Retep skrev:Da er det nok ikke bare jeg som har hørt "feil" med B&W og Classè.... Godt er jo det.
Digital amper det du foreslår. Har aldri vert borti det heller ser du.
Krell er jo også en kandidat helt klart, men hvordan er det lydmessig ifht Musical Fidelity?
B&W har originale ellers så fantes den en kar som solgte uoriginale sett på Audiogon.Outlawbamse skrev:Hallo B&W eiere. Jeg er ganske sikker på at noen her kan fortelle meg hva slags størrelse det er på spikes som passer til B&W 800D. Dette lurer jeg litt på
pft
tand skrev:B&W har originale ellers så fantes den en kar som solgte uoriginale sett på Audiogon.Outlawbamse skrev:Hallo B&W eiere. Jeg er ganske sikker på at noen her kan fortelle meg hva slags størrelse det er på spikes som passer til B&W 800D. Dette lurer jeg litt på
pft
Tror de har en radius på nærmere 6-7 cm. Se bilder under min bildetråd så får du ett inntrykk.
T
Takk for info Toretore_v1 skrev:Det er ikke 6-7 cm, det er 8 mm.
No problemo.Outlawbamse skrev:Takk for info Toretore_v1 skrev:Det er ikke 6-7 cm, det er 8 mm.
Da anbefaler jeg deg å se litt på to Audionet trinn ogsåDriver å sparer opp til amp til mine B&W 802N
Noen som har flere tips til amper som kunne passe på dem.
Har fått anbefalt
McIntosh og ser da på 501, 601 og 602.
Electrocompaniet er anbefalt. Og da er det Aw400 jeg ser på.
Dynamic Pressision (DP) er anbefalt, men har har jeg ingen ide da dette er et merke jeg ikke har hatt noe forhold til
Ayon har meget interessange forsterkere, og har hatt en demo med en integrert. Noe som fallt i smak.
Digitale amper. Absolutt ingen kjennskap til dette.
Hegel H30. Også ukjent, men har mulighet for å låne
Parasound JC1 monoblokker. Har ingen kjennskap til de monoblokkene.
Er det noen andre jeg burde ta med i beregningen?
Har vel et budskjett på ca 60k.
Takker. Pre: C 2300, og Mc 501 monoblokker. Som du ser(kanskje) har jeg en B&W PV 1 sub. Frakoblet, da den ikke jobbet i særlig grad m. JBL. 1400 Array. Kanskje helligbrøde å nevne HT av annet merke i denne tråden. Men ikke tvil i min sjel. Det er Mc. du skal ha. 601 er mitt oppgraderings ønske, og er vel ikke all verdens utenfor ditt budsjett heller. Tenkte bare å nevne de andre alternativene du spurte efter. Jeff Rowland er svinedyr. Monolokkene koster jo 250kHei Oct.
Flott oppsett det der. Drømte om McIntosh i natt. Så jeg tror nok at jeg må kjøpe inn det neste gang. Er redd for at jeg skal kjøpe noe annet og fortsatt ha lyst på MC uansett hvor godt det måtte låte. Og da begynner ballen å rulle igjen.
Hvlke trinn er det du har?
He, he. Den følelsen der hadde jeg og. Valget stod mellom Mc. & Krell, og da Sondgarden kunne levere Mc. kjappere enn Stereofil kunne levere Krell Evo et el. annet, var valget enkelt. Bare for ordens skyld: DP er ikke noe dårlig alternativ. Brukes av Vadset i referanse oppsettet, men synes boksen ser ganske puslete ut. Håper jeg ikke får kjeft av DP menigheten.Nei, hjertet sikter seg inn mot McIntosh ja. Har på en måte følelsen for at om jeg kjøper noe annet så kommer jeg alltid til å undre på om det var et riktig valg. 601 er det jeg sikter meg inn imot. Og jeg får håpe at en som eier de skal selge dem pga oppgradering til kw1.2. Da er jeg på plass.
Ser det er mange som bruker MCintosh på B&W sin 800 serie og det er jo et godt tegn.
Veldig flott oppsett, lekkert design og antagelig også lydMC sammen med 803 Diamond, (før 802 diamond) Vis vedlegget 137735 Vis vedlegget 137736 Vis vedlegget 137737