blindtest

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    HCS skrev:
    Og hørte dere noen forskjell whatsoever ? :)

det gikk greit de par første byttene - da klarte jeg å skille mellom kimber pbj og nordost tyr - blindt.
    etter flere repetisjoner gikk jeg i surr og sleit fælt.
    da klarte jeg ikke å høre forskjell - selv seende.

btw, skink hadde en dipp i området 50-80hz med ml-subbene. (dårlig integrering med adyton-høyttalerne).
    han skal få inn audio physics-subber nå, så jeg skal prøve å ta en tur til før vi skal i ilden.

det var forresten bare meg og skink som møtte opp til testrunden.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.700
    Torget vurderinger
    1
    Canales skrev:
    Etter flere repetisjoner gikk jeg i surr og sleit fælt. Da klarte jeg ikke å høre forskjell - selv seende.

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pedal skrev:
    Canales skrev:
    Etter flere repetisjoner gikk jeg i surr og sleit fælt. Da klarte jeg ikke å høre forskjell - selv seende.

sammenligner du meg med gullfisk, pedal? ;D

jaja, det kan hende du har rett.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Canales skrev:
    HCS skrev:
    Og hørte dere noen forskjell whatsoever ? :)

det gikk greit de par første byttene - da klarte jeg å skille mellom kimber pbj og nordost tyr - blindt.
    etter flere repetisjoner gikk jeg i surr og sleit fælt.
    da klarte jeg ikke å høre forskjell - selv seende.

btw, skink hadde en dipp i området 50-80hz med ml-subbene. (dårlig integrering med adyton-høyttalerne).
    han skal få inn audio physics-subber nå, så jeg skal prøve å ta en tur til før vi skal i ilden.

det var forresten bare meg og skink som møtte opp til testrunden.
    Nå er der AP subber på plass og det vil gjøre det hele lettere!

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.700
    Torget vurderinger
    1
    Canales skrev:
    Jeg tenkte på Bob Stuart, opphavsmannen til "Gullfisk-syndromet". Dette med at hjernens hukommelsesfunksjon og kjappe repetitive A-B tester er en dårlig kombinasjon, fordi lytteinntrykk A henger igjen og smitter over på lytteinntrykk B. Etter noen kjappe vekslinger fram og tilbake, så låter begge likt.

Interessant artikkel: If you had the memory of a goldfish, maybe it would work.

P

Parelius

Gjest
    pedal skrev:
    Canales skrev:
    Jeg tenkte på Bob Stuart, opphavsmannen til "Gullfisk-syndromet". Dette med at hjernens hukommelsesfunksjon og kjappe repetitive A-B tester er en dårlig kombinasjon, fordi lytteinntrykk A henger igjen og smitter over på lytteinntrykk B. Etter noen kjappe vekslinger fram og tilbake, så låter begge likt.

Hvor kjapp var byttene, Canales?

Om dette spiller inn, så foreslår jeg - nah, jeg har vel lite med å foreslå her, men likevel - at det gjøres bytter med intervaller som i størst utstrekning får vekk slike mulige feilkilder.

En bør legge ting så mye som mulig til rette for å få til et positivt resultat.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Parelius skrev:
    pedal skrev:
    Canales skrev:

Om dette spiller inn, så foreslår jeg - nah, jeg har vel lite med å foreslå her, men likevel - at det gjøres bytter med intervaller som i størst utstrekning får vekk slike mulige feilkilder.

Helt enig Parelius.

På slutten byttet jeg imellom to kabler, og det låt forbausende likt. Men i dag savnet jeg sterkt den andre kabelen ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pedal skrev:
    Canales skrev:

hehhe, joda, jeg skjønte at det var det du siktet til.

selv tar jeg testen for hva den er: et forsøk på om jeg personlig klarer å hører noe forskjell i en typisk blindtest-setting.
    jeg har hele tiden trodd at vi kom til å få nullresultat, og alt peker mot at så vil skje.

men det var påfallende hvordan alt sauset seg til etter en del repetisjoner.

jeg så ikke hvilken kabel som ble plugget inn i hvilken inngang, og ante heller ikke hvordan switchingen på adyton-preampen funka. likevel satt jeg kjekk nok og utbasunerte "kimber" og "nordost" (basert på mine fordommer om lydsignaturen til kimber og nordost) de første par-tre gangene, og traff hver gang. det kan selvfølgelig ha vært flaks, men jeg mente å høre at nordost hadde litt mer fres i toppen, mens kimber låt litt rundere og fyldigere.

etter en stund ble det mye vanskeligere, og etter hvert helt umulig å skille kablene blindt.
    da gikk vi over til seende. og jeg klarte det faen meg ikke da heller. :mad:
    hvem sa at seende er lettere enn blindt? ;D

og da vi også slang inn en lakriskabel i miksen, så ble det i hvert fall lapskaus.
    da gav jeg opp og stakk hjem og slang steika i ovnen i tide før middagsgjestene ankom senere på kvelden. 8)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Parelius skrev:
    pedal skrev:
    Canales skrev:

ca. 30 sekunder, vil jeg tro.
    jeg tror ikke det hadde gjort noe forskjell om vi hadde hatt kortere eller lengere intervaller.
    føltes ikke sånn, i alle fall.

men du har rett, det bør tilretteslegges så godt som mulig for et positivt resultat.
    derfor foreslår jeg at den enkelte lyttekanin kan velge musikk og intervall selv.
    så kjører vi individuelle tester.
    vi er få i lyttepanelet, så det lar seg nok gjennomføre.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.700
    Torget vurderinger
    1
    Parelius skrev:
    Etter mitt skjønn er dette med (for kort) varighet eneste ankepunkt på typiske ABX eller blindtesting.

Canales klarte greit å skille de 2 kablenes lydsignaturer fra hverandre i de innledende 2-3 runder. Etter dette låt de begge låt likt. Greit. Det ideelle er da å legge dette over flere kvelder à 2-3 runder. Eventuelt en økt på formiddagen og en økt på kvelden. Å stykke opp testen i kortere økter påvirker ikke statistikken, så lenge man inkluderer alle resultater.

Forøvrig: Takk til Canales for at du gidder.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    til kabeltroende nisser som sender meg pm og antyder at jeg ikke har gode nok ører eller nok erfaring med hi-fi og kabler, og skryter av hvor store forskjeller de selv hører:

jeg har ikke bruk for disse pm'ene.

har du noe å si, så si det på offentlig forum.
    så får vi se om jeg gidder å ta diskusjonen.

det virker som det finnes nok av folk som synes det er gøy å sende belærende pm'er.
    men så fort jeg spør dere om dere vil stille som lyttekanin, så backer dere ut.
    noe jeg slett ikke er overrasket over.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    pedal skrev:
    Forøvrig: Takk til Canales for at du gidder.
    Med på den :)

ps: skal slutte å sende pm's Canales ::)

/jan

ja, du er blant de verste, janr. ;D

husk at pm fra nisser fort fører til pms hos yours truly.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.092
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Disse PM-trøkukene fatter ikke poenget.... :p
    Poenget er ikke om du (eller de andre i lyttepanelet) klarer å høre forskjell på kabler.
    Poenget er om det er mulig å bevise for de tunghørte at det er forskjeller.
    La gullørene selv prøve denne metoden.....

Jeg har før bedt om at de som har størst tiltro til abx som det endelige svaret viser oss en test med noe som lar seg påvise. :D
    Ikke snørr og barter, skitt og kanel, men noe som det er temmelig greit enighet om at er forskjell på. Gidder ikke en ny runde på det, så bare hold kjeft i denne tråden, og start heller en annen tråd!

Canales. Jeg tror det er en fordel å trene på testmetoden. Jeg tror også dere skal fjerne stereo.
    Salige Duelund mente at vi forvirres av det totale lydbildet og sliter med å ta forskjeller.

Bruk kun en høyttaler og forskjellene vil komme. (Prøv det i alle fall)
    Veksle kjapt mellom kablene og prøv å isolere ut en ting de gjør forskjellig og fokuser på det.

Jævli bra tiltak, imponert over at dere gidder. ;)

Selv forskjellene mellom Marantz SA-11S1 og AN-dac (husker ikke bevevnelsen) forsvant da det ble byttet mye frem og tilbake.

R

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skal sørge for at skiftene blir så korte at panelet ikke merker noe... ;D...Men seriøst, de som har noe å melde kan gjøre det åpent.. Å mase på pm er kjerring-takter.. :).. Gleder meg til å være med som kontrollør her. Først for å treffe folk, så for å prøve å medvirke til en god prosedyre. Resultatet får bli hva det blir, men det blir uansett ærlig.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    både det å kjøre flere treningsøkter og det å høre på en kanal i stedet for to, er sikkert gode poenger.

men vi hører jo klare forskjeller til hverdag, så hvorfor er det så vanskelig i en typisk blindtest?
    det synes jeg er litt interessant, så personlig foretrekker jeg nok å høre i stereo på vanlig måte.

får vi nullresultat, så kan det kan skyldes at det ikke er noe forskjell, eller at lyttekaninene har dårlige ører, dårlig anlegg, dårlig rom, eller at blindtesting i dette formatet er ubrukelig, osv., men slike konklusjoner er opp til hver enkelte (både de som deltar og de som ikke deltar) å trekke.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.985
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Canales skrev:
    til kabeltroende nisser som sender meg pm og antyder at jeg ikke har gode nok ører eller nok erfaring med hi-fi og kabler, og skryter av hvor store forskjeller de selv hører:

jeg har ikke bruk for disse pm'ene.

har du noe å si, så si det på offentlig forum.
    så får vi se om jeg gidder å ta diskusjonen.

det virker som det finnes nok av folk som synes det er gøy å sende belærende pm'er.
    men så fort jeg spør dere om dere vil stille som lyttekanin, så backer dere ut.
    noe jeg slett ikke er overrasket over.
    Jeg tar av meg hatten jeg, Canales, for det dere har fått til. Modig og innovativt.

Når det gjelder bedrevitere og "back seat drivers", kan de dra til helvete.

mvh

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nå skal man ikke glemme at man har har hørt forskjeller på høyttalere, forsterkere, kilder, MP3 vs lossless i blindtester. Så "gullfisksyndromet" holder neppe hvis det er klare forskjeller.

Forøvrig ville jeg ha gjort dette enkelt. Velg enten de dyreste kablene eller noen som har godt rykte blant mange. Test de mot det aller billigste. Flott iniativ og lykke til videre.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    dyrt vs. billig er ikke relevant her.
    det får man ta i en annen tråd, dersom man fremdeles ikke er drittlei.

vi skal kun teste to kabler med ulik geometri og ledermateriale, that's it.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.700
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    Nå skal man ikke glemme at man har har hørt forskjeller på høyttalere, forsterkere, kilder, MP3 vs lossless i blindtester. Så "gullfisksyndromet" holder neppe hvis det er klare forskjeller.
    Nei, det er klart. Kabelforskjeller er tross alt marginale i de aller, aller fleste tilfeller. Vi snakker her nyanser i øyeblikket. (Som dog kan være "betydelig" i langtidslytting. Kabelsignaturer gjør seg som oftest gjeldene over tid. Om de er signifikante for totalen er en annen sak. Ofte er de ikke de. Lever godt med Silk&Silspeak, jeg, he-he).

Er det åpenbare tonale klangforskjeller, feks mellom 2 høyttalere, så får hjernen en solid "knagg" å henge inntrykkene på. Da kan man nok treffe 100% i det uendelige.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Som selverklært bedrevitende ;D tenkte jeg jeg skulle komme med en kommentar:

Utstyr: Vet ikke hva dere har brukt, men leste tidligere i tråden noe som kunne tyde på at dere hadde brukt en viss engelsk rørforforsterker. Vel, denne har jeg prøvd i mitt anlegg selv, og jeg kan bare si at en Accuphase pre som jeg har, er milevis foran når det gjelder transparens og ren og klar lyd, i hvert fall i mitt anlegg. (Men den er også en del dyrere.) Dette er faktum som jeg ikke en gang gidder diskutere. Med bedre utstyr hadde det vært lettere å skille kablene, det er jeg sikker på.

Kabler: Her burde dere gå etter prisen. Gode signalkabler i omtrent samme prisklasse, med forskjellig materiale og geometri, kan lyde uhyre likt i selv veldig gode anlegg. Å skille dem i blindtest, uten at man er godt kjent med dem på forhånd, kan kanskje være omtrent umulig. Det eneste som nytter er langtidslytting med ene kabelen, for så å skifte til den andre kabelen, når det er så små forskjeller. Da hører man gjerne forskjellen i det akkumulerte, totale lydbildet, i form av mange små forbedringer på mange områder, snarere enn at man fokuserer på enkeltegenskaper ved lyden i de korte sekundene man hører i en blindtest.

Forresten, glem dette med å lytte til en kanal, hvordan får dere da med dere forskjeller i rom, perspektiv, dybde o.l? Dette er viktige "kabelegenskaper".

Jeg skal ikke kalle seansen deres for hifi- paralympics eller noe slikt, for med deres betingelser/ testoppsett kunne gjerne ingen ha hørt forskjeller klart, verken gullører eller andre ører.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hvilket oppsett mener du den testen ble foretatt på?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kule-Trygve skrev:

Utstyr: Vet ikke hva dere har brukt, men leste tidligere i tråden noe som kunne tyde på at dere hadde brukt en viss engelsk rørforforsterker. Vel, denne har jeg prøvd i mitt anlegg selv, og jeg kan bare si at en Accuphase pre som jeg har, er milevis foran når det gjelder transparens og ren og klar lyd, i hvert fall i mitt anlegg. (Men den er også en del dyrere.) Dette er faktum som jeg ikke en gang gidder diskutere. Med bedre utstyr hadde det vært lettere å skille kablene, det er jeg sikker på.

Kabler: Her burde dere gå etter prisen. Gode signalkabler i omtrent samme prisklasse, med forskjellig materiale og geometri, kan lyde uhyre likt i selv veldig gode anlegg. Å skille dem i blindtest, uten at man er godt kjent med dem på forhånd, kan kanskje være omtrent umulig. Det eneste som nytter er langtidslytting med ene kabelen, for så å skifte til den andre kabelen, når det er så små forskjeller. Da hører man gjerne forskjellen i det akkumulerte, totale lydbildet, i form av mange små forbedringer på mange områder, snarere enn at man fokuserer på enkeltegenskaper ved lyden i de korte sekundene man hører i en blindtest.

Forresten, glem dette med å lytte til en kanal, hvordan får dere da med dere forskjeller i rom, perspektiv, dybde o.l? Dette er viktige "kabelegenskaper".

Jeg skal ikke kalle seansen deres for hifi- paralympics eller noe slikt, for med deres betingelser/ testoppsett kunne gjerne ingen ha hørt forskjeller klart, verken gullører eller andre ører.
    At høyere pris bestandig gir mer transperant lyd er ingen automatikk... Uavhening av topologi.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Kule-Trygve skrev:

tja, hva skal jeg si?

dine råd er verdiløse. i mine øyne har du ingen kred whatsoever.

og jeg håper du dra vås som dette over i en annen tråd: "hi-fi paralympics", "gå etter prisen", "dere hadde brukt en viss engelsk rørforforsterker. Vel, denne har jeg prøvd i mitt anlegg selv, og jeg kan bare si at en Accuphase pre som jeg har, er milevis foran når det gjelder transparens og ren og klar lyd, i hvert fall i mitt anlegg. (Men den er også en del dyrere.) Dette er faktum som jeg ikke en gang gidder diskutere. Med bedre utstyr hadde det vært lettere å skille kablene, det er jeg sikker på".

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Canales skrev:
    Kule-Trygve skrev:

tja, hva skal jeg si?

dine råd er verdiløse. i mine øyne har du ingen kred whatsoever.

og jeg håper du dra vås som dette over i en annen tråd: "hi-fi paralympics", "gå etter prisen", "dere hadde brukt en viss engelsk rørforforsterker. Vel, denne har jeg prøvd i mitt anlegg selv, og jeg kan bare si at en Accuphase pre som jeg har, er milevis foran når det gjelder transparens og ren og klar lyd, i hvert fall i mitt anlegg. (Men den er også en del dyrere.) Dette er faktum som jeg ikke en gang gidder diskutere. Med bedre utstyr hadde det vært lettere å skille kablene, det er jeg sikker på".
    +1

Vedlegg

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    pedal skrev:
    orso skrev:
    Nei, det er klart. Kabelforskjeller er tross alt marginale i de aller, aller fleste tilfeller. Vi snakker her nyanser i øyeblikket. (Som dog kan være "betydelig" i langtidslytting. Kabelsignaturer gjør seg som oftest gjeldene over tid. Om de er signifikante for totalen er en annen sak. Ofte er de ikke de. Lever godt med Silk&Silspeak, jeg, he-he).

Er det åpenbare tonale klangforskjeller, feks mellom 2 høyttalere, så får hjernen en solid "knagg" å henge inntrykkene på. Da kan man nok treffe 100% i det uendelige.
    Jeg kan være enig til en viss grad. Men er ikke enig at testing over tid er det som gjelder. Det er for mye som påvirker da. Da tror jeg man bør utføre blindtester med bare 2-3 intervaller om gangen. Legger man dette til sammen over tid, så får man noe som er statistisk.

Forøvrig ikke uenig at det kan forekomme små forskjeller på kabler, men da er det imo en teknisk forklaring på det.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Kule-Trygve skrev:
    Kabler: Her burde dere gå etter prisen. Gode signalkabler i omtrent samme prisklasse, med forskjellig materiale og geometri, kan lyde uhyre likt i selv veldig gode anlegg.
    Jeg har hatt stor suksess med å selge mine egne kabler dyrt til meg selv via en stråmann. Selv lampettledning låter bra når den blir dyr nok. Men det er viktig med stråmannen, hvis ikke blir det juks, og da virker det ikke.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Blir forundret når personer med tilsynelatende dyrt utstyr synes jeg bare våser..

Det er forresten ikke bare Canales som får pm`er fra kabelnisser. Jeg får det og jevnt og trutt, men da som støtteerklæringer. Og kabelfornektere omtales som verre ting enn løker, det går heller på at man tror dere er lamme over nakken..

Men, som sagt, jeg går ikke så langt som å påstå noe slikt, som innlegget mitt over viser. Det er neppe slik at halvparten her inne hører så mye bedre enn den andre halvparten.

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    Skal dere arrangere en blindtest med det ene formålet og bevise om det er forskjeller mellom kabler i en blindtest, hadde jeg valgt disse kabeltypene (høyttalerkabler):

1. Veldig tynn solidcoreleder, helst i sølv (men tilstrekkelig dimensjonert)
    2. Veldig kraftig multistrandleder med masse småfibre i kobber

Blir overrasket om dere bommer på de 2 i et kabelsensitivt anlegg.

Og.. drit i prislappen :)

N

nb

Gjest
    Kule-Trygve skrev:
    Men, som sagt, jeg går ikke så langt som å påstå noe slikt, som innlegget mitt over viser. Det er neppe slik at halvparten her inne hører så mye bedre enn den andre halvparten.
    Den halvparten som hører best hører nødvendigvis bedre enn den andre halvparten.

V

vredensgnag

Gjest
    nb skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Den halvparten som hører best hører nødvendigvis bedre enn den andre halvparten.
    Please, no logic, it ruins the discussion.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Prøvde bare å si at hvis halvparten er kabeltroende og halvparten kabelateister, så er det neppe slik at den ene gruppen (de troende) hører så mye bedre enn den andre (fornekterne). De troende har bare gjort andre erfaringer, sikkert mye pga bedre utstyr/ kabler rett og slett..

Det er vel også noen kabelagnostikere her og..

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Kule-Trygve skrev:
    Prøvde bare å si at hvis halvparten er kabeltroende og halvparten kabelateister, så er det neppe slik at den ene gruppen (de troende) hører så mye bedre enn den andre (fornekterne). De troende har bare gjort andre erfaringer, sikkert mye pga bedre utstyr/ kabler rett og slett..

mitt inntrykk er at du graver skyttergraver mellom det du kaller kabelskeptikere og kabeltroende. Hvilket motiv du har for det undres jeg over. Hvorfor bruker du denne tråden til gravingen? Til din informasjon bruker jeg kabler fra samme produsent fra sikringsskapet og hele veien ut til høytalerelement membranene. De er ikke spesielt billig. jeg tilhører nok den gjengen du liker å kalle kabeltroende (ihverfall basert på prisen på kabelparken) jeg er ikke kjent med at det er brukt utstyr fra en engelsk produsent, hvor har du det fra? Det tullet rundt gullører og døvhørte kan du spare deg. Jeg oppfatter det fra ditt tastatur som vås.
    Poenget med denne testen er bekrefte/avkrefte om det er forskjell på signalkabler ved hjelp av blindtest. Intet annet.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.807
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Kule-Trygve skrev:
    Blir forundret når personer med tilsynelatende dyrt utstyr synes jeg bare våser..

Det er forresten ikke bare Canales som får pm`er fra kabelnisser. Jeg får det og jevnt og trutt, men da som støtteerklæringer. Og kabelfornektere omtales som verre ting enn løker, det går heller på at man tror dere er lamme over nakken..

Du må gjerne bli forundret så mye du vil, men våser gjør du.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Har vi satt noen dato for show-down? En helg i mars har jeg i kalenderen min, men jeg fikk ikke med meg når jeg snakka med Canales om det var lørdag eller søndag (jeg skal være kontrollør hvis noen lurer på hvorfor jeg bryr meg).

Forøvrig: det kan være en ide å stoppe når deltakerne føler at alt sauses til og de ikke hører forskjell på meg og HCS (eller kabler). For så å fortsette etter en stund? Men, men, vi finn vel ut av det når vi står der med kabler i svette never. :)

Glede meg, jeg, blir morsomt å treffe folk fra sentralen jeg ikke har truffet før og om alt går til helvete (på ett eller annet vis) får vi ty til Kong Alkohol.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.756
    Sted
    Phobos
    Kule-Trygve skrev:

Kan ikke du invitere til et tilsvarende initiativ hjemme hos deg da?
    Da ligger jo (i hvertfall i følge deg selv) alle forutsetninger til rette for å avsløre det som måtte være av forskjeller!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Mbare skrev:
    Har vi satt noen dato for show-down? En helg i mars har jeg i kalenderen min, men jeg fikk ikke med meg når jeg snakka med Canales om det var lørdag eller søndag (jeg skal være kontrollør hvis noen lurer på hvorfor jeg bryr meg).

Forøvrig: det kan være en ide å stoppe når deltakerne føler at alt sauses til og de ikke hører forskjell på meg og HCS (eller kabler). For så å fortsette etter en stund? Men, men, vi finn vel ut av det når vi står der med kabler i svette never. :)

Glede meg, jeg, blir morsomt å treffe folk fra sentralen jeg ikke har truffet før og om alt går til helvete (på ett eller annet vis) får vi ty til Kong Alkohol.
    Jeg ser fram til det hele!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn