Resultatet er vel gitt okkesom, sålenge en er norsk...cash 63 skrev:Ett blind test av kabler, på samme dag som ski-VM på hjemmebane, sanna nørdar helt klart :
Støttes helhjertet...Canales skrev:vi sater vel på å gjøre oss ferdig med testinga så fort som mulig, deretter musikk og hyggepjatt for de som har tid til å bli igjen litt.
Og husk å feste kablene skikkelig. Dårlig kontakt er lett hørbart. Hva med å bruke en momentnøkkel?timc skrev:Det er ett must. Kontakflater må også renses mellom hver gang. Spesielt viktig før den første testen.Skink_123 skrev:Skal vi ha samme type plugger på kablene?
Om noen hoster opp en eller annen kabel med WBT kontakter kan jeg ta med et sett med Nordost Tyr.
Mvh
Jeg har kun Nordost Tyr RCA om dagen, men kan ta med den. Kilde med 2 stk RCA ut skal jeg sjekke om jeg får tak i.Canales skrev:skink: har du et sett nordost (valhalla?) rca?
da kan vi bruke dine kabler og et sett kimber pbj som jeg har.
eller lakriskabler.
ellers har jeg ennå ikke fått tak i en kilde (cd-spiller eller dac) med to sett rca-utganger, så hvis noen vet om noe, så si ifra!
hele testen avhenger av om vi får lånt en slik kilde.
ellers blir det for slitsomt for kontrollørerene å skifte kabler, dessuten ikke særlig bra for elektronikken min heller.
Skink_123 skrev:Jeg har kun Nordost Tyr RCA om dagen, men kan ta med den. Kilde med 2 stk RCA ut skal jeg sjekke om jeg får tak i.Canales skrev:skink: har du et sett nordost (valhalla?) rca?
eller lakriskabler.
ellers har jeg ennå ikke fått tak i en kilde (cd-spiller eller dac) med to sett rca-utganger, så hvis noen vet om noe, så si ifra!
ellers blir det for slitsomt for kontrollørerene å skifte kabler, dessuten ikke særlig bra for elektronikken min heller.
Da håper jeg du har to innganger som er like lite brukt på ampen din
Mvh
Deal.Canales skrev:Skink_123 skrev:Jeg har kun Nordost Tyr RCA om dagen, men kan ta med den. Kilde med 2 stk RCA ut skal jeg sjekke om jeg får tak i.Canales skrev:skink: har du et sett nordost (valhalla?) rca?
eller lakriskabler.
Da håper jeg du har to innganger som er like lite brukt på ampen din
Mvh
coolt, ta med tyr.
Unnskyld meg, men tråden er startet 9. november. Hvordan i helsike klarer dere å dra det ut såååå lenge? Prøverunde, wtf?Canales skrev:prøverunde: kl. 14 lørdag 26. februar
sted: hos skink (oslo sentrum).
* selve testen vil også foregå hos skink.
dato: helgen 19.-20. mars.
klokkeslett kommer vi tilbake til.
bia skrev:Unnskyld meg, men tråden er startet 9. november. Hvordan i helsike klarer dere å dra det ut såååå lenge? Prøverunde, wtf?Canales skrev:prøverunde: kl. 14 lørdag 26. februar
mvh
HCS skrev:Prøvde å ringe deg tilbake , men du var like opptatt du .. ...Anyway, dette ser helt greit ut det, da blir det i mars.
;DCanales skrev:bia skrev:Unnskyld meg, men tråden er startet 9. november. Hvordan i helsike klarer dere å dra det ut såååå lenge? Prøverunde, wtf?Canales skrev:prøverunde: kl. 14 lørdag 26. februar
mvh
ikke bry deg om det, du.
stikk til en annen tråd.
Forstår eg deg rett, Canales, hvis eg kan droppe å dra inn til Oslo no på lørdag, men i stedet skal sette av helga 19. - 20. mars?Canales skrev:ok, etter en ringerunde til de pårørende, er status som følgende:
* vi har fått tak i cd-spiller med to rca-utganger, så da blir jobben lett for kontrollørene.
* lyttekaninene har ytret ønske om en prøverunde først, og da trenger ikke kontrollørene å være med.
det er ålreit med en prøverunde, slik at folk kan gjøre seg kjent med kabler og anlegg.
to av disse kablene skal til slutt i ilden: nordost tyr, kimber pbj, moon silver dragon, klotz, lakris.
prøverunde: kl. 14 lørdag 26. februar
mabre, skink, canales og finger har bekreftet at datoene passer.
eros og hcs var opptatt og tok ikke telefonen, men jeg skal prøve å ringe igjen.
Korrekt!Mbare skrev:Forstår eg deg rett, Canales, hvis eg kan droppe å dra inn til Oslo no på lørdag, men i stedet skal sette av helga 19. - 20. mars?Canales skrev:ok, etter en ringerunde til de pårørende, er status som følgende:
* vi har fått tak i cd-spiller med to rca-utganger, så da blir jobben lett for kontrollørene.
* lyttekaninene har ytret ønske om en prøverunde først, og da trenger ikke kontrollørene å være med.
det er ålreit med en prøverunde, slik at folk kan gjøre seg kjent med kabler og anlegg.
to av disse kablene skal til slutt i ilden: nordost tyr, kimber pbj, moon silver dragon, klotz, lakris.
prøverunde: kl. 14 lørdag 26. februar
mabre, skink, canales og finger har bekreftet at datoene passer.
eros og hcs var opptatt og tok ikke telefonen, men jeg skal prøve å ringe igjen.
Det blir ifra 14.00 og ut!Skink_123 skrev:Er det mulig å flytte det hele til kl 16.00 isteden for kl 14.00?
Mvh
Øystein
nb skrev:@Canales
Forstår det som at spiller i boks og du ikke trenger å låne av meg - jeg er høyst sannsynlig på "dine" kanter av byen i kveld.
i mitt hode befriende ;D ;DSkink_123 skrev:Vi ses kl 14.00!
Jeg kommer i fra Kongsberg og er vel framme litt før det hele braker løs. Anlegget står å ruller. Anbrakt CD spiller er satt på oppvarming.
Jeg tar faktisk et brekk fra bursdagsfeiring innad i familien for dette!
Haha,H.R skrev:Hah du er familiemann, bare innse det.Haavard skrev:i mitt hode befriende ;D ;D
håvard
Forskjell, nullresultat eller ei, skink spell korpsplata for dem flere ganger, vet at canales elsker korps over alt
Vet ikke helt hva CD er, og bursdagsfeiring? Er bortskjemt med 3 flasker god rom til frokost, tar til nøds noen sixpacks. Problemet er platemesse med påfølgende kvalitetstid over 8-10 bruninger til lunch. Skal se det an, vi snakker forsøksheat nå ikke sant?Skink_123 skrev:Vi ses kl 14.00!
Jeg kommer i fra Kongsberg og er vel framme litt før det hele braker løs. Anlegget står å ruller. Anbrakt CD spiller er satt på oppvarming.
Det er forsøksheat nå ja. Og der er platespiller i hus så vi kan og kjøre runde med testing av signalkabel imellom pre/riaa og amp i tillegg!ErosLoveking skrev:Vet ikke helt hva CD er, og bursdagsfeiring? Er bortskjemt med 3 flasker god rom til frokost, tar til nøds noen sixpacks. Problemet er platemesse med påfølgende kvalitetstid over 8-10 bruninger til lunch. Skal se det an, vi snakker forsøksheat nå ikke sant?Skink_123 skrev:Vi ses kl 14.00!
Hva synes dere? Kan dere si noe om hvordan det ble gjennomført og hvilke (om noen) utfordringer dere hadde?Skink_123 skrev:Første testrunderunde gjennomført.
Å joda! Om så bare for å få en bekreftelse.Kule-Trygve skrev:Vi trenger ikke bli opplyst vi :