BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I går var det visst St.Patricks Day.
    Det gikk meg hus forbi. Får ta det igjen i dag. Jeg har vært i Irland noen få ganger. Det er mer å oppleve enn Dublin.
    Anbefaler leiebil på en rundtur sør mot Cork og tversover mot vestkysten. Så kan man kjøre nordover til Galway og tvers over til Dublin igjen. En fin rundtur om en bruker ei snau uke og ser seg godt omkring. Det er hyggelig og rimelig å bo på B&B, og irene er blant verdens mest trivelige folkeferd. Historiske puber med lokal musikk og Guinness hører med.

    Har planlagt kvelden med noen irske favorittalbum.💚🇮🇪

    IMG_20210318_105836.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En lignende tur av hva jeg tenker for kona og meg på baksiden av denne pesten! Da vet jeg om en jeg kan spørre om tips 😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En lignende tur av hva jeg tenker for kona og meg på baksiden av denne pesten! Da vet jeg om en jeg kan spørre om tips 😃
    Det kan du! Det er sikkert andre som kan mer om den grønne øya, men jeg tror vi kan ha litt felles interesser, så gir gjerne tips. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har vært mange ganger i Irland men bare i Dublin :) Fantastisk by og flotte folk, gleder meg til neste gang

    mvh
    Ja, veldig trivelig. Enda mer utafor byen på små steder synes jeg. Men det er klart det er moro når livet svinger i området Temple Bar også. 😊
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.555
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja, veldig trivelig. Enda mer utafor byen på små steder synes jeg. Men det er klart det er moro når livet svinger i området Temple Bar også. 😊
    Lite jeg har vært i Tempel Bar området da jeg liker meg best på små lokale puber men har en natt klubb jeg har vanket på i Tempel Bar distriktet :cool:

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.496
    Antall liker
    15.281
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Irland har jeg et godt forhold til! Har vært der flere ganger da jeg hadde en kamerat som bodde i Dulin noen år før de flyttet til Paris. Alle landsbyer med mer en ti hus har en pub virker det ut som og de fleste av de er veldig trivelige og med god og real mat! Har hatt noen runder i Temple Bar og i tettstedene rundt Dublin, men den morsomste pub opplevelsen jeg har hatt i Irland var på med jobben. Hele jobben dro til Irland et år og vi bodde i Kells. Den en kveldene så invaderte vi en pub og ble sittende til stengetid. Da dro verten ned rullgardinene og låste døra. Nå er det lukket fest! Enda senere på natta så gikk verten lei og ga oss nøklene og ba oss låse etter oss:LOL:🥃🍻
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det kan du! Det er sikkert andre som kan mer om den grønne øya, men jeg tror vi kan ha litt felles interesser, så gir gjerne tips. 😊
    Har vært et par ganger i Dublin og et par ganger i Belfast, men å tappe av litt felles interesser på resten av øyen er av det gode 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har vært et par ganger i Dublin og et par ganger i Belfast, men å tappe av litt felles interesser på resten av øyen er av det gode 😊
    Ikke vært i Belfast eller andre steder i Nord.
    Så The Fall på NRK, hvor handlingen hovedsakelig er fra Belfast, og da tenkte jeg faktisk at dit må vi prøve å komme oss etthvert. Bra serie forresten. Velspilt og spennende.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20201214_174839.jpg

    Musikk inn i natta. SAHB, Next 1973.
    Opprinnelig skrevet av Jacques Brel, men siden gjort på engelsk av Scott Walker. Den definitive versjon av Alex Harvey. Sterke saker dette.
    " I swear upon the wet head of my first case of gonnoreha..."

    OG GOD HELG! 😊
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke vært i Belfast eller andre steder i Nord.
    Så The Fall på NRK, hvor handlingen hovedsakelig er fra Belfast, og da tenkte jeg faktisk at dit må vi prøve å komme oss etthvert. Jævli bra serie forresten. Velspilt og spennende.
    Hjelper deg bare litt når du glemmer ord. 😉
    Fortsatt god helg 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hjelper deg bare litt når du glemmer ord. 😉
    Fortsatt god helg 😊
    Tenkte jeg skulle moderere meg, og være litt forsiktig med å smøre på, for en gangs skyld. 😊
    Bra det er flere som liker denne. Blir litt lei når så mye er amerikansk, så derfor er det bra at britene fremdeles kan lage noe som fenger.
    Fortsatt god helg til deg også R.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    Nå ble jeg aldeles målløs :oops:
    Du milde for en lekker avslutning på låten Megan la inn med sitt glitrende slide spill.
    Ikke fritt for at det ble fuktig i øyekroken, og samtidig akkurat hva jeg trengte som god natt sang.
    Tusen takk Blues :)

    Sender du den videre til David Gilmore?
    Jeg vil tro denne cover versjonen til Larkin Poe damene vil varme den gode lune aldrende herren.
    Natta...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Alex Harvey så jeg i Homenkollen... husker godt "Swampsnake"
    Det minnet misunner jeg deg @Sluket .
    Fra Ragnarockfestivalen.
    I det hele tatt har jeg hørt det gikk for seg der med bl.a.nakenbading i tjernet hvor Harvey himself deltok i netto. Jeg var litt for ung. Jeg har bare sett filmen.
    Harvey gjør også en god versjon av "Framed".
    Hele ligger på NRK tror jeg , med Teigen i storform med Popol Vuh og hele sulamitten. 😄
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå ble jeg aldeles målløs :oops:
    Du milde for en lekker avslutning på låten Megan la inn med sitt glitrende slide spill.
    Ikke fritt for at det ble fuktig i øyekroken, og samtidig akkurat hva jeg trengte som god natt sang.
    Tusen takk Blues :)

    Sender du den videre til David Gilmore?
    Jeg vil tro denne cover versjonen til Larkin Poe damene vil varme den gode lune aldrende herren.
    Natta...
    Det finnes vel tusenvis av Whish You Were Here-covere, men kanskje ikke så mange med lap-steel.
    Og Magan Lovell er "slidequeen" No Doubt!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror du bare kan glemme det, @pt.🙈
    Neppe, men denne får vi sikkert 😊 :


    -og denne Skip James coveren, Har Time Killing Floor Blues.
    (kjent fra en av mine favorittfilmer, Coen-brødenes
    O Brother Where art Thou.)

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det viktigste nå er jo egentlig om DET BLIR konsert, eller ikke. Vi må jo ta sikte på at situasjonen er noe mer "normalisert" i oktober.

    Planlagte konserter i juni og juli der jeg derimot noe mer usikker på om blir noe av.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ei anna bra dame (fra Bergen) som er dyktig på gitaren er Monica Heldal. Etter to gode album og meget bra konserter ble det helt stille. Inntil nå, som det er kommet nytt album. Sentrale medspillere er Cato Salsa Thomassen ( CS Experience, Sivert Høyem, Gluciefer, og mange flere) og Kenneth Knapstad (Gåte Motorpsycho)
    Big Dipper skriver at her høres ekko fra Led Zeppelin, Pentangle, Nick Drake og Rory Gallagher. Alle mye spilt her er i Blåskogen. LP er bestilt. 🙂

    Dessuten har hun en tatovering som ikke er dum:
    Monica-Heldal-3-Frank-Michaelsen-640x640.jpg
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.625
    Antall liker
    4.271
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 705423
    The Daily Growl.
    Lambchop, Is a Woman 2001.
    Her i vinylversjonen som kom i 2017.
    Jeg hadde ikke hørt denne låta før RBN spilte den for meg for mange år sida. Evig takknemlig.
    Dette er en slags syretest på hvorvidt
    stereoanlegget kan formidle følelser.
    (-hvis man ellers er mottagelig for slikt... )

    Er anlegget godt, så får du gåsehud i større eller mindre grad.
    Hvis ikke, så må du finne ut hvor anlegget svikter, - alternativt bytte jobb, bytte partner, eller ta en whisky til.
    Hvis gåsehuden uteblir, så er det nemlig helt innlysende at noe er galt.
    Hele albumet er en nytelse ;)

    M
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.830
    Antall liker
    50.807
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ei anna bra dame (fra Bergen) som er dyktig på gitaren er Monica Heldal. Etter to gode album og meget bra konserter ble det helt stille. Inntil nå, som det er kommet nytt album. Sentrale medspillere er Cato Salsa Thomassen ( CS Experience, Sivert Høyem, Gluciefer, og mange flere) og Kenneth Knapstad (Gåte Motorpsycho)
    Big Dipper skriver at her høres ekko fra Led Zeppelin, Pentangle, Nick Drake og Rory Gallagher. Alle mye spilt her er i Blåskogen. LP er bestilt. 🙂

    Dessuten har hun en tatovering som ikke er dum:
    Vis vedlegget 707567
    Kanskje jeg skal ta den på andre armen😁
    9E684B92-E63C-4495-B9CF-CD374F937A7D.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210330_145707.jpg

    Isfritt på Mjøsa nå. Ingen påske på Mjøsisen altså. Jentene ville bade i dag, men jeg sa nei. Noe motvillig og slukøret gikk de med på å la være. 🐾

    IMG_20210330_171046.jpg

    Ellers kom denne etterlengtede plata i dag;
    - Young Shakespeare, m Neil Young.
    Rykter forteller om et fantastisk bra konsertopptak fra 1971. Pre-Harvest altså.
    Håper å få lagt den på tallerkenen i løpet av kvelden, men plutselig ble det litt mye på en gang.🤪
    IMG_20210319_205726.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skjærtorsdag, - en dag for renselse.
    Tror det vil begrense seg til litt frisk luft.
    Fremdels Isfritt på Mjøsa.👍😊
    IMG_20210401_094851.jpg


    Ellers er det duket for en vellykket påske her i Blåskogen.
    IMG_20210331_152857.jpg

    Var forutseende og handla nok øl i god tid før folk oppdaget at påsken stod for døra.
    Ser det er mange som smaker på den nye Schou. Den er ok. Sånn ca. en 4er.😊

    Platene derimot, er begge terningkast 6.
    Endelig kom Monica Heldal med et nytt album, - Ravensdale. Lett gjenkjennelig, med mye lekkert gitarspill, men noe mer eksperimenterende mht låter og lydbilder.

    Ikke overraskende hadde gubben Young flere godsaker i arkivet. Det er vel egentlig ikke like interessant alt han har gitt ut av nye ting de senere åra, men disse gamle opptakene som kommer innimellom er gull. Og det låter bra. Her er det bare å stige inn i tidsmaskina og skru på knapper og knotter til volumet er passe for å ta oss med til Shakespeare Theatre 21 januar, 50 år tilbake i 71.

    Påskelektyren min, er vel ikke akkurat Krim, sjøl om noe av utstyret som omtales i HiFi News er kriminelt høyt priset...
    Noe av det som er spennende i denne utgaven er DeVore høyttalere som testes som komplett system sammen med Jadis elektronikk.

    Walsh har fått på seg påskeskjorta og gjør her en av sine mest kjente (utenom Eagles) låter sammen med bl.a Bluesbrothers; Steve Cropper og Donald "Duck" Dunn.

    Jeg ønsker venner og kjente, og også alle andre som ser innom bluesbreaker-tråden: Riktig god Påske!
    🐰🌞🐥
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.625
    Antall liker
    4.271
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    God Påske, Blues!
    Håper DeVore ikke gjør bort seg ;)
    John DeVore svarte meg på Facebook og lovet at det skulle bli forhandler i Norge,
    så da er det bare å glede seg :)

    Fint i solveggen i dag :cool:

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God Påske, Blues!
    Håper DeVore ikke gjør bort seg ;)
    John DeVore svarte meg på Facebook og lovet at det skulle bli forhandler i Norge,
    så da er det bare å glede seg :)

    Fint i solveggen i dag :cool:

    M
    .........da har du i tilfelle ingen unnskyldning for ikke å bli Orangutan eier 😄 Har forøvrig hørt de et par ganger, og det var gulle godt 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210328_152458.jpg

    Her er årets påske-Newfie. Han heter Jonas, er 7 uker gammel, og bor i Løten. 😊
    IMG_20210402_164117.jpg


    Fint å være ute, men heldigvis blåser det nok til at en har påskudd til å gå inn å sette seg foran anlegget litt igjen. 😊

    Da er det grønn plate på tallerkenen.
    IMG_20210402_161211.jpg

    Ravensdale- Monica Heldal. Dette låter veldig retro-britisk-folk m litt psykedelia iblandet.
    Pentangle, Jansch- Renbourn, Denny/Fotheringay, -Love it.
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.496
    Antall liker
    15.281
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Burde være obligatorisk i en hver samling👌 Oppfølgeren One World liker jeg også veldig godt, men så kom det endel skiver med litt ujevn kvalitet i mine ører. Cooltide er et litt annerledes album, men et album jeg liker godt! Så har du live albumet Foundations da😀
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.650
    Antall liker
    58.450
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @ou812rh Jeg trodde jeg hadde hørt det meste med John Martyn, men den du nevner har jeg hverken sett eller hørt. Takk for tipset.👍 Skal sjekke om den ligger på Tidal.
    Det er ellers flere veldig bra album synes jeg, og One World er helt klart et av de beste.
    IMG_20210402_182128.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Flotte bilder av Jonas Blues
    Og takk for gode tips om live innspillinger. Tok nok litt hardt i;)
    Lenge siden jeg har hørt Cheap Thrills, men den må nok på snart igjen, selv om jeg ikke har den på MoFi. Har mono pressen fra 2012 og den låter bra
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn