Blue Jeans Cable's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Klar over at det er Belden som lager de,det er det jeg har gjort gidder ikke å rote noe mer med kabler derfor kjøper jeg det jeg trenger og det er ifra BJC for de er gode og av bra kvalitet gjør jobben.
    Ferdig med å teste kabler for mange år siden.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Belden lager kablene for BJC. Kablene måler riktig og alt det der. Kjøp det du trenger, og glem kablene.
    Og Canare, og kanskje flere. De leverer på rull. BJC kutter og terminerer på bestilling, jeg tror med unntak av datakablene.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har hatt bestillt mye fra BJ. Eneste jeg ikke har vært fornøyd med er den optiske. De virket ikke. Dårlig kontakt!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sist redigert:

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Nok en gang tommel opp for bestilling fra BJ cables. Bestilte onsdag ettermiddag og fikk de levert på døra fredag! 2 dager for å få noe spesialtprodusert og sendt over dammen er helt utrolig.

    Lyden er som forrige gang helt upåklagelig. Forrige gang byttet jeg ut alt av høyttalekabler, denne gangen var det signalkabelene som ble fornyet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Optisk fra BJC fungerer helt fint hos meg. Nok et mandags eksemplar du har fått.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Samme her bjornh, har hatt to stk BJC optiske som har fungert hundre.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg forløst en kamerats behov for kabler igjen: Belden 5000UE fra BJC. Det som overrasket han mest var at det ikke kom over 1000-lappen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg snakker varmt om BJC til de som trenger noe som fungerer og måler bra.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, jeg snakker varmt om BJC til de som trenger noe som fungerer og måler bra.

    Hvor er målingene deres publisert ? Ser lite grafer :rolleyes:. Gode plugger er det iallefall på disse kablene, noe av det bedre uansett pris. Og rask leveranse.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Banan pluggene var et pluss.. lydmessig syns jeg de kun var litt over middels.. :) men til prisen er de ok som reservekabler eller oppsett 2 :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg snakker varmt om BJC til de som trenger noe som fungerer og måler bra.

    Hvor er målingene deres publisert ? Ser lite grafer :rolleyes:. Gode plugger er det iallefall på disse kablene, noe av det bedre uansett pris. Og rask leveranse.
    Selv tror jeg det hører med til sjeldenhetene at en kabel ikke ...eh, "måler bra", (Hva nå det egentlig betyr.) men det fine med BJC er at de oppgir nøyaktig hvilket metervare-produkt kablene er laget av, så hvis databladet mot formodning ikke er tilgjengelig hos dem, er det bare å finne det hos produsenten.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Etter overgang til balansert RIAA har jeg skaffet et par Klotz XLR fra musikkbutikken. De er solide, rikelig lange, og fungerer fint. Men de er lange og svarte, og jeg vil teste kabler med forskjellig kapasitans.

    Bluejeans er nå Bluejeans, og det er en stund siden sist. Nøyaktig lengde er fint, grønt er grønt, og alltid deilig med leveranse på døren.
    Skjermbilde 2016-10-23 kl. 21.57.46.png
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden jeg bestilte fra statene nå. Lurer på om de leverer like raskt og problemfritt. Med FedEx så er jo alt betalt (for denne ene kablen kostet frakt omtrent like mye som kabelen. My bad, burde bestilt noen fler). Optisk kabel i denne lengden er ikke ideelt, men fant ingen i nærheten som leverer tilsvarende til kr. 500. Oppdatering følger. ;D

    2018-04-01 21.11.53.jpg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Der ble pakken hentet av FedEx. Da får vi se hvor lang tid de bruker. :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    FedEx planlegger å levere pakken på døra i morgen. ;D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    "Not to pee on your lawn", men siden jeg er litt pessimistisk anlagt, mistenker jeg at FedEx planlegger å levere den til Posten i morgen. ;) Håper jeg tar feil. Hvis ikke er dette fantastisk frakt.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jada, hehehe... Vi får se hvor den havner. Ganske utrolig at de har laget kabelen og at den allerede er i/på vei til Norge. ;D
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Da ringte det akkurat på døra og på matta sto det en blid kar som het Hans-Jørgen. Han lurte på om jeg ventet på en pakke fra Seattle. ;D

    Jajamen, det gjorde jeg. Bare å kvittere og pakke opp. Blue Jeans Cable og FedEx er krutt:

    20180404_141248.jpg
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Bestilte Blue Jeans høyttalerkabler som "ventekabler" mens mine Au24 kabler er i junaiten på oppgradering. Bestilte første påskedag, og i dag tre dager etter kom de på døra med FedEx. Imponerende!

    Mangler bare at lyden er bra også..
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.694
    Antall liker
    37.929
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Bestilte Blue Jeans høyttalerkabler som "ventekabler" mens mine Au24 kabler er i junaiten på oppgradering. Bestilte første påskedag, og i dag tre dager etter kom de på døra med FedEx. Imponerende!

    Mangler bare at lyden er bra også..
    Hvordan oppgraderer men høyttaler kabler?

    mvh
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Bestilte Blue Jeans høyttalerkabler som "ventekabler" mens mine Au24 kabler er i junaiten på oppgradering. Bestilte første påskedag, og i dag tre dager etter kom de på døra med FedEx. Imponerende!

    Mangler bare at lyden er bra også..
    Hvordan oppgraderer men høyttaler kabler?

    mvh
    Bytter dem antakelig. ;D
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.694
    Antall liker
    37.929
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    En liten oppsummering hvordan handelen med Blue Jeans Cables forløp:

    Dag 1 1.apr kl 21.10 - Ordre lagt inn
    Dag 2 2.apr kl 23.28 - Varen er hentet av FedEx
    Dag 3 3.apr kl 00.55 - Varsel om at varen leveres i morgen
    Dag 4 4.apr kl 14.00 - Varen levert på døra.

    Kabelen, en optisk digitalkabel på nesten 5 meter virker helt supert. Jeg har fått tv-lyden over på anlegget når det skal sees film og Bluesound-noden kan flyttes et sted jeg ikke trenger mdf-avskjær for å få fullt utslag på signalet. Veldig fornøyd i dag og tror Hans Zimmer skal få en omgang her nede i Underhuset.

    20180404_164529.jpg
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Bestilte Blue Jeans høyttalerkabler som "ventekabler" mens mine Au24 kabler er i junaiten på oppgradering. Bestilte første påskedag, og i dag tre dager etter kom de på døra med FedEx. Imponerende!

    Mangler bare at lyden er bra også..
    Hvordan oppgraderer men høyttaler kabler?

    mvh
    Bytter dem antakelig. ;D
    Ja og så beholder de dem gamle, god forretnings ide :)

    mvh
    Dere er helt på jordet:rolleyes: Audience tilbyr oppgradering av første og andre generasjons Au24 til Au24SE. Det er visst terminering og kontakter som er forskjellig. Er litt skeptisk, men sikre kilder forteller om stor (i kabelverden) forbedring.
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Bestilte Blue Jeans høyttalerkabler som "ventekabler" mens mine Au24 kabler er i junaiten på oppgradering. Bestilte første påskedag, og i dag tre dager etter kom de på døra med FedEx. Imponerende!

    Mangler bare at lyden er bra også..
    ...og "ventekablene" leverer. Liker de veldig bra. Puster Au24 i nakkehårene. Litt mindre sus fra elektronikken gjennom høyttalerene så de slipper ikke like mye gjennom. Terminering og kontakter av høy kvalitet.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kjapt spm før jeg plasserer en ordre hos BJC; De leverer ikke strømkabler? Jeg finner det ikke på siden deres...
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Kjapt spm før jeg plasserer en ordre hos BJC; De leverer ikke strømkabler? Jeg finner det ikke på siden deres...
    Nei! Og det har dem begrunnet her: Does Wire Matter? -- Blue Jeans Cable

    Absent some sort of known malfunction, there's very little reason to think that replacement of control or power cables will improve your system's performance at all. There have been a lot of strange claims made in recent years about power cords, and people paying hundreds or even thousands of dollars for them; but the fact is that a power cord, so long as it's well-constructed and undamaged, correctly sized for the load, and driving a reasonably well-designed power supply, should make no difference whatsoever to the sound of your system. The same goes for these other non-signal cables. If they seem to be working, don't mess with them

    -BB-
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kjapt spm før jeg plasserer en ordre hos BJC; De leverer ikke strømkabler? Jeg finner det ikke på siden deres...
    Da må du nok over på MCRU, eventuelt en butikk i Norge hvor du slipper mva og forenklet tollgebyr :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Lenge siden jeg bestilte fra statene nå. Lurer på om de leverer like raskt og problemfritt. Med FedEx så er jo alt betalt (for denne ene kablen kostet frakt omtrent like mye som kabelen. My bad, burde bestilt noen fler). Optisk kabel i denne lengden er ikke ideelt, men fant ingen i nærheten som leverer tilsvarende til kr. 500. Oppdatering følger. ;D

    Vis vedlegget 488440
    Hei Knarfar!
    Ble "Sales Tax (or VAT &/or Duty)" trukket fra på din ordre?
    Jeg står i Checkout og har fått "Sales Tax (or VAT &/or Duty)" inkludert.

    J
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kjapt spm før jeg plasserer en ordre hos BJC; De leverer ikke strømkabler? Jeg finner det ikke på siden deres...
    Da må du nok over på MCRU, eventuelt en butikk i Norge hvor du slipper mva og forenklet tollgebyr :)

    Takk for det. Ja, strømkabler er for å finne riktig lengde (og farge!) :)
    Får kikke litt rundt her på berget :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.694
    Antall liker
    37.929
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kjapt spm før jeg plasserer en ordre hos BJC; De leverer ikke strømkabler? Jeg finner det ikke på siden deres...
    Da må du nok over på MCRU, eventuelt en butikk i Norge hvor du slipper mva og forenklet tollgebyr :)

    Takk for det. Ja, strømkabler er for å finne riktig lengde (og farge!) :)
    Får kikke litt rundt her på berget :)
    Ja det er viktig at de er lange nok :) ser jo pent ut i det minste'

    mvh
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden jeg bestilte fra statene nå. Lurer på om de leverer like raskt og problemfritt. Med FedEx så er jo alt betalt (for denne ene kablen kostet frakt omtrent like mye som kabelen. My bad, burde bestilt noen fler). Optisk kabel i denne lengden er ikke ideelt, men fant ingen i nærheten som leverer tilsvarende til kr. 500. Oppdatering følger. ;D

    Vis vedlegget 488440
    Hei Knarfar!
    Ble "Sales Tax (or VAT &/or Duty)" trukket fra på din ordre?
    Jeg står i Checkout og har fått "Sales Tax (or VAT &/or Duty)" inkludert.

    J
    Det er totalen som det koster. Alt inklusive de gangene jeg har bestilt. Enkelt, rimelig og greit.

    OBS! Bruk det anbefalte FedEx valget! :)
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Etter den positive erfaringen med høyttalerkabelen er jeg nysgjerrig på xlr signalkablene. Er det noen her som har erfaring med dem? Ikke tror eller synsing, men noen som har hørt og sammenlignet? Feks med Vovox som mange bruker. Eller Mogami mikrofonkabler?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg har erfaring med XLR-kablene. Veldig fornøyd, men har dessverre ikke sammenliknet med Sjarlatan Audio Lurium 2000 eller noe annet, og da blir det jo dessverre bare tro og synsing, så jeg kan nok ikke hjelpe deg. :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn