BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gamle favoritter med nytt album.
    Ikke dumt. Margo Timmins virker å ha "det" fremdeles. 🥰

    Albumet inneholder coverlåter.
    Nøye utplukket og av høy kvalitet.

    IMG_20220326_182116.jpg


    LP kommer ut i april en gang. Vinylpressene går for fullt, og det er lange køer for å få laget album på vinylmediet.


     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gamle favoritter med nytt album.
    Ikke dumt. Margo Timmins virker å ha "det" fremdeles. 🥰

    Albumet inneholder coverlåter.
    Nøye utplukket og av høy kvalitet.

    Vis vedlegget 804106

    LP kommer ut i april en gang. Vinylpressene går for fullt, og det er lange køer for å få laget album på vinylmediet.


    Herlig låt, herlig vokal🎶🤗
    Altså…. Itte noe slår kvinnevokaler😎🤣

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hørte litt overfladisk på Cowboy Junkies albumet i går. Virket ikke som de hadde tatt lyden på alvor, men jeg skal forsøke igjen når jeg er litt mer konsentrert.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.072
    Antall liker
    33.778
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hørte litt overfladisk på Cowboy Junkies albumet i går. Virket ikke som de hadde tatt lyden på alvor, men jeg skal forsøke igjen når jeg er litt mer konsentrert.
    Låter mye slik de bruker å låte synes jeg. De bruker ofte få mikrofoner og naturlig klang som gir et mindre analytisk lydbilde.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Følger deg på det, men det ender for meg opp med at det blir «litt grumsete» nedover i frekvens.
    Du har vel hatt basskonsulenter som har skrudd seg vill på besøk? Blir fort litt grums når slike får holde på uten hemninger. 😆

    Etter som jeg forstår er dette opptak fra flere ulike settinger over tid. De har tatt noen låter de hadde fra tidligere og satt sammen et album sammen med noe nyinnspilt.
    Nr2, 6,8 og 9 er låter som tidligere er utgitt.
    Jeg har et tribute-album til Gram Parsons på CD. Der er Nr2. Oh Las Vegas.
    Albumet er således ikke spilt inn på samme tid og sted, men mixen er nok det.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har vel hatt basskonsulenter som har skrudd seg vill på besøk? Blir fort litt grums når slike får holde på uten hemninger. 😆

    Etter som jeg forstår er dette opptak fra flere ulike settinger over tid. De har tatt noen låter de hadde fra tidligere og satt sammen et album sammen med noe nyinnspilt.
    Nr2, 6,8 og 9 er låter som tidligere er utgitt.
    Jeg har et tribute-album til Gram Parsons på CD. Der er Nr2. Oh Las Vegas.
    Albumet er således ikke spilt inn på samme tid og sted, men mixen er nok det.
    Hehe, basskonsulentene har nok gjort en god jobb, og RELen har samme innstilling nå som da dere forlot den, men det er nå en gang slik med innspillinger at noen ganger fungerer det veldig bra og noen ganger ikke like bra (i mine ører). I mine ører er det umulig å finne en innstilling på subben som passer til alt. Det handler, som med det meste, om å finne det beste kompromisset. Akkurat denne platen tror jeg bedre hadde kledd den gamle innstillingen min med «feigere» deling og gain 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.882
    Antall liker
    13.871
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Følger deg på det, men det ender for meg opp med at det blir «litt grumsete» nedover i frekvens.
    Det grumset har vel mest å gjøre med at hedemarkskurven er implementert i Bergen?
    Det raser snart sammen, i går så jeg en Bergensk skillingsbolle i Trondheim! 🙈🙈🙈
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det går mot helg.
    Fint skareføre som bærer både store hunder og tunge gubber. I hvert fall fra morgenen av. 😊
    IMG_20220401_144002.jpg


    Må prøve å få spilt gjennom de nye platene i helga. Bl.a Charlotte Gainsbourg. 5.55.
    IMG_20220401_144158.jpg


    Hun er "tungt arvelig belastet", ettersom hun er datter av Jane Birkin og Serge Gainsbourg. Et av de hotteste europeiske par, ever.
    Albumet er delvis på fransk /engelsk.
    5.55 blir av mange betegnet som et mesterverk innen pop. Lite kjent her på berget tror jeg.




    Så er det vel på tide å bytte plog?
    Hva med en Ortofon 2m green?

    FB_IMG_1648814764010.jpg


    Denne skal spare miljøet betraktelig i fht konvensjonelle pick uper i.o.m. at slitasje og avskalling av vinyl er ikke eksistererende. Vinylplater representerer oljerestprodukter som er en trussel mot miljøet. Mikropartikler i form av vinyl fra slitasje ved plateavspilling har vist seg å være et større problem enn man tidligere har trodd. Særlig blir dette sett i sammenheng med sterilitet og nedsatt seksuell aktivitet hos audiofile menn.
    Innen 2025 blir det derfor forbudt å avspille vinylplater med vanlige kjente slipninger som f. eks Shibata og MicroLine innen EU og samarbeidende land.

    Nåleslipningen på 2mGreen er en såkalt "Soft Edge Diamond, - Racing Joker a" .
    (SEDRJa)

    Den blir solgt som aprilfool Ltd i en svært begrenset periode. 🃏

    Riktig god helg til dere som henger på her. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Screenshot_20220403_002553.jpg

    Fremdeles kan vi gå på skaren.🐾
    Skaraføre som det heter her.

    IMG_20220402_113546.jpg

    Three Blind Mice er i vinden.
    Omtales i flere ærverdige tråder for tida.
    Yamamoto passer bra til formiddagskaffen.
    Dessuten låter det tullete bra.😊

    IMG_20220403_105659.jpg

    Det var ikke Robin Williams eller Magdi Omar Ytreeide Abdelmaguid som sa det først.

    Carpe diem quam minimum credula postero.
    Grip dagen, stol så lite som mulig på den neste.
    (Horatius)
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Det går mot helg.
    Fint skareføre som bærer både store hunder og tunge gubber. I hvert fall fra morgenen av. 😊
    Vis vedlegget 805674

    Må prøve å få spilt gjennom de nye platene i helga. Bl.a Charlotte Gainsbourg. 5.55.
    Vis vedlegget 805675

    Hun er "tungt arvelig belastet", ettersom hun er datter av Jane Birkin og Serge Gainsbourg. Et av de hotteste europeiske par, ever.
    Albumet er delvis på fransk /engelsk.
    5.55 blir av mange betegnet som et mesterverk innen pop. Lite kjent her på berget tror jeg.







    Riktig god helg til dere som henger på her. 😊
    Jeg har skjønt at det kan lønne seg å følge med på musikk anbefalinger fra bluesbreaker, denne skiva har jeg nå hørt igjennom på spåttifai og ja nydelig plate.
    En ting, jeg måtte skru ned volumet mye, kan virke som om den er veldig komprimert på streaming.
    Jeg er jo løs på avtrekkeren på vinyl så den er bestilt fra PK, dog med ubekreftet leveringstid. Satser på at vinylen er bra... 😁
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for god tilbakemelding @vipa .
    Produksjonen på Gainsbourg 's 5.55 er veldig spesiell. Lyden er forsåvidt bra, men noen ganger kan man lure på om det var noen former for stimuli involvert. 🙈😊
    Dette bidrar til å gjøre albumet ekstra interessant. Det er altså ingen "normal" popproduksjon.
    Lydbildet er digert, på noen låter nærmest omfavnende, og det dukker opp lyder uventet både her og der. Pianoet er veldig markant og noen ganger er det nesten som man opplever hvordan det er å være inne i et piano. Dette er altså ikke noe for purister som ønsker et virkelighetstro lydbilde. 😊
    Jeg har spilt albumet 3-4 ganger, og det er stadig noe nytt og spennende.
    Albumet må absolutt spilles høyt mener jeg.

    Gainsbourg er ikke spesielt dyktig teknisk som vokalist, men hun formidler følelser og stemninger, og visker i mikrofonen like deilig som hennes mor også gjorde.

     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    710
    Antall liker
    1.571
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har skjønt at det kan lønne seg å følge med på musikk anbefalinger fra bluesbreaker, denne skiva har jeg nå hørt igjennom på spåttifai og ja nydelig plate.
    En ting, jeg måtte skru ned volumet mye, kan virke som om den er veldig komprimert på streaming.
    Jeg er jo løs på avtrekkeren på vinyl så den er bestilt fra PK, dog med ubekreftet leveringstid. Satser på at vinylen er bra... 😁
    Helt enig!!!
    Mange supre musikktips her!
    Og også en veldig trivelig tråd, som er hyggelig å følge!😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I leting på Tidal etter nye ting gjør man et forsøk på Morcheeba, men ender i stedet opp med Meshuggah!🙃😆

    Metallmandagformiddag her altså. 😉

    Ikke denslags jeg hører mye på, og det er mange her inne som spiller mye metall og som har adskillig mer kunnskap enn meg.
    Jeg har en sønn som lytter til forskjellige typer metall og har derfor fått høre litt av hvert opp gjennom 2000 tallet. Han har desuten adskillige øvingstimer på gitar og fartstid i band. Her er Mindhive, et band han var med i som hadde opprinnelse fra musikklinja på Skjeberg folkehøyskole :


    Jeg synes de var ganske gode. 🥰

    Jeg har også sett noen kjente metallband live, så helt ukjent er det ikke. Ingen tvil om at det er veldig mange dyktige musikere som spiller i metallband. Hadde de lagt ned like mye passion og tid i skolearbeid hadde de hatt doktorgrad hele bunten. 😎

    Jeg synes det er befriende og høre noe nytt, og er heldigvis bortimot genreblind.
    Jeg har forstått at metal-musikk har utviklet seg til veldig mange ulike genre og det skrives faktisk Masteroppgaver på universitetene om dette. Jeg skal derfor ikke gi meg inn på noe utgreiing av noe jeg har minimal kjennskap til, men nevner kort at svenske Meshuggah har holdt på i over 30 år og er opprinnelsen for en type metall som kalles Djent. Det er noe med gitarlyden visstnok, men jeg klarer ikke å si hva som er Djent og ikke. 😊 Her er en som vet :

    Synes absolutt dette nye albumet fra Meshuggah har gode kvaliteter, og en fantastisk video!
    Mørkt og dystert så det holder...

    Ha en heavy metal-mandag! 🤘🙂
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.991
    Meshugga har også en "world class" herremann med stikker bak trommesettet - Thomas Haake.
    Sett på låten "Clockworks" og la deg forundre av presisjon, tempo, kombinasjoner og hvor klokke rent han spiller :unsure:
    Sinte saker detta.


    Dette må koste vilt med konsentrasjon å spille live.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20220406_185723.jpg

    I går: Storhamar vant 4.kamp i semi i hockey 5-0.
    Bra trøkk i "fjøset".😊
    Når bestemannspremie på Stjernen gikk til keeper som slapp inn 5 mål, da er det litt merkelig...🤔
    For å gjøre innlegget relevant kan jeg nevne
    den dårlige akustikken som er i den tidligere olympiahallen. Man blir virkelig glad for å høre hvordan det låter hjemme etter å ha vært en tur på hockeykamp. 😜

    Prøv denne på anlegget!
    Hold ut til det er passert 1.17. 😆

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @Karmana @ptb .Dere misforstår.
    Jeg mener selvfølgelig ikke at noen gjør Bohemian Rhapsody bedre enn Queen.
    Jeg er da ikke så tett i pappen!
    Hvis dere tar dere tid og streamer White Buffalo-versjonen over stereoanlegget dere har, i stedet for en mobil, Skjermbrett, PC eller noe annet uegnet, så vil dere muligens ha det litt morsomt med opptak /lydgjengivelse. Det har potensiale til å spille bemerkelsesverdig stort. 😊
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.140
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    @Karmana @ptb .Dere misforstår.
    Jeg mener selvfølgelig ikke at noen gjør Bohemian Rhapsody bedre enn Queen.
    Jeg er da ikke så tett i pappen!
    Hvis dere tar dere tid og streamer White Buffalo-versjonen over stereoanlegget dere har, i stedet for en mobil, Skjermbrett, PC eller noe annet uegnet, så vil dere muligens ha det litt morsomt med opptak /lydgjengivelse. Det har potensiale til å spille bemerkelsesverdig stort. 😊
    Er nok ingen som mistenker deg for å være tett i pappen Blues ;) .
    Ikke misforsto jeg heller (tror jeg), da jeg har tilgode å høre en cover som egentlig engasjerer.
    Men, jeg skal ved anledning gi den en (lydmessig) sjanse over anlegget, men det må bli over påske.
    Har dratt på hytta med "gjemmekontor" der i dag og i morgen, så starter vi påskehøytiden i morgen ettermiddag:).
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jaggu!
    Billetter til de foretrukne plasser er i båx!
    Lagt ut i dag kl 10.
    Screenshot_20220408_103559.jpg

    Jeg har ikke sett Sundfør live tidligere.
    Hun gjør ikke så mange konserter i Norge, men det har lenge vært et ønske hos meg å oppleve denne artisten. En av de aller beste musikalske kunstnere i Norge i dag.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt uvant å reise sørover i Påsken.
    Pleier som regel å være i Bittermarka.
    En avveksling altså.
    Og, endelig kom finværet til Grimstad. 🌞
    IMG_20220415_114256.jpg


    Molly, dattera sin Newfoundland.
    (Made in Blåskogen 🙂)
    IMG_20220415_170313.jpg


    IMG_20220415_141751.jpg
    IMG_20220415_124909.jpg

    Litt godt å drikke kan man unne seg etter dagens utflukt. En Lambic fra Belgia.
    Ganske spesielt øl lagret på eiketønne i tre år.
    Tullete godt . 😜
    IMG_20220415_091525.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn