Nei, nei, nei - skidåkning kan du vente med til etter nyttårÄntligen![]()
|
Nei, nei, nei - skidåkning kan du vente med til etter nyttårÄntligen![]()
Dette er et raust tilbud du absolutt burde takke ja til Cash. Spesielt dette med vedkløyvingen.Skidåkning er vel unyttig kaloribrenning?
Hvis du vil ha mosjon Cash, så kan du få lov å komme hit og måke snø,
-helt gratis!
PS,-har et par favner ved her som skulle vært kløvd også.![]()
Helt klart ptbDette er et raust tilbud du absolutt burde takke ja til Cash. Spesielt dette med vedkløyvingen.Skidåkning er vel unyttig kaloribrenning?
Hvis du vil ha mosjon Cash, så kan du få lov å komme hit og måke snø,
-helt gratis!
PS,-har et par favner ved her som skulle vært kløvd også.![]()
Husk at i gamle dager, før skidåkning ble et "yrke", så var de aller beste utøverne skogsarbeidere.
Takk for den, Blues! Jaggu ikke lett å navigere seg i Bowie-farvannet hellerDet er en del snakk om ulike utgaver/pressinger/represser av vinylplater.
En som definitivt er bedre enn min gamle bokkklubbenutgave er 2012 40th. anniversaryutgaven av Bowies ZIGGY.
(Det er ikke snakk om "gullutgaven")
For å nerde ytterligereDet er en del snakk om ulike utgaver/pressinger/represser av vinylplater.
En som definitivt er bedre enn min gamle bokkklubbenutgave er 2012 40th. anniversaryutgaven av Bowies ZIGGY.
(Det er ikke snakk om "gullutgaven")
Ja, det var første gangen jeg hadde gleden av å lytte til slike høyttalere. Skal dele litt av mitt inntrykk av ditt oppsett, men jeg er jo ingen HiFi-skribent, så jeg får bruke mine egne ord. Og - ikke var jeg "utskremt" for å skrive noen test/omtale av et definert oppsett heller, så det blir i runde former hvordan jeg synes det helhetlig låt hos deg på litt ulik type musikk (og innspillingskvaliteterEttersom jeg forstod var det ditt første møte med Maggies, og det blir interessant å se hva du synes.
#ikkemissunneligidetheletattJeg må si at jeg gleder meg innmari til Jason Isbell 400 unit på Sentrum Scene i kveld.
I tillegg får vi også Tift Merritt som ikke er dårlig heller. Utsolgt lenge, så jeg tipper stemningen blir god
Her i Berlin i forigårs![]()
Interessant å lese dine betraktninger, ptb.Ja, det var første gangen jeg hadde gleden av å lytte til slike høyttalere. Skal dele litt av mitt inntrykk av ditt oppsett, men jeg er jo ingen HiFi-skribent, så jeg får bruke mine egne ord. Og - ikke var jeg "utskremt" for å skrive noen test/omtale av et definert oppsett heller, så det blir i runde former hvordan jeg synes det helhetlig låt hos deg på litt ulik type musikk (og innspillingskvaliteterEttersom jeg forstod var det ditt første møte med Maggies, og det blir interessant å se hva du synes..
Maggi´ne ruver godt, i selv den romslige stua , og din kone er nok satt opp med en annen WAF-modul enn hun jeg deler bo med.
Lydbildet er stort, bredt og dypt, der jeg fikk følelsen av å sitte nært og se litt "opp på scenen". Ikke noe feil med det, men litt uvant og annerledes enn jeg er vant med i mitt oppsett. Du nevnte selv at lydbildet endrer seg, og fremstår noe mer "pinpoint-definert" om du kryssbytter høyttalerne, men utfra egen preferanser hadde valgt å ha det slik.
Jeg synes den tonale balansen var bra og selv om det er litt mer "frempå" oppover enn hos meg, kunne jeg helt uproblematisk levd med dette hjemme. Det er ingen ting som direkte stikker seg ut og tar fokus vekk fra helheten. Basskarakteristikken, og slik du har valgt å integrere sub´n synes jeg fungerte fint. I min verden foretrekker jeg heller et snev av litt mye bass, enn for lite bass. Tror vi deler synet på det. Om noen forstår hva jeg mener, så vil jeg si at lyden fremstår mer i retning "crisp" enn "sparkling". Her kan jo Cadenza Black´n være en betydelig medvirker til dette.
Oppsettet har sine klare styrker mot vokal gjengivelse og akustisk basert musikk. Det er et bevisst valg du har gjort, men det fungerer også bra mot musikk med mer trykk og "dårligere" innspillingskvaliteter. Eksempelvis Child in Time fra MIJ svingte jo bra det, og mitt inntrykk er at det går an å sitte lenge å høre på slike genrés og litt mer rufsete innspillingskvaliteter uten å bli lyttetrett. Noen kompromiss og dedikerte valg må man jo uansett leve med.
På jazz-skiva (var det Peterson?) ble både tid og sted borte for min del, med høy tåviftefaktor og god antydning av nakkehårsreising. Det samme gjorde seg gjeldende med sporet fra Cooder-skiva vi spilte. Begge de skivene må nok inn i egen samling.
Kort oppsummert - veldig bra. Ikke minst ved at anlegget står i en helt ordinært møblert stue - og ikke i et dedikert, akustisk tilrettelagt lytterom.
![]()
Det er mange ulike veier til Rom, og egne preferanser setter jo helt klart en del føringer for de valgene man gjør. Likeledes er det rommet anlegget skal stå i med på å sette ytterligere føringer. Det viktigste er at man selv liker lydgjengivelsen av det oppsettet man har. Hva andre synes og mener er alt fra sekundært til uvesentlig. En av de fine tingene ved å besøke andre, eller få besøk av andre er er å utveksle meninger og erfaringer. Videre kan man snappe opp ting, eller få tips/innspill det kan være verd å prøve ut i eget oppsett, selvom ikke alt nødvendigvis vil være til det bedre - iht egne preferanser.Det jeg vil frem til med all denne rablingen, er at vi alle har forskjellige smak - en klisje, jeg vet - og at det gjenspeiler seg i måten vi setter sammen oppsettene våre på. Fair enuff!Det er fascinerende at så mange som det er av audiofile, så er det knapt to stk som har identisk oppsett. Seff skyldes det bla at vi alle har våre unike rom/akustikk, men det skyldes vel minst like mye at vi har (litt?) forskjellige preferanser, IMO. Og som "forvaklede" audiofile, så stiller vi oss jo ikke likegyldig til de nyansene som vi detekterer, selv om de aldri er så små.
![]()
Et merkelig, forunderlig "femomen" det der. Vi snakket jo litt om det.Etter min mening er det viktigste å vite hva man vil ha, når man leter etter sin "godlyd".
Motsetningen til dette er å spørre på et forum, f.eks hvilken høyttaler er best?
Svaret på dette finnes ikke, sjøl om responsen ofte er både massiv og bastant.
Noen som vet om det finnes en utgivelse med deacent lydkvalitet som ikke snurrer fullt så fort rundt?Oscar Peterson-plata ptb likte godt er "We Get Requests" fra Analogue Productions.
Et par -tre høykvalitetsdemoskiver må man unne seg. (Større forskjell enn på kabler)
Koster noen kroner, men som kjent får man ikke det hele for det halve.
Vis vedlegget 466292