Jeg er så enig!Bluejeans tråden fortjener et løft. Dette er faen så bra for pengene.
Jeg har BJC Ten White (5T00UP) (White jacket, 10 AWG) til hele surroundanlegget med locking banana. Er veldig fornøyd med detGøy at det plutselig ble liv igjen her samtidig som jeg skal til å bestille meg et nytt sett høyttalerkabler fra BlueJeans. Jeg kjøpte et tilsvarende sett + 3 sett RCA signalkabler og 1 sett XLR i 2011, kan ikke tenke meg at man får noe tilsvarende like bra for pengene.
Har dere tanker om hvilken høyttalerkabel en bør velge? Jeg har ikke behov for biwiring.
Takk! Det er den jeg hadde tenkt på selv også.Jeg har BJC Ten White (5T00UP) (White jacket, 10 AWG) til hele surroundanlegget med locking banana. Er veldig fornøyd med det
Har disse i biwire. Vurderte å kjøpe de samme terminert i single, men tenkte jeg skulle prøve noe annet når jeg først var i gang. Er vel ikke all verdens forskjell, vil jeg anta?Litt seint nå, men du får jo Canare 4S11 kablene i sort nå til dags. Før fantes de bare i grå.
Jeg hadde Ten White før og bytter til 4S11 i svart.Har disse i biwire. Vurderte å kjøpe de samme terminert i single, men tenkte jeg skulle prøve noe annet når jeg først var i gang. Er vel ikke all verdens forskjell, vil jeg anta?
Hm, koster ikke mer enn at det er verdt et forsøk!Jeg hadde Ten White før og bytter til 4S11 i svart.
Det høres passe latterlig ut, men om det er noe forskjell så er 4S11 litt mørkere og varmere.
Black cables matter.Kjøpte et sett med Ten White nå. Har bare spilt i kveld, men det høres lovende ut. Eneste som irriterer meg litt er at de er hvite, de burde hatt et sort alternativ!
Jaja, da ble de for griske da.Leste gjennom papersene nå og det var en grei gjennomgang av problemstillinger ved signaloverføring for audio. Dessverre var det absolutt ingenting der om hvor hørbare disse fenomenene er, bare noen ubegrunnede generaliseringer. Ordet blindtest så jeg ikke en eneste gang. Min konklusjon er at kablene virker gjennomtenkt og målemessig godt designet for oppgavene sine, men at dette nok er en akademisk øvelse først og fremst. Har du penger å brenne av boutique kabler så er nok dette noen av de mer gjennomtenkte og minst luriumbaserte variantene der ute.
De driver jo med denne ultralydsveisingen sin som virker velbegrunnet:Virker som de tar mye for å terminere kablene, evt. at startkostnaden er uforholdsmessig dyr.
3 fot XLR gen 2 koster 2050,- usd mens 6 fot koster 2350,- og 9 fot koster 2650,-
Utifra dette kan vi konkludere med at de tar 300 usd for 6 fot kabel (3x2), og 1750usd i terminering/xlr-kontakter.
med Canare L-4E6S Star Quad koster det:
3/31.75 6/35.75 9/39.50
Utifra dette kan vi konkludere med at de tar ca 4 usd for 6 fot kabel (3x2), og 28 usd i terminering/xlr-kontakter.
Menmen, det er ikke ulovlig å tjene penger.
Hva har det med saken å gjøre?De driver jo med denne ultralydsveisingen sin som virker velbegrunnet:
Ultrasonic Welded Speaker Cable -- Blue Jeans Cable
www.bluejeanscable.com
Det er vel ikke utenkelig at de tar litt ekstra for å terminere kablene når de gjør det på en litt sær/kostbar måte. Og det er vel heller ikke helt urimelig hvis det er en bra måte.Hva har det med saken å gjøre?
Du må rulle inn. 20K er ikke å ta i litt ekstra.Det er vel ikke utenkelig at de tar litt ekstra for å terminere kablene når de gjør det på en litt sær/kostbar måte. Og det er vel heller ikke helt urimelig hvis det er en bra måte.