Det tror jeg på, skulle virkelig ha hørt de begge i en vanlig stue på skikkelig forsterkeri! (800 og 802)Enig! Den lyder forøvrig bra også
Hei jeg har kjøpt et par 803 Nautilius, men ikke fått henta de enda og er spent på åssen de spiller sammen med EC AW180, EC EMC 1up, EC 4.8, DP ria 2.3 og oracle Delphi . Noem formening? Mvh BjørnNoen her som eier et par Nautilus?
Han er vel ikke tilfeldighvis svensk han som selger disse 803n?Fikk forkjøpsrett på et par 803n, men han legger på prisen hver dag og nå er prisen snart oppe i hva 803d ligger på brukte. Så da kanskje det er like greit å gå for 803d og de er jo mye nyere. Hørte på dem i Oslo mandag som var og de låter utrolig
Sjekk ut HFK produktarkiv, der finner du hva dem lå på i nypris i siste salgsperioden.Det er det jeg også føler, tror kanskje jeg angrer på å kjøre i 12 timer tur-retur for å gjøre et dårlig kjøp. Hvor mye ligger de første 803d modellene som kom på brukt ca da? Har sett de fra 30-40 000. Og det dukker vel opp noen etterhvert sikkert . Han tilbydde meg også en pakkepris på Ec 4.7 og Ec xlr til 25 000 først, men han har fått bud på 25 000 på de sier han. Trodde vi hadde avtale på 19500 for høytalerene, men nå vil han ha 25 000. Det er vel sikkert like greit å smøre seg med litt tålmodighet og se om jeg kommer over 803d . Det er jo en mye nyere og større høytaler og 20 000 dyrere i nypris, de 803n kosta vel 47 000 nye når de kom og de er jo gamle så jeg synes prisen er litt stiv. Over halv pris for så gamle høyttalere.. Men hva er en realistisk pris på brukte 803d da? Og er det vanskelig å komme over de brukt, lå jo noen ute for noen måneder siden. De ene til 30 000 og de andre til 35 000. Mvh Bjørn
AVforum.no - AVtorgetÅssen kan jeg se forskjell på B&W 803n og 803s? Greit å vite så en ikke blir lurt, står det noe på dem eller er det et eller annet jeg må se etter? Mvh Bjørn
På mine står serienr og modell bak ved inngangen for kabel, har 804SÅssen kan jeg se forskjell på B&W 803n og 803s? Greit å vite så en ikke blir lurt, står det noe på dem eller er det et eller annet jeg må se etter? Mvh Bjørn
I stedet for og kjøpe B&W 804s , har du sett på b&w sine B&W CM9 H?yttalere | Hi-Fi Klubben , Disse imponerer godt på 30 kvadratmeter. Jeg har psb sine image t6 på ca 30 kvadrat meter , og di spiller sykt bra på denne størrelsen til stue rom. Den fyller rommet mitt med lyd uten problemer og bassen er det sikkelig dyp punsh iHei . Nå har jeg kommet over et par B&W 804s, de er like store som 803n og har like mange elementer. Er 20 000 en grei pris for disse? De er helt strøkne . Dette må være de siste som kom før D-utgaven ettersom de er identiske med 803n. Og er disse grei lyd i? Rommet mitt er vel ca 30 kvadrat. Mvh Bjørn
Forsterkeren bestemmer mye hvor skarp diskanten skal være har DM 604S3 som kjøres av Doxa M74 og jeg har ikke skarp diskant. Da jeg testa Nad C272 så var diskanten veldig skarp og lyden mindre pen. Alle B&W må ha en kraftig forsterker for å vokne skikkelig til liv.Har hatt de rimelige utgavene av B&W: 602 s2, 603 og 705.
Alle har hatt en alt for spiss/skarp diskant.
Er alle B&W spisse/skarpe i diskanten, eller kan jeg forvente mindre problemer med dette hvis jeg forsøker andre modeller av B&W?
Spør siden jeg forøvrig er begeistret for B&W og kan tenke meg en eller annen versjon av 805 i så tilfelle. Noen av dem som ikke er så skarpe i toppen?
De lar seg nok pakke forsvarlig - sånn i teorien - men så spørs det om så skjer, da. Jeg ville ikke ha tatt sjansen.Har de på hånd de 804s, men de må sendes så viser det seg at han ikke har orginalembalasje og da blir jeg litt skeptisk. Er det forsvarlig å sende uten orginalembalasje? Mvh Bjørn
Her er jeg enig med ulf-b dette har jeg ikke tatt sjansen på.De lar seg nok pakke forsvarlig - sånn i teorien - men så spørs det om så skjer, da. Jeg ville ikke ha tatt sjansen.Har de på hånd de 804s, men de må sendes så viser det seg at han ikke har orginalembalasje og da blir jeg litt skeptisk. Er det forsvarlig å sende uten orginalembalasje? Mvh Bjørn
Noen som husker hva de kostet?Du vet det sikkert allerede men et par 804s til 18k i Oslo til salgs på finn.no.
Etter som jeg husker så var det ca 40000 krNoen som husker hva de kostet?Du vet det sikkert allerede men et par 804s til 18k i Oslo til salgs på finn.no.
Greie og drive di vil den nok gjøre , men og få ut av det beste i 802 trur jeg du trenger ein del meir power.Hei, har et sett med EC AW180 med 250watts strømforsyning, vil disse greie å drive 802D? . Mvh Bjørn
I estimated the B&W 802D's voltage sensitivity as 89dB(B)/2.83V/m, within experimental error of the specified 90dB figure and usefully higher than the average of the more than 500 speakers I have measured in the past 16 years. The B&W's impedance plot (fig.1) reveals the speaker to be moderately difficult to drive, with a magnitude that drops to 3 ohms throughout the upper bass and an awkward combination of 4 ohms and –50° electrical phase angle at 60Hz. In addition, the very high peak between 2 and 3kHz, resulting from the tweeter/midrange crossover, will give a somewhat forward tonal balance with amplifiers having a significant source impedance; say, tube models.