BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde meldt meg på "Vinylaften" på HiFiklubben, Hamar, i går kveld.

hifiklubben vinylaften.jpg

Jeg forstod fort at jeg ikke var i målgruppa, da det ble snakk om en mystisk pick-up som var ufattelig god, usannsynlig dyr, og som bare få hadde hørt.
    Og om man noen gang skulle være så heldig...
    Det viste seg å være Ortofon Cadenza Black... (da skjønte jeg at jeg er i kategorien nerd med lemfeldig omgang med økonomiske midler...:eek:)

Det var altså helt basic gjennomgang iblandet en del vranglære, men jeg satt stille og pent på stolen uten å framstå som besserwisser.
    Det ble spilt på 2 ulike ProJect spillere begge tilkoblet Project riaa, NAD M10 og Dali Rubicon (6?)
    Det var en ny ProJect Recordmaster med OM10 og en Classic med 2M Bronze.
    Det ble spilt Roger Waters -Amused to Death og PF Division Bell på begge spillere, og ikke overraskende låt den dyreste riggen klart best.

Jeg må nesten si at jeg synes litt synd på folk hvis de tror at dette er det ypperste av vinyl-lyd. Det manglet mye på det.
    Så klart forsøker man balansere, slik at folk får høre lyd de fleste kan være villige å betale den forlangte sum for.
    Det er jo dumt å skremme vekk folk med høye priser. Det var hyggelig mottagelse, og alle fikk brus og sjokolade.:)
    Jeg håper at klubben får solgt flere spillere og og vekker interesse for vinyl,og det var helt sikkert noen der som lærte noe nytt.

Jeg gikk litt tidlig i frustrasjon og rev av 2-3 hundrelapper på ei plate, så nå er alt i orden for min del.

movlp138.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.171
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg hadde meldt meg på "Vinylaften" på HiFiklubben, Hamar, i går kveld.

Vis vedlegget 572541

Jeg forstod fort at jeg ikke var i målgruppa, da det ble snakk om en mystisk pick-up som var ufattelig god, usannsynlig dyr, og som bare få hadde hørt.
    Og om man noen gang skulle være så heldig...
    Det viste seg å være Ortofon Cadenza Black... (da skjønte jeg at jeg er i kategorien nerd med lemfeldig omgang med økonomiske midler...:eek:)

Det var altså helt basic gjennomgang iblandet en del vranglære, men jeg satt stille og pent på stolen uten å framstå som besserwisser.
    Det ble spilt på 2 ulike ProJect spillere begge tilkoblet Project riaa, NAD M10 og Dali Rubicon (6?)
    Det var en ny ProJect Recordmaster med OM10 og en Classic med 2M Bronze.
    Det ble spilt Roger Waters -Amused to Death og PF Division Bell på begge spillere, og ikke overraskende låt den dyreste riggen klart best.

Jeg må nesten si at jeg synes litt synd på folk hvis de tror at dette er det ypperste av vinyl-lyd. Det manglet mye på det.
    Så klart forsøker man balansere, slik at folk får høre lyd de fleste kan være villige å betale den forlangte sum for.
    Det er jo dumt å skremme vekk folk med høye priser. Det var hyggelig mottagelse, og alle fikk brus og sjokolade.:)
    Jeg håper at klubben får solgt flere spillere og og vekker interesse for vinyl,og det var helt sikkert noen der som lærte noe nytt.

Jeg gikk litt tidlig i frustrasjon og rev av 2-3 hundrelapper på ei plate, så nå er alt i orden for min del.

Vis vedlegget 572545
    Tenker du koste det stort med svadaen Blusern :D men det er et meget bra album du fikk kjøpt deg i alle fall

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    De fleste legger jo ikke 100K i en spiller. Cadenza Black er jo også hinsides for mange med en pris som du kan få 4 folkespillere for :)
    Bra tiltak av klubben.

O
    Ja, helt enig.
    Jeg sier jo også noe om det, og at jeg forstår at i denne settingen er jeg utafor normalen.
    En må jo likevel få lov å bli litt frustrert av en slik oppdagelse, sjøl om det skjer med jevne mellomrom.;)

Det var jo i det minste gode valg mht demo-musikk. Synes du ikke Evo?;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.208
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    De fleste legger jo ikke 100K i en spiller. Cadenza Black er jo også hinsides for mange med en pris som du kan få 4 folkespillere for :)
    Bra tiltak av klubben.

O

Ja, helt enig.
    Jeg sier jo også noe om det, og at jeg forstår at i denne settingen er jeg utafor normalen.
    En må jo likevel få lov å bli litt frustrert av en slik oppdagelse, sjøl om det skjer med jevne mellomrom.;)

Det var jo i det minste gode valg mht demo-musikk. Synes du ikke Evo?;)
    Jo det var en innertier :)
    O

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.184
    Torget vurderinger
    11
    Var kanskje like greit at jeg holdt meg hjemme, av flere grunner :) :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    2000294061.jpg

Er apekatt, inspirert av RoDa som har en flott Japan-press av denne.:)
    Jeg har tatt fram min skarve 925 471-1 U.S.

Fleetwood Mac er ganske bra representert i platehylla mi. Utvilsomt et av mine favorittband.
    Dette gjelder både Fleetwood Mac som spydspiss I The British Blues Boom på 60 tallet, før Peter Green gikk av skaftet, og etter at Christine (McVie), Buckingham og Nicks omskapte FM til verdens beste pop-band.

Tango in The Night er egentlig ei fin pop-plate, men jeg må si jeg sliter litt med den typiske 80-talls produksjonen.
    Lyden er bra, men med typisk tromme og synth-lyd som var populært den perioden.
    Chistine Perfect synger likevel "perfekt",-som alltid.

Stevie Nicks hadde nylig kommet ut fra rehab etter massivt coke-forbruk.
    Hun stappet i seg diazepam i stedet, og prestasjonene på plata bærer litt preg av det synes jeg.
    I følge henne sjøl såpass, at en 4 måneders U.S. og Europa-turnè ikke er mulig å huske noe som helst fra.

Nicks tar seg kraftig sammen her, men flyter mer ut på konsertversjonen underst. Kommer likevel brukbart ut av det.
    Det er relativt lite konsertopptak å finne fra denne tida, og det er nok ryddet unna en del som ikke er bra.

Dette albumet var det siste de 5 gjorde sammen,og det var godt gjort å få til et resultat omstendighetene tatt i betraktning.
    Det kan man jo si om både Rumours og Tusk også.
    Ei fin plate, hvis man kan stå ut med 80 talls lyden.

Minner om Platemesse på Hamar lørdag 29/2 på Torghjørnet kl.11
    (v. Håkon Busterud)
    PUSHWAGNER-utstilling samtidig i samme bygget.
    GOD HELG!:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alltid fint med litt historie, når det er kombinert med god musikk er det gull. Fleetwood Mac har enda ikke helt bitt seg fast, men liker det jeg hører. Skal gi det noen flere runder :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.938
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du klarte å få meg opp fra sofaen og bort i hylla.... :);)
    En 925 471-1 WX 65 (UK) og en 1-25471 (US) her
    Samt den japanske P-13490

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    R-2346205-1278514895.jpeg.jpg

LP 40 kr,strøken,-kjøpt i går.

Har denne fra før:
    R-4147769-1426512528-6265.jpeg.jpg

Dette er jo han som alle nordmenn kjenner fra samarbeidet med Radka Toneff, og riktignok er det ikke Toneff,
    men det er ikke dårlig dette heller.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Flott konsert med Bass-trollmann Steinar Raknes og humørspreder Unni Wilhelmsen på Gregers, Hamar i går kveld.
    Det var gledelig mye godt kjentfolk der. Ca 90% av hifi-miljøet på Hedmarken!;) (Omtrentlig estimat8))

raknes wilhelmsen 4a.jpg

Veldig god stemning med spillesugne Raknes og Wilhelmsen som holdt en lang, innholdsrik, og musikalsk eminent konsert for et bortimot "mætt"
    Gregers.
    Vi fikk høre originalmateriale av begge utøvere,og begge er gode låtskrivere. Dessuten mange interessante coverlåter som for det meste skilte seg mye og positivt ut fra originalene.
    I farta husker jeg Jacksons Billie Jean, John Prine / Nanci Griffiths Speed of Loneliness , Springsteens I`m On Fire
    Allison Krauss/Robert Plant- Killing The Blues, Julie Miller/ Emmylou Harris - All My Tears, Jimmy Webb - The Moons a Harsh Mistress (ja, den som Toneff gjorde) og en heidundranes rå versjon av Dylans Maggies Farm. Det var nok fler, men husker ikke alt.

raknes bass2.jpg

Raknes bruker moderne teknikk på den gamle bassen, og gjør seg mye bruk av loops og andre effekter.
    Det blir derfor lagt lag på lag i musikken (live), og det blir etterhvert kjempestore lydbilder og mye trøkk, sjøl om det er bare en bass og to stemmer på scena. Imponerende. Anbefales.

heim.jpg

Etterpå var vi en gjeng med damer og herrer som gikk på Heim og åt og drakk.
    Takk for hyggelig selskap, dere.:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.295
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for hyggelig konsert, som du skriver meget flott og utfyllende om, og videre hyggelig
    samvær på Heim med deg, RBN og srtorp og tilhørende damer👍🏼😉

gismo

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.184
    Torget vurderinger
    11
    Godt oppsummert (som vanlig). Utrolig og få så mye lyd ut av firestrenger, veldig kult.
    Takk for en trivelig Lørdag.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Plater feb 20 (2).jpg

Noen LPer innkjøpt februar.
    Siste Robbie Robertson Sinematic, har vært omtalt før, og den låter så bra at jeg ville ha den på vinyl.
    Kaukkonnen, Magic er brukt fra platemessa på Rockefeller. Akustisk gitar med den dyktige gitaristen fra Jefferson Airplane.
    Little Village er på blå Vinyl, men det høres ok ut. Re-issue. Kremlag med John Hiatt, Ry Cooder, Nick Lowe og Jim Keltner.
    Her skal alle plasser i bandet være godt besatt. Trivelig plate.

London Calling har jeg selvsagt original 79. Dette er er en 40 års jubileumsutgave.;)
    Som på de første utgavene av dette legendariske albumet er "Train in Vain" på plata, men ikke oppført på coveret.

Dette er ei plate jeg har spilt veldig mye. Er fremdeles ikke lei, og det betyr litt å ha denne pga lyden,-jeg samler ikke Clash.

I følge det svenske "HiFi och Musik" er denne nye utgaven den beste lydmessig.
    Og det er verdt å merke seg, for dette låter bra i original også!

london callin 2019 ltd.jpg

Jonas Bryngelsson skriver:
    "Den nya versjonen har högre nivå och låter mer dynamisk och slagkraftig, ganska rejält mycket bättre, skulle jag ville säga. En okulärbesiktning visar en av anledningarna: man har graverat skivorna längre in mot innerspåret, som altså er tunnare på den nya pressningen. Trotts ökad innerspårdistorsion, låter det "dolda" innerspåret Train in Vain bättre på 2019 års version jamført med 2009:an."

Det låter fett, -er enig med svensken.:)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hellbillies, 30 år på vegen , Hamar Kulturhus 05/03/20. Innfrir alltid Live.
    Norges beste køntrirockband, høres mer og mer ut som Grateful Dead og Allman Brothers,- og det er ikke meg i mot.

Hellbillies Hamar 20 1.jpg

Lillebror Haugen overbeviste på X antall gitarer, noe som fremdeles er morsomt synes jeg.

Hellbillies LH 2a.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.933
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, du er bare så vill og gal ass ;)

Det er en eller annen feilkobling i genene mine. Har alltid hatt en følelse av at jeg burde likt Hellbillies, men det kommer nok aldri til å skje. Når det gjelder Herr Robertsen aksepterer jeg at han ikke er i nærheten av samme kvalitet som på sine to første soloplater. Mannen er en levende legende, og dem blir det færre og færre av.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Det er en eller annen feilkobling i genene mine. Har alltid hatt en følelse av at jeg burde likt Hellbillies, men det kommer nok aldri til å skje. Når det gjelder Herr Robertsen aksepterer jeg at han ikke er i nærheten av samme kvalitet som på sine to første soloplater. Mannen er en levende legende, og dem blir det færre og færre av.
    Det er mange som ikke liker Grateful Dead, Karmana.;)

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.903
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

Så aldeles enig med deg!
    De to siste har vært nedtur..

M

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var ein bra dokumentar om Joan Jett på NRK i går kveld.
    https://tv.nrk.no/program/KOID24008218

Peder
    Ja, den "Bad Reputation" har jeg sett tidligere.
    Absolutt interessant og severdig.

220px-BadReputation2018FilmPoster.jpg

Anbefaler også filmen "The Runaways" som er en spillefilm, basert på historien rundt bandet, The Runaways.
    Med Kristen Stewart som Joan Jett og Dakota Fanning som Cherrie Currie.

139bb8d88ab875466141d4086952c242.jpg

Sist redigert:

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.184
    Torget vurderinger
    11
    Så fin pickup, disse er jeg god på og ødelegge.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.802
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rapport fra Blåskogen:
    Etter alle disse åra kan det se ut til at Corona-bua vår har fått ny aktualitet.

coronabua.jpg

smilla maja mars 20.jpg

Det går ikke akkurat så lett med dette føret, men nuffe-jentene tar det med humør.

"Monica Zetterlund framförde en burlesk visa, som introducerades ungefär så här:
    ”Fôlk säger att de inte är Fröding, som har skrivit den, men det är det. För det vet jag!” "
    Dere svensk-kyndige,-er det Fröding?:

Svårt är att leva, svårt är att dø
    Svårt är att skita i mäter-djup snø.

Fra KD Langs album DRAG
    Praktfull versjon av Steve Millers The Joker.

Puss tenner, og vask hender.
    God helg til alle som ser innom tråden.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn