Ja, merket det jeg også. Merkelig avgjørelse egentlig.Ser ut som denne muligheten er fjernet med siste oppdateringa.
MEN: muligheten for å caste til Node'n fra Tidal-appen på samme måte som Spotify Connect oppveier dette en høy gang. Endelig slipper en å håndtere tidal-innhold på flere steder.Ser ut som denne muligheten er fjernet med siste oppdateringa.
Pffffff.... Jeg lar min stå på konstant jeg.Da har de gjort det mulig å slå den av på gamlemåten igjen. Selv om han kimser av dette er nok også @AOC lettet...
Storkar..Pffffff.... Jeg lar min stå på konstant jeg.
Nå har jeg skrudd den av.Storkar..
Nei, ikke storkar men en som vil ha best mulig kvalitet på musikken. Jeg har selvfølgelig ikke rørutstyr og alt har godt med luft rundt seg.Døgnet rundt? Storkar!
Dét var et ordspill, ettersom jeg selv fikk tittelen Storkar siden jeg selv aldri slår av noden.Nei, ikke storkar men en som vil ha best mulig kvalitet på musikken. Jeg har selvfølgelig ikke rørutstyr og alt har godt med luft rundt seg.
Forresten låter Noden bedre nå, den spiller nå musikk kontinuerlig. Kanskje den trenger innspillingstid som alt annet, det hadde jeg ikke tenkt på. Tror jeg beholder den likevel. Noen som vet noe om neste versjon?
Ok, skjønner. Da er vi begge storkarer.Dét var et ordspill, ettersom jeg selv fikk tittelen Storkar siden jeg selv aldri slår av noden.
Når jeg kjøpte min Node 2, stod tonekontroller på som default. Jeg vurderte også å returnere, helt til jeg slo av tonekontroller.Jeg har hatt min node 2i i 2 uker, meget god brukervennlighet. Jeg bruker ekstern dac. Når jeg kobler laptop via usb til dac synes jeg diskant og mellomtone er mer åpen på mine Harbeth. Lyden er mer behagelig å lytte til for å si det enkelt. Jeg har ethernet inn i noden. Jeg bruker Tidal hifi. Er det noen innstillinger som bør gjøres for at den skal låte best mulig? Mange her inne er så fornøyd. Tror denne går i retur hos meg. Jeg lar alle komponenter stå påslått hele døgnet. Mvh Erik
Jeg bruker tonekontrollene på min, demper både bass og diskant. Blir fort litt too much hos meg.Når jeg kjøpte min Node 2, stod tonekontroller på som default. Jeg vurderte også å returnere, helt til jeg slo av tonekontroller.
Tonekontroll kan være veldig nyttig. Jeg har en RME Adi2 dac som har tonekontroller, evt kan jeg bruke innebygget equaliser til å justere helt nøyaktig. Dette går ikke ut over lyden. Noden er koblet til denne. Anbefales.Jeg bruker tonekontrollene på min, demper både bass og diskant. Blir fort litt too much hos meg.
Interessert i dette jeg også. Det skal jo ha noe å si, kvaliteten på den digitale utgangsdelen, men har selv Ikke hørt forskjell på det jeg har foret dac'en med så langt, chromecast audio, Cambridge audio cxn v2 og nåværende node 2. Mye vil ha mer jamed Fare for å banne i kirka, lurer jeg på om noen har oppgradert fra Node 2i med positive erfaringer på bedre kvalitet på digitalt ut. Veldig fornøyd med grensesnittet, men mye vil ha mer.
Jeg har testet endel «budsjettstreaming». Begynte med Apple tv. Så over til apple airport express. Deretter en Simple Audio roomplayer. Så en Bluesound Node 2i.Opp i mellom disse produktene har jeg også spilt på Chromecast audio. Jeg benyttet alltid Tidal når jeg benyttet nevnte produkter. Litt om mine oppfatninger. Syntes Airport låt bedre enn apple tv i sin tid, men dette begynner å bli noen år siden, og jeg er ikke så teknisk at jeg kan si noe om formater og den slags. Det var nok en av de første Apple tv som kom på merkedet. Låt bedre gjorde ihvertfall airport express.Leser mye positivt om Node 2i og vurderer å kjøpe denne for å heve lydkvaliteten. I dag streamer jeg med Spotify appen for Apple Tv videre til ekstern Mcintosh dac. Er forsåvidt godt fornøyd med funksjonalitet og lyd, men mye vil ha mer Vil lyden bli bedre med en bluesound node 2i? Noen som har testet mot hverandre og evt kan si noe om det er verd investeringen.
Jeg har også testet de mot hverandre med ekstern dac(LM32 dac). Ikke mulig å høre forskjellen. Node2i gikk i retur og Node2 ble beholdt.Leser mye positivt om Node 2i og vurderer å kjøpe denne for å heve lydkvaliteten. I dag streamer jeg med Spotify appen for Apple Tv videre til ekstern Mcintosh dac. Er forsåvidt godt fornøyd med funksjonalitet og lyd, men mye vil ha mer Vil lyden bli bedre med en bluesound node 2i? Noen som har testet mot hverandre og evt kan si noe om det er verd investeringen.
Så bra. Er vel i korte trekk det jeg også oppfattet. Noen små forbedringer over all.Tok turen til HFK, i går og tok med en Node 2i hjem. Har fått testet litt i morgentimene, og får et mer oppløst lydbilde med node 2i vs Apple T4 med Spotify. En hyggelig overraskelse Det skal sies at det ikke var noe vanvittig forskjell, men det låter litt mer fyldig og detaljert.
Har kjøpt den, men ikke satt den inn ennå.. Venter på å få bygget PSU.Noen som har testet PS oppgradering til sin Node2? Klarte ikke å dy meg, har en på vei!
Det har jeg og vurdert, men tar tid og du får aldri pengene igjen på ett DIY power-supply.Har kjøpt den, men ikke satt den inn ennå.. Venter på å få bygget PSU.
Supert med tips, men den er allerede under bygging!Det har jeg og vurdert, men tar tid og du får aldri pengene igjen på ett DIY power-supply.
Jeg klarte å finne frem til denne;
Ripple er mindre enn 3mV og det er på nivå med Sbooster til mye mer enn dobbel pris...
Spennende, kit?Supert med tips, men den er allerede under bygging!
Joda, har den. Bruker en lpsu fra Ebay. Jeg er mer fornøyd med lyden nå, sjølv om eg bruker extern dac.Noen som har testet PS oppgradering til sin Node2? Klarte ikke å dy meg, har en på vei!
Artig, blir spennende å få min på plass.Joda, har den. Bruker en lpsu fra Ebay. Jeg er mer fornøyd med lyden nå, sjølv om eg bruker extern dac.
Fremdeles avhengig av å få gjemt unna mest mulig hifi dessverre. Hadde jeg hatt stua for meg selv hadde nok mange valg vært annerledes ...Hva med:
Lineær Strømforsyning - Farnell B30/10 Stabilised Power Supply
Selger en lineær strømforsyning. Farnell B30/10 Stabilised Power Supply. Suveren på audioutstyr. Kan stilles mellom 0 til 30V DC. Kan levere 10A. Da kan du i hvert fall få nok stabilisert DC-strøm. Dette er bra saker. Støyer ikke. Den er tung...www.hifisentralen.no
Jeg var litt redd for det spørsmålet Det er en stund siden den blei montert, men det første jeg hørte, sansylig vis fordi jeg hadde lest om denne effekten, var at bassen virket litt "fullere nedover". Men jeg synes det blir mer dybde og kontraster i lyden. Antar det er på grunn av mindre støy?Artig, blir spennende å få min på plass.
Hva mener du var største forbedring?
Ja det er vel ikke lenge til noen spretter frem i tråden og forklarer at det du opplevde ikke er mulig siden de ikke har målt det og digitalt er digitalt, ingen forskjell på 1 og 0 ekstern strømforsyning eller ei...Jeg var litt redd for det spørsmålet Det er en stund siden den blei montert, men det første jeg hørte, sansylig vis fordi jeg hadde lest om denne effekten, var at bassen virket litt "fullere nedover". Men jeg synes det blir mer dybde og kontraster i lyden. Antar det er på grunn av mindre støy?
Jaggu godt jeg har blitt så gammel at jeg ikke orker å bry meg..;-) Kanskje vi skulle ha venta til Fredagen?Ja det er vel ikke lenge til noen spretter frem i tråden og forklarer at det du opplevde ikke er mulig siden de ikke har målt det og digitalt er digitalt, ingen forskjell på 1 og 0 ekstern strømforsyning eller ei...