Bladelius

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Akashi: Tyr II? Da er du såpass godt sikra at jwg heller vil spørre deg HVA slags utstyr du ellers skal bruke den med. Hegel 160 høres ut som en bleik kopi med pusteproblemer:rolleyes: Og det er en forsterker som faktisk- tross son pris- leverer meget bra på mye de samme sakene som Bladelius gjør. Det er i det hele tatt svært få integrerte forsterkere som holder følge med den Novi-tassen JD har..De kan rett og slett ikke sammenlignes- så bra er Sveriges bud i den klassen. Vil du ha en skikkelig amp? Glem Hegelen.
     
    Sist redigert:

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Akashi: Tyr II? Da er du såpass godt sikra at jwg heller vil spørre deg HVA slags utstyr du ellers skal bruke den med. Hegel 160 høres ut som en bleik kopi med pusteproblemer:rolleyes: Og det er en forsterker som faktisk- tross son pris- leverer meget bra på mye de samme sakene som Bladelius gjør. Det er i det hele tatt svært få integrerte forsterkere som holder følge med den Novi-tassen JD har..De kan rett og slett ikke sammenlignes- så bra er Sveriges bud i den klassen. Vil du ha en skikkelig amp? Glem Hegelen.
    Hehe, man kan si hva man vil om vennetråder, men entusiastiske er de i alle fall. Takk for svaret :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Akashi: Jeg liker begge forsterkere, MEN: Den meldinga er seriøs, den..Bents forsterker har ikke skyggen av en sjans mot en Bladelius Tyr II..:cool: Blir som å sette et PA-anlegg der husalteret skal være. For det første har svensken markert større reserver mht strøm, samt en byggekvalitet selv Volvo er misunnelige på.. Novitas´DAC og RIAA holder følge med ti tusen kroner i separater- det klarer ikke Hegel. Tyr II spiser alt av musikk..og den koster det samme som en 160...Hegelen er morsom i et år, med Bladelius kan du ha livstidsperspektiv.
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.242
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Tyr II er grisebra. Den har både kreftene, detaljene, klangballansen og roen til dyrere high-end merker. Den spiller som en delikat Naim, og er så nær idiotsikkert bruktkjøp en kan komme.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    826
    Sted
    Bergen
    Hei har en slik Bladlus Tor forsterker med lyd i bare en kanal altså defekt ukjent årsak ukjend årsmodell.Hva kan jeg forlange for en slik sånn ca?
     

    EndreV

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    94
    Antall liker
    45
    Sted
    Hell
    Torget vurderinger
    2
    Akashi: Tyr II? Da er du såpass godt sikra at jwg heller vil spørre deg HVA slags utstyr du ellers skal bruke den med. Hegel 160 høres ut som en bleik kopi med pusteproblemer:rolleyes: Og det er en forsterker som faktisk- tross son pris- leverer meget bra på mye de samme sakene som Bladelius gjør. Det er i det hele tatt svært få integrerte forsterkere som holder følge med den Novi-tassen JD har..De kan rett og slett ikke sammenlignes- så bra er Sveriges bud i den klassen. Vil du ha en skikkelig amp? Glem Hegelen.
    Hei,

    Ville Tyr muligens gjort seg i lag med et par Klipsch RF7 II?
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Huff, nesten så jeg angrer på at jeg solgte den... Dessverre var det tid for omprioriteringer, så den får heller glede neste eier.
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Huff, nesten så jeg angrer på at jeg solgte den... Dessverre var det tid for omprioriteringer, så den får heller glede neste eier.
    Den enes død er den andres brød. Takk for handelen, gleder meg :) Nå blir det liv i heimen - og liv i LP platene mine! Artig etter 25 års Hifi-ørken her hos meg.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Så du har sendt din Tyr nordover JD? Vel, Akashi-GLED DEG! Hva har du av utstyr ellers?

    Wikos: Bladelius på Klipsch? Vel..ikke mitt valg. Det du heller gjør er:

    a) Bladelius Tyr II Novitas med PMC 23- en deilig synergi som spiser alt av musikk..mitt valg..

    b) Rega Elicit R på Klipsch RF7II eller helst minste Premiere søyle..den har en signatur som liker litt varme (horn MÅ varmes opp- ellers får du PA:cool:) Det ser jeg du har skjønt. Rega liker å jobbe Klipsch. Kable begge sett med van den Hul.
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Snell KII. Ikke stor veis så det kommer nok noen nye etter hvert. Jeg håper på noe gulvstående men det blir nok en stund med KII. De er forøvrig 25 år omtrent. Jeg måtte nettopp skifte skummet (?) Rund basselementet.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    KII ER storveis, Akashi. Før jeg tok inn Bladelius hadde jeg et sett Snell M i åtte strake år! Vanvittig tøffe på feks min samtidige EC ECI2. Holdt faktisk tre forsterkere i sin tid hos meg, de- vokste hver gang det kom inn en ny. Dessverre gikk Snell dukken i 2010, så elementer ble sykt vanskelig å få tak i. Hater refoaming, anbefaler konsekvent parvis bytting- det er en grunn til det.. Hvorfor i allverden skal du ha gulvhøyttalere? Kontra en skikkelig monitor skaper de bare problemer og kompromisser..men PMC 23 er faktisk noe så ultra sjeldent som ei søyle så transparent og frekvensrett at den OPPFØRER seg som en monitor, nesten helt uten nevneverdig maskering. Derflor kommer den igjennom nåløyet her , og jeg liker den. Svært godt, faktisk.. Hvor stort er rommet ditt, hva hører du på? 23 spiser alt, spiller svært, fyller bra, har svært få kompromisser og er- som nevnt her oppe - en gullmatch til Bladelius..Vil du ha en til? Kontakt Olebjørn her- overta hans Krix Equinox 3 med ringradiator i toppen. Da vil tilogmed KII- og de fleste andre også- slite med synergien:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Ymer tilgjengelig for de som vil ha "ubegrensede" kraftreserver :cool:
    Trenger å frigjøre både plass og penger :)
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    KII ER storveis, Akashi. Før jeg tok inn Bladelius hadde jeg et sett Snell M i åtte strake år! Vanvittig tøffe på feks min samtidige EC ECI2. Holdt faktisk tre forsterkere i sin tid hos meg, de- vokste hver gang det kom inn en ny. Dessverre gikk Snell dukken i 2010, så elementer ble sykt vanskelig å få tak i. Hater refoaming, anbefaler konsekvent parvis bytting- det er en grunn til det.. Hvorfor i allverden skal du ha gulvhøyttalere? Kontra en skikkelig monitor skaper de bare problemer og kompromisser..men PMC 23 er faktisk noe så ultra sjeldent som ei søyle så transparent og frekvensrett at den OPPFØRER seg som en monitor, nesten helt uten nevneverdig maskering. Derflor kommer den igjennom nåløyet her , og jeg liker den. Svært godt, faktisk.. Hvor stort er rommet ditt, hva hører du på? 23 spiser alt, spiller svært, fyller bra, har svært få kompromisser og er- som nevnt her oppe - en gullmatch til Bladelius..Vil du ha en til? Kontakt Olebjørn her- overta hans Krix Equinox 3 med ringradiator i toppen. Da vil tilogmed KII- og de fleste andre også- slite med synergien:rolleyes:
    Takk for entusiasmen :) KII har fin klang, men har bare hørt de på NAD forsterkere, relativt billige til og med (samt Copland rør). Gleder meg til å prøve Tyr II på dem. Rommet er kanskje 20 kvm, kjellerstue. Jeg spiller mye forskjellig, men Snell har gjort det slik at jeg er opptatt av akustiske instrument og vokal heller enn bass-trykk. Kanskje jeg til og med finner noen HT som løfter min glede av opera. Har noen LP som jeg også vil få til å låte best mulig - sikker ny platespiller med tiden.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Så du har sendt din Tyr nordover JD? Vel, Akashi-GLED DEG!
    Ja, etter innflytting i nytt hus ble det omprioritering og anlegget gikk ut døra. Bruker nå Gallo A'Diva m/TR-1 sub, koblet til en Bluesound Powernode 2 i TV-anlegget, kjøpt for under 10k totalt. Overraskende mye og god lyd for pengene, som jeg lever fint med.

    Får heller komme tilbake til Bladelius ved en senere anledning.
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Så du har sendt din Tyr nordover JD? Vel, Akashi-GLED DEG!
    Ja, etter innflytting i nytt hus ble det omprioritering og anlegget gikk ut døra. Bruker nå Gallo A'Diva m/TR-1 sub, koblet til en Bluesound Powernode 2 i TV-anlegget, kjøpt for under 10k totalt. Overraskende mye og god lyd for pengene, som jeg lever fint med.

    Får heller komme tilbake til Bladelius ved en senere anledning.
    Henter i dag :)

    Hva skjedde med Vienna Acoustics Mozart Grand? :rolleyes:
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Så du har sendt din Tyr nordover JD? Vel, Akashi-GLED DEG!
    Ja, etter innflytting i nytt hus ble det omprioritering og anlegget gikk ut døra. Bruker nå Gallo A'Diva m/TR-1 sub, koblet til en Bluesound Powernode 2 i TV-anlegget, kjøpt for under 10k totalt. Overraskende mye og god lyd for pengene, som jeg lever fint med.

    Får heller komme tilbake til Bladelius ved en senere anledning.
    Henter i dag :)

    Hva skjedde med Vienna Acoustics Mozart Grand? :rolleyes:
    Solgt de også, fikk ikke plassert de i stua...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    JD: Pokker til prioritering, da...

    Akashi: Jeg tror du vil bli overraska i positiv retning, ja. Hvis Snell skal ut , skift dem med et par PMC. Ny platespiller? Såre enkelt: En Rega, vel!! :cool:
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    JD: Pokker til prioritering, da...

    Akashi: Jeg tror du vil bli overraska i positiv retning, ja. Hvis Snell skal ut , skift dem med et par PMC. Ny platespiller? Såre enkelt: En Rega, vel!! :cool:
    Jeg kan skrive under på gleden! Brukte hele går kveld på å høre på musikk og sette opp anlegget. Må bare si at Snell K II har aldri hørt så bra ut. Meget meget fornøyd. Men jeg har et spørsmål til de som måtte ha en slik Tyr eller kanskje Thor. Den har en linjeinngang som deles med andre innganger. Det du plugger til Line 1 vil du også høre det du har på line 2 eller line 3. Hva kan grunnen være til dette? Her er det ett eller annet i designet som jeg ikke skjønner.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Vent til du hører den med PMC eller- som jeg har- Sonus Faber!!:cool: Tyr II har både bypass for hjemmekinobruk og tapesløyfe, så enkelt er det. Sliter du med å forstå den? Kontakt Morten på Norsk Audioteknikk, Oslo. Han har distribusjonen på disse dyra og er et absolutt unikum innen norsk Hi-Fi. PM meg gjerne for kontaktinfoen.
     
    Sist redigert:

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Hmm, her må det googles skønner jeg, eller bare overse dette helt - den mest sannsynlige løsningen :D :D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Koble det hele riktig, du..så går det bra..Morten er en veritabel font av info her..og han forklarer slik at du forstår det:cool:
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Blir nok bra med Tyr, Bladelius er meget imponerende.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Akashi: Disse kan du sjekke ut:

    Monitor: Sonus Faber Chameleon B, Krix Equinox 3 og PMC 21 +22

    Søyle: PMC 23

    Platespiller: Rega Planar 3-2016 utg. og Onkyo CP1050..gjerne med Ortofon på begge. Men Regas originale går også fint..samt Nagaoka MP110 eller MP200 på japaneren..de har alle en varmere signatur enn Ortofons nøytrale "huslyd". Har du platespiller idag? Hvilken?

    Transport: Rega Apollo R..bruk som reint drev via Novitas´dac..
     
    Sist redigert:

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Akashi: Disse kan du sjekke ut:

    Monitor: Sonus Faber Chameleon B, Krix Equinox 3 og PMC 21 +22

    Søyle: PMC 23

    Platespiller: Rega Planar 3-2016 utg. og Onkyo CP1050..gjerne med Ortofon på begge. Men Regas originale går også fint..samt Nagaoka MP110 eller MP200 på japaneren..de har alle en varmere signatur enn Ortofons nøytrale "huslyd". Har du platespiller idag? Hvilken?

    Transport: Rega Apollo R..bruk som reint drev via Novitas´dac..
    Skal holde utkikk, men lite utvalg her i byen. Stort sett Hifi-klubben og et meget varierende utvalg på Soundgarden og Elkjøp...Men så må jeg spare litt først også :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Akashi:

    Grattis med Bladelius. Du gikk for den fremfor H160 til slutt altså?
    Bra du tok meg på ordet der :) Du får oppgradere til Thor MkIII
    med tiden. Enn så lenge nyt godlyden. Savner ofte mitt oppsett
    med Thor III og Dynaudioene.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    oyvindl85: Ikke rart, det- hvis den signaturen stemmer. Men Sonus Faber spiller fortsatt i mine ører bedre på Bladde enn det danskene får til..:cool: Fint du fikk hjulpet Akashi til å velge riktig..Begynte å lure på hvor det var blitt av bergenseren:cool:

    Akashi: Tyr II Novitas er et bunnsolid fundament for tjue år- minst, og du kan kanskje holde øye med SWSGs utvalg av Dynaudio monitorer oppe i Tromsø. Også de er en gullmatch, forutsatt at du går høyt nok opp i hierarkiet.. Brukt Focus 140/160 er et fint startpunkt..
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg hadde Olympica 1 på Thor III. Må si at både Dali Epicon 2, Dynaudio S1.4 LE og
    Confidence C1 låt bedre her hos meg. Men smaken er ikke alltid lik :) Ikke at
    Olympica er dårlig. Men de gav ikke samme magi som de andre nevnte. Dog hadde jeg
    Cremona Auditor før, som jeg aner er bedre match med Thor enn Olympica.
    Signaturen stemmer dessverre. Men hvor lang tid det tar før man spreller igjen vet
    man aldri ;) Akashi har mye godt i vente. Bare å nyte det :)
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Akashi:

    Grattis med Bladelius. Du gikk for den fremfor H160 til slutt altså?
    Bra du tok meg på ordet der :) Du får oppgradere til Thor MkIII
    med tiden. Enn så lenge nyt godlyden. Savner ofte mitt oppsett
    med Thor III og Dynaudioene.
    Jepp, alle piler pekte egentlig i retning av Tyr over Hegel H160 (ikke fortell det til gutta i Hegels venner-tråden, hehe). Pris, innganger, leveringstid, kraft og ingen sa noe galt om lyden på Tyr II heller. Svært fornøyd så langt, men pussige greier at jeg har endt opp med å spille mer LP plater enn CD plater med dette oppsettet. Liker LP lyden godt, selv om en ny platespiller hadde gjort seg. Også forunderlig at disse Snell KII har fått så god kontroll i bassen, jeg har alltid sett på dem så dårlig i det området, men det må jeg ta tilbake med Tyr II på plass.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor skal ikke Hegelistene vite om det, Akashi? Fakta er at de egentlig VET om det dette svenske merket våres tar ut Hegel på- det vil i praksis si ALT!. Det Hegel har er presisjonen og delvis kreftene. Bladelius har presisjonen, og legger til enda mer krefter, bedre bygg og musikaliteten til Rega, Doxa og Audiolab i tillegg-- Altså er de lettere å få til. Litt som Pro-Ject kontra Rega, det--der Regaen er den mest komplette av dem. Her bruker jeg Idun og Balder II på Sonus Faber. Hegel H4 og P30 har omtrent like mye forsyning..til et solid prispåslag. Dessuten har de ikke SJANS på den musikaliteten, selv med de samme høyttalere på. Men jeg liker Hegel også, og veit å få dem til. Uansett: H160 kommer ikke opp mot Novitassen din..på noen av de nevnte parametre:cool: Tips: Ta med deg den ned til Hi-Fi Klubben..be om å få teste den på etpar Dali Rubicon 2 eller Epicon 2. Så prøver du det samme med en "lokal " toppmodell Denon eller NAD. Følg med på haka til demoansvarlig mens Bladelius spiller...Den vil sakte men sikkert bli nagla i gulvet, og fyren blir nok bare stående å måpe...K-modellene er ikke dårlige på noe område, men Snell er krevende. Et strøkent par å la svensken overbevise deg med. Hegelen har ikke samme "kjøtt på beinet"- følelse, men kan brukes på det du bruker Bladelius på- med noen unntak. Er du heldig, finner du en pent brukt Syn CD-partner til den nye kraftpakka di.. Topp det med en ny Planar 3 og PMCer..
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    1.154
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har hørt både Thor III og Tyr III og kan si noe om hva som eventuelt skiller dem lydmessig?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Tyr III er såpass ny enda, K.H. Men regn med at minsten endelig har blitt stor, og har fått enda flere trekk fra storebror..Micke B. gjør kun forandringer hvis det er ordentlige grunner til akkurat det. Den bør bli en like stor suksess som Embla. Frua mi har nagla fast en ting i kalenderen: En skikkelig demo på´n når sjansen byr seg hos Morten.:rolleyes:
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    1.154
    Torget vurderinger
    10
    Tyr III er såpass ny enda, K.H. Men regn med at minsten endelig har blitt stor, og har fått enda flere trekk fra storebror..Micke B. gjør kun forandringer hvis det er ordentlige grunner til akkurat det. Den bør bli en like stor suksess som Embla. Frua mi har nagla fast en ting i kalenderen: En skikkelig demo på´n når sjansen byr seg hos Morten.:rolleyes:
    Heldiggrisen, hvor har du funnet en slik kone? Tror ikke det er mange av dem. Hadde vært spennende å sammenligne Tyr III med min gamle SAT Amplifix som jeg liker svært godt. Hadde for noen år siden en Thor, trolig MkI, innom her, men opplevde den som litt tør og steril i forhold til SAT.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    K.H: Si det, du.. Hu BLIR kona mi snart. :cool: Og har en førstegenerasjons Tyr som rundspiller den gamle SATen. Men hvis det blir Tyr III her skal jeg si fra til deg, så du kan komme ned å kjøpe den gamle..hvis hu vil selge. Til riktig pris.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    1.154
    Torget vurderinger
    10
    K.H: Si det, du.. Hu BLIR kona mi snart. :cool: Og har en førstegenerasjons Tyr som rundspiller den gamle SATen. Men hvis det blir Tyr III her skal jeg si fra til deg, så du kan komme ned å kjøpe den gamle..hvis hu vil selge. Til riktig pris.
    Nekter hardnakket å tro deg. Ikke mye som slår SAT. I tillegg til nevnte Thor har jeg hatt mye velanskrevet innom her, uten å nevne navn, men SAT'en har blitt stående. Nesten så den ypper seg mot Bryston-settet jeg har i stua også. Trolig er den først nå skikkelig innspilt etter rundt 10 års bruk og to innleggelser til service. Uansett, har tro på Bladelius og dermed også Tyr III. Men såpass må det være. Ikke noe Tyr II her i gården, nei.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Da kan jeg fortelle at jeg var først i Norge med en SAT Balanserad Grammofonförstärkare, K.H....og har sammenlignet SAT Amplifix og Tyr direkte. HELT annen klasse på sistnevnte..
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    1.154
    Torget vurderinger
    10
    Da kan jeg fortelle at jeg var først i Norge med en SAT Balanserad Grammofonförstärkare, K.H....og har sammenlignet SAT Amplifix og Tyr direkte. HELT annen klasse på sistnevnte..
    Du må ha sammenlignet med en defekt SAT.8)

    Neida, mulig du har rett. Har ikke hørt Tyr, så skal ikke krangle med deg. Har derimot sammenlignet med Thor, etterfølgeren til SAT, som også ble sagt å være mye bedre. Men den falt altså ikke i smak hos meg. Vurderer nå å nedgradere til et enklere oppsett i stua, dvs. integrert forsterker. I så fall vil Tyr III kunne være et alternativ. Sånn i utgangspunktet har jeg veldig sansen for Bladelius, som jeg tror gir mye for pengene, men jeg er litt usikker på om lyden blir slik ønsket, gitt nåværende høyttalere Dynaudio Special 25 som jeg ønsker å beholde.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    K.H: Å sette inn Tyr III der er ei oppgradering. Thor i førsteutgave var notorisk vanskelig å matche opp, og ditto kresen på partnere. Tyr-versjonene har alle en mer ørevennlig lyd. litt som Amplifix hadde kontra Thor Mk1. De nye har- som beskrevet over- presisjonen fra Hegel, men samtidig musikaliteten fra Rega, Doxa og Audiolab. Ingen fare..På tide å få deg inn på virkelig Bladeliuslyd:cool:
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Da kan jeg fortelle at jeg var først i Norge med en SAT Balanserad Grammofonförstärkare, K.H....og har sammenlignet SAT Amplifix og Tyr direkte. HELT annen klasse på sistnevnte..
    Du må ha sammenlignet med en defekt SAT.8)

    Neida, mulig du har rett. Har ikke hørt Tyr, så skal ikke krangle med deg. Har derimot sammenlignet med Thor, etterfølgeren til SAT, som også ble sagt å være mye bedre. Men den falt altså ikke i smak hos meg. Vurderer nå å nedgradere til et enklere oppsett i stua, dvs. integrert forsterker. I så fall vil Tyr III kunne være et alternativ. Sånn i utgangspunktet har jeg veldig sansen for Bladelius, som jeg tror gir mye for pengene, men jeg er litt usikker på om lyden blir slik ønsket, gitt nåværende høyttalere Dynaudio Special 25 som jeg ønsker å beholde.
    Har ikke hørt det selv, men har ikke Dynaudio blitt omtalt som en meget god match med Bladelius?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn