bluesbreaker
Hundeeier
I går var det RECORD STORE DAY!
Det blir gitt ut en del plater akkurat for denne dagen.
Noen nyutgivelser og noen re-issuer av titler som har vært ute av print.
Opplagene er begrenset og i noen tilfeller små.
Det er ikke mulig å forhåndsbestille, så her det først til mølla som gjelder.
Jeg hadde blinka ut tre album jeg hadde lyst på.
Jeg fikk rodd i land to av tre titler fra Dippers nettbutikk, og er godt fornøyd med det.
Emmylou Harris; Wrecking Ball.
Klassiker, og mitt favorittalbum i Harris-katalogen.
Den tradisjonelle køntrien er lagt på hylla, og i stor grad erstattet med lydbilder som var relativt grensesprengende da albumet utkom i 1995.
Daniel Lanois har mer enn en finger med i spillet.
Denne utgaven har allerede steget i pris til mellom ca 80euro og 199$ siden i går. (discogs)
Original vinyl som ble gitt ut i CDens gullalder går for rundt tre tusen kroner.
The long awaited audiophile-quality vinyl reissue of Emmylou Harris' 1995 Grammy winning masterpiece Wrecking Ball, produced by Daniel Lanois (U2, Bob Dylan, Neil Young, Willie Nelson) and featuring appearances by Brian Blade, Neil Young, Lucinda Williams, Kate and Anna McGarrigle, among others. Includes original album sequence as well as outtakes and alternate versions from the original recording sessions. This Record Store Day release features three 180 gram LPs remastered with bonus tracks, and 4 page lyric insert. Limited to 5,000 copies.
Det blir gitt ut en del plater akkurat for denne dagen.
Noen nyutgivelser og noen re-issuer av titler som har vært ute av print.
Opplagene er begrenset og i noen tilfeller små.
Det er ikke mulig å forhåndsbestille, så her det først til mølla som gjelder.
Jeg hadde blinka ut tre album jeg hadde lyst på.
Jeg fikk rodd i land to av tre titler fra Dippers nettbutikk, og er godt fornøyd med det.
Emmylou Harris; Wrecking Ball.
Klassiker, og mitt favorittalbum i Harris-katalogen.
Den tradisjonelle køntrien er lagt på hylla, og i stor grad erstattet med lydbilder som var relativt grensesprengende da albumet utkom i 1995.
Daniel Lanois har mer enn en finger med i spillet.
Denne utgaven har allerede steget i pris til mellom ca 80euro og 199$ siden i går. (discogs)
Original vinyl som ble gitt ut i CDens gullalder går for rundt tre tusen kroner.
The long awaited audiophile-quality vinyl reissue of Emmylou Harris' 1995 Grammy winning masterpiece Wrecking Ball, produced by Daniel Lanois (U2, Bob Dylan, Neil Young, Willie Nelson) and featuring appearances by Brian Blade, Neil Young, Lucinda Williams, Kate and Anna McGarrigle, among others. Includes original album sequence as well as outtakes and alternate versions from the original recording sessions. This Record Store Day release features three 180 gram LPs remastered with bonus tracks, and 4 page lyric insert. Limited to 5,000 copies.
Sist redigert: