Joda, du forstår, det var en gang jeg ikke ville avfeie det som sto i glansede blader og som ble gjenfortalt av livsbejaende entusiaster, hvertfall ikke uten videre. Man må (?) jo ha prøvd dyre greier i eget anlegg for å være meningsberettiget, og som kjent (?) må man opp, opp, opp i pris for ikke å plages av "hardhet i mellomtonen" og andre giktiske lidelser. Komponentene mine på den tiden var Electrocompaniet EMC-1, EC 4.7 og AW180M sammen med dynaBel Euforia. Det låt riktig bra, men det manglet litt i bassen, det var unektelig en tendens til hardhet i øvre mellomtone et sted, og lyden "slapp" liksom ikke høyttalerne så bra som jeg hadde forventet med store monoblokker. Så jeg prøvde meg frem med kabelrulling - for det var jo løsningen, ifølge glansede blader og entusiastiske entusiaster - og endte etterhvert opp med et ganske komplett sett Black Magic Revelation IC og SP med Furutech på, pluss litt Transparent strømkabler og Nordost signalkabler på "sidesporene". Det var ikke det aller dyreste som kunne oppdrives fra hvert merke, men tilsammen ble det jo en hel del. Da var det jo litt snodig at tingene låt ganske nøyaktig som før, ihvertfall hvis jeg skulle være ærlig med meg selv.
Så min konklusjon er av typen "been there, done that - and there is no there there". Etterhvert har jeg prøvd å sette meg litt mer inn i hvordan tingene virker, ganske grundig etterhvert, og det jeg opplevde stemmer jo ganske bra med all kretsteori og annen etablert kunnskap. Unntatt "kunnskapen" som formidles i de glansede bladene, da. Det hender vel fortsatt at jeg føler meg litt lurt over å ha blitt påpushet så mye sirkuskabler, for jeg burde vel visst bedre i utgangspunktet.
Edit: Korrigert en komponentbetegnelse.