BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.836
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20250101_115308.jpg

Rakler oss inn i 2025. 🙂
    Håper stadig på fred på jorda. 🤍

Jeg ser at somme medlemmer er flinke til å summere opp hifi-året sitt. Hva som er kjøpt og solgt, endringer og planer.
    Interessant og morsomt å se hva slags erfaringer som blir gjort av ulike medlemmer, og hvilken vei som blir staket ut framover.
    Tanker om endringer kan ha ulikt opphav.
    Jeg tror det kan være positivt og bra å ha idéer og drømmer, men derimot ikke noe særlig å være misfornøyd med lyd og utstyr man har.
    Jeg bytter lite greier i fht mange andre her inne. Er fornøyd med sånn det låter, men det skjedde et par ting i fjoråret.

Det er nå Isoacoustic under begge kilder.
    Kan ikke si at jeg hører forskjell, men det ser ganske bra ut. 😊

Den største forandringen er bytte av streamer fra Lumin D2 til T3. Som jeg har sagt noe om tidligere, så gjorde dette byttet mye bra, slik at jeg nå kan se på streaming som en seriøs kilde i anlegget. Fornøyd med kjøpet.

Ellers så er utgangsrøra i Octave'n skifta ut, ettersom de gamle hadde gjort sitt.
    Byttet til helt like rør,- en kvartett Gold Lion KT88.
    Tror jeg kan si at brorparten av musikken jeg spiller låter best med disse sammen med Mullard CV4003 i pre, men jeg har andre rør hvis jeg skulle ønske å tune det en litt annen vei.
    Ellers er det samme oppsettet som tidligere.

Her i Blåskogen har det også i 2024 blitt kjøpt en del ny vinyl. Det er for mange plater allerede, (for lenge sida) men antagelig har jeg hva man kan kalle Kronisk lp-collector syndrome CLCS. 🤪
    Blir liksom VELDIG urolig og rastløs hvis jeg ikke har tilgang, eller det er vanskelig å få kjøpt det jeg har lyst på av plater.
    Jeg (og kjerringa❤) håper at det omtalte innkjøpet av Lumin T3 skal avdempe symptomene i noen grad, slik at jeg kan defineres som frisk etter WHO's kriterier for god helse. 😋

"Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity."

Litt vel ambisiøst spør du meg.
    Den beskrivelsen er nærmest hva en kaller orgasme... 😆

Før satte jeg opp årsliste over mine beste album, men latskapen har satt en stopper for dette.🙈
    Kan likevel nevne noen album jeg er fornøyd med. Noe nytt og noen reutgivelser, kun vinyl.
    Jeg tror det meste har vært nevnt i tråden her tidligere, men vi kan kalle det "til glede for nye lesere" 😊.

1)
    Warren Zevon, Excitible Boy, på Mobile Fidelity er nesten som å høre albumet på nytt. Bedre klarhet, dynamikk og rom rundt instrumenter enn min gamle US.
    Ikke alt fra MoFi er like god kvalitet eller godt arbeid, men her har de fått det til, og klarer å blåse nytt liv i dette KILLERALBUMET.
    WEB_Image_Warren_Zevon_Excitable_Boy_-_45rpm_(2LP)_mfsl2-513-1626909801_plid_160115.jpeg

2)
    Sarah Jarosz, World on the Ground, kom ut i 2020. Først nå før jul ble den hanket inn på vinyl etter å ha vært streamet mye.
    Grammy for beste Americana-album da det kom.
    Har gjort inntrykk på meg dette.
    IMG_5993.jpeg

3)
    Tony Joe White, The Train i'm On, fra 1972.
    Reutgivelse - 24. En fryd. Et av hans beste. God kvalitet fra Music on Vinyl.
    WEB_Image_Tony_Joe_White_The_Train_I_m_On_-_LTD_(L_8719262033733-1789402797_plid_177408.jpeg

4)
    Ellen Andrea Wang. Closeness II. Ny 2024.
    Plate som har vokst på meg, som man sier.
    a3858998121_65.jpeg

5)
    Dominique Fils-Aimé, Stay Tuned.
    Også spilt en del fra Tidal tidligere.
    Utgitt 2023. Tok tid før den kom fra Canada, men verdt ventetida.
    Ei dame som vet hva hun holder på med.
    Originalt innhold og imponerende vokal.
    Fascinerende lydlandskap, og god innspillingskvalitet.
    Mange er blitt kjent med det blå albumet særlig låta Birds som går igjen i demo sammenheng. Ikke vanskelig å forstå når det skal selges høyttalere.
    Jeg synes Stay Tuned er bedre musikalsk, men det er vel en smaksak.
    a0901519967_65.jpeg

6)
    Robin Trowers Bridge Of Sighs var på en måte en gjenoppdagelse jeg gjorde i fjor. Gammelt album, ny repress i god kvalitet - ok lyd, men her er musikken aller viktigst. Trower kunne fortjent mer oppmerksomhet.
    WEB_Image_Robin_Trower_Bridge_Of_Sighs_(LP)__61-6qjvbknl__sl1050_-852755303.jpeg

7)
    Jeg synes dokumentaren om Sinead O'Connor som gikk på NRK i fjor var meget interessant. Jeg har hørt en del på henne etter å ha sett den. Sterk og kompromissløs lita dame som satte spor. Det har vært mest streaming, men kom over denne 12 " som kom på RSD i 2024. Samme låt i ulike versjoner. Mest for spesielt interesserte kanskje. Jeg synes det tar tak og beveger.
    R-30454427-1713631300-7924.jpg

8)
    Khruangbin, The Universe Smiles Upon YourFace.
    Første gang jeg hørte dette bandet fikk jeg en helt spesiell feeling. De lignet ikke noe annet jeg hadde hørt, og jeg syntes også at det var veldig godt å høre på. Jeg har både streamet og kjøpt flere av Khruangbins album etter det. Da jeg kom over debuten i en butikk i Nederland i sommer ble jeg bittelitt glad. Må ha det. 🥰

" Khruangbin's first album is simply amazing. The groove rhythm of the bass perfectly melds with the guitar textured melodies as they are surrounded by a melodic drum beat that takes you to journey into another world. Each song is a distinction of it's own, from the Soul rhythm of "Mr. White" to the Thai funk inspired "Dern Kala" to the the surf rock of "Zionsville". It's a musical masterpiece to experience."
    2001676968.jpg

9)
    Stein Torleif Bjella & Tvangsgutan kompani, Live i Sentrum. Konsertplate som gjenskaper noe av stemningen når Bjella & Co opptrer.
    Godt band. Humor og alvor hand i hand, slik det skal være med en av Norges beste tekstforfattere. Best på konsert i levende live, men her er det nest beste.

823e58ba-c1c9-4ac7-bef0-67f5eda19ce1-w_960.jpg

10)
    Boine og Wesseltoft har fått fylle noen nattetimer foregående år. Både Tidal og vinyl.
    Vakkert, og fabelaktig bra lydkvalitet på begge formater.
    WEB_Image_Mari_Boine___Bugge_Wesseltoft_Amame_-_LT_07093880694482073836831_plid_165019.jpeg

Ingen planer om store endringer i tråden her.
    Hyggelig at noen henger på likevel. 😊

IMG_20250101_191832.jpg

Sist redigert:

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    1.915
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 1086102
    Rakler oss inn i 2025. 🙂
    Håper stadig på fred på jorda. 🤍

Jeg ser at somme medlemmer er flinke til å summere opp hifi-året sitt. Hva som er kjøpt og solgt, endringer og planer.
    Interessant og morsomt å se hva slags erfaringer som blir gjort av ulike medlemmer, og hvilken vei som blir staket ut framover.
    Tanker om endringer kan ha ulikt opphav.
    Jeg tror det kan være positivt og bra å ha idéer og drømmer, men derimot ikke noe særlig å være misfornøyd med lyd og utstyr man har.
    Jeg bytter lite greier i fht mange andre her inne. Er fornøyd med sånn det låter, men det skjedde et par ting i fjoråret.

Det er nå Isoacoustic under begge kilder.
    Kan ikke si at jeg hører forskjell, men det ser ganske bra ut. 😊

Den største forandringen er bytte av streamer fra Lumin D2 til T3. Som jeg har sagt noe om tidligere, så gjorde dette byttet mye bra, slik at jeg nå kan se på streaming som en seriøs kilde i anlegget. Fornøyd med kjøpet.

Ellers så er utgangsrøra i Octave'n skifta ut, ettersom de gamle hadde gjort sitt.
    Byttet til helt like rør,- en kvartett Gold Lion KT88.
    Tror jeg kan si at brorparten av musikken jeg spiller låter best med disse sammen med Mullard CV4003 i pre, men jeg har andre rør hvis jeg skulle ønske å tune det en litt annen vei.
    Ellers er det samme oppsettet som tidligere.

Her i Blåskogen har det også i 2024 blitt kjøpt en del ny vinyl. Det er for mange plater allerede, (for lenge sida) men antagelig har jeg hva man kan kalle Kronisk lp-collector syndrome CLCS. 🤪
    Blir liksom VELDIG urolig og rastløs hvis jeg ikke har tilgang, eller det er vanskelig å få kjøpt det jeg har lyst på av plater.
    Jeg (og kjerringa❤) håper at det omtalte innkjøpet av Lumin T3 skal avdempe symptomene i noen grad, slik at jeg kan defineres som frisk etter WHO's kriterier for god helse. 😋

"Health is a state of complete physical, mental and social well-being and not merely the absence of disease or infirmity."

Litt vel ambisiøst spør du meg.
    Den beskrivelsen er nærmest hva en kaller orgasme... 😆

Før satte jeg opp årsliste over mine beste album, men latskapen har satt en stopper for dette.🙈
    Kan likevel nevne noen album jeg er fornøyd med. Noe nytt og noen reutgivelser, kun vinyl.
    Jeg tror det meste har vært nevnt i tråden her tidligere, men vi kan kalle det "til glede for nye lesere" 😊.

1)
    Warren Zevon, Excitible Boy, på Mobile Fidelity er nesten som å høre albumet på nytt. Bedre klarhet, dynamikk og rom rundt instrumenter enn min gamle US.
    Ikke alt fra MoFi er like god kvalitet eller godt arbeid, men her har de fått det til, og klarer å blåse nytt liv i dette KILLERALBUMET.
    Vis vedlegget 1086168

2)
    Sarah Jarosz, World on the Ground, kom ut i 2020. Først nå før jul ble den hanket inn på vinyl etter å ha vært streamet mye.
    Grammy for beste Americana-album da det kom.
    Har gjort inntrykk på meg dette.
    Vis vedlegget 1086170

3)
    Tony Joe White, The Train i'm On, fra 1972.
    Reutgivelse - 24. En fryd. Et av hans beste. God kvalitet fra Music on Vinyl. Vis vedlegget 1086173

4)
    Ellen Andrea Wang. Closeness II. Ny 2024.
    Plate som har vokst på meg, som man sier.
    Vis vedlegget 1086181

5)
    Dominique Fils-Aimé, Stay Tuned.
    Også spilt en del fra Tidal tidligere.
    Utgitt 2023. Tok tid før den kom fra Canada, men verdt ventetida.
    Ei dame som vet hva hun holder på med.
    Originalt innhold og imponerende vokal.
    Fascinerende lydlandskap, og god innspillingskvalitet.
    Mange er blitt kjent med det blå albumet særlig låta Birds som går igjen i demo sammenheng. Ikke vanskelig å forstå når det skal selges høyttalere.
    Jeg synes Stay Tuned er bedre musikalsk, men det er vel en smaksak.
    Vis vedlegget 1086182

6)
    Robin Trowers Bridge Of Sighs var på en måte en gjenoppdagelse jeg gjorde i fjor. Gammelt album, ny repress i god kvalitet - ok lyd, men her er musikken aller viktigst. Trower kunne fortjent mer oppmerksomhet.
    Vis vedlegget 1086183

7)
    Jeg synes dokumentaren om Sinead O'Connor som gikk på NRK i fjor var meget interessant. Jeg har hørt en del på henne etter å ha sett den. Sterk og kompromissløs lita dame som satte spor. Det har vært mest streaming, men kom over denne 12 " som kom på RSD i 2024. Samme låt i ulike versjoner. Mest for spesielt interesserte kanskje. Jeg synes det tar tak og beveger.
    Vis vedlegget 1086184

8)
    Khruangbin, The Universe Smiles Upon YourFace.
    Første gang jeg hørte dette bandet fikk jeg en helt spesiell feeling. De lignet ikke noe annet jeg hadde hørt, og jeg syntes også at det var veldig godt å høre på. Jeg har både streamet og kjøpt flere av Khruangbins album etter det. Da jeg kom over debuten i en butikk i Nederland i sommer ble jeg bittelitt glad. Må ha det. 🥰

" Khruangbin's first album is simply amazing. The groove rhythm of the bass perfectly melds with the guitar textured melodies as they are surrounded by a melodic drum beat that takes you to journey into another world. Each song is a distinction of it's own, from the Soul rhythm of "Mr. White" to the Thai funk inspired "Dern Kala" to the the surf rock of "Zionsville". It's a musical masterpiece to experience."
    Vis vedlegget 1086189

9)
    Stein Torleif Bjella & Tvangsgutan kompani, Live i Sentrum. Konsertplate som gjenskaper noe av stemningen når Bjella & Co opptrer.
    Godt band. Humor og alvor hand i hand, slik det skal være med en av Norges beste tekstforfattere. Best på konsert i levende live, men her er det nest beste.

Vis vedlegget 1086193

10)
    Boine og Wesseltoft har fått fylle noen nattetimer foregående år. Både Tidal og vinyl.
    Vakkert, og fabelaktig bra lydkvalitet på begge formater.
    Vis vedlegget 1086185

Ingen planer om store endringer i tråden her.
    Hyggelig at noen henger på likevel. 😊

Vis vedlegget 1086103
    Herlig og spennende liste det der!😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.836
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelige kommentarer.
    Musikklista over var egentlig ikke ment som noen liste, men så ble det litt slik likevel.
    Som sagt er det blanding av nytt og gammelt, og noe nyere som ikke er helt ferskt. Hummer og kanari, men jeg liker alle platene på sitt vis.

Beste film sett i 2024:
    Lista er kort. Har sett en del film og serier både på kino og hjemme på ulike strømmetjenester, men langt fra alt som er bra.
    Dette er den filmen som festa seg mest i skallebarken.
    cd1cf83aee4fcd9d51f2388aa9e14fd58bc5ec65-1500x2143.jpeg

Skal jeg nevne flere, så kanskje den andre filmen i Dune serien. Fantastisk godt laget teknisk og mye og bra lyd. Må sees på stort lerret/godt lydanlegg.
    Kan også nevne en film som heter Zone of interests. Den har handling fra nazi-Tyskland, men er ingen action eller krigsfilm. Mer et psykologisk drama. Fruen likte den ikke, og det er hun sikkert ikke alene om.

Fikk et gjenhør med denne megahiten som også var platedebuten til Joan Osborne.
    Den ble spilt så mye da den var ny, at det var umulig å ikke bli lei den. Det var i 1995.

Med nye ører nesten 30 år senere, så synes jeg den slettes ikke er så verst. 😊
    Catchy poprock skrevet av Eric Bazilian mest kjent fra bandet The Hooters.
    Gitar og trommer er fremdeles gangbart i 2025 (trur eg🤔) , så det høres ikke helt utdatert ut.

Så er det ut med grana.🌲
    Litt tidlig vil nok mange mene, men så lenge JEG har noe å si i saken, er det sent inn og fort ut med treet og det andre stæsjet.
    Jeg orker ikke mer. Folk får gjøre som de vil. 😊

IMG_20250102_092726.jpg

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.848
    Sted
    Bartistan
    Den Joan Osborne låta har jeg i flere tiår ønska å lage en øpptempoballerockversjon av, men har jeg gjort det? Næh!
    Gikk lei av alengegangDYI på den fronten før jeg kom så langt :unsure:

Og juletre (meterhøyt überfeik sådan) rigges 23.12 og skrus av igjen, bæres opp på loftet og settes på plass i klesskapet sitt 01.01, pangferdig.
    'Ses om et års tid, lille venn' :D

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.836
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den Joan Osborne låta har jeg i flere tiår ønska å lage en øpptempoballerockversjon av, men har jeg gjort det? Næh!
    Gikk lei av alengegangDYI på den fronten før jeg kom så langt :unsure:

Og juletre (meterhøyt überfeik sådan) rigges 23.12 og skrus av igjen, bæres opp på loftet og settes på plass i klesskapet sitt 01.01, pangferdig.
    'Ses om et års tid, lille venn' :D
    Absolutt materiale for ØPPTEMPOBALLEROCK i "One Of Us" 🤘😆
    Har du ferdighetene så slå det aldri fra deg!👍

Vedr juletre høres det fristende lettvindt ut slik du gjør det. 🙂
    Her holder vi oss til det gamle, sjøl om det er årlig diskusjon om fake og gjenbruk er mer bærekraftig.
    Jeg har avtale m skogeier om lovlig sjølhogst under høyspenten i skogen her jeg bor. De trærne blir felt uansett, så jeg har ingen hogstskam. Jeg hogger et par dager før 24/12. Og kaster det ut rett over nytt år.

For meg er det obligatorisk å lete etter tre i fra sånn cirka september-oktober før snøen skjuler de fleste skavanker. Det er nødvendig for å finne et som kjerringa lar passere kvalitetskontrollen før dørstokken.

Maja er jo ikke bare Kanadisk fiskehund og kantarelllhund, men har også teft for julegran, så det bruker å løse seg.🐾😊

IMG_20250102_225234.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.836
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for musikktips! Skal smake på noen av dem 😊
    Artig det Karmana. 👍
    Zevon kjenner du jo fra før, men ellers er det antagelig bare Tony Joe White og Trower som ikke blir stoppet av kvinneglamsperra.🫣
    Bjella også naturligvis.
    For første gang på flere år har jeg nå tenkt å følge med på "Hver gang vi griner". 🙈🤪
    Utelukkende på grunn av kombinasjonen Bjella/Carola. Bjella gjorde ei Carolalåt i første program, "and he was killing it" , som det heter på godt norsk. Med en slik evne til å formidle tror jeg han vil greie seg bra gjennom sesongen. Jeg har respekt for Carola. Artist med stor integritet og mye energi.
    Har forresten fått beskjed om at jeg kan hente pakke fra Foldnes Øl&Bøll.🥰
    Regner med at det er dynamitt. 💥😊

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.543
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Liker ennå godt debutalbumet til Joan Osborne. Rakk heldigvis ikke å bli så lei, for det ble innhandlet kort tid etter
    debutalbumet til Danielle Brisebois - de delte på å bli spilt mye... 😅

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.836
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Liker ennå godt debutalbumet til Joan Osborne. Rakk heldigvis ikke å bli så lei, for det ble innhandlet kort tid etter
    debutalbumet til Danielle Brisebois - de delte på å bli spilt mye... 😅
    Jeg var helt blank på Brisebois.
    Googla henne, og Yes. Som jeg mistenkte var hun pen til å synge. 😆

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.331
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Artig det Karmana. 👍
    Zevon kjenner du jo fra før, men ellers er det antagelig bare Tony Joe White og Trower som ikke blir stoppet av kvinneglamsperra.🫣
    Bjella også naturligvis.
    For første gang på flere år har jeg nå tenkt å følge med på "Hver gang vi griner". 🙈🤪
    Utelukkende på grunn av kombinasjonen Bjella/Carola. Bjella gjorde ei Carolalåt i første program, "and he was killing it" , som det heter på godt norsk. Med en slik evne til å formidle tror jeg han vil greie seg bra gjennom sesongen. Jeg har respekt for Carola. Artist med stor integritet og mye energi.
    Har forresten fått beskjed om at jeg kan hente pakke fra Foldnes Øl&Bøll.🥰
    Regner med at det er dynamitt. 💥😊
    Pratet med Carola en gang på tidlig 90 tallet, hun var innom der min mor jobbet i et reklamebyrå. Søt og blid jente😁.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.418
    Sted
    Langesund
    Og Natalie Imbruglias versjon kom jo etter Trine rein sin. Hva man tror man vet:D

Laget for Ednaswap for konsert og ble først spilt inn på plate med Danske Lis Sørensen. Skal ikke være enkelt

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.543
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det er helt naturlig å huske snertne sneller. 😁

Bare for å avslutte/fylle ut litt om Danielle Brisebois, så fikk vi se henne i sitcom'en All in the family - hun var med i siste sesong + de fire sesongene til
    spin-off-serien Archie Bunkers Place.

Vi som er gamle nok, husker garantert Archie Bunker, og alt han hadde (høylytte) meninger om - All in the family hadde ikke fått TV-tid i dag, for å si det slik...

Danielle Brisebois All in the family.jpg

Og damen grodde pent til...

danielle-brisebois-photo_151386_39296.jpg

Debutalbumet, med bl.a. superlåta "What if God fell from the sky" (samt før nevnte "Just missed the train")

Danielle Brisebois debut album.jpg

I godt selskap med Jamie Lee Curtis. Hun har spilt i flere TV-serier og spillefilmer, har vunnet flere priser, og har vært
    nominert til både Oscar og Golden Globe.

Danielle Brisebois og Jamie Lee Curtis.jpg

I det hele tatt - bra dame.

/Morten

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.836
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har hørt om Trine Rein. 😆
    Ellers så var det mye nytt for meg.
    Jeg ser ikke på noe lærdom som bortkastet, så takk til dere som bidro med facts om Danielle og Trine.😊

Trine :
    IMG_20250103_135556.jpg

Den amerikanske julenissen kjører som alle vet, slede med et spann reinsdyr foran.
    Dette foregår stort sett vinterstid.
    Nå er det visst slik at reinbukken (hannen)
    mister geviret til vinteren. Oktober - november. Simlene (hunndyret) beholder sine horn til april /mai da hun får kalv.

Som vi har sett, har alle reinsdyra til nissen horn.
    Utfra det kan vi konkludere med at reinsdyra som nissen har, alle er simler.
    Da dukker det opp et spørsmål.
    -RUDOLF??!!

FB_IMG_1639038505388.jpg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Den amerikanske julenissen kjører som alle vet, slede med et spann reinsdyr foran.
    mister geviret til vinteren. Oktober - november. Simlene (hunndyret) beholder sine horn til april /mai da hun får kalv.

-RUDOLF??!!
    Woke alert😱🦌 Det er 2025 og da skal vi ikke sortere og skille på kjønn o.l. Det gjelde seg folk og reinsdyr🤣 Kan tenkes at alle nissens reinsdyr indentifiserer seg som hen eller noe, altså ikke-binære reinsdyr;)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.723
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt om Trine Rein. 😆
    Ellers så var det mye nytt for meg.
    Jeg ser ikke på noe lærdom som bortkastet, så takk til dere som bidro med facts om Danielle og Trine.😊

Trine :
    Vis vedlegget 1086476

-RUDOLF??!!

Vis vedlegget 1086481
    I disse tider med flytende kjønnsidentitet……….Hun IDENTIFISERER seg som Rudolf. :rolleyes:

Mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.836
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Woke alert😱🦌 Det er 2025 og da skal vi ikke sortere og skille på kjønn o.l. Det gjelde seg folk og reinsdyr🤣 Kan tenkes at alle nissens reinsdyr indentifiserer seg som hen eller noe, altså ikke-binære reinsdyr;)
    Du er inne på noe vesentlig. 👍😊
    Det streifet meg at Rudolf muligens kan betegnes som hen.
    Noen som har sjekka understellet på Rudolf ? 🙈
    Lbg2zknIIlpAzJoDmxCo5AR6dNo9iG_YgvjfIH06tv3Q.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn