STR - "Couldn't stand the weather"
    Legendarisk av en legende.

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    Stevie Ray Vaughan.jpg

This box set contains 45 rpm versions of five albums by Stevie Ray Vaughan and also includes the sixth and final album by Stevie Ray recorded with brother Jimmie.

Texas Flood: Texas Flood became a surprise smash and established Vaughan as the preeminent guitar hero of the 1980s featuring the hit song "Pride and Joy".

Couldn't Stand the Weather: The Lone Star guitar master and his Double Trouble bandmates Tommy Shannon and Chris Layton hit their stride with the 1984 sophomore release Couldn't' Stand the Weather.

Soul To Soul: With an expanded lineup, Soul To Soul is one of the legendary guitarist's most highly prized releases that includes such fan favorites as "Look at Little Sister", "Change It", and "Say What!".

In Step: The 1989 Grammy-winning In Step contains the upbeat tracks "The House Is Rockin'" and "Scratch N Sniff".

The Sky Is Crying: A compilation album containing studio recordings by Stevie Ray Vaughan and Double Trouble between 1984 and 1989.

Family Style: The only collaboration album for brothers Jimmie and Stevie Ray Vaughan was released just one month after the untimely death of Stevie Ray. Not only was it their only collaboration recording, it turned out to be Stevie Ray's final studio performance.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Joe Bonamassa, Live from The Royal Albert Hall..
    20140731_163340.jpg

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    Johnny Adams "Room With a View of the Blues, i sommarvärmen och en GT.
    Stark rekommendation.

Newton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    Antall liker
    Vis vedlegget 267759
    This box set contains 45 rpm versions of five albums by Stevie Ray Vaughan and also includes the sixth and final album by Stevie Ray recorded with brother Jimmie.

Texas Flood: Texas Flood became a surprise smash and established Vaughan as the preeminent guitar hero of the 1980s featuring the hit song "Pride and Joy".

Couldn't Stand the Weather: The Lone Star guitar master and his Double Trouble bandmates Tommy Shannon and Chris Layton hit their stride with the 1984 sophomore release Couldn't' Stand the Weather.

Soul To Soul: With an expanded lineup, Soul To Soul is one of the legendary guitarist's most highly prized releases that includes such fan favorites as "Look at Little Sister", "Change It", and "Say What!".

In Step: The 1989 Grammy-winning In Step contains the upbeat tracks "The House Is Rockin'" and "Scratch N Sniff".

The Sky Is Crying: A compilation album containing studio recordings by Stevie Ray Vaughan and Double Trouble between 1984 and 1989.

Family Style: The only collaboration album for brothers Jimmie and Stevie Ray Vaughan was released just one month after the untimely death of Stevie Ray. Not only was it their only collaboration recording, it turned out to be Stevie Ray's final studio performance.
    Leste omtalen av denne boksen i Stereophile og den fikk skryt til tusen. Har du handlet ? I så fall hvor og hvor mye må man "blø" for den boksen?

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    Acoustic Sounds 400$

Vis vedlegget 267759

Leste omtalen av denne boksen i Stereophile og den fikk skryt til tusen. Har du handlet ? I så fall hvor og hvor mye må man "blø" for den boksen?

gujo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    Antall liker
    Blues kan ju diskuteras med djupa vecka i pannan och andra tycker det är samma alltihop.
    Om man tillåter sig ta det lite lättsamt så kan man ju hitta lite olika kategorier.

Den heltäckande & allomfattande :
    Jimi Hendrix Red house

Den stora hemlängtan:
    Muddy Waters My home is in the delta

Det stora partyröjet:
    Cornelis V : Ångbåtsblues

Den paradoxala :
    Claes Jansson & Bohuslän big band ( alt Povel Ramel ) : En glad blues

Den riktigt "ösiga" :
    Memphis Slim El Capitan

Den sk-it-ga :
    Janis Joplin Turtle blues

Den med behov av goda råd snabbt :
    Povel Ramel Gräsänkling blues

Den fantastiska live känslan :
    Eric Clapton Key to the highway

Den med det stora bandet:
    Count Basie C jam blues

Den litterärt geniala :
    Cornelis V Ett gammalt bergtroll

Den kaxiga :
    Bob Dylan Lonesome day blues

Den spänstiga :
    Duke Ellington & Johnny Hodges Royal garden blues

Och mycket mer
    mvh

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Billy D and The Hoodoos, en kar som har vært med en stund men som ganske nylig har gitt ut eget album.

Billy D. & The Hoodoos-somethin`s Wrong-S.jpg

Billy D and the Hoodoos are a musical group from Portland, Oregon, U.S.[1]

Born on the south side of Chicago, Billy Desmond grew up influenced by early rock music and blues. Billy began his career playing professionally at teen dances and parties at the age of fourteen, and by eighteen he was sneaking in Chicago blues clubs to hear greats like Muddy Waters, Junior Wells, Buddy Guy and James Cotton. Eventually, Billy would work with Wells and other blues legends such as Big Time Sarah, Robert Cray and Detroit Junior, among others.

Billy led his first band, Skid City Blues, as lead guitarist, singer and songwriter touring the Midwest during the 1970s. By 1984, Billy moved to Los Angeles, California, and studied with established artist Tony Matthews, and played for Little Richard and Ray Charles. Billy spent half a year playing guitar for Don "Sugarcane" Harris, considered by some as one of the world's greatest blues violinist.

The mid-1990s found Billy in Santa Fe, New Mexico, focusing on developing his original music. About this time, Billy D and the HooDoos materialized. They were the opening act for Los Lonely Boys and Robert Cray at the KTAO 2003 Annual Solar Fest in New Mexico, and his original song, "She's The One", was then voted the number one song by a local area artist.

Billy relocated to Portland, Oregon, in 2010. His CD, "Somethin's Wrong", has been well received and Billy regularly promotes his music through his website and by performing in local pacific northwest venues as well as festivals and venues across the US. He is known for his unique stage presence and big, effortless sound.

Billy's unique style transcends traditional blues music:[1]“ My main Electric Axe is a Suhr—custom made by a guy named John Suhr who was out of California when I got the guitar about 8 years ago. It's a Telecaster style body—both body and neck are made of mahogany—with a rosewood fingerboard with simple dot inlay. I love Humbuckers—the neck pickup is a Rio Grande "Texas Humbucker" and the bridge pickup is a Seymour Duncan "Hotrail", which is a squished double-coil that fits perfectly into a cutout originally designed for a single-coil. I use the Rio Grande most of the time 'cuz I love that fat mellow singing tone.[1] ”

Videos of Billy D and The Hoodoos performing original compositions from the CD have been uploaded to YouTube have brought high visibility and increased his fan base in the US, Canada and Europe.

In 2013, the title track of Billy's album "Somethin's Wrong" won the UK Songwriting competition Jazz/Blues category. In August of that same year, Billy D and the HooDoos won the Sin City Soul and Blues Revival video contest landing them a slot in that Las Vegas festival.

Billy D and the Hoodoos - Wikipedia, the free encyclopedia

Dag jak

Fersking
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Bergen
    Jeg betalte 3990.- på Apollon i Bergen. verdt hver krone

:)
    Vis vedlegget 267759

abbath

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Fredrikstad
    Den boksen fikk jeg i dag også fra elusivedisc, betalte ca. 350$ med frakt for 45rpm utgaven på no tilbud de hadde forrige uke. Fikk nr. 506, noe overaskende da jeg trodde det var solgt mere av denne boksen. Gleder meg som et barn til å snurre den igang!

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    Kunne tenkt meg den SRV boksen, men til over 600,- pr plate blir det bare for spinnvilt. For meg i alle fall.

Newton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    Antall liker
    Må vel si at jeg er ihuga SRV fan. Har faktisk vært å tatt på "statuen" og trasket "gaten" (6th street) i Austin. Det slår meg ofte att akk så gæli det var at denne karen forsvant for nå - mange år siden. Dog er jeg litt "sjepisk" til de såkalte "nyutgivelsene" men denne vinyl boksen virker til å være bra greier.
    Etter å ha opplevd at CDn har gått i dass med lyd (I alle fall enkelte utgivelser) har jeg vurdert alternativ til voldtatt CD lyd - og sitter nå på Jeff Beck "live at Ronnie Scotts" på CD, DVD, Blue Ray og nå Vinyl. Syntes alle låter veldig bra, så da kjøpte jeg på meg Joe Bonamassa på vinyl - da jeg syntes Live DVDene låter bæsj, nyter dog musikken. Konklusjonen etter å ha handlet J.B vinyl var fortsatt at her har han-som-skruer-på-lyd fått i seg noe som ikke er bra - for makan til sjit lyd har jeg sjeldent hørt!

Så før jeg handler noe - er dette bedre enn orginal vinylene (har orginal pressingene fra den tiden de kom ut)? Vil gjerne høre hva voksne ører mener og ikke nødvendig vis Stereophile :)
    Rock`On.
    N

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg vet intet om pressingene, har det meste, innkjøpt da det utkom, og stod utenfor Sardines og ventet på konserten. Den ble det som kjent ikke noe av, så vi ble nødt til å dra hjem og ta en av 5 om dagen. I pipeform. SRV var hinsides og det var det. Bra vi har broren hans.

Newton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    Antall liker
    Jeg vet intet om pressingene, har det meste, innkjøpt da det utkom, og stod utenfor Sardines og ventet på konserten. Den ble det som kjent ikke noe av, så vi ble nødt til å dra hjem og ta en av 5 om dagen. I pipeform. SRV var hinsides og det var det. Bra vi har broren hans.
    Kom nok aldri så "nært" som deg m.t.p å høre han live, men har det det meste på vinyl og CD. Har ikke full duplikat på vinyl, men som du skjønner vurderer jeg. Syntes dog EDIT Jimmy Voughan aldri kunne måle seg med SRV... Men det er smak og behag. Liker "Family Style" platen og må stille meg laglig for hogg og si at det er den eneste jeg har med "broder´n"...
    N

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    Kom nok aldri så "nært" som deg m.t.p å høre han live, men har det det meste på vinyl og CD. Har ikke full duplikat på vinyl, men som du skjønner vurderer jeg. Syntes dog EDIT Jimmy Voughan aldri kunne måle seg med SRV... Men det er smak og behag. Liker "Family Style" platen og må stille meg laglig for hogg og si at det er den eneste jeg har med "broder´n"...
    N
    Definitivt smak og behag ja, For meg er det helt omvendt :)

abbath

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg har ikke de originale å sammenligne med, men disse lp platene er de jeg har så langt som låter absolutt best.
    Konklusjonen fra analogplanet fra 33rpm boxen:
    "There’s not a bad record in the set, which is good since these titles are not separately available. It's all or nothing. Unless you are not fan, or hate electric blues based music, I don't hear how you can go wrong.

As far as the sound here goes, if your system can do it, if you crank up Couldn’t Stand the Weather, Soul to Soul or The Sky Is Crying, the experience will be as close to “live” as you’re likely to hear from a rock recording. The cymbal precision and extension knocked me out—in a good way.The louder the better!

To sum it up: this is an impeccably produced box set physically and especially sonically. It’s the best these albums have ever and probably will ever sound"

Hele testen kan lese her: Stevie Ray Vaughan and Double Trouble <i>TEXAS Hurricane</i>   Box Set (corrected copy) | Analog Planet

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    Etter Monk, en heller rocket Buddy Guy:
    buddy.jpg

Vinyl, bilæte stjælt fra nettet.
    PS: Dette er akkurat rockete nok for meg. Johnny Winter f eks, trår over streken, IMO.

B

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    Nå har blues-entusiastene sovet lenge. Utpreget januar-musikk, kanskje. Men JM kan passe til enhver årstid. IMHO:cool:

image.jpeg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    Akustisk blues! Bra saker dette gitt, med Charlie Musselwhite som gjesteartist. 200 grams Quality pressing / Kevin Gray mastering skader heller ikke - veldig bra lyd.
    Takk for godt tips. Veldig bra musikk og lydkvalitet over normalen. Jeg streamer Spotify.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    Legends.

EC, MM, Steve Gadd, Joe Sample, David Sanborn.

Live at Montreux.

Der er gutta sine, det:cool:

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    Denne likte eg godt,ukjent artist for meg.

Dr Feelgood,det funker alltid.

Sist redigert:

Outport

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    Antall liker
    Fant ganske tilfeldig denne reklamefrie nettradiostasjonen - Blues on Jazzradio dot com - som spiller mye bra døgnet rundt:

Blues on JAZZRADIO.com - JAZZRADIO.com - enjoy great jazz music
    +1

Anbefaler to stasjoner som kalles blues og bluesrock

Vil også anbefale contemporary vocals. Alle tre på jazzradio.com

Jeg bruker radium app på mac. Lytter til jazzradio.com via radium appen. Kjempefin lyd. Varm og behagelig. Jazzradio.com bruker muligens noe rørutstyr eller annet for å få spesielt varm lyd. Banditrock, en annen kanal. Svensk radiokanal. Har også kjempefin lyd i radium appen. Desverre så funker ikke abonnerte kanaler i radium for IOS. Bare mac. Kan godt hende disse radiokanalene har like god lyd eller bedre i andre radio apper.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    John Mayall er vel kanskje det mest strukturerte og forutsigbare artisten jeg har hatt gleden av å få jobbe litt med på promotionsiden. Det var like over midten av åttitallet, så han var clean og så buff at det var direkte mistenkelig... :rolleyes: Fin fyr, forresten. Tok med liveplaten Behind The Iron Curtain for signering siden det var med samme band som han turnerte med. Da han så den lo han og fastslo at nå visste han hvem den andre personen som kjøpte platen var. ;)

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    Du har vært så tett på Baluba, det må jeg si.
    Har en del Mayall plater, det meste på cd dog men musikken er jo der uansett :)
    Er noen år siden det ble slutt men blei flere år på rad arrangert Blues festival her på Lillehammer. Mayall var der 1 om ikke 2 ganger, men klarte jeg å komme meg dit ? Nei du !!!
    Ikke spør meg hvorfor men må har vært bevisstløs i gjerningsøyeblikket :confused:.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    Du har vært så tett på Baluba, det må jeg si.
    Har en del Mayall plater, det meste på cd dog men musikken er jo der uansett :)
    Er noen år siden det ble slutt men blei flere år på rad arrangert Blues festival her på Lillehammer. Mayall var der 1 om ikke 2 ganger, men klarte jeg å komme meg dit ? Nei du !!!
    Ikke spør meg hvorfor men må har vært bevisstløs i gjerningsøyeblikket :confused:.
    Jeg vil rett og slett kalle Mayall en ekte norgesvenn. Han har turnert landet på kryss og tvers, og etterhvert ble han så lommekjent her i landet at han var sin egen roadmanager og booket de fleste konsertene personlig. Men han slengte alltid noen konserter til oss i Slideback som hadde vært med på å bygge opp populariteten hans som liveartist i Norge på åttitallet, før han anså seg selv som kompetent til å ta over jobben. Fair og square det. Han hadde jo ingen kontrakt med oss lenger.

Btw, det er fint å ha vært tett på. Det gir meg mye å mimre over nå som jeg begynner å merke at jeg ikke er en ungfole lenger. :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn