BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Da kan det se ut til at det er bare CDn som følger med som er forskjellen.
    BLACK-SABBATH-The-End-Live-In-Birmingham.jpg

Denne ligger i høyoppløst versjon på Tidal, og kan være god å ha i bakhånd når man på et tidspunkt blir lei julemusikken til Kurt Nilsen, Carola og Oslo Gospel Choir.

OI.
    Tråden tippa 5000 innlegg.
    På tide å gi seg?

Sist redigert:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.099
    Sted
    Bartistan
    The End hørte jeg delvis igjennom i for/ettermiddag og ble positivt overrasket :)

I tillegg har du tvunget meg til å gå gjennom alle 27 Tip o' The Hat viddåiene, så takk for dEt :p
    Søstrene sisters har en nærmest telepatisk taiming og intonasjon og gjør også antikke bluesting på en måte som for første gang griper meg (hvilket nok sier mer om rockeignoranten enn om andre artister :p )

Edit: Ikke gi deg!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt av en julegave! Hadde passet fint under mitt tre også, selv om jeg selvfølgelig har den på sølvplate i kombo med russerplata.

Har selv gått litt lei etter de siste platene til Bjella, men Heidersmenn er en kanonskive!

Har jo nå to platespillere, så da har jeg sikkert lov til å skrive skive ;)
    Du har lov til å skrive skive. Og du kom meg litt i forkjøpet der. Ikke at jeg er lei av Bjella, jeg har beskyttet meg mot å bli overeksponert på grunn av hiphet og god lyd. Men jeg har hørt alle albumene, og i ettertid er det hevet over enhver tvil at Heidersmenn står seg best, og blir vanskelig å overgå.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.373
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Takk for den RoDa.
    Utvilsomt særpreg på Marja Mortensson. Hun viser at samisk musikk er mer enn Mari Boine.
    Her er det bare å finne fram Sjamantromma og drive med inn på den imaginære vidda.:)

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.212
    Torget vurderinger
    11
    Når vil du komme og høre på Blumenhofer Genuin Fs3 Mk 2 ? Kjerringa drar til London i kveld så jeg kan danse på bordet i hele helgen :).

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Årets favorittsøstre feirer Little Richards 85 års dag i forgårs, 5 desember.
    Nuvel. Favorittsøstre indeed, men dette var kanskje ikke akkurat deres lyseste øyeblikk? :p
    @ baluba:ikke så rart at noen tror Klipcsh er TYSK vel!;):p:rolleyes:8)

Jeg er helt enig, ikke den beste av Tip o the Hat videoene, men det er nå ikke hver dag Little Richard fyller 85 år!;)

Hakket bedre Rebecca, upretensiøst på sengekanten, med Hendrix`Little Wing:

Ser fram til å høre Blumenhofer på Octave og Feickert/Cadenza Black på søndag!;)

villfarelser fredag skimmer.jpg

Vil ønske alle god helg.:)

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    blumenhofer husky.jpg

RBN og jeg hadde gleden av å høre Blumenhofer Genuin FS 3 MK 2 hos srtorp Husky&Hafai(!;)) i går.
    srtorp er så beskjeden, (fornuftig?:rolleyes:) at han lar være å vikle seg inn i egen tråd.
    Derfor tar vi en liten rapport her i bluesbreakertråden blandt hundene og hestene...:p
    Dessverre er ikke bildene så gode som de burde være for å yte høyttalerne og anlegget full rettferdighet.
    Håper dere bærer over med det.

Jeg hørte disse høyttalerne på Hortenmessa i høst, og med inntrykket derfra hadde jeg forventninger om at dette kunne være bra.
    srtorp har fått låne disse av en velvillig importør. SÅNN skal det være!;)

Denne høyttaleren har en størrelse de fleste entusiaster finner plass til.
    Også ektefeller/ samboere/partnere bør kunne akseptere disse i stua. (SYNES JEG!:cool:)
    Blumenhofers finish/utførelse, treverk osv er upåklagelig. Virker solid bygd. Ikke noe flashy jåleri, samtidig som de framstår som litt utenom det vanlige mht design og trevalg. Jeg liker utseendet.

Rundt regnet kunne vi klokke inn 4 timer pluss, til lytting og plassering nå søndag. Etter litt jobbing ble det riktig bra synes jeg. Bildene er tatt underveis, og viser IKKE endelig plassering av høyttalerne.
    Bassen satt etterhvert med bra punch og kontant betaling. Likeledes scene og bredde på lydbildet. Etter å ha brukt tid og målebånd ble høyttalerne gode venner med rommet. Vi brukte en del tid på å flytte fram og tilbake til frontvegg og i bredden,-og det ble stadig bedre. Faktisk radikalt.
    Det er mulig det er enda mer å hente på finjustering av Toe in (som etterhvert ble liten).
    Det må spilles mer med kjent musikk for å få "The finishing touch".
    Hornet på toppen er justerbart da det kan flyttes fram og tilbake etter et gradert spor/skinne. Dette ble det ikke tid til å prøve ut i går.
    Det er vel en grunn til at konstruksjonen er laget slik, så man må anta at det også her er muligheter å jobbe med.

blumenhofer sahara.jpg

Vi hørte (etterhvert bra) bass, SMEKK/dynamikk, nærvær og livaktighet.
    Dette er hornhøyttalere på godt og vondt, og på noe materiale kan lyden oppleves som vel mye "på" og lite tilgivende. Likevel sjelden slitsomt.
    Lyden ble ved riktig plassering fyldig og klar, og man opplevde at man ikke måtte spille høyt hele tida for å bli med inn i musikken.
    Lyden fylte rommet fint, og jeg opplevde disse Blumenhoferne som lettere å få til i rommet enn Mårten Django som vanligvis står i anlegget.
    Det var fint å høre på, ikke bare i sweet spot, men også i sofaen bak i stua.

Det ble spilt mye ulik musikk. Mest fra den fortreffelige Luminboksen som kilde.
    Jeg nevner kort; Lorde Royals, Brian Bromberg April in Paris, Sarah mcLachlan Dantes Prayer, Natalie Merchant Carnival, I May Know The Word, Katie Melua The Swallow, Colter Wall, Motorcycle, Lou Reed Vicous (live in London),
    Vestbo Trio, Mudslide,Marialy Pacheco, En El Camino, Oscar Peterson You Look Good to Me, Nick Lowe Old Magic osv, osv.

Det står en kapabel Dr Feickert Woodpecker m 12" Jelco og Cadenza Black i anlegget også, og det ble spilt et par spor,
    men for lettvinthets skyld var det greit å ha fokus på streaming og hard disc som kilde.
    Det var ingen tvil om at Blumenhoferne trivdes godt sammen med Octave V80 forsterkeren.
    Mullard cv 4003 i pre passet fint for anledningen.:)

blumenhofer anlegget.jpg

Disse høyttalerne spiller musikk med et engasjement og driv man ikke hører hver dag.
    Hvis man ønsker en morsom høyttaler som fremdeles er i stand til å varte opp med Feinschmeckeri bør denne være på sjekklista.

Takk til verten for hyggelig og interessant besøk,-OG MIDDAG;)
    Takk også til importør Nordic Sound Design som velvillig har lånt ut disse flotte høyttalerne.

bluesbreaker

Sist redigert:

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.212
    Torget vurderinger
    11
    Hei og takk for besøket, alltid like hyggelig og lærerikt.

Du oppsummerer så bra at jeg bare vil legge inn et pr bilder som yter Blumenhoferne mer rettferdighet.
    Er det noen andre i nærhet som vil høre disse, så kan det la seg ordne de blir noen dager til :)
    Blumenhof2.jpg
    Blumenhof1.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Alltid moro at noen tar seg tid til å rapportere :). Hva endte dere opp med mht avstanden mellom ht? Hadde vært sabla moro å få lyttet til de med SET også.

100k kr for paret er jo ingen gi-bort-pris akkurat, så det er vel rimelig å stille høye forventninger til de. Og det virker som de innfridde også.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Prisen diskuterte vi ikke!;)
    Det er klart det skal låte godt i denne prisklassen. Det er likevel ingen selvfølge at det alltid gjør det, dessverre.

Mål og avstander husker ikke jeg, så ta det med srtorp.
    I hvert fall tålte rommet at høyttalerne stod nærmere veggen enn først antatt,
    så de ble flyttet bakover, og bakover til bassen "satt", og det rotet seg ikke til ellers i lydbildet.
    Marten høyttalerne i svarte stofftrekk, som er med på mine bilder over, ble etterhvert båret ut av rommet.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.378
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hørte også på disse i Horten, og kombinasjonen Leben/Blumenhofer fremsto i mine ører som noe av det mest vel-lydende der i år - alle forhold tatt i betraktning da (messedemolydoppsett må man jo ta for det som det er).

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Blumenhofer er utrolig spennende høyttalere. Alt som er laget for å være rørvennlig i den prisklassen er pr. def. spennende. :rolleyes:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.378
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Selvom vi selvfølgelig har delte meninger om design, form, farge osv. så vil nå jeg si det slik at den Blumenhofer høyttaleren på ingen måte gjør skam på selv det mest møblerte hjem:). Det er tilstrekkelig WAF her til at den bør kunne få innvilget oppholdstillatelse hos selv kresne interiør- og møbleringsansvarlige.

Jeg har også "åpent" tilbud om hjemlån av disse, men pr. dato tror jeg at jeg (av økonomiske årsaker) skal la det ligge litt:cool:.

Forøvrig vil jeg nevne at Kjetil (dvs NSD) ikke er spes vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder utlån. Den gang jeg kontaktet han mht potensiell interesse i Leben CS 600 kjørte han "ens ærend" et NIB-eksemplar hjem til meg, men beskjed om at jeg kunne låne den så lenge jeg følte det nødvendig. I det tilfellet så løp han forøvrig ingen stor risiko. Det tok ikke for lang tid før jeg gav han beskjed om at han kunne sende en faktura, da testeksemplaret ikke kom til å bli returnert:).

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.212
    Torget vurderinger
    11
    Alltid moro at noen tar seg tid til å rapportere :). Hva endte dere opp med mht avstanden mellom ht? Hadde vært sabla moro å få lyttet til de med SET også.

100k kr for paret er jo ingen gi-bort-pris akkurat, så det er vel rimelig å stille høye forventninger til de. Og det virker som de innfridde også.
    Hei Vinagunner

Vi endte med 55cm fra front element til veggen bak på topp av Ht, bredden i mellom ble 230 cm. toe inn er moderat.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.581
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Hei Vinagunner

Vi endte med 55cm fra front element til veggen bak på topp av Ht, bredden i mellom ble 230 cm. toe inn er moderat.
    Svenker på Torget! Her lukter det tyske horn :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Hei Vinagunner

Takk! :)

55cm målt fra elementene til frontveggen er jo ikke mye. Da er de svært plasseringsvennlige i min bok. 230cm mellom diskantene høres umiddelbart litt lite ut, men regner da med at dere sitter i en likesidet trekant, da? (Seff varierer sikkert alt det der fra rom til rom, og ikke minst preferanser)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Det var nå der vi havna da gunner. Gullører, eller ikke...
    Vi skulle vel helst ha målt!!!???:p:cool:;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    plater desember 17sabbath paranoid.jpg

^^Beste vinylversjon av BS Paranoid?

Larkin Poe i beste tradisjon:

Det er vel snart på tide å sette opp 2017 albumlista fra Blåskogen.
    Satser på å få den klar til romjula, men det er nok noen 2017 utgivelser som trenger gjenhør.
    F.eks:
    R-9918357-1488546076-4344.jpeg.jpg

Det blir vel litt førjulssnadder?
    juleøl.jpg

villfarelser jul vegan.jpg

GOD HELG!

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    plater marseilles ahmad jamal.jpg

Et album som er verdt å prøve på anlegget; Ahmad Jamal, MARSEILLE
    Kreativ jazz med godlyd. Definitivt et av årets beste jazzutgivelser.
    Recording of The Month i Stereophile, November.
    Streamet fra TIDAL.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gromjentene i Larkin Poe gjør Allman Brothers Little Martha.

(Kan vel like gjerne skifte navn på tråden til Larkin Poe!??)

villfarelser tomten kommer.jpg

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Fikk spmét for en tid tilbake om lyden på denne, tok hjem den igår, gull og sölvfarget vinyl, og jeg får revurdere min tidligere uttalelse, den er bare å få hjem, om ikke den er der allerede!! :)

mvh

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.378
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Her er det vel snakk om en ny-innspilling av albumet, og ikke en re-issue/re-mix/re-master/ - er det ikke?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.378
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Den plata hadde nok hatt plass i årets The Julekalender tråden min om den hadde vært i porteføljen. Kanskje jeg bør sende en siste heltpåtampen-melding til Nissen om å hekte på et lite ønske til:)

Har ikke hørt hele plata, men ut fra de to kuttene der, så må jeg si at jeg har litt mer sansen for den nå 25 år eldre Williams. Ikke minst stemmen, som bærer preg av et levd liv:cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.180
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har sett Williams på Rockefeller, og det er sikkert mer enn 10 år sida.
    Hun så ut som hun hadde levd, og nå har hun levd enda lengre!

512naa1EVrL.jpg

Dette er nok den jeg har spilt mest. Album nr 3Lucinda Williams 1988.

• Liker
    Reaksjoner: ptb
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn