Blue Jeans Cable's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Mulig det er nevnt, men jeg orker ikke skumme tråden. Forstår jeg det riktig hvis jeg leser at BJC krever forhåndsbetaling av moms når du bestiller? Slik at varene er ferdig fortollet/"momset" ved ankomst? Og på den måten slipper man gebyret på 135kr til posten (alt. 270 for varer over NOK 1000,-).
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det stemmer. Bestiller du for over 200kr hos de og velger riktig frakt, regner de ut mva og du slipper å betale noe i ettertid.
     

    Zissou

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    21
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    En stund siden jeg bestilte, men så vidt jeg husker er den inkludert om man sender med Fedex, ikke pr. vanlig post. Ikke nøyaktig regnet ut heller, men de tar ett snitt, noen sparer noen kroner mens andre betaler litt ekstra, regnet på det og tror jeg endte opp med nesten en prosent ekstra i moms ved første bestilling, sparte 1,5% ved neste.
    Verdt å merke att prisen Fedex vs. vanlig post gikk såvidt i Fedex sin favør grunnet dette, i tillegg til att man kunne spore pakken og slapp å vente en måned eller mer. Om jeg husker feil satser jeg på det kommer en korrigering snart.:)

    Obs!: Bestill fra US siden deres, har ikke prøvd den engelske (om de fortsatt har den), men virker som om det er mer trøblete og kan bli dyrere grunnet moms-greiene.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Uhyre greit opplegg! Tenkte å bestille 4foot shotgun biwiresett (dvs 4 lengder) av Ten White til mine monoblokker. Totalt inkl ALT= 210usd.
    Fedex var kun 9usd dyrere enn dårligste vanlige shipping (og billigere enn de andre alternativene). Så da slipper jeg å vente 1måned, og slipper å betale 270kr til posten i fortollingsgebyr. Alt for skarve 9 dollar mer!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    US-siden og FedEx, ja. Helt gull. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Det får en til å lure på hvorfor andre ikke har skjønt hva god service er. Men det har nok også litt å gjøre med hva slags post-avtaler og tilrettelegginger som som finnes.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.400
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det får en til å lure på hvorfor andre ikke har skjønt hva god service er. Men det har nok også litt å gjøre med hva slags post-avtaler og tilrettelegginger som som finnes.
    Enig och det verkar som att FedEx är oslagbara på leveranstid och enkelhet för kunden då eventuell tull, moms och avgifter redan är betalt i utgångspunktet. När du får varan på dörren efter tre dagar är det bara att signera och så slipper man tänka mer på det. Det är i alla fall min erfarenhet av diverse transportfirmor.
     

    okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Noen som vet om man kan skru kabel fra kontakten på HTkabel fra bjc, ser sånn ut men er ikke sikker
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet om man kan skru kabel fra kontakten på HTkabel fra bjc, ser sånn ut men er ikke sikker
    Ikke på de sveisede kablene, naturlig nok. Du kan løsne på "kappen" (den grå delen) men bare for å inspisere kabelen/sveisingen.
    De andre spadene og bananene tror jeg er skrudd og kan demonteres.
     

    okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Plutselig var den en kabelen løs, prøvde å få den på plass men den er nok sveiset på en eller annen måte. Ingen spor av loddetinn.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.630
    Antall liker
    32.530
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Plutselig var den en kabelen løs, prøvde å få den på plass men den er nok sveiset på en eller annen måte. Ingen spor av loddetinn.
    Den såkalte sveisinga er "mekanisk" altså pressing med meget stort trykk, ikke noen form for varme blir brukt, derav ingen spor av loddetinn eller annet fra den "prosessen" ;)
    Helt ufattelig at en sånn har løsnet:cool::rolleyes:

    gismo
     

    vadefugler

    Medlem
    Ble medlem
    25.09.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    5
    Da kom det pakke med fedex og er offisielt venn :)
    Tok nøyaktig tre døgn før de var på døra, ikke verst...
    Ikke noe å si på byggekvaliteten. Kanskje ikke noen smykker, men samtidig liker jeg enkelheten og det litt "rå" utseende. De utgir seg for hva de er og ikke noe rart som er kledd opp i finstasen.
    DSC_0410.jpg


    Byttet ut div gammelt av monster og tara labs. Hvor av den eldste kabelen er rundt 25 år :)

    DSC_0413.jpg
     
    Sist redigert:

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Er det uk eller com siden som lønner seg om dagen?
     

    vadefugler

    Medlem
    Ble medlem
    25.09.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    5
    Bestilte fra USA siden da jeg ikke viste om den andre. Så det var endel billigere via UK, ihvertfall selve kablene. Har ikke sjekket om det er samme fraktavtaler som på US siden. Fedex er genialt i den forstand at det er kjapt og at du betaler moms/fortolling når du bestiller. Tommel opp :)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    I mitt oppsett har jeg noen JC-kabler som er 4 fot, som er akkurat passe. 2m ville vært alt for langt og 1m litt for kort.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Du trenger ikke bestille i HELE fot fra USA, eller i HELE meter fra UK.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det har du rett i, men i fra USA må lengden være en multippel av 1/2 foot, og i UK multippel av 25cm.
     

    okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Tenkte å kjøpe hdmi kabler fra bjc men det var mange typer å velge mellom. Ka må man ha om man kjøper tv med 4K.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Tenkte å kjøpe hdmi kabler fra bjc men det var mange typer å velge mellom. Ka må man ha om man kjøper tv med 4K.
    Så lenge det ikke er kilder med 4K så trenger du ingen spesiell kabel. TV'ene oppskalerer selv. Når det kommer avspillere og dekodere med 4K kan det hende du trenger noe mer avansert.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Kjenner du til bjc sine kabler, og eventuelt en anbefaling derfra
    Jeg har ingen erfaring med deres HDMI-kabler, men ut fra det jeg kan lese så bør du kjøpe en av "deres" egne kabler, enten FE eller Series-1

    FE er tilpasset for kortere lengder 0,33m og opp til 2-3Meter, mens Series-1 er tilpasset lengre strekk. 1.2m og oppover. Disse kablene er også godkjent for 4K

    De billigste kablene deres er kabler fra Kina, som du garantert får kjøpt enda billigere andre steder.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.541
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ordnes toll osv direkte fra Blue Jeans?

    Vurderer å bestille fra Blue Jeans sin side i UK.

    Ser det kommer et beløp med forklaring "Sales tax (or VAT &/or Duty)

    Betyr det at fortolling og betaling av norsk moms er inkludert i totalbeløpet man betaler til dem?

    Håper noen kan gi meg et svar på dette, for jeg har tidligere kun kjøpt uterminert høyttalerkabel direkte fra USA, og da mener jeg at det ble gjort i Norge.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å bestille fra Blue Jeans sin side i UK.

    Ser det kommer et beløp med forklaring "Sales tax (or VAT &/or Duty)

    Betyr det at fortolling og betaling av norsk moms er inkludert i totalbeløpet man betaler til dem?

    Håper noen kan gi meg et svar på dette, for jeg har tidligere kun kjøpt uterminert høyttalerkabel direkte fra USA, og da mener jeg at det ble gjort i Norge.
    Jeg har bestillt et par ganger i USA og krysset av for FedEx som er anbefalt av Blue Jeans. Har betalt et engangsbeløp for transport og kabler. De kom på under en uke begge forsendelsene levert på døra. Utrolig. ;)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.541
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Vurderer å bestille fra Blue Jeans sin side i UK.

    Ser det kommer et beløp med forklaring "Sales tax (or VAT &/or Duty)

    Betyr det at fortolling og betaling av norsk moms er inkludert i totalbeløpet man betaler til dem?

    Håper noen kan gi meg et svar på dette, for jeg har tidligere kun kjøpt uterminert høyttalerkabel direkte fra USA, og da mener jeg at det ble gjort i Norge.
    Jeg har bestillt et par ganger i USA og krysset av for FedEx som er anbefalt av Blue Jeans. Har betalt et engangsbeløp for transport og kabler. De kom på under en uke begge forsendelsene levert på døra. Utrolig. ;)
    Takk for svar :) Jeg regnet med det var slik, men ville forhøre meg før evt bestilling :)
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Skal si det går fort hos Blue Jeans. Tok 50 timer fra jeg bestilte til FedEx var på døra mi hjemme. Da har de rukket å motta ordre, produsere 5 kabler av varierende lengde og sende det fra Seattle til Oslo :)

    Nå gjenstår det å se at de er så bra som jeg tror når jeg får koblet dem opp i løpet av helgen.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Skal si det går fort hos Blue Jeans. Tok 50 timer fra jeg bestilte til FedEx var på døra mi hjemme. Da har de rukket å motta ordre, produsere 5 kabler av varierende lengde og sende det fra Seattle til Oslo :)

    Nå gjenstår det å se at de er så bra som jeg tror når jeg får koblet dem opp i løpet av helgen.
    Nå er det alltid farlig å si noe om lyden på kabler, men opplever at mine White TEN eller hva de nå heter er utrolig bra. De gjør i hvert fall ikke noe galt.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.541
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Må si jeg er imponert over hvor raskt kabler fra blue jeans blir levert. Og ikke minst imponert over prisen levert på døren.

    2200kr for et sett bi-wire kabler ferdig terminert, optisk kabel, coax kabel og en analog rcakabel ferdig levert på døren!!

    La inn bestilling på høyttalerkabler, coax, optisk og analog rca fredag kveld.
    Allerde søndag morgen var de på Kastrup. Derfra gikk det betydelig saktere, ble levert på døren i dag like etter kl 16.

    Men, uansett, det er rask levering!!!!

    Har nå byttet samtlige kabler i anlegget til blue jeans. Og må si jeg er veldig fornøyd med kvalitet på kablene.

    Om det er placeboeffekt, kanskje, men synes det låter bedre med disse kablene enn de jeg hadde før ;)
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    blue jeans er kvalitet kjøper bare det nå før så prøvde og byttet kjøpte nye og det var alt av kabler i alle prisklasser helt opp til god vei til et nytt hus
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    blue jeans er kvalitet kjøper bare det nå før så prøvde og byttet kjøpte nye og det var alt av kabler i alle prisklasser helt opp til god vei til et nytt hus
    Komma og punktum er en fin oppfinnelse. :)

    Jeg vurderer å kjøpe meg tre sett med signalkabler og et sett høyttalerkabler.
    Er folk enda like glad i signalkablene?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.630
    Antall liker
    32.530
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    blue jeans er kvalitet kjøper bare det nå før så prøvde og byttet kjøpte nye og det var alt av kabler i alle prisklasser helt opp til god vei til et nytt hus
    Komma og punktum er en fin oppfinnelse. :)

    Jeg vurderer å kjøpe meg tre sett med signalkabler og et sett høyttalerkabler.
    Er folk enda like glad i signalkablene?
    For egen del kjøpte jeg inn "full pakke", digital, interconnect og ht-kabler, sitter i dag igjen med kun ht-kablene i hovedanlegget.
    Men som vi alle vet, smaken er som baken, ingen ører er helt like og våre oppsett responderer litt forskjellig på div ting;)
    Men gode produkter, soliditet og byggkvalitet er bra.

    gismo
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    blue jeans er kvalitet kjøper bare det nå før så prøvde og byttet kjøpte nye og det var alt av kabler i alle prisklasser helt opp til god vei til et nytt hus
    Komma og punktum er en fin oppfinnelse. :)

    Jeg vurderer å kjøpe meg tre sett med signalkabler og et sett høyttalerkabler.
    Er folk enda like glad i signalkablene?
    Beklager....signalkablene er av veldig god kvalitet og gjør ingen ting galt
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Belden lager kablene for BJC. Kablene måler riktig og alt det der. Kjøp det du trenger, og glem kablene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn