Etter min mening vil den forsterkeren ha krefter i massevis til normalt bruk. Primare og B&W synes også jeg er en fin kombinasjon. Kjør på!Jeg overvejer at anskaffe mig et sæt CM9 og har tænkt på en Primare I30 integreret forstærker. Men har den kræfter nok til at tøjle CM9erne. Umiddelbart vil jeg mene at lydsignaturen passer ganske godt. Hvad mener I?
Jeg har hørt 804 Diamond som spillede på en NAD M2. Det lød fantastisk. Og det må vel formodes at 803erne er endnu bedre. Dali derimod har jeg aldrig kunnet med.Til torsdag skal jeg på demo av 803 Diamond, 804 Diamond og Epicon 6. Veldig spent på 803 Diamond. Kommer til å bli brukt på Parasound A21 hvor NAD M51 fungerer som preamp og DAC .
Rått.Til torsdag skal jeg på demo av 803 Diamond, 804 Diamond og Epicon 6. Veldig spent på 803 Diamond. Kommer til å bli brukt på Parasound A21 hvor NAD M51 fungerer som preamp og DAC .
-Støtter den!Sitter å drikker julebrus og hører på 802 Diamond ++ etter hardt julebord på Danskebåten i helga. FANTASTISK.
Synnsykt fornøyd med stereoen.
Så lenge det er engelsk er det håp. Kontakt Hifi klubben og hør hva de mener. Tweake B&W er tabu!Hei.
Jeg har et par gamle 805 matrix liggende i en eske på loftet. Det er i grunn synd og skam, da de ga meg mye glede den gangen og sikkert vil trives godt på feks hytta. Utfordringen er at de nok var med på en fest for mye og begge diskanthusene er løse. Vet dere om det er mulig å bestille opp nye fester til disse?
Evt også tweaketips om noen skulle sitte på dette.
Hehe, vel, for å sitere Zappa: "Without deviation from the norm, progress is not possible."Så lenge det er engelsk er det håp. Kontakt Hifi klubben og hør hva de mener. Tweake B&W er tabu!Hei.
Jeg har et par gamle 805 matrix liggende i en eske på loftet. Det er i grunn synd og skam, da de ga meg mye glede den gangen og sikkert vil trives godt på feks hytta. Utfordringen er at de nok var med på en fest for mye og begge diskanthusene er løse. Vet dere om det er mulig å bestille opp nye fester til disse?
Det er med B&W som med JBL og AR før 1990; Ikke noe man kaster, tweaker eller er misfornøyd med. Kvalitet har sjelden noe med alder å gjøre med mindre man er på nattklubb.Hehe, vel, for å sitere Zappa: "Without deviation from the norm, progress is not possible."Så lenge det er engelsk er det håp. Kontakt Hifi klubben og hør hva de mener. Tweake B&W er tabu!Hei.
De tilbød vel selv en modul som ga et 6 ordens filter hvor frekvensen strakk seg til 42 hz -3 db, om jeg ikke husker mye feil.
Ok, får vel ta en sjekk med klubben.
Matchet med Denon gør det ikke bedre. Og så er der næppe en Denon på markedet i dag der har power nok til at tøjle et sæt 683.Heisann!Ser meg rundt etter nye høyttalere.
Hørte på DM 683 i dag. Syns de virket litt lyse i diskanten. Litt frempå(?).
Er det slik de er? Eller er det matchingen med Denon?
Håper noen her eier/ har eid disse og kan gi meg en tilbakemelding?
Så lenge det er engelsk er det håp. Kontakt Hifi klubben og hør hva de mener. Tweake B&W er tabu!Hei.
deler får man forresten kjøpt på nettet (B&W Group North America Service & Support - B&W Parts Retail Price List)Så lenge det er engelsk er det håp. Kontakt Hifi klubben og hør hva de mener. Tweake B&W er tabu!Hei.
Bare til info, i tilfelle andre skulle ha samme issue. Klubben kan ikke selv skaffe disse brakettene, men tilbyr seg å sende høyttalerne bort for å få det fikset.
Filteret jeg nevnte er forøvrig høyst anbefalt av B&W, dette gjelder ikke bare 805 men hele 800-serien i matrix utgaven (noen ble sågar levert med dette fra fabrikk). Høyttalerne ble faktisk lagd nettopp med tanke på bruk av dette filteret, så det vil neppe bryte med tweakeprinsippet
Dog ikke så lett å få tak i lenger.