Blue Jeans Cable's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ser veldig ryddig ut.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Med ny stereobenk ble høytalerkablene (Black Magic Revelation 2meter) for korte. Bestillte Blue Jeans (Belden) 5000 2X10fot og likegodt to interconnect BJC LC-1 4 fot.
    Bestillte NÅ. Vi får se hvor fort det går.....

    Forresten: Hva kan jeg forvente å få for mine Black Magic?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Kablene kom i forrige uke og er alle lange nok. :D

    I dag dumpa momsregning fra Fedex i postkassa til tross for at moms ble trukket og betalt ved bestilling......-
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Aldri vært noe problem tidligere. Kan det være en Donald effekt?
     

    Hoffa

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.01.2008
    Innlegg
    96
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Gøy at det plutselig ble liv igjen her samtidig som jeg skal til å bestille meg et nytt sett høyttalerkabler fra BlueJeans. Jeg kjøpte et tilsvarende sett + 3 sett RCA signalkabler og 1 sett XLR i 2011, kan ikke tenke meg at man får noe tilsvarende like bra for pengene.

    Har dere tanker om hvilken høyttalerkabel en bør velge? Jeg har ikke behov for biwiring.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Gøy at det plutselig ble liv igjen her samtidig som jeg skal til å bestille meg et nytt sett høyttalerkabler fra BlueJeans. Jeg kjøpte et tilsvarende sett + 3 sett RCA signalkabler og 1 sett XLR i 2011, kan ikke tenke meg at man får noe tilsvarende like bra for pengene.

    Har dere tanker om hvilken høyttalerkabel en bør velge? Jeg har ikke behov for biwiring.
    Jeg har BJC Ten White (5T00UP) (White jacket, 10 AWG) til hele surroundanlegget med locking banana. Er veldig fornøyd med det :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har hatt Ten White, og nå Canare 4S11 som singlewiring i to omganger (måtte ha lengre lengder)
    Den siste er favoritten, men sannsynligvis bare følelser og ikke så mye forskjeller 😎😊
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Kjøpte et sett med Ten White nå. Har bare spilt i kveld, men det høres lovende ut. Eneste som irriterer meg litt er at de er hvite, de burde hatt et sort alternativ!
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Litt seint nå, men du får jo Canare 4S11 kablene i sort nå til dags. Før fantes de bare i grå.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.392
    Antall liker
    721
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Veldig greie kabler, bruker Canare 4S11 single wire , samt har ett lite «nøttelager» med cat 6a i forskjellige lengder

    Har testet litt andre merker, men de holder stand
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Litt seint nå, men du får jo Canare 4S11 kablene i sort nå til dags. Før fantes de bare i grå.
    Har disse i biwire. Vurderte å kjøpe de samme terminert i single, men tenkte jeg skulle prøve noe annet når jeg først var i gang. Er vel ikke all verdens forskjell, vil jeg anta?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har disse i biwire. Vurderte å kjøpe de samme terminert i single, men tenkte jeg skulle prøve noe annet når jeg først var i gang. Er vel ikke all verdens forskjell, vil jeg anta?
    Jeg hadde Ten White før og bytter til 4S11 i svart.
    Det høres passe latterlig ut, men om det er noe forskjell så er 4S11 litt mørkere og varmere.
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.068
    Antall liker
    4.271
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    20210122_234204.jpg

    Bytta i dag ut et par Canare 4S11 med et par Wireworld Helicon kun fordi jeg trengte litt lengre kabler. Kommer til å bestille et par nye lengder fra Blue Jeans. Føler virkelig de leverer god kvalitet til en fornuftig pris. Kablene til subwooferne er også BJ 👍
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg tenkte å lese over papersene først. Sånn umiddelbart ser jeg at man fort kommer opp i 15-25k for et sett høyttalerkabler, så magefølelsen tilsier definitivt tommel ned. De vet jo godt at de beveger seg inn i farlig farvann med tanke på BJCs rykte, så det er sikkert derfor de selger disse som en egen merkevare.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    De er jo forøvrig helt åpne om at det her dreier seg om å skvise ut siste rest av ytelse uten å tenke på pris, så premissene er etter min mening helt greie.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Bruker 4s11 her også nå i oppsettet og det er ikke noe tvil om at det er gode kabler til en grei penge.

    De når ikke helt opp til dh labs silversonic q10 signatur, men så nært at det er levelig med.

    Et stort pluss er locking banan plugge på BJC.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Leste gjennom papersene nå og det var en grei gjennomgang av problemstillinger ved signaloverføring for audio. Dessverre var det absolutt ingenting der om hvor hørbare disse fenomenene er, bare noen ubegrunnede generaliseringer. Ordet blindtest så jeg ikke en eneste gang. Min konklusjon er at kablene virker gjennomtenkt og målemessig godt designet for oppgavene sine, men at dette nok er en akademisk øvelse først og fremst. Har du penger å brenne av boutique kabler så er nok dette noen av de mer gjennomtenkte og minst luriumbaserte variantene der ute.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Selv har jeg for lite kunnskap om kabler til å skille svada fra fakta, men jeg synes det er lettere å tro på det når det kommer fra et såpass nøkternt firma som Blue Jeans. Uansett litt for dyrt for meg, det får bli den dagen jeg ikke ser andre områder for forbedring...

    Konstruktøren sier noe jeg synes er litt interessant vedr de ulike materialene han bruker i kablene; han sier rett ut at han ikke kan måle noen forskjeller mellom dem, men at han likevel hører forskjell. Mange er jo ganske klare på at kan det høres så kan det måles, og sånn sett kan det jo virke som om konstruktøren er inne på at dette nødvendigvis ikke er tilfelle, uten at han begir seg ut på noen forsøk på forklaringer av denne opplevelsen.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Virker som de tar mye for å terminere kablene, evt. at startkostnaden er uforholdsmessig dyr.

    3 fot XLR gen 2 koster 2050,- usd mens 6 fot koster 2350,- og 9 fot koster 2650,-
    Utifra dette kan vi konkludere med at de tar 300 usd for 6 fot kabel (3x2), og 1750usd i terminering/xlr-kontakter.

    med Canare L-4E6S Star Quad koster det:
    3/31.75 6/35.75 9/39.50
    Utifra dette kan vi konkludere med at de tar ca 4 usd for 6 fot kabel (3x2), og 28 usd i terminering/xlr-kontakter.

    Menmen, det er ikke ulovlig å tjene penger.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Leste gjennom papersene nå og det var en grei gjennomgang av problemstillinger ved signaloverføring for audio. Dessverre var det absolutt ingenting der om hvor hørbare disse fenomenene er, bare noen ubegrunnede generaliseringer. Ordet blindtest så jeg ikke en eneste gang. Min konklusjon er at kablene virker gjennomtenkt og målemessig godt designet for oppgavene sine, men at dette nok er en akademisk øvelse først og fremst. Har du penger å brenne av boutique kabler så er nok dette noen av de mer gjennomtenkte og minst luriumbaserte variantene der ute.
    Jaja, da ble de for griske da. :cautious:
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Mannen bak iconoclast hadde en lang presentasjon for noen dager siden forresten. Vet ikke om jeg orker å slite meg gjennom den nesten 3 timer lange økta men...

     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Virker som de tar mye for å terminere kablene, evt. at startkostnaden er uforholdsmessig dyr.

    3 fot XLR gen 2 koster 2050,- usd mens 6 fot koster 2350,- og 9 fot koster 2650,-
    Utifra dette kan vi konkludere med at de tar 300 usd for 6 fot kabel (3x2), og 1750usd i terminering/xlr-kontakter.

    med Canare L-4E6S Star Quad koster det:
    3/31.75 6/35.75 9/39.50
    Utifra dette kan vi konkludere med at de tar ca 4 usd for 6 fot kabel (3x2), og 28 usd i terminering/xlr-kontakter.

    Menmen, det er ikke ulovlig å tjene penger.
    De driver jo med denne ultralydsveisingen sin som virker velbegrunnet:

     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Ligner ille fælt på Nordost kablene med den plastråden tvunnet løst rundt leder for minimum kontakt med isolasjon.
    1612801121485.png


    Det var vel en her på forumet her som kjøpte inn råmaterialet og laget seg kabler med denne type konstruksjon. For siden velge den bort til fordel for mer tradisjonell coax.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Hva har det med saken å gjøre?
    Det er vel ikke utenkelig at de tar litt ekstra for å terminere kablene når de gjør det på en litt sær/kostbar måte. Og det er vel heller ikke helt urimelig hvis det er en bra måte.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ikke utenkelig at de tar litt ekstra for å terminere kablene når de gjør det på en litt sær/kostbar måte. Og det er vel heller ikke helt urimelig hvis det er en bra måte.
    Du må rulle inn. 20K er ikke å ta i litt ekstra.

    Dette gjør de som standard på alle kablene fra BJC også uten at det koster 20k ekstra. I tillegg gjelder dette kun høyttalerkabler og ikke XLR-kabler som jeg brukte i eksempelet mitt..
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Dæven, det har du rett i. Skal prøve å lese bedre neste gang.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn