BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.917
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sikker på at det er mange arkitekter som går mann av huse for å se denne filmen! Det er bra at et arkitektonisk tema får en så stor birolle i en kjent film og kan være med på å heve vanlige folks kunnskap, og bidra i arkitektur debatten. Etter det jeg husker fra skolen så oppsto brutalismen på 50-tallet og frontmennene var Le Corbusier og Ludwig Mies van der Rohe (begge også kjent for sine møbler). Stilen kjennetegnes veldig ofte av rå ubehandlet betongflater (forskaling) og symmetriske former. Er vel skapt ut av form follow function tanken, men om det det har tatt høyde for menneskelige verdier og trivsel kan jo diskuteres. London har endel flotte brutalistiske bygg og jeg mener det ny Munch museet og Nationalmuseet flørter mye med denne stilen i den eksteriøre fasaden.
    Dette penser innpå ditt fagfelt vil jeg tro.
    Du kunne fint holdt den innledningen. 👍
    Arkitekt Wangen sa mye av det samme, men litt mer. 😊
    Viktige folk i GB er Alison og Peter Smithson.
    Kanskje mest kjente bygg i London er Barbican-senteret. (Chamberlin, Powell, Bon)

public.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.917
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Så denne kom inn på Øll&Bøll. 😎
    IMG_20250307_022650.jpg

BILL WITHERS Live at Carnegie Hall. Om denne blir det sagt at det er en av de beste konsertplatene fra 70 tallet.
    En innspilling med nokså mye atmosfære og nærvær. Reportoaret er representativt for Withers låtskriving og artiskarriere.
    Med kjente låter som Lean on Me og Ain't No Sunshine.
    Bra Mofi utgivelse.
    Har hatt min noen år, men lenge sida den ble spilt. Hyggelig gjenhør.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.917
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20250309_205947.jpg

Fin søndagstur i området rundt Rotlia naturreservat med kjerringa og bikkja.
    IMG_20250309_210658.jpg

Grønnspetten har forsynt seg godt i maurtua.

Like før Tysbasten kommer i blomst.
    IMG_20250309_210120.jpg

IMG_20250309_205853.jpg

Spøkelseshus 👻

Sangsvanetrekk. Kanskje på vei til Finnmark med mellomlanding på Ilseng. Sikkert mer enn 50 svaner, og også mange ender og gjess.
    IMG_20250309_214840.jpg

Mange som covrer Joe Souths "The Games People Play", men Williams er noe for seg sjøl.

Telecastern er prikken over i'en, og slik skal den låte. 🙂

FB_IMG_1741556456450.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.357
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så denne kom inn på Øll&Bøll. 😎
    Vis vedlegget 1104106
    BILL WITHERS Live at Carnegie Hall. Om denne blir det sagt at det er en av de beste konsertplatene fra 70 tallet.
    En innspilling med nokså mye atmosfære og nærvær. Reportoaret er representativt for Withers låtskriving og artiskarriere.
    Med kjente låter som Lean on Me og Ain't No Sunshine.
    Bra Mofi utgivelse.
    Har hatt min noen år, men lenge sida den ble spilt. Hyggelig gjenhør.
    Utrolig fet plate! Du burde hatt den på 45 RPM da det låter avsindig mye bedre enn 33 RPM utgaven på Mobile Fidelity.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.917
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig fet plate! Du burde hatt den på 45 RPM da det låter avsindig mye bedre enn 33 RPM utgaven på Mobile Fidelity.
    Det er mulig det, 45 låter som kjent ALLTID best, men hvor er det du får tak i den?
    Ikke i dette solsystemet tror jeg? 🤔😆

Min:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.357
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er mulig det, 45 låter som kjent ALLTID best, men hvor er det du får tak i den?
    Ikke i dette solsystemet tror jeg? 🤔😆

Min:
    Faen, jeg som trodde min var 45 RPM, og kunne erte deg litt 😆 Egentlig glad, da jeg vurderer å beholde den i de Foldneske samlinger 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.917
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20250312_223409.jpg

Enda en 33 1/3. 😊😎
    Teaser and the Firecat.🐱
    Snart 12 midnatt, men Rick Wakeman spiller Morning Has Broken.
    Det er nemlig han som spiller piano på den, og det er han ganske god på. Men BEST PÅ VINYL!😊
    Gjerne en original UK Island "pink rim", men det er generelt nokså bra lyd på denne.

Wakeman er også ganske vittig...

IMG_20250312_231835.jpg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.674
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hva gjør jeg hvis begge mine er ILPS9154 med pink rim?
    Er de like gode eller er det varianter innenfor det? 🧐
    mvh

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.113
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hva gjør jeg hvis begge mine er ILPS9154 med pink rim?
    Er de like gode eller er det varianter innenfor det? 🧐
    mvh
    Det er det, som er gravert i utløpsrillen (imellem), som har betydning. ILPS9154 kan
    være en massebetegnelse, som dekker over mange ulike utgivelser i foskjellige land.
    Om det står presis det samme gravert i begge, låter de nokk likt (y)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.917
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er det, som er gravert i utløpsrillen (imellem), som har betydning. ILPS9154 kan
    være en massebetegnelse, som dekker over mange ulike utgivelser i foskjellige land.
    Om det står presis det samme gravert i begge, låter de nokk likt (y)
    Sånn er det, - hvis begge er i like god stand.
    UK originalen er bra hvis man finner noen i god stand, men heller en annen hvis den er ripete og fæl sjølsagt. Er jo gamle plater dette.
    Står oppført 325 versjoner på vinyl.

Ellers er det bare å lese seg opp på discogs+ utallige andre steder, og lete i jungelen, @_RoDa_ 😊
    Langt fra alle kilder er pålitelige, som du nok vet. 🙈😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.917
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt tilfeldig hadde fruen et ærend på Kolbotn i går. Jeg fikk da en mulighet til å besøke "Dagsenteret" på Ski. 😆
    Det var ingen jeg kjente der utenom innehaveren @jorwed_ . Like hyggelig og grei som han pleier å være.
    Det mer faste klientellet er vel lettere å treffe på lørdager, men fikk fortalt at Evo III - had just left the building.
    Mye artig og fine ting i butikken nå.
    Bl. a annet elektronikk fra BAT (Balanced Audio Technology) til meget bra pris.
    Løp og kjøp, sier jeg! 😊
    IMG_20250313_141425.jpg

Hørte så vidt på oppsettet med noen B&W som jeg ikke kan betegnelsen på, alternert de store Eggleston. Vet at J. er nokså glad i Prince, og fikk han til å sette på "Muse 2 the Pharao".
    Jeg stod i naborommet og bladde i plater da det ble byttet om høyttalerne, og det var forskjell gitt! Skulle bare mangle, men det var en god følelse å kjenne de digre isobarik-bassene grov seg nedover. 😆

Mange platespillere og andre ting. Mye mer enn det som er nevnt i prislista.

IMG_20250313_141445.jpg

IMG_20250313_141433.jpg

Det ble litt dealing også. 😊
    IMG_20250314_100445.jpg

Har blitt regelrett MOBBA for at jeg ikke eier ei eneste skive med The The.
    Skal ikke nevne navn, men fælingen holder på litt med kjøp og salg av plater, og er bosatt på en av øyene rett vest, - ut mot havet. Nå bør kritikken hvert fall bli LITT mildere m "Infected" i hus. 😎

Litt spent på Miles Davis "Tutu". Mener at den låt ganske fett på CD.
    Produsert av Tommy Li Puma og mastret av Doug Sax.
    Tutu er egentlig like mye et Marcus Miller-album. Han var sterkt involvert i flere MD - album på 80 tallet.

Mange kjenner Jan Johanson gjennom "Jazz på svenska". Han ga også ut Jazz på Ungerska og denne Jazz på Ryska.
    Begge vel så spennende som den på Svenska. Det er først og fremst den vakre "Visan från Utanmyra" som har gjort den sistnevnte stor.
    Prøv denne på Ryska hvis du liker slikt.
    Det er et enkelt og bra opptak.Man hører det som ble spilt. Ingenting er produsert vekk eller skrudd så lyden er "ødelagt".
    Oppleves veldig "ekte" slik det var i studio på den tida albumet ble laget.
    Det er piano, trommer og bass, med fokus på piano.
    Jeg har LPn fra tidligere, men måtte ta med denne. Ikke ofte man kommer over ei SÅ strøken plate fra 1967!

Boksen (3 X LP), med Live-innspillinger av Melody Gardot er det ei stund sia jeg kjøpte. Jeg har ikke fått henta den før. Fikk aldri ut fingern da den var i salg (limited utsolgt).
    Da den dukka opp i et innlegg på HFS tok jeg en telefon, og nå er den i hus. Forøvrig en hyggelig pris når jeg ser etter på discogs. 😊

Jeg har streama denne en del tidligere.
    Det er litt variasjon i kvalitet på opptak, men mye bra, og fin atmosfære og konsertstemning på dette.
    Det rapporteres at vinyl låter bedre enn digital, så fremt platene er i orden. Har ikke spilt min ennå. Litt variasjon i tilbakemeldinger på det, så det blir spennende.

Jeg har vært mye rundt og bladd i platekasser både i inn og utland gjennom mange år. Jeg vil si at HiFi & Vinyl holder meget gode priser. Vanskelig å finne noen butikk her til lands som selger mer rimelig tror jeg. Forsåvidt ellers i Europa også.
    Utvalget er godt, og jeg fikk høre at mere av bra kvalitet er på vei inn.
    Takk for hyggelig handel, kaffe og prat J. 🙂

Sist redigert:

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.113
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Tillykke med en stor bunke bare bra vinyl.
    Miles Davis "TUTU" låter helt klart bedre på den vinylen (har den) enn på CD.
    Jazz på rysska sender du bare til meg........ Mangler den 😂
    The The......... Der er "Mind Bomb" og 4-LP "Comeback Special"Live fra Royal Albert Hall "Must have´s" også.
    Rosinen i XXXXX..... "Live in Europe". Helt eminent album og jävli bra lyd. Og humoren hennes da............
    Prøv å lytt til snakken hennes mellem track 2 og 3 på side C (den røde)..... helt ubetalelig/priceless 🥰🥰
    Dette var IMO superbra kjøp (y)(y)(y)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.917
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tillykke med en stor bunke bare bra vinyl.
    Miles Davis "TUTU" låter helt klart bedre på den vinylen (har den) enn på CD.
    Jazz på rysska sender du bare til meg........ Mangler den 😂
    The The......... Der er "Mind Bomb" og 4-LP "Comeback Special"Live fra Royal Albert Hall "Must have´s" også.
    Rosinen i XXXXX..... "Live in Europe". Helt eminent album og jävli bra lyd. Og humoren hennes da............
    Prøv å lytt til snakken hennes mellem track 2 og 3 på side C (den røde)..... helt ubetalelig/priceless 🥰🥰
    Dette var IMO superbra kjøp (y)(y)(y)
    Takk for det, Hasse! 👍😊
    Når handelen så er aprobert og rosende omtalt av Generalkonsulen, da bør jeg være fornøyd! 😆

Det er vel litt sånn at det ikke er så veldig mange plater jeg synes jeg MÅ ha lengre.
    Det blir flere og flere timer med streaming. Det står allerede mange plater i hyllene som jeg kan velge på. Derfor gledelig å komme hjem med noe jeg gleder meg til å høre. 🙂

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    19.032
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Godt å se at du har fått din første The The plate i hus. Du er nå på vei til å få deg ett anstendig liv ;)
    Min favoritt er Dusk fra -92. Vinylutgaven av den er dessverre noe kostbar, så jeg har måttet ta til takke med en CD foreløpig. Ensoulment som kom i fjor var også en meget hyggelig overraskelse.

HasseBasse

Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    26.113
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.917
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Godt å se at du har fått din første The The plate i hus. Du er nå på vei til å få deg ett anstendig liv ;)
    Min favoritt er Dusk fra -92. Vinylutgaven av den er dessverre noe kostbar, så jeg har måttet ta til takke med en CD foreløpig. Ensoulment som kom i fjor var også en meget hyggelig overraskelse.
    Godt å høre at du mener det er et lite håp.
    Takk for det, Largo. 🙂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn