BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.779
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk rapport @bluesbreaker 👏👍😊
    Det jeg lurer mest pÄ er sÄklart hvor tett pÄ disse gromme anleggene man kommer med Ä fikse internett-tilgangen.
    Men den testrapporten tar sikkert litt tid Ă„ skrive, sĂ„ jeg fĂ„r vente i spenning litt til. 😊
    mvh
    Som vi har meldt tidligere, vil en slik test ikke bli Ä lese her pÄ dette slallkkÞtye forumets.
    Vi har sagt hÄper vi at vi kan fÄ det publisert i julenummeret av Global Scientific Review.
    SĂ„fĂ„rdusjĂ„davettu... 😆

Edit :Skakkjþrte forumet 😎

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.779
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for nok en flott «reportasje» đŸ„° men med klare trekk for bare bein bilde 😡 Ellers mye flott pĂ„ innlandet!!!
    Takk for det!🙂
    Men
    Skal man le eller grĂ„te?đŸ€”
    Det mÄ vÊre et skille mellom Ä gÄ berrfÞtt pÄ sine egne gÞlv, og det Ä slenge Hobbitlabbene oppÄ salongbordet midt i syninga pÄ fÞlk?
    For SÅ og plukke fram mobilen i eneste hensikt Ă„ fotografere sine pedes slik at ĂŠlle ska fĂ„ sjĂ„! FytrĂžernskinn no sĂ„Ă„ motbydelig!

Dette er to forskjellige ting. Jeg kan skrive under pÄ at det er helsebringende Ä vifte med tÊrne. Det er ikke DER problemet ligger.

Jeg la faktisk ikke merke pĂ„ det, men forstĂ„r jo at det napper litt pĂ„ refleks hos dem som har slike fetisjer. DET er heller ikke noe problem. 😊

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.779
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Atter en herlig og inngĂ„ende rapport fra 3 meget oppegĂ„ende oppsett i InnlandetđŸ‘đŸŒđŸ€—
    Her er rĂžr i mengder og alle stĂžrrelser sĂ„ vil tru «magien» ligger som tett tĂ„ke over store deler av MjĂžsađŸ˜…đŸŽ¶đŸŽ¶đŸ€Ł

Fint skrevet, som vanlig, og fint at du linker til diverse avspilt musikk ved alle tre besĂžkeneđŸ‘đŸŒđŸ€— Som forĂžvrig rommer mye bra musikkđŸ‘đŸŒđŸŽ¶
    SkjĂžnner nesten itte Ă„ssen du rekker 3 oppsett pĂ„ en og samme dag, men kudos for det bluesđŸ’Ș Takk for super fin rapport😍

gismo
    Takk Gismo. 🙂
    Det er klart at det blir litt snau tid, men det er lite dautid, for disse gutta er ikke lenge om Ă„ snu seg rundt. Med hĂžye verdier koffein i kaffen og pĂ„fyll pĂ„ blodsukkeret i form av Napoleon, sĂ„ er man klar for mer. 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.779
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hamar kino hadde en (1)visning av
    David Lynch' Mulholland Drive (2001) nÄ i kveld.
    Den er ikke sÄ lett Ä fÄ sett, sÄ her mÄtte man benytte sjansen. Jeg sÄ filmen for fÞrste gang i dag.
    Den er meget god, men helt kul umulig Ä forstÄ. Som et ormebol av spÞrsmÄlstegn.
    Det var mye Ä tygge pÄ, eller kanskje ikke.
    I hvert fall er jeg helt karusell i hue.
    Som Ä vÄkne etter en drÞm /mareritt uten Ä huske riktig hvordan det hang sammen.
    Noen av scenene ligner de som har festet seg etter Twin Peaks. Musikk av Badalamente her ogsÄ. Mesterlig skuespill
    SĂŠrlig av Naomi Watts og Laura Harring.

90ed8ea89f2f8f48e6f06147c8e75e83c80a79c0-1920x1080.jpg

Anbefales varmt til alle med et Ă„pent sinn.
    Ellers ikke. 🙂

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.343
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har sett filmen et par ganger og ikke blitt klokere pÄ den av den grunn! Denne og Lost Highway liker jeg veldig godt, men hvordan du tolker innholdet er opp til deg. Kanskje det er meningen at vi ikke skal forstÄ innholdet fult ut, men bare bli forfÞrt og fascinert over de filmatiske stemningene som oppstÄr, og undres over handlingen.

Etter det jeg husker sĂ„ er det liksom flere handlinger/historier som foregĂ„r og tangerer hverandre eller bare er parallelle (husker ikke). Ei vennine av meg var stor fan av filmen i studietiden og hun fortalte at filmen opprinnelig er restene av en TV-serie som aldri ble til. Lynch fikk omarbeidet materialet til denne filmen. Det forklarer kanskje litt hvorfor det er sĂ„ vanskelig Ă„ skjĂžnne plottet;)😉

Anbefaler Lost Highway hvis du ikke har sett den. Er litt lettere Ă„ fĂžlge og har fet musikk etter det jeg husker!
    IMG_6346.jpeg

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.779
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sett filmen et par ganger og ikke blitt klokere pÄ den av den grunn! Denne og Lost Highway liker jeg veldig godt, men hvordan du tolker innholdet er opp til deg. Kanskje det er meningen at vi ikke skal forstÄ innholdet fult ut, men bare bli forfÞrt og fascinert over de filmatiske stemningene som oppstÄr, og undres over handlingen.

Etter det jeg husker sĂ„ er det liksom flere handlinger/historier som foregĂ„r og tangerer hverandre eller bare er parallelle (husker ikke). Ei vennine av meg var stor fan av filmen i studietiden og hun fortalte at filmen opprinnelig er restene av en TV-serie som aldri ble til. Lynch fikk omarbeidet materialet til denne filmen. Det forklarer kanskje litt hvorfor det er sĂ„ vanskelig Ă„ skjĂžnne plottet;)😉

Anbefaler Lost Highway hvis du ikke har sett den. Er litt lettere Ă„ fĂžlge og har fet musikk etter det jeg husker!
    Bra beskrivelse R.
    Takk for engasjement og innspill. 👍
    Har sett Lost Highway men det er nok 20 Är sida, minst. Kanskje pÄ tide Ä prÞve den igjen. Takk for tips.
    Jeg har ikke sett alle filmene Lynch lagde men husker flere ganske godt.

Ingenting Lynch gjorde er uten originalitet, men denne Mulholland Drive tar kaka.
    Som @ou812rh sier, er det flere ting som pÄgÄr samtidig og det er ogsÄ noen av de samme skuespillerne i flere ulike roller.
    OgsÄ i samme rolle, med ulike personligheter.

Jeg tror heller ikke det er meningen at dette skal vĂŠre begripelig. Mye ser ganske vanlig "Hollywood" ut utenfra. Likevel er det ingen rett tidslinje eller logisk oppbygning slik at handling og konsekvenser henger sammen.
    Det som er helt sikkert er at det ligger en kritikk av Hollywoods filmindustri inni alt det andre.
    Ellers er det nÊrmest som tablÄer hvor litt ulike tema dukker opp. Drama med djupe mellomenneskige forhold, tragedie, action, vold, sex og erotikk, skrekk, mysterier, symbolikk og jeg vet ikke hva som kan mangle.
    Her er det som om man noen ganger kommer inn i hodet til andre og deler marerittet eller drÞmmen. Ulike episoder i rollenes liv flettes inn hverandre hvor man til stadighet oppdager trÄder Ä nÞste i, mens andre blir kuttet brÄtt.
    Naomi Watts og Laura Harring gjĂžr begge imponerende roller.

Ikke sÄ mange filmer jeg gidder Ä se flere ganger, men denne er en sterk kandidat.
    Kan nesten sammenlignes med et besÞk i et moderne kunstmuseum. Hvis det ikke er noe for deg sÄ tviler jeg pÄ om man har sÊrlig interesse eller glede av Mulholland Drive.
    Something Else kan man trygt si. 😊

Kan tilfÞye at den versjonen som gÄr rundt pÄ noen kinoer nÄ er restaurert bÄde pÄ lyd og bildesida. Det er et pluss

Anmeldeldt til stor begeistring av NRK filmpolitiet

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.848
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Mulholland Drive er en fantastisk film!

Men det var vel fÞrst tredje gangen jeg sÄ den, at noen av tinga som skjer der, begynte Ä gi mening...

Jeg datt litt av Twin Peaks etterhvert, men Mulholland Drive er endelĂžst fascinerende.

đŸ€©

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.779
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Igjen masse morsom lesning, og spennende at du samler noen lytteinntrykk med farging i form av platespillere og rĂžr........... hvis det er lov Ă„ si.
    Takk for interessen, T. 👍🙂

Det er klart at det er lov Ă„ si. 😊
    Det er vel ingen av disse anleggseierne som er nevnt over her, og heller ikke jeg, som er spesielt opptatt av at lyden ikke skal vére farget. Det finnes grenser sjþlsagt. 😆

Det er vel best at jeg snakker kun for meg sjĂžl.
    Hvis fravÊr av farging er goal, da er det nok bedre Ä gÄ andre veier enn Ä fikle med rÞrutstyr.

Jeg for min del har rÞr i kjeden fordi jeg synes oppsettet mitt lÄter best med rÞr-amp, - rent subjektivt.
    Det er pÄ sin plass og nevne at jeg sjÞl bruker en Octave rÞrforsterker. Octave har rykte pÄ seg for ikke Ä lÄte som det folk ofte forbinder med hva de kaller "rÞrlyd".
    Varme, rundhet flĂžyel osv osv.
    Disse ordene stemmer dÄrlig med Octave.

Jeg er mindre opptatt av hva som lÄter "korrekt".
    Jeg gÄr ganske ofte pÄ konserter med nesten all slags musikk, og har derfor et avslappet forhold til dette med hva som er korrekt lyd.

Det er lett Ä gÄ seg bort i adjektiver. Likevel :
    Ulike typer rĂžr bidrar som regel til mer livaktighet og kan motvirke at det en lytter til hĂžres for "tĂžrt" ut.
    Ofte opplever jeg mer timbre, eller klangfarger, nÄr det stÄr rÞr i kjeden.
    Man kan ogsÄ tune lyden i den retningen man vil med ulike valg av rÞr. Kunne sagt mye annet som skjer, men fÄr prÞve Ä avgrense.

Det er sikkert riktig, at det er det du kaller farging som er Ärsaken til at rÞr innvirker pÄ slikt jeg nevner over.
    Jeg tenker ikke pÄ det som farging, men som god lyd. Noe som tiltaler meg.
    PÄ en mÄte blir ikke farge et negativt begrep, men heller et slags virkemiddel for Ä oppnÄ Þnsket resultat. Et personlig og bevisst valg altsÄ.

Det som er viktig for meg, er at jeg fĂžler meg engasjert og blir opptatt av musikken.
    NÄ er det ikke slik at jeg synes alle anlegg med rÞr lÄter bra, eller at man mÄ ha rÞr i kjeden for at det skal lÄte godt. Langt i fra.
    Det finnes flust av eksempler pÄ det motsatte.

Det samme gjelder forsÄvidt mht platespillere, pickuper og alt som har med avspilling av vinyl Ä gjÞre.
    Jeg er ikke sÄ forstokket at jeg mener at vinyl lÄter best, - uansett liksom. For det er ikke tilfelle.

For meg er det mer slik at det er flere veier Ä gÄ. Et stereoanlegg vil alltid vÊre et kompromiss. Mer eller mindre.
    Hvis man ikke innser dette vil man aldri bli fornĂžyd. Slik tenker i hvert fall jeg.

Hvis man skal bli fornÞyd med systemet man spiller pÄ hjemme, er noe av det viktigste Ä vite hvor man vil i lydlandskapet.
    AltsÄ at man har en retning Ä fÞlge.
    SÄ fÄr man gjÞre sine valg og prioriteringer etter smak og lommebok.

Det vi ikke fÄr gjort noe som helst med er kvalitet pÄ innspillingen, mastering og om mediet (plater, cd, tape, osv) er i perfekt fysisk skikk.
    Det er kanskje den faktoren som har stþrst betydning for om avspillingen er av hþy kvalitet. Likevel blir dette snakket SVÆRT LITE OM, sammenlignet med hþytalerprinsipp, type DAC, kabler, fþtter og underlag, om platespiller skal vére remdrevet eller DD. hvilke type rþr som er best, osv osv.

Bare noen tanker i farta. 🙂

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.102
    Sted
    Langesund
    Bra med tanker :)

Har forresten hatt en liten pause fra anlegget og gjort mye annet, som mye sosialt hygge med andre og en del runder i slalÄmbakken.
    Kommer hjem for sÄ Ä drar igjennom masse forskjellig musikk i formatet mp3 320, og faktisk helt med til mp3 128 - alt lÄt bare veldig bra.
    SÄ, sÄ nÞye er jeg pÄ lyden;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.779
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bra med tanker :)

Har forresten hatt en liten pause fra anlegget og gjort mye annet, som mye sosialt hygge med andre og en del runder i slalÄmbakken.
    Kommer hjem for sÄ Ä drar igjennom masse forskjellig musikk i formatet mp3 320, og faktisk helt med til mp3 128 - alt lÄt bare veldig bra.
    SÄ, sÄ nÞye er jeg pÄ lyden;)
    Alt til sitt bruk tenker jeg. 🙂
    Men det er bra at formatet ikke stÄr i veien for Ä hÞre og like musikken. Ikke alle som er der.

OgsÄ bra Ä gjÞre andre ting, og ikke minst ha omgang med folk. Fysisk aktivitet er ogsÄ helt nÞdvendig for Ä ta vare pÄ den helsa en har. Viktigere jo eldre en blir.

Sist redigert:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.228
    Sted
    Bartistan
    Hamar kino hadde en (1)visning av
    David Lynch' Mulholland Drive (2001) nÄ i kveld.
    Den er ikke sÄ lett Ä fÄ sett, sÄ her mÄtte man benytte sjansen. Jeg sÄ filmen for fÞrste gang i dag.
    Den er meget god, men helt kul umulig Ä forstÄ. Som et ormebol av spÞrsmÄlstegn.
    Det var mye Ä tygge pÄ, eller kanskje ikke.
    I hvert fall er jeg helt karusell i hue.
    Som Ä vÄkne etter en drÞm /mareritt uten Ä huske riktig hvordan det hang sammen.
    Noen av scenene ligner de som har festet seg etter Twin Peaks. Musikk av Badalamente her ogsÄ. Mesterlig skuespill
    SĂŠrlig av Naomi Watts og Laura Harring.

Vis vedlegget 1113603

Anbefales varmt til alle med et Ă„pent sinn.
    Ellers ikke. 🙂
    Mulige spoilers her
    Jeg nekter Ă„ lese dem fĂžr jeg har sett min gamle DVD om igjen 😇

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    68.779
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mulige spoilers her
    Jeg nekter Ă„ lese dem fĂžr jeg har sett min gamle DVD om igjen 😇
    Ja, jeg har sett den lista, men ga meg etter nr 1.
    - Tror heller ikke jeg vil vite mer.

Hele youtube er ogsÄ full av "explanations ".
    Mer eller mindre djupe/glupe . 😎

Men jeg har oppdaget en link til Orbison og Ronstadt!
    Jeg er en av de fÄ som hÞrer pÄ Linda Ronstadt her pÄ forumet. Synes jeg hÞrte noe kjent, og det er det andre som ogsÄ har oppdaget:..
    *
    Get ready for a Twilight Zone visit! Many people (including some sharp Songfacts fans) have noticed a close similarity between this song and Orbison's "Crying." Compare the point in "Crying" where the lyrics get to "But I saw you last night, you held my hand so tight as you stopped to say hello" with the point in "Blue Bayou" where the lyrics get to "All those fishing boats with their sails afloat if I could only see." Go ahead, play then back to back and judge for yourself.

Speaking of "Crying," it has something else in common with "Blue Bayou." Both songs sound great in Spanish with female vocals; "Blue Bayou" as "Lago Azul" by Bibi Gaytan on her 1994 album Manzana Verde, and "Crying" as "Llorando" by Rebekah del Rio practically stealing the show in her cameo in the David Lynch film Mulholland Drive. David Lynch originally wanted to use "Crying" in his earlier film Blue Velvet but switched to "In Dreams." And note that this single was on Ronstadt's album, titled Simple Dreams. The circles... the circles are converging...*

Mulholland Drive
    Rebekah Del RiođŸŽ¶

*A Black and White Night with Roy Orbison & Friends", er forĂžvrig en fantastisk konsertfilm. (De to siste klippene)

Den finnes ogsÄ som rent musikkalbum.
    Her er gitaristen til Elvis - James Burton, Tom Waits, Jackson Browne, Elvis Costello, Bruce Springsteen, JD Souther, T bone Burnett m fl.
    For ikke Ă„ glemme, antagelig verdens beste backingkor. Jennifer Warnes, Bonnie Raitt og KD Lang. Wow!
    faec065254053f989eddbc5219f8483c.jpg

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn