BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2

    2xJ

    Gjest
    Trist som Faaaaaan 😭
    Det og miste hunder, er forjævli trist.
    Har ei seniortispe her på over 12 år.. og enn vet hvilken vei det går....
    Føler med deg R ❤
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.889
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nei og nei. Vi tenker på dere! ❤
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    Dette var virkelig leit å høre Blues :cry:
    Kondolerer

    Selv om jeg aldri traff Smilla, så kjente jeg henne liksom litt allikevel.
    Det er tungt når gode firbente venner forlater en.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det var virkelig leit å høre :(
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.465
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var en tur på Sørlandet tidligere denne uka.
    Jeg henta min datters Newfie, Molly som skal feriere hos oss i Blåskogen sammen med søstera Maja ei stund framover. På tur oppover tok vi en avstikker via Oslofjordtunnelen til Ski for å kikke innom @jorwed_ på HiFi og Vinyl.
    Molly foran de monumentale Genesis-høyttalerne. 🙂
    IMG_20220527_193809.jpg

    Siden sist hadde det kommet opp ny himling med akustikkforbedrende egenskaper.
    Merkbart, adskillig bedre men det kommer visst større tepper mm, så det blir nok enda bedre lydgjengivelse i lokalet etterhvert .
    IMG_20220528_133942.jpg


    Mye fine greier i butikken denne gangen også.
    Et beist av en VPI som sikkert vil glede en entusiast litt fram i tid:
    IMG_20220528_133701.jpg


    En Technics platespiller jeg ikke kan huske å ha sett tidligere :Technics sl-ma1.
    IMG_20220528_133612.jpg

    Ved første øyekast er den nokså lik Denon spillere fra samme tidspoke, men en ting gjør den til en kuriositet. Det er tp4-fatning til pickup på tonearmen. Dette begrenser utvalget av passende pick-ups, men er til gjengjeld fryktelig lettvint å ha med å gjøre. Utseendemessig, en fin spiller fra perioden, bruk og prestasjoner kan jeg ikke si noe om.

    IMG_20220528_133537.jpg

    Over, - en lekkerbisken som ble med @soundscape hjem. Helt rett set-up med SME 3012R og Ortofon SPU.
    Forstår godt at mange forelsker seg i disse klassiske veteran-platespillerne. 😍

    Jørgens Jack Russell-frøken og miss Molly, Newfoundlandshund. 🐾
    IMG_20220527_194017.jpg

    Jeg bladde gjennom det meste av LP-plater i butikken. (Favoritt - fritidsgeskjeft😄).
    Jeg synes det var veldig bra utvalg, og en del plater man ikke ser andre steder. Her går det an å finne noen juveler, særlig hvis man handler litt alternativ. 😊
    Disse ble med hjem:
    IMG_20220529_153650.jpg


    Little Broken Hearts.
    Jeg sitter foran anlegget nå, og må bare si at jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor jeg ikke har kjøpt denne Norah Jones-plata før.
    Denne dama er utrolig allsidig, - hun er tross alt datter av Ravi Shankar. 🙃
    De som kun har hørt den softe debuten "Come Away With Me" gjør seg sjøl en tjeneste ved å dykke litt djupere i discografien. 🙂
    F.eks "Little Broken Hearts".
    Dette albumet er stilmessig radikalt forskjellig fra andre ting Jones har levert fra seg. Mye feeling og bitterhet over tapt kjærlighet i tekstene uten at det på noen måte er "kleint".
    Hos meg låter denne på vinyl adskillig fetere og større og mer 3D, enn via Tidal-streaming. Albumet låter generelt bra, men har et nokså rått eller simpelt uttrykk.
    Ikke rått i betydning rå rock, mer at uttrykket er ganske nakent og gjennomsiktig.
    Det er ballader og elektronika med innslag av retrovibber som er gjennomgangstonen.

    Dette albumet er produsert av Danger Mouse, som har jobbet med ulike artister som Beck, JayZ, Gnarks Barkley, The Black Keys, Adele og Red Hot Chili Peppers, - for å nevne noen.
    Coveret er nærmest en kopi av plakaten til Russ Meyers film "Mudhoney"fra 1965.
    220px-Mudhoney_poster_01.jpg

    Plakat følger med albumet hvis man vil ha Norah over senga 😊
    IMG_20220529_153714.jpg
     
    Sist redigert:

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    6.875
    Kjekt når du skriver litt om platekjøpene dine, slik som med N. Jones denne gangen.
    Ellers hyggelig å se at også gjestende boffser er velkomne hos Hifi & Vinyl :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Deler langt på vei din begeistring for Little broken hearts, men også Day Breaks og Not too late hører med der «oppe».
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.465
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Deler langt på vei din begeistring for Little broken hearts, men også Day Breaks og Not too late hører med der «oppe».
    Bortsett fra juleplater og samlealbum har jeg nå alle NJ på vinyl inkl PussNBoots tror jeg. PussNBoots er forøvrig noe jeg liker veldig godt. 😊

    Kan slå et slag for den siste konsertalbumet, hvor Jones briljerer med jazzbandet.
    Det er opptak fra ulike konserter før pandemien. Det låter meget godt.
    Bare hennes versjon av Soundgardens Black Hole Sun er verdt pengene. 👌🙂
    Denne låta framførte hun på konsert kun få dager etter Chris Cornells død.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.465
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Consoler.jpg

    Raconteurs - Consolers of The Lonely.
    Rockeskive som holder seg godt synes jeg. Brukbar lyd også. 🙂
    received_1432797847162179.jpeg

    I helga blir Maja og jeg med denne gjengen fra Coolbears på utstilling. Ingen store ambisjoner på mine vegne, men det er da moro å være med. 🙂
    FB_IMG_1650619822217.jpg

    God Pinse! 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.465
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er opp og nedturer i dette hundelivet.
    Det var tungt å miste Smilla, men hun har fine avkom etter seg.
    I dag ble dattera Maja Nr2 i åpen klasse med CK og kjempebra kritikk. Smillas sønn Moses vant utstillingen!
    Best av i alt 77 Newfoundlandshunder fra flere land. Attpåtil ble han også svensk champion. Han har norsk tittel fra før. Jeg er svært stolt oppdretter. 😊

    Canned Heat aka Moses,
    på Morokulien i dag:
    IMG_20220604_225711.jpg
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Man får forhold til alt her inne, d var så vondt å høre om Smila nesten samme tid som nrk gutten gikk bort masse rip
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.465
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis noen har hørt om "BEST IN SHOW"...
    Altså IKKE HiFi Show... 🙈😜
    IMG_20220606_001559.jpg

    Her er det en fersk sånn en, for anledningen innburet for lading av "batteriet". 🐾🙂
    Canned Heat, eller Moses som vi kaller han, er fra mitt oppdrett. Han gikk til topps for 3 ulike dommere 2 dager på rad, og nå i helga vant han det største du kan vinne som Newfoundlandshund i Norge og Sverige.
    I stor konkurranse med hunder fra mange land i Europa.
    Dette er en fantastisk hund men har også en dyktig eier. Det ligger mye tid og jobb bak gode resultater. Moses konkurrerer også offisielt i Rallylydighet og vannprøver,så han er både brukshund og showdog.
    Eier og handler er min gode venn og samarbeidspartner Ingunn.
    IMG_20220606_001655.jpg


    Søstera, Couldn't Stand The Weather aka Maja, gjorde det også veldig bra.
    Lørdag ble hun nummer 2 med CK i stor åpen klasse, og i går ble hun utstillingens 3.beste tispe totalt!
    Hun er eid og vist av meg. Her er vi, med gårsdagens dommer fra U. K. 🇬🇧
    FB_IMG_1654515524413.jpg

    Oooh happy day! 😊
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.465
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen av oss var på Mala tidligere i år og hørte disse PSAudio aspen FR30:
    IMG_20220506_160744.jpg

    Disse var av de første parene som er produsert. Ut fra det lille vi hørte, må jeg si at det hørtes veldig lovende ut. Det var kontroll og styr på sakene, og en luftighet og åpenhet som tiltaler meg veldig. De er ikke billige, men koster heller ikke en million.
    Med dagens priser på High End ( unnskyld uttrykket! 😜), så bør disse være interessante for de som er i markedet og har mulighet til å plassere såpass store høyttalere. De har bånddiskant både foran og bak, og jeg innbiller meg at de trenger space.
    De er omtalt i siste nummer av HiFi News.
    Spennende lesning, hvor man bl. a. kan lese at utviklingen av disse høyttalerne har lenker til Arnie Nudell og Infinity IRS. Disse og Genesis, som @jorwed_ har, er drømmehøyttalere for mange.
    I aspen FR 30 får man noe som er bygget etter samme lydideal, men i et langt mer håndterlig format og adskillig rimeligere pris.
    Ut fra det jeg har hørt, er dette en mye bedre høyttaler enn f. eks KEF Blade Meta som er dyrere.

    Design kan man alltid diskutere, men jeg synes de er fine og fornuftig formgitt. Avtrykket er lite i fht størrelse og bestykning på høyttalerne. For mange er det viktig hvordan ting ser ut, og det er forståelig for man har dem foran seg når man lytter, og vil ellers også gjerne at de passer inn i omgivelsene de er plassert.
    Hvit er ikke min favorittfarge på høyttalere. De fåes også i svart og grå. De hadde sikkert vært fine i en spenstig farge, men tipper at det vil fordyre en del. Jeg håper det blir en mulighet med gjenhør av disse på en av messene til høsten.
    IMG_20220607_080737.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn