BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    17.712
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    17.712
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.248
    Antall liker
    62.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er noen som har meldt seg på NM i sitatboks, og de finner det fornøyelig å holde mesterskapet her.
    Men, OK, -det er viktige ting som drøftes ser jeg...:p
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.248
    Antall liker
    62.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    niagara 5.jpg


    Jeg har vært så heldig å få låne en Audioquest Niagara 5000 strømrens fra Hifi-Klubben på Hamar.
    Superbra service!

    Jeg skal si litt om hva slags inntrykk jeg har fått etter å ha brukt det i stereoanlegget mitt ei periode.
    Det er altså å betrakte som en spesifikk, og ikke generell betraktning.
    Det har stått i anlegget ei drøy ukes tid, og har vært innkoplet under ganske mange timers lytting.

    For å si det rett ut har jeg vært skeptisk til slike apparater.
    Jeg har tidligere forsøkt lignende ting fra andre produsenter med heller negativt resultat, i form av dynamikktap, og opplevelse av at mye av liv og nerve i musikken forsvant.
    I fjor hadde jeg innom et fra Synergistic Research, og et annet rimeligere fra Audioqest, som ikke gjorde skade i så måte.
    Jeg er derfor blitt nysgjerrig, og synes det er interessant å se om dette er en vei å gå hvis jeg skal få enda mer ut av anlegget mitt.
    Etter å ha hatt Niagara 5000 i hus er jeg ganske sikker.
    Dette er uten tvil det beste av greier i kategorien "strømremedier" som jeg har prøvd.
    Størst forbedring er det ved digital avspilling.

    Kort sagt opplever jeg lavere støygulv, som gjør utslag som f.eks.;
    den berømte sorte bakgrunn, større klarhet og detaljrikdom.
    Først syntes jeg at anlegget låt lysere enn vanlig, men etterhvert hørte jeg at det dreide seg om klarhet oppover i toppen.
    Bassen tar tak lenger ned, og oppleves djupere. I innspillinger hvor slik informasjon finnes, blir rom og perspektiv tydeligere, og instrumenter får mer luft rundt seg.
    Dette er forandringer som kanskje ikke høres så godt hvis man ikke er kjent med anlegget, men jeg vil påstå at det er mer å hente her, enn ved de fleste kabelbytter f.eks.

    Niagara 5000 er alt for stort for mitt bruk, da det er 4 high current uttak for f.eks forsterkere og sub, og 8 for andre apparater som DAC, streamer CD osv
    F. på HiFi-klubben Hamar, sier at det er varslet to nye strømrensapparat fra Audioquest. Niagara 2000 og 3000.
    Disse vil ha samme kvalitet som hhv. Niagara 5000 og 7000, men færre uttak og halv høyde på kabinettet.
    Vi får se når de blir lansert (i løpet av året(?)) :)
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.248
    Antall liker
    62.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^ Det er masse og henge seg opp i her i verden blues,litt sitater er ikke en av de tingene ;)

    O
    Riktig O, det er verre ting å henge seg opp i.
    Det tar bare så mye plass, og så får vi denne unødvendige skrollinga.
    Skal være hyggelig resten av kvelden, -lover.:cool:
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.152
    Antall liker
    92.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Eller denne (etter hårfargen)

    FD926D5E-0C99-4270-9863-A8AF7A941555.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.248
    Antall liker
    62.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye bedre forslag TT, riktig.
    ikke Morrison, men Reiersrud med RØD hatt.

    Han uttalte at musikerne i bandet er overkvalifiserte for å spille denne musikken.
    I hvert fall låt det bra, men forferdelig dødt publikum. At bluesklubbene lider av forgubbing merkes.:mad:

    knut.jpg

    Turnè og ny plate (vinyl er forsinket)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.689
    Antall liker
    17.787
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hvordan gikk det egentlig med de gitarene han ble frastjålet - kom alle til rette igjen?
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    918
    DER burde jeg også vært......:rolleyes: En av mine absolutte favoritter live8)
    (I glansdagene burde jeg absolutt kunne bidratt til stemningen også, mulig den tid ER forbi da, jmf. din teori om "forgubbing")

    Mvh
    K
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan gikk det egentlig med de gitarene han ble frastjålet - kom alle til rette igjen?
    De aller fleste kom tilbake, men jeg tror det er i alle fall en som fortsatt er forsvunnet. Men såvidt jeg skjønner er det meste kommet tilbake, inkludert de som var viktigst for sounden hans. De var så custombygde at det nok var umulig for tyvene å omsette dem, akkurat som da en gitarist jeg var manager for fikk sin originale Les Paul Gold Top 1957 stjålet. Det fantes bare en i Norge og noen få i Europa, og er såpass sjelden at et drap i NYPD Blue ble oppklart på grunn av akkurat den modellen. Med andre ord totalt usalgbar. Gitaren ble stjålet i Bergen, men selv i Haugesund ville ikke en eneste gitarist ha noe med den å gjøre så tyven leverte den tilbake via en mellommann etter noen måneder. ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.248
    Antall liker
    62.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En delegasjon fra Hedmark var så heldige og fikk komme på besøk til Eik (først),
    og så Woodrand, sist søndag. Vi var srtorp, RBN å'n je.

    Takk til dere begge for meget god mottagelse og hyggelig samvær gjennom hele dagen og godt utpå kvelden.
    Vi fikk kaffe og bakevarer hos Eik, og fikk kikke, og høre litt jazz på de nydelige splitter nye BLÅ Kanta-høyttalerne fra Focal.
    De stod og godgjorde seg i vente på å bli ferdig innspilt. Etterpå gikk vi ned i kjeller'n...

    Som dere ser på bildet i forrige post, var det MYE flott utstyr nedi der.
    Bl.a. en helt rå VTL som jeg aldri har sett/hørt før:

    eik VTL.jpg


    Verten innrømmet at det kostet noen kroner å bytte rør, da det sitter 12 utgangsrør av god kvalitet i denne.
    Forsmann har jeg aldri hørt før, og denne modellen Eik har, vil jeg tro er ytterst sjelden.
    Det spiller fullfrekvent kan du si.;)

    En Transrotor Rondino var et blikkfang på toppen av racket.
    En flott spiller med SME 5009 og Blue Electric plog, VTL rør-riaa.
    Full digitalrigg fra DCS.

    Eik hadde musikk over alt i huset, (mange radioer!), og den Aurenderen som jeg har litt lyst på :)rolleyes:) spilte jazzradio over nett på stueanlegget med Focal Kanta.
    Huset bar preg av at det bor en skikkelig entusiast der som har stor glede av musikk.
    Musikkrommet i kjelleren var tilpasset og tweaket så langt som det var mulig.
    Jammen var vi heldige som fikk komme på besøk!:)

    Ferden gikk videre til Woodrand, som blid og opplagt bad oss inn i huset.
    Det første vi fikk se var en DIGER kalkun!
    Det ble altså servert gedigen søndagsmiddag til hele bunten, og det smakte fortreffelig.

    Etter en kjapp kaffekopp var det tid for å plassere seg foran det mildt sagt storslåtte stereoanlegget.
    Anlegget er presentert i tekst og bilder i woodrand-tråden, så jeg går ikke inn på komponenter og teknikk.
    Jeg kan likevel prøve å si litt om hvordan jeg oppfattet lyden, sjøl om ord her blir fattige...
    Det ble kun spilt vinyl, noe jeg personlig var meget fornøyd med;)

    Transror Tourbillon:
    wood Tourbillon.jpg


    Gjennom kvelden fikk vi høre en god del pianojazz, som ligger nær hjertet til verten. Yamamoto ble sentral.
    Videre; Chet Baker, Leonard Cohen, Pink Floyd, Radka Toneff, Ray Brown og mye mer.

    wood plater yamamoto.jpg




    Jeg hadde også med meg egne plater som vi fikk høre; 2xRy Cooder, Oscar Peterson, Johnny Winter, Tord Gustavsen og Melody Gardot.


    Høyttalerne er digre, og faktisk større enn de ser ut på bilder. Hadde de vært svarte/mørke, hadde de dominert voldsomt i rommet, men med denne finishen er de lettere å leve med, om ikke akkurat usynlige.
    Er vant med litt samme greia hos meg sjøl, og tenker ikke over det før besøkende gjør det til et tema.

    wood eggleston solo.jpg


    Jeg ble overrasket over hvor bra dette rommet "tålte" disse store høttalerne. De står i ei normal og pent møblert stue.
    Jeg hadde kanskje ventet at rommet skulle bli litt fullt, og dermed tilhørende refleksjons og vibrasjonsproblemer, men nei.
    La fra meg det ganske fort. Verten var heldig med den!

    Er platene i orden er vinylavspilling hos Woodrand tyst. Dette anlegget låter fabelaktig bra.
    Noen ord som kommer ved lytting er; kraft, pondus, dynamikk, overskudd, nerve.

    PF,-The Wall, har jeg aldri hørt bedre. Det var lag på lag, og denne velkjente musikken ble en helt ny opplevelse.
    Anslag og klang på piano, helt utrolig bra med farger og dynamikk. Chet Baker kom tilbake i live.

    wood oversikt 1.jpg


    Foran Woodrandanlegget blir man først blendet av mange lekre spitzenklassekomponenter, men etter å ha funnet meg godt tilrette i det gode selskapet og avslappede stemningen hørte jeg etterhvert BARE musikk. Ikke lyder, frekvenser, unoter, feil.
    Det var bare å glemme hele anlegget, og høre all den gode musikken som ble spilt.
    Besøket satte såpass spor at jeg gikk og kjøpte meg Chet Baker i går.

    Tusen takk for en super mottagelse og minneverdig opplevelse.

    Mvh bluesbreaker
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    17.712
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Høres ut som en staselig vellykket tur, Blues. Flott rapport!
    Og med sånne standarder på bevertning og oppsett, tør man snart ikke å be hjem folk, hehehe:eek:.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.612
    Antall liker
    54.660
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Dere koste dere med flotte oppsett og musikk skjønner jeg!
    Fint skrevet blues :) skulle gjerne vert der!

    O
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.248
    Antall liker
    62.099
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Der har du standarden gunner.:cool:
    Neida, -sjølsagt stas med oppvarting, men det vikigste er å komme ut fra eget hus og høre nye ting.
    Og ikke minst,-treffe bra folk og ha det hyggelig sammen.

    Har visst kommet i skade for å gi feil opplysninger over her:
    Eik har en SME 5009 arm på sin Rondino, -ikke 309.

    Jepp Evo.
    Du skal tru vi koste oss!
    Kommer nedover til deg en vakker dag også, skal du se.:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn