Takk kara.
Når det gjelder tingenes tilstand, så kan jeg først si at det er ikke slik at strømming tar over for vinyl her i huset.
Når det er det beste som skal fram, er det fortsatt platespilleren som skal i bruk.
CD er et gammelt sidespor som nå er nedlagt. Ikke fordi det låter dårlig, men når det først skal være digitalt har jeg mye større nytte og glede av å strømme fra f.eks Tidal HiFi. Det er helt enormt hvor mye musikk en har tilgjengelig ved et par tastetrykk. Og det til småpenger i denne sammenhengen. Det er jo både morsomt å nytte å lete opp ny og gammel musikk, uten at en må kjøpe og lagre absolutt alt. Nå begynner det å låte skikkelig bra fra strømming også, så da er det ikke mye som sier i mot..
Har hørt f.eks DCS Rossini med klokke, MSB og Aurender A30, og da har jeg virkelig hørt hva som er mulig å få til digitalt.
Det er fabelaktig bra, men koster penger.
Fysiske format tar plass og en må holde orden når det blir litt volum på det.
CDer må dessuten kjøpes på lik linje med LP-plater, og da er det poengløst for meg å bruke penger på flere medier.
Jeg synes det er fint å kjøpe og eie musikk, men synes ikke CD er noe framtidsrettet medie. Det er kanskje ikke vinyl heller, men det er i hvert fall morsomt å drive med.
Når det gjelder mekking RoDa, så har jeg hatt SBooster på min Bluesound Vault tidligere, og hørt hvor stor forskjell det gjør.
srtorp har åpnet opp Lumin D1 og T2 og koblet opp ekstern psu med god erfaring, så dette er prøvd før.
SBooster stod her fra før, så det var bare å få tak i et SBooster Connection Kit til D2. Ettersom srtorp har gjort dette før, så spurte jeg han om hjelp, slik at jeg slapp å gjøre feil. Han har også flere års erfaring og er godt oppdatert på Lumin, så det var fint å få et lite kurs når det skulle opp og gå her, Må få takke srtorp for godhjelp og utveksling av erfaringer.
Legger ut noen bilder av prosessen, mht til å plukke ut strømforsyning fra Lumin D2, klippe av tilførsel til bryter, og sette inn kitet med kontakt til SBooster. Såpass rimelig som dette er, så forstår jeg nesten ikke at ikke flere gjør det. Inngrepet er dessuten reversibelt, hvis du har hode med deg og klipper ledningen på beste måte.