bluesbreaker
Hundeeier
Svartelva i sol, med svarte hunder i svart/hvitt.
Tenker du koste det stort med svadaen Blusern men det er et meget bra album du fikk kjøpt deg i alle fallJeg hadde meldt meg på "Vinylaften" på HiFiklubben, Hamar, i går kveld.
Vis vedlegget 572541
Jeg forstod fort at jeg ikke var i målgruppa, da det ble snakk om en mystisk pick-up som var ufattelig god, usannsynlig dyr, og som bare få hadde hørt.
Og om man noen gang skulle være så heldig...
Det viste seg å være Ortofon Cadenza Black... (da skjønte jeg at jeg er i kategorien nerd med lemfeldig omgang med økonomiske midler...)
Det var altså helt basic gjennomgang iblandet en del vranglære, men jeg satt stille og pent på stolen uten å framstå som besserwisser.
Det ble spilt på 2 ulike ProJect spillere begge tilkoblet Project riaa, NAD M10 og Dali Rubicon (6?)
Det var en ny ProJect Recordmaster med OM10 og en Classic med 2M Bronze.
Det ble spilt Roger Waters -Amused to Death og PF Division Bell på begge spillere, og ikke overraskende låt den dyreste riggen klart best.
Jeg må nesten si at jeg synes litt synd på folk hvis de tror at dette er det ypperste av vinyl-lyd. Det manglet mye på det.
Så klart forsøker man balansere, slik at folk får høre lyd de fleste kan være villige å betale den forlangte sum for.
Det er jo dumt å skremme vekk folk med høye priser. Det var hyggelig mottagelse, og alle fikk brus og sjokolade.
Jeg håper at klubben får solgt flere spillere og og vekker interesse for vinyl,og det var helt sikkert noen der som lærte noe nytt.
Jeg gikk litt tidlig i frustrasjon og rev av 2-3 hundrelapper på ei plate, så nå er alt i orden for min del.
Vis vedlegget 572545
Ja, helt enig.De fleste legger jo ikke 100K i en spiller. Cadenza Black er jo også hinsides for mange med en pris som du kan få 4 folkespillere for
Bra tiltak av klubben.
O
Jo det var en innertierDe fleste legger jo ikke 100K i en spiller. Cadenza Black er jo også hinsides for mange med en pris som du kan få 4 folkespillere for
Bra tiltak av klubben.
O
Ja, helt enig.
Jeg sier jo også noe om det, og at jeg forstår at i denne settingen er jeg utafor normalen.
En må jo likevel få lov å bli litt frustrert av en slik oppdagelse, sjøl om det skjer med jevne mellomrom.
Det var jo i det minste gode valg mht demo-musikk. Synes du ikke Evo?
Du hadde vel svært lite grunn til å være der ja.Var kanskje like greit at jeg holdt meg hjemme, av flere grunner
Det er mange som ikke liker Grateful Dead, Karmana.Hehe, du er bare så vill og gal ass
Det er en eller annen feilkobling i genene mine. Har alltid hatt en følelse av at jeg burde likt Hellbillies, men det kommer nok aldri til å skje. Når det gjelder Herr Robertsen aksepterer jeg at han ikke er i nærheten av samme kvalitet som på sine to første soloplater. Mannen er en levende legende, og dem blir det færre og færre av.
Så aldeles enig med deg!Hehe, du er bare så vill og gal ass
Det er en eller annen feilkobling i genene mine. Har alltid hatt en følelse av at jeg burde likt Hellbillies, men det kommer nok aldri til å skje. Når det gjelder Herr Robertsen aksepterer jeg at han ikke er i nærheten av samme kvalitet som på sine to første soloplater. Mannen er en levende legende, og dem blir det færre og færre av.
Ja, den "Bad Reputation" har jeg sett tidligere.Det var ein bra dokumentar om Joan Jett på NRK i går kveld.
https://tv.nrk.no/program/KOID24008218
Peder
Det var ikke få gutterom som var prydet med plakater av The Runaways på slutten av syttitallet
Det hang hos meg ogsåDet var ikke få gutterom som var prydet med plakater av The Runaways på slutten av syttitallet
Det er en av de gode tingene på HFS, repetisjon for gamle menn og deres hukommelseFett! Takk for tips
Hehe, synes det var noe kjent med første sporet jaDet er en av de gode tingene på HFS, repetisjon for gamle menn og deres hukommelseFett! Takk for tips
Ja, -grøss og gru!Så fin pickup, disse er jeg god på og ødelegge.