BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Noe må være feil her, får ikke lagt ut svar med sitat.
    Men til bluesbreaker; det er et slikt riaa-trinn jeg har kjøpt. Det låter en smule analytisk med klarhet i alle musikkens fasetter, tydelig holografi og det første som slo meg; hvilken bass! Kontant, men ikke overdreven er den. Akkurat slik jeg liker det.
    Trinnet har jumpere inni som kan bidra til å tune lyden til det noe varmere og det vil jeg sjekk ut etter hvert.
    Har dere ruskevær og til og med hvit nedbør? Ikke så her. Strålende sol og 12 grader. En nordnorsk sommerdag over snittet, altså.
     
    Sist redigert:

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    I Madrid kan du drikke både øl og rødvin. Og kanskje en liten calvados?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Madrid er imponerende, både kultur og gane får sitt der!

    / Morten
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Merk: vinyl-mannens nærmest danskklingende foræninger.


    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Madrid er en såkalt no-brainer for de som er glad i kunst kultur, mat og drikke.
    Det kommer litt mer om dette i tråden her, men er så vidt hjemme for å bytte skjorte før Ane Brun i kulturhuset i Hamar!:)

    CIMG6741.jpg


    Har såvidt fått pakka ut av kofferten.
    Litt enspora i handlevaner. Stort sett Bellota-skinke og vinyl:)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.676
    Antall liker
    32.744
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Madrid er en såkalt no-brainer for de som er glad i kunst kultur, mat og drikke.
    Det kommer litt mer om dette i tråden her, men er så vidt hjemme for å bytte skjorte før Ane Brun i kulturhuset i Hamar!:)

    Vis vedlegget 379772

    Har såvidt fått pakka ut av kofferten.
    Litt enspora i handlevaner. Stort sett Bellota-skinke og vinyl:)
    Blir du aldri lei skinke og vinyl blues:rolleyes::cool:.....vælkøømin hemmat, kos deg på Ane Brun, vil tro jeg burde vært der....:cool::cool:

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Blir du lei Bellota er du bra bortskjemt og matlei gismo!
    Ellers skal det sies at alt fortæres ikke her i huset.
    Jeg pleier ofte å kjøpe med litt og gir bort til slekt og venner som setter pris på slikt.:)

    Jamoneria:
    CIMG6676.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Foto HA


    "Ane Brun løftet taket."
    Står det å lese på sida til Hamar Arbeiderblad i dag.


    Foto HA

    Dette ble årets eneste AnJazz-konsert på meg i år.
    Forøvrig et arrangement som er noe av det mest interessante kulturlivet i innlandet kan by på.

    Jeg og mitt følge satt midt på 7. rad. Litt bak Trondmeg og RBN som hadde benka seg godt på "orkesterplass" på 2.:)

    Ane Brun er etterhvert blitt stor internasjonalt, og vi var fantastisk heldige som fikk oppleve denne verdensartisten på ei så lita scene med kvalitetslyd og lys.
    Lyden satt som ei kule, og bandet var fantastisk med et smekk og en taiming hinsides det meste man hører ellers.
    Brun åpnet med å si at de skulle spille mange låter, og ville ikke prate bort tida. Likevel viste hun god kommunikasjonsevne og hadde fin dialog med publikum, som tross kun sitteplassbilletter, både fikk lov å stå og klappe, danse og synge.:)

    Jeg er positivt overrasket over hvor nære opp til lydbildet på plateinnspillingene liveproduksjonen lå.
    Jeg tenker da på de to siste albumene hvor klang og rytmer er relativt komplekse.
    Lydbildet var digert!

    Ane Brun selv gjorde visuelt ganske mye av seg, og framstod som en scenepersonlighet som ga meg assosiasjoner til Bowie og Kate Bush.
    Det er ikke sikkert alle hadde samme vibben som meg, men iallfall var det ikke snakk om å stå rett opp og ned med en gitar.
    Det var energisk.

    To trommeslagere i bandet er alltid kult hvis det sitter, og de ikke er i veien for hverandre. Her satt det.
    Vekselvis bass og kontrabass med og uten bue bidro også til et litt uvant men variert fundament.
    Keyboard med alt fra skjørt pianospill til tungt synthgroove.
    En gitarist som befant seg mye bak pedalsteelen, men også trakterte en halvakustisk Gretsch, og Telecaster.
    Kvinnelig korist som spilte nydelig fiolin og også perkusjon.

    Brun gjorde alle sine beste låter, -mest nytt, men også eldre ting.
    Det var likevel lite"visesang".
    Det var nok en del av publikum som ikke helt hadde forventet såpass mye trøkk og lydnivå.

    Morsomt at hun også tok fram sin fantastisk, nydelige versjon av Beyonces "Halo".
    De holdt det gående så og si uavbrutt i rundt 2 timer.

    Altså lite å trekke her. Nærmere en sekser.:)


    Jeg tipper dette var årets konsert på Hamar, sjøl om sjølveste Sting er ventet utpå sammarn...
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Bedre kan det ikke sies blues. Dette var en suveren konsert. Siden du er så detaljert må jeg bare tillegge at bassisten, som for øvrig er en glimrende musiker, hadde 2 elbasser også der den ene var båndløs. Og kontrabass er alltid tøft :)

    Jeg likte repertoiret veldig godt da det representerte den nyere delen av Brun-katalogen. Det ble lite lightersvaidans.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.382
    Antall liker
    63.439
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dæven på tide å komme seg til Spania igjen :) Få ting som slår litt skinke fra nøttespisende svin, tørr Manchego og en god rødvin. Chorizoen på bildet ser akkurat så feit og god ut som den skal være :)

    Samme Ane Brun opplevelsen i Nederland litt tidligere i år. Kjekke ting! :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Helt riktig Karmana.
    Spania er et fantastisk land, og har heldigvis mer å by på enn norske barer i Torrevieja!
    Det er bare helt trist at mange nordmenn aldri ser noe annet av Spania enn Costa Blanca.

    Sjøl har jeg veldig sansen for den nordlige delen av Spania/Baskerland.
    Jeg vet du har vært i Bilbao. En litt rufsete og "rocka" by med mye liv og ungdom foruten fantastiske Guggenheim.
    Hvis man vil ha litt roligere dager med god mat og flotte omgivelser er San Sebastian stedet. Anbefales.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen bilder fra Madrid:

    CIMG6686.jpg

    Puerta del Sol.
    På mange måter Madrids navle.
    Skal man reise til Madrid bør man bo i nærheten, da det er rundt her det meste skjer.
    F. eks. ser plassen slik ut når Real Madrid vinner. Folk fester hele natta.:)


    CIMG6650.jpg

    Beboer på Palacio Real.

    CIMG6703.jpg

    Mercado de San Miguel.
    Det siste av de gamle markedene oppført i støpejern. Fra 1916.
    Her kan man nå smake det beste spanjolene har å by på av mat og drikke.
    Det er Tapas/Pintxos som gjelder!

    CIMG6696.jpg

    Pradomuseet.

    CIMG6735.jpg

    Retiroparken.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Og vinyl?

    Tja. Hva skal man si?
    Nå var ikke dette noen vinyl-hunt-tur, men det er vanskelig å gå forbi når man ser muligheten...
    Generelt tror jeg ikke det er så mye vits i å dra til Spania for handle plater.
    Ny vinyl er ikke billigere enn her. Gamle plater er gamle plater alle steder, men her finner du mest spanske pressinger, og det er mye dårlig vet jeg fra før.
    Foruten rotekasser til 1 euro/stk. er det meste av brukt priset til mellom 4 og 12 euro. Noe under galskapen her til lands.
    Likevel går det an "å slumpe borti":)

    Gammalt:

    CIMG6673.jpg


    CIMG6674.jpg


    CIMG6675.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.676
    Antall liker
    32.744
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mye fine bilder med historisk klang blues, sikkert en flott tur dere hadde;)
    Ellers....er alt ved sine normale gjenger igjen i Blåskogen? Hoppa i malerkostymet igjen kansje:rolleyes:

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nytt:

    CIMG6702.jpg


    CIMG6700.jpg


    Ikke akkurat München High-End, men det eneste jeg så av avspillingsutstyr.
    jeg skjønner ikke at folk betaler 20 euro + for ei LP når det låter crap på det man spiller på.
    Er vinyl kult?:cool::p:confused:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye fine bilder med historisk klang blues, sikkert en flott tur dere hadde;)
    Ellers....er alt ved sine normale gjenger igjen i Blåskogen? Hoppa i malerkostymet igjen kansje:rolleyes:

    gismo
    Maling, gulvlegging og alt overhengende ble ferdig før turen.
    Selvgjort er velgjort (?):)

    Er du hjemme søndag efta i pinsen vil jeg gjerne ha kaffe;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.676
    Antall liker
    32.744
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mye fine bilder med historisk klang blues, sikkert en flott tur dere hadde;)
    Ellers....er alt ved sine normale gjenger igjen i Blåskogen? Hoppa i malerkostymet igjen kansje:rolleyes:

    gismo
    Maling, gulvlegging og alt overhengende ble ferdig før turen.
    Selvgjort er velgjort (?):)

    Er du hjemme søndag efta i pinsen vil jeg gjerne ha kaffe;)
    Så bra, flink du gitt, ble bra hos dere syns jeg;)
    Vi er hjemme søndags eftan i pinsen må du skjønne, døren står oppe og kaffen venter kjære venn:D

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nytt:

    CIMG6758.jpg


    Det er forsåvidt bare Julie Fowlis albumet som er helt nytt, men alle disse er i hvert fall kjøpt nye i butikk.

    Fowlis gir ut sitt seneste album på vinyl.
    Jeg har hørt mye på henne før, men det meste er kun tilgjengelig på CD.
    Kanskje et album på Tidal.
    Skotsk folkemusikk med meget gode musikere og gælisk tekst.
    Ikke så sært som mange vil tro. Fowlis stemme er som en krystallklar fjellbekk som renner ned fra The Highlands, og rett inn i destilleriet:)

    Mellencamp-skiva hørte jeg hos Lagga for ei stund sida, og det gjorde såpass inntrykk at den ble satt på lista!
    Det har ikke lykkes meg å få kjøpt den før nå. Ganske basstung såvidt jeg husker. Nå skal den spilles!:)

    Davy Graham er en av de bedre gitaristene gjennom tidende.
    Han hadde stor innflytelse på britisk folk på 60 og 70 tallet.
    Jeg har et album med han fra før og på det beste er han uforlignelig.
    For de som liker fingerspill som Jansch, Renbourne, John Martyn o.l.

    Til sist,-mitt spanske alibi.:cool:
    Sciroco blir av mange regnet som Paco de Lucia`s beste album, og også det han var mest fornøyd med sjøl.
    Han døde så sent som i 2014. Gjennom sitt liv bidro han sterkt til å spre spansk musikk og kultur ut i verden.
    Han var den som tok den genuine Flamencogitaren ut av de trange kjellerlokalene og ut på store scener med verdenskjente store artister.

    Mange kjenner sikkert "A Friday Night in San Fransisco" fra 1980, med John McLaughlin, Al de Meola og Paco de Lucia.
    Mediteranian sundance har vært mye å høre på hifi-demos opp gjennom åra.

    Musikken på Sciroco er også i den moderne Flamencostilen, men kanskje enda mer rendyrket og sofistikert.
    Det ble gitt ut i 1986. Opptaket er veldig "nære", og ikke etter alles smak.
    Jeg synes imidlertid det er ganske morsomt å oppleve hva som går for seg inne i ei gitarkasse:)
    Det er også mye "tramp og klapp" Spansk temperament!

    En anmelder skrev at han hadde lyst til å kaste alle gitarene sine på peisen etter å ha hørt dette albumet...

     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt kontakt med en hedmarking som sier at Octave-oppsettet med Focal låt veldig bra.
    Lurer på om det var den samme Focalmodellen som vi hørte i Horten sist.
    Det låt IKKE bra. Dog var rommet helt umulig så det ut som, dessuten vet jeg at Focal kan låte bra med rett oppsett, for det har jeg hørt i "nabolaget":)

    Det er vel samme pre som Rahpsody hadde et svart eks.av. HP 700.
    Skal være noe av det beste man får tak i uansett pris.
    (Er ikke billig ca. 16.ooo,- US dollar...)
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan vet en slikt? At ting er "noe av det beste en får nesten uansett pris"? Slike utsagn får meg til å trekke på smilebåndet. Det er så banalt som selgende argument at enhver burde gjennomskue det. Og dette er ingen forkleinelse av Octave som virker som gode produkter ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Har hatt kontakt med en hedmarking som sier at Octave-oppsettet med Focal låt veldig bra.
    Lurer på om det var den samme Focalmodellen som vi hørte i Horten sist.
    Det låt IKKE bra. Dog var rommet helt umulig så det ut som, dessuten vet jeg at Focal kan låte bra med rett oppsett, for det har jeg hørt i "nabolaget":)

    Det er vel samme pre som Rahpsody hadde et svart eks.av. HP 700.
    Skal være noe av det beste man får tak i uansett pris.
    (Er ikke billig ca. 16.ooo,- US dollar...)


    Under Horten messa i fjor spilte importørmed Naim elektronikk på Focal Sophia 2 høyttalerne.
    Her er beviset

    DSC_7094.jpg


    Det spilte naturlig nok basstungt i det lille rommet.

    Nei, nei ikke røre jamakr.
    Hva har jeg sagt om å se med med fingrene?
    Fy deg!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan vet en slikt? At ting er "noe av det beste en får nesten uansett pris"? Slike utsagn får meg til å trekke på smilebåndet. Det er så banalt som selgende argument at enhver burde gjennomskue det. Og dette er ingen forkleinelse av Octave som virker som gode produkter ;)
    Du kan bare flire deg skakk så mye du vil for meg HC.
    Jeg sluker som kjent banaliteter rått.



    (jeg vet du pleier å gjøre et nummer av at magasiner er kjøpt og betalt , at du derfor ikke leser dem osv osv )
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En leser det en ønsker å lese... Banaliteter neppe, men god underholdning. Og intet er vel så godt egnet for å fremheve subjektive kriterier enn det tyske språk... Godt å se du har en strøm ingeniør til å støtte subjektive gode inntrykk.. ;). Personlig synes jeg at Octave er meget bra,. Men å sette det opp imot andre ting synes jeg er vanskelig. I så måte er hifi lyrikk bransjen gode...
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    På krigsstien i dag også mister? Slenger med leppa både i tide og utide? Ikke er jeg strøm ingeniør heller :cool:. Men ha da en fortreffelig fortsatt god pinse selv om den er på hell.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    På krigsstien i dag også mister? Slenger med leppa både i tide og utide? Ikke er jeg strøm ingeniør heller :cool:. Men ha da en fortreffelig fortsatt god pinse selv om den er på hell.

    Krigsstien? Aldri...Men synes fortsatt at det er mye vås en betaler for ...Det være seg blader eller hardware.. Og pinse på hell, men vakkert vær i våre trakter. Og det skal en jo ikke kimse av :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn