Blue Jeans Cable's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    http://www.bluejeanscable.co.uk/


    Utrolig gode kabler nesten gratis.....og ja - du kan godt bruke disse i et high-end anlegg! Prøv de hvis du tør.. ;) ;D

    Noen flere venner her inne?




    Har nettopp fått meg en pakke inneholdende disse:



    BJC Belden 1800F, terminert med Neutrik NC3-B series XLR connectors (gold-plated pins)



    Forøvrig er dette en fin liten detalj:

    As with all of our products, we offer a simple and easy return policy. If for any reason you're not completely satisfied, just return the cables, undamaged, within 30 days and we'll refund your purchase price in full.
    Ingen grunn til ikke å prøve BJC før innkjøp av andre dyre kabler..
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ingen tvil, jeg er venn!
    Veldig gode høyttalerkabler, jeg har den tyngste fra Belden. Super kvalitet, ekstremt konkurransedyktige priser, og ekstremt effektiv levering direkte på døren. De ordner fortolling og moms og inkluderer det i prisen, kan ikke bli enklere.

    Hadde ikke trodd at jeg skulle skrive som venn for et kabelmerke, men vil gjerne anbefale bluejeans. De fortjener fortsatt suksess.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Jeg planla å bli en Blue Jeans venn siden jeg trengte digital kabel mellom dac og SB/CD, men fordi jeg "har så dårlig tid" (ok, prøvde meg på en teit unnskyldning der) så bestilte jeg BNC istedet for RCA digital coax.. (jaja, har etter jeg oppdaga feilen bestilt rca også, for morro skyld) o:cool: håper det fønker bra når de kommer en vakker dag (kanskje i neste uke?) ?

    Hva skal jeg bruke 6 fot bnc Belden 1694A hvit til ? skal jeg flytte parabolen ned i stua ? :) (eller kan jeg faktisk bruke den til noe annet?)

    (Mvh: VELDIG Flau PerS)
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    pstraums skrev:
    Jeg planla å bli en Blue Jeans venn siden jeg trengte digital kabel mellom dac og SB/CD, men fordi jeg "har så dårlig tid" (ok, prøvde meg på en teit unnskyldning der) så bestilte jeg BNC istedet for RCA digital coax.. (jaja, har etter jeg oppdaga feilen bestilt rca også, for morro skyld) o:cool: håper det fønker bra når de kommer en vakker dag (kanskje i neste uke?) ?

    Hva skal jeg bruke 6 fot bnc Belden 1694A hvit til ? skal jeg flytte parabolen ned i stua ? :) (eller kan jeg faktisk bruke den til noe annet?)

    (Mvh: VELDIG Flau PerS)
    Det er bare å kjøpe et dCS stack ;D, der trenger du klokkekabler som er BNC, har faktisk betilt et par stk selv fra bluejeans for å prøve om det blir noen forskjell
    Rimligt da, så ikke det verste å bomme på

    Mvh
    Geir
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Jøgga skrev:
    Super kvalitet, ekstremt konkurransedyktige priser, og ekstremt effektiv levering direkte på døren. De ordner fortolling og moms og inkluderer det i prisen, kan ikke bli enklere.
    Ble nesten litt overasket da FedEx stod på døren min allerede etter 3 dager, pakken var sendt som "FedEx Express - Extremely Urgent".. ;D

    Måtte ut med £96 for kablene vist i første inlegget, dette var altså inkl. frakt og moms! Har hatt de noen dager i systemet mitt og det låter bra, veldig bra... ;) Forøvrig var første gang jeg ble kjent med kablene i et anlegg bestående av Avalon Isis, Pass Labs og dCS/AudioAero. Det låt så sykt bra! Spurte eieren om hvilke kabler som ble benyttet og det var da BJC, fikk også vite at de var rimelige - jeg trodde vi snakket en 5-10k per kabel, skal si hakeslippet ble stort når jeg sjekket prisene på nettet!

    @pstraums
    Jeg holder med GFE, gå for full pakke fra dCS.. ;)
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    Hei, jeg bruker nå BJC gjennom hele anlegget bortsett fra IEEE1394- (Firewire), USB- og høyttalerkabler.

    Bla benytter jeg Belden 1800F/Neutrik til all AES/EBU 110Ohm digital og til balansert (XLR) drift mellom DAC og forsterkere, og 1694A/BNC/RCA 75Ohm digital til klokkestyring og digital overføring. Kablenes plugger og terminering virker meget god. Forleden sammenlignet jeg loddingen i et par standard XLR kabler som koster 10x BJC med 1800F/Neutrik og BJC hadde ikke noe å skamme seg over - snarere tvert i mot om man spørr meg. Spesielt synes jeg 75Ohms digitalkabler med BNC- og RCA- virker svært godt bygd - og BNC utgaven er perfekt til klokkestyring av dCS - komponentene jeg har.

    Jeg har aldri hatt de mest esoteriske kablene, men har i årenes løp vært innom Audioquest, Monster, Nordost, Stereovox og van den Hul og kan ikke si annet enn at BJC gir god valuta for pengene. Mvh.
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Hehhe :) kanskje det, det hadde tatt seg ut ;D (lurer på hva madammen hadde sagt da.. "Nei, du skjønner jeg bestillte feil kabel .. og siden den ikke passa til noen verdens ting her i huset så måtte jeg jo KJØPE noe som den passet til ?? ville jo være for gæærnt å kaste gode penger ut av vinduet???"

    (svarte, den der HOLDER jo kanskje... nesten så jeg ble overtalt SELV jo) 8)

    .. Tror heller vi går for denne: Si fra dersom noen ønsker å bytte bnc i rca :) Tipper jeg har begge kablene i børjinga av neste uke kanskje.. gleder meg til å se om den ser kul ut i hvit uførelse..

    Mvh: PerS

    ceroxol skrev:
    Jøgga skrev:
    Super kvalitet, ekstremt konkurransedyktige priser, og ekstremt effektiv levering direkte på døren. De ordner fortolling og moms og inkluderer det i prisen, kan ikke bli enklere.
    Ble nesten litt overasket da FedEx stod på døren min allerede etter 3 dager, pakken var sendt som "FedEx Express - Extremely Urgent".. ;D

    Måtte ut med £96 for kablene vist i første inlegget, dette var altså inkl. frakt og moms! Har hatt de noen dager i systemet mitt og det låter bra, veldig bra... ;) Forøvrig var første gang jeg ble kjent med kablene i et anlegg bestående av Avalon Isis, Pass Labs og dCS/AudioAero. Det låt så sykt bra! Spurte eieren om hvilke kabler som ble benyttet og det var da BJC, fikk også vite at de var rimelige - jeg trodde vi snakket en 5-10k per kabel, skal si hakeslippet ble stort når jeg sjekket prisene på nettet!

    @pstraums
    Jeg holder med GFE, gå for full pakke fra dCS.. ;)
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Da kom de sist bestillte først (heldigvis)

    1694A RCA/RCA .. Den er ganske tung, føles solid og den sitter som et fjell rundt kontaktene.. Den feilbestilte BNC/BNC ankommer vel en av de nærmeste dagene da tipper jeg..
     

    Vedlegg

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Bruker BJA sin Belden 1694A RCA/RCA mellom Sonos og TPA Buffalo 32S.

    Har ikke sett meg tilbake siden!
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Juhu :) I dag ankom den BNC kabelen jeg (feil)bestilte.. 6 fot Belden 1694A BNC/BNC i hvit utførelse.. Slik ser DEN ut (siden det ikke er så masse bilder av hvite kabler på Bluejeans' hjemmesiden)

    Jeg har ingenting denne passer til.. :( (hint-bytte anyone?) ;)
     

    Vedlegg

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Vennetråd? I'm in.
    Superfornuftige kabelgutter, denne BJC-gjengen. Signalkablene trives godt mellom DP-boksene mine, ser ingen grunn til å bytte med det første.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Melder meg inn i vennegjengen jeg også, har 2 sett XLR kabler og er kjempefornøyd og prisen er jo bare helt utrolig. :D
     

    sn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    13
    Jeg melder meg i gjengen jeg også.
    Kjøpte ett sett med Belden 1800F med neutrik plugger (xlr), de står koblet opp mellom cd og pre.
    Har spilt på de i en uke nå, og jeg må virkelig si at de er et funn til prisen.

    mvh
    sn
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Skal prøve strømkabelen og RCA kabelen fra de, en kompis kjøpte det pluss høyttalerkabler og ble frelst :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Bruker BJA sin Belden 1694A RCA/RCA mellom Sonos og TPA Buffalo 32S.

    Har ikke sett meg tilbake siden!
    Er en sånn på vei til meg også. Dvs rca-bnc.
    Vi får se hvor bra den klarer seg mot Vivanco'n ;)

    /jan
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Skink_123 skrev:
    Skal prøve strømkabelen og RCA kabelen fra de, en kompis kjøpte det pluss høyttalerkabler og ble frelst :)
    Mulig jeg er blind, men jeg kunne ikke finne noen strømkabler på sidene til BJC?
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Hehe :) I så fall er jeg blind også .. har kikka etter den jeg og ;)

    noruego skrev:
    Skink_123 skrev:
    Skal prøve strømkabelen og RCA kabelen fra de, en kompis kjøpte det pluss høyttalerkabler og ble frelst :)
    Mulig jeg er blind, men jeg kunne ikke finne noen strømkabler på sidene til BJC?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    noruego skrev:
    Skink_123 skrev:
    Skal prøve strømkabelen og RCA kabelen fra de, en kompis kjøpte det pluss høyttalerkabler og ble frelst :)
    Mulig jeg er blind, men jeg kunne ikke finne noen strømkabler på sidene til BJC?
    Kanskje de ikke tror skifte av strømkabler har noen effekt på lyden?
    Prøv å sende en mail og spør.
     

    pm

    Fersking
    Ble medlem
    12.08.2007
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    4
    Hei,

    Jeg har for det vesentligste Black Magic kabler, men vurderer å teste et rent oppsett med kabler fra BJC. I den forbindelse forespurte jeg om de førte strømkabler. Fikk raskt svar om at det gjorde de ikke.

    På spørsmål om han (Jeff hos BJC) kunne anbefale en produsent/distributør av gode, men "snakeoil free" strømkabler var svaret:

    "Well, UL really doesn't allow poor quality power cabling into the market, as it would create potential fire hazards. So really anything you can find at the hardware store will work great.
    -Jeff (BJC)"

    Med andre ord; de har liten tro på at veien til nirvana går via strømkabelen... Deilig og befriende :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: VVV

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Alle mine signalkabler for lyd (RCA og XLR) er BJC. Svært fornøyd. No-nonsense god byggekvalitet og skikkelig dimensjonert uten noe dill. Har hatt Black Magic Revelation IC Rhodium XLR og Kimber Silver Streak XLR før og BJC står ikke tilbake for disse i hvertfall.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken versjon er du har i RCA fra BJC?
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Han har "Blue Jeans Cable LC-1 Low Capacitance Audio Cable" ;D
    Jeg har en hvit av samme type, ser ut til at de bare har svart inne nå. Bra kontakt på pluggene.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har en beskrivelse av lyden av Blue Jeans Cable LC-1?
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Hei,

    tenker på å bestille et digital-lyd kabel (Belden 1694A, RCA-RCA) fra BJC.

    Vil derfor bare høre om det også med BJC kan anbefales å holde en viss minimumslengde på kablet? Etter å ha lest litt forskjellige steder på nettet, er planen å bestille 2 meter selvom 1 meter fysisk sett dekker mitt behov, i rikelig mengde.

    vh Bjørn
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på en ting....Belden kabler er det ikke det merket de fører på Elkjøp da?
    I så fall, koster de så mye mer der da?

    Mvh.KW
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    KW skrev:
    Lurer på en ting....Belden kabler er det ikke det merket de fører på Elkjøp da?
    I så fall, koster de så mye mer der da?
    Mvh.KW
    Har ikke sett Belden hos Elkjøp her i strøket i hvert fall, og ikke på nettet.
    Hvis det er Belkin du mener er det for skrot å regne sammenliknet med Belden. Jeg har begge.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Har heller ikke noe særlig tro på strømkablers betydning, men kunne tenke meg fire korte (50 cm) av grei kvalitet og samme estetiske utførelse som høyttaler og signalkablene, derfor hadde det vært greit om man også kunne ha bestillt strømkabler i ønsket lengde og utseende fra BJC.

    pm skrev:
    Hei,

    Jeg har for det vesentligste Black Magic kabler, men vurderer å teste et rent oppsett med kabler fra BJC. I den forbindelse forespurte jeg om de førte strømkabler. Fikk raskt svar om at det gjorde de ikke.

    På spørsmål om han (Jeff hos BJC) kunne anbefale en produsent/distributør av gode, men "snakeoil free" strømkabler var svaret:

    "Well, UL really doesn't allow poor quality power cabling into the market, as it would create potential fire hazards. So really anything you can find at the hardware store will work great.
    -Jeff (BJC)"

    Med andre ord; de har liten tro på at veien til nirvana går via strømkabelen... Deilig og befriende :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jøgga skrev:
    KW skrev:
    Lurer på en ting....Belden kabler er det ikke det merket de fører på Elkjøp da?
    I så fall, koster de så mye mer der da?
    Mvh.KW
    Har ikke sett Belden hos Elkjøp her i strøket i hvert fall, og ikke på nettet.
    Hvis det er Belkin du mener er det for skrot å regne sammenliknet med Belden. Jeg har begge.
    Du hadde svaret...........jeg blandet ;D

    Mvh.KW
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har bestilt rett fra nettsiden til bluejeanscable?
    Var innom og sjekket, og prisene virker jo veldig hyggelige.
    Når man evt skal legge inn bestilling der, må en da legge inn bestilling på "quantity=2" for å få et par, eller er quantity=1 det samme som et par eller 1 singel signalkabel...?
    En stk kabel på 1 meter til ca 25 pund er jo ikke gale
    Et sett kabel på 1 meter til 25 pund er latterlig billig...
    Et sett kabel på 1 meter til 50 pund er jo fullt levelig...

    Så er spørsmålet om hva som er "best"; blue jeans eller anticables?

    Synspunkter?

    mvh
    Proffen
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Er det noen som har en beskrivelse av lyden av Blue Jeans Cable LC-1?
    Så det er ingen som vet noe om lyden i disse? ::)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Proffen skrev:
    Noen som har bestilt rett fra nettsiden til bluejeanscable?
    Var innom og sjekket, og prisene virker jo veldig hyggelige.
    Når man evt skal legge inn bestilling der, må en da legge inn bestilling på "quantity=2" for å få et par, eller er quantity=1 det samme som et par eller 1 singel signalkabel...?
    ....
    mvh
    Proffen
    Hvis det er RCA signalkabler (Stereo Audio) er det et par for Quantity=1
    For høyttalerkabler er det en enkelt kabel.
     

    sn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    13
    Jøgga skrev:
    Proffen skrev:
    Noen som har bestilt rett fra nettsiden til bluejeanscable?
    Var innom og sjekket, og prisene virker jo veldig hyggelige.
    Når man evt skal legge inn bestilling der, må en da legge inn bestilling på "quantity=2" for å få et par, eller er quantity=1 det samme som et par eller 1 singel signalkabel...?
    ....
    mvh
    Proffen
    Hvis det er RCA signalkabler (Stereo Audio) er det et par for Quantity=1
    For høyttalerkabler er det en enkelt kabel.
    Hei.

    Jeg måtte velge quantity=2 når jeg bestilte mine XLR kabler. Da de selges pr.stk kabel.

    mvh
    sn
     

    sn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    13
    Proffen skrev:
    Noen som har bestilt rett fra nettsiden til bluejeanscable?
    Var innom og sjekket, og prisene virker jo veldig hyggelige.
    Når man evt skal legge inn bestilling der, må en da legge inn bestilling på "quantity=2" for å få et par, eller er quantity=1 det samme som et par eller 1 singel signalkabel...?
    En stk kabel på 1 meter til ca 25 pund er jo ikke gale
    Et sett kabel på 1 meter til 25 pund er latterlig billig...
    Et sett kabel på 1 meter til 50 pund er jo fullt levelig...

    Så er spørsmålet om hva som er "best"; blue jeans eller anticables?

    Synspunkter?

    mvh
    Proffen

    Jeg har i dag BJC (Belden 1800F med xlr ) som signal kabler mellom cd og pre, og anticables som HT kabler. Må si at dette spiller meget bra. Har tro på anti cables som HT kabel med sin enkle solidcore konstruksjon og tilnærmet null isolasjon (kun et tynt lakklag).

    mvh
    sn
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    sn skrev:
    ............
    Hei.
    Jeg måtte velge quantity=2 når jeg bestilte mine XLR kabler. Da de selges pr.stk kabel.
    mvh
    sn
    Det stemmer :
    -XLR selges som enkeltkabler
    -Samme med høyttalerkablene, enkeltkabel
    -RCA signakabler selges som par
    ..will be delivered as two separate cables of identical length. However, if you prefer cables which are grouped together in a common jacket, we also offer Techflex, a black plastic braided covering ..
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Faktisk litt greit å være obs på..!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    De selger vel dig.coax enkeltvis også ?
    Belden 1694A.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn