resultat på riskokingen, så bestemte meg for å kjøpe meg en riskoker.

    Tenkte i utgangspunktet noe i klassen 500,- på elkjip, men måtte bare google litt først for å være sikker.

    resultatet var jo forutsigbart... for hvem kan vel sove godt om natten uten å vite at man har kjøpt den beste riskokeren?

    NÅ SKAL DET FOR FAEN MEG KOKES!!!
    IMG_4498.jpg
    IMG_4499.jpg
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Fikk en skikkelig koker i bursdagsgave for 10år siden. Har gått jevnt og trutt i alle år. Er ikke noe liv uten en slik. Min er dog analog med en vektbryter under skålen som slår ut når vannet er kokt bort. Den der har garantert DSP og romkorreksjon
    Grattis!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    ja dette er definitivt DSP varianten - spiller til og med en liten midi-variant av twinkle twinkle little star når den setter i gang! typisk japanere! :rolleyes:
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Kjøpt i Norge eller på www? Føler litt "må ha"
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Den der så fin ut.
    Vanskelig å finne skikkelige riskokere i Norge, om ikke..umulig.
    Kjøpte en japansk riskoker i Vietnam for 7-8 år siden, og den fungerer fortsatt som den var ny. Vi koker ris minst 3 ganger i uka.

    20190115_194058.jpg


    Ikke så fin som din, men den gjør akkurat den jobben den skal gjøre, koke perfekt ris.
     
    Sist redigert:

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    ja, asiasjapper har som regel en simpel Tiger variant med kun av/på knapp til noen tusenlapper, men syntes nå at man kunne unne seg en Fuzzy Logic koker siden vi tross alt lever i fremtiden ;)

    er forresten veldig farlig å browse riskokere på den siden, siden man plutselig kan ende opp med en platinum-belagt maskin til 10.000 spenn ;)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.103
    Antall liker
    32.525
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    kjøpte herfra: https://www.heavyrotation.jp/product/375 tok 10 dager med posten.
    Måtte ikke betale MVA når jeg plukket den opp, så da havner vel totalen på 2800,- (med mindre EMS bedriver ettersending av MVA regningen, noe jeg ikke har opplevd med dem før)
    Gratulerer, den så fin ut, og Zojirushi, er ikke det riskokernes rolls royce?
    Hadde en Zoji.. i kikkerten jeg også, men siden denne virka mest hifi.... Spiller trudelutt både ved start og når den er ferdig.

    20190115_201033.jpg


    Skal vi kjøre en blindtest snart?;)

    Levde mer enn et halvt århundre før jeg forsto at det var noe som het fuzzy logic. I ettertid er det lett å slå fast at det var ikke noe liv.

    Har fått pakker tre-fire ganger fra Japan vha EMS det siste året, har gått under mva-radaren hver gang.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Ser for meg at alle fuzzy logic kokerne gir omtrent like bra resultat, men må innrømme at deg gir litt ekstra godfølelse Zojirushi logoen, og satser på at den er laget for å vare.

    Første dose med ris ble forresten helt perfekt - fluffy og smakfull, og keep warm funksjonen holdt den like god 2t senere.

    Er helt genialt siden man kan fylle på ris og vann før man går på jobb, sette timeren til å ha risen klar når man kommer hjem, og så holder den den varm i tilfelle man blir forsinket.

    riskoker er herved offisielt designert Nobrainer produkt 2019! :cool:

    (fortært med en god dose bonito furikake)
    IMG_4501.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ser for meg at alle fuzzy logic kokerne gir omtrent like bra resultat, men må innrømme at deg gir litt ekstra godfølelse Zojirushi logoen, og satser på at den er laget for å vare.

    Første dose med ris ble forresten helt perfekt - fluffy og smakfull, og keep warm funksjonen holdt den like god 2t senere.

    Er helt genialt siden man kan fylle på ris og vann før man går på jobb, sette timeren til å ha risen klar når man kommer hjem, og så holder den den varm i tilfelle man blir forsinket.

    riskoker er herved offisielt designert Nobrainer produkt 2019! :cool:

    (fortært med en god dose bonito furikake)
    Vis vedlegget 525501
    Gratulerer med seriøs kjøkkengadget! Så til det store spørsmålet: Har den appstyring og kan kobles til verdensveven? Ville det ikke vært herlig å sitte på jobb, innse at du kan ta en tidlig avslutning av arbeidsdagen og starte riskokeren fra jobb så risen er nykokt når du kommer hjem? Eventuelt ikke like herlig når du innser at noen har hacka riskokeren din og tørrkokt risen du skulle ha til middag?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Heldigvis ikke noe internett på denne maskinen - er ikke noe fan av internet of things.

    Risen stod selvfølgelig klar og ventet på meg når jeg kom hjem i dag
    prøvde meg på Iwashi no Nanbanzuke, som er fritert sild med en slags sursøt saus - gikk rett opp på topp 5 listen over mine favorittretter!
    anbefales!

    IMG_4502.jpg


    middagen ble også ferdig på 15min, så raskere enn en grandis ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    Når jeg tenker meg om så har jeg et besøk til gode........:rolleyes:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    "Ladet" kortet med 350,- på mandag. :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn